.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:43:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 16:54:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dobre pytanie Carl-u :diabel: . Ja też pamiętam czasy "mieszadełka" w takiej kadzi jak kiedys na mleko "luzem" było w spożywczych :): ale mam nadzieję :galy: :P , że teraz nie ma już konieczności mieszania. Jestem ufny do tego stopnia że najczęściej wlewam mixola przed wyjazdem na "cpn-a" (ok. 800 metrów odległości). Gwarantuję Ci, że na pewno nie powstaje "zawiesina", zaś paliwo krąży w instalacji non-stop - więc i tak wszystko wymiesza się znakomicie :P ;) .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 17:42:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Uspokoiłeś mnie ;)
Czyli od dzisiaj zaczynam...
Intryguje mnie bardzo ostatnio zjawisko tzw. "pływania" korekcji wtrysków.
Cofnąłem się trochę w czasie do wszystkich moich 013 i 014 i zauważyłem, że te korekcje nie są identyczne np. na programie seryjnym i chipie.
Więcej - na programie seryjnym korekcje rosną :!!: :!!: :!!:
Na cylindrach, gdzie była korekcja w minusie, po jakimś czasie jest w plusie, są też inne wartości niż z logowania poprzedniego (raz na plus, raz na minus).
Wcześniej nie tankowałem tylko BP Ultimate - improwizowałem... :/ ;)
Zastanawiam się w takim razie, czy mój eksperyment z mixolem będzie miarodajny ?
Ale spróbuję i tak... :):
BP Ultimate + mixol + ciężka noga carla = mieszanka piorunująca, której nie oprze się żaden wtrysk :diabel: :peace:
Po zakończeniu eksperymentu robimy wspólny tutorial, Piotruś pod hasłem: "Polak potrafi - odsłona pierwsza" :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 20:20:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
W związku z tym jak powiecie, że to choć troszkę działa to i moje AKE łyknie sobie mixolu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 20:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Carl jak widać pomoce naukowe nie sa wolne od błędów a to, że bez namysłu zamieściłem tą kolejnośc to inna sprawa, pośpiech i lenistwo :D

Obrazek


Ta padaczka wogóle nie chodziłaby przy takiej kolejności :D
Za wprowadzenie w bład przepraszam i mam nadzieje, że to nikomu nie zaszkodziło.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 20:38:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wybaczam Ci wasylo za lekcję którą mi dałeś w polemice o 12V na przepływce... :diabel:
Co do pomocy naukowych, rzeczywiście nie można im wierzyć bezgranicznie - jako przykład podam dane techniczne ze znanej strony według której AFB, AKN i AKE to motorki w układzie R4 :diabel:
Na stronie dieselschrauber też jest źle podany kąt wtrysku dla AFB, AKN - piszą, że jest v.OT ;)
Przykłady można by na pewno mnożyć...
Cóż... życie nie może być usłane tylko różami... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 21:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2007 23:55:42
Posty: 17
Lokalizacja: wawa
spanky napisał(a):
Piotruś napisał(a):
spanky napisał(a):
a wracajac do tematu ustawiłbym kat wtrysku zrobil ponownie diagnoze (włacznie z dynamiczna) i jezeli wszystko byloby OK to niezwracałbym uwagi na korekcje na wtryskach ...


A moim skromnym zdaniem - trochę szkoda katalizatora :galy: ... :): .

Poza tym warto się upewnić (po VINie w ASO i oczywiście po wykonaniu prawidłowej regulacji nastawów podstawowych) - czy "drżenie" silnika nie jest spowodowane wadą fabryczną wtryskiwaczy, którą opisałem jakiś czas temu na Forum. To dlatego, że sprawa (teoretycznie) może być poważniejsza niż się nam aktualnie wydaje ... .

;) :peace:


widać umknął mi gdzies Twoj opis o wadliwych wtryskiwaczach ....

ale zaraz nadrobie ... ;)

P.S osobiscie wydaje mi sie ze tak duze korekcje spowodowane sa dosc duzym przebiegiem jak na tak młode autko ....

[+]

P.S 2. a ja mam jeszcze jedno pytanie do samego zainteresowanego .... kiedy w furmance był zmieniany rozrzad ... :?:


no więc właśnie, gdy dowiedziałem się tydzień temu jaki ma faktycznie? przebieg, postanowiłem niezwłocznie przystąpić do ataku.
W dniu dzisiejszym wymieniono komplet, czyli zdążyłem przed makabrą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 21:20:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2007 23:55:42
Posty: 17
Lokalizacja: wawa
masz racje... stwierdzenie wymyje/przeplucze chyba bardziej odpowiada :): ... ale własnie o to mi chodziło ;) (przedmucha tez nie jest złe ;) ).... moze własciciel samochodu leje kiepskiej jakosci gnoj ... :okulary2: .. moze zamiast mixolu (różne sa opinie) zastosował bym np.ELF Diecyl Plus ... sporo dobrych opinii o nim słyszałem + zatankowanie kociłka do pełna wysokiej jakosci gnojem ... i wtedy przegonił furmanke ... moze cos pomoze .... :peace:[/quote]

właśnie ostatnio (3-ie tankowanie odkąd go mam) zalałem V-power, ale nie szalałem za bardzo, bo bałem się o rozrząd.
Teraz jak jest zmieniony zadam mu bobu.
A swoją drogą nie pamiętam, czy przy VAGowaniu była wyłączona klima, ale przypominam sobie, jak gość, który sprawdzał mi furkę powiedział, że wysiada sprzęgło od sprężarki klimatyzacji (może to stą te drgania:?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 21:48:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A skąd pomysł o sprzęgle od sprężarki? Tam powinieneś mieć załączaną wewnętrznie sprężarkę - sprzęgła nie słychać a główka kręci się cały czas... więc i drgań byś nie czuł żadnych... a już raczej napewno nie z klimy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 21:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2007 23:55:42
Posty: 17
Lokalizacja: wawa
Sprawdzał go mechanik w Diagtroniku i taką wydał diagnozę.
Powiedział, ze należałoby wymienić, bo długo nie pociągnie.
Może taka ich metoda na zarabianie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 07:22:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
macwa napisał(a):
Sprawdzał go mechanik w Diagtroniku i taką wydał diagnozę.
Powiedział, ze należałoby wymienić, bo długo nie pociągnie.
Może taka ich metoda na zarabianie??


z tego co wiem (a kilka razy korzystałem z pomocy Diagtronika) to chłopaki bardzo dobrze znaja sie na rzeczy i nie sadze aby próbowali bezpodstawnie wyciagnac od Ciebie kaske ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 09:20:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No to jestem ciekaw jaką masz sprężarkę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 09:57:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
No to jestem ciekaw jaką masz sprężarkę...


Grzesiu -> nie do końca wiem jak to jest z milionem typów sprężarek klimatyzacji (poprostu są różne - a nie jest to mój "konik"...) ale te ze "schowanym sprzęgłem" (made in Japan) wcale nie pracują non-stop. Można je "odpalać" tak samo jak inne (z "odkrytym" sprzęgłem) np. przy pomocy guziczka AUTO lub ECON ;) .
Istnieje możliwość, że "przerywana" praca takiego kompresora (s)powoduje "jakieś" drgania (ale niezbyt częstotliwe) silnika na biegu jałowym. Z "czymś takim" kilka razy spotkałem się w sytuacji, kiedy "masa" silnika nie kontaktowała prawidłowo (wtedy sprzęgło klimy ciągle "cykało" ;) ) .

:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 22:26:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 22:09:25
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszków
mogę się dowiedzieć jaki jest "finał" tej historii bo ja mam dokładnie to samo (tzn. korekcje na jednym cylindrze i trzepanie budą na wolnych obrotach) i nie wiem dlaczego...


Ostatnio edytowano 21.sty.2008 09:18:01 przez ajonak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 02:46:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
carlnova napisał(a):


A tak na poważnie:
Od dzisiaj rozpoczynam eksperyment.
Namówiony przez Ciebie zalewam mixola na każdy zbiornik.
Uprzednio zaloguję 013 i 014, oczywiście bacznie obserwując zachodzące zmiany. Nie mam nic do stracenia, a mogę tylko zyskać...
Na jednym wtrysku mam korekcję ok. 1,17 do 1,21 :/
Podaj dawki prezesie, coby carl nie przedawkował... :):

Pozdrawiam Piotr :peace:


Carl :peace: przyjacielu no to jest nas dwóch :)
po ruszeniu tematu
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=mixol
/i po rozmowie z Piotrem też się zdecydowałem/

Oczywiście też wszystko loguje, na początku przy pełnym baku i na końcu przy rezerwie.


carlnova napisał(a):

Piotr jesteś pewien, że mixol porządnie wymiesza się w zbiorniku pod wpływem samego strumienia ON z dystrybutora ?

Ja jeszcze doskonale pamiętam "dawne czasy" jak trzeba było "telepać" :diabel: zbiornikami w motorynkach i ETZ-tach, żeby ten cholerny mixol wymieszał się porządnie z benzyną... ;)


Carl dla pewności leję na raty, a zaraz po wyjeździe z BP robię na ulicy parę bączków by dobrze się wymieszało :D

Tak na poważnie to nie popadajmy w paranoje bo dojdzie do tego że na stację będziemy podjeżdżać z mikserem coby dobrze mixol z gnojem wymieszać :D

Do śkody też zalałem, a co mi tam :)

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 09:20:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
BELLATRIX napisał(a):
Carl :peace: przyjacielu no to jest nas dwóch :)
po ruszeniu tematu
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=mixol
/i po rozmowie z Piotrem też się zdecydowałem/

Oczywiście też wszystko loguje, na początku przy pełnym baku i na końcu przy rezerwie.


He he, no to bardzo się cieszę, że jest nas coraz więcej. :D
Osobiście nie wierzyłem, dopóki nie sprawdziłem, że to rzeczywiście działa.
Najwyższa korekcja spadła mi z 1,17 do 1,05 już na kilku zbiornikach.
Zalewam 300 ml mixola do każdego zbiornika - nie popadam w paranoję, wszystko ładnie się miesza pod wpływem strumienia ON z dystrybutora.
Tylko patrzą na mnie jak na wariata, jak wyciągam z bagażnika buteleczkę mixola na BP - raz nawet przyleciał do mnie gość pytając dlaczego nie używam ich "polepszaczy" :):
Jest OK, działa i polecam wszystkim niezdecydowanym.

Bellatrix, jeszcze tylko zalej motorek Motulem i będziesz moim najlepszym forumowym kolegą :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 09:34:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Carl powiedz prosze...bo się jeszcze wacham...czy mojej nowej VP44 może zagrozić jakoś Mixol? czy lać i sie głupio nie pytać? :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 09:52:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Boner napisał(a):
Carl powiedz prosze...bo się jeszcze wacham...czy mojej nowej VP44 może zagrozić jakoś Mixol? czy lać i sie głupio nie pytać? :d


Może jej tylko pomóc :)
Sprawdzone, Boner i działa - dla Twojego uspokojenia podam, że zalecają to nawet renomowane serwisy BOSCH

Żadne pytanie nie jest głupie - są tylko głupie odpowiedzi :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 10:15:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Sie ma rozumieć :!: więc uroczyście informuje że podłączam się do akcji :!: :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 10:16:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
carlnova napisał(a):
Bellatrix, jeszcze tylko zalej motorek Motulem i będziesz moim najlepszym forumowym kolegą :peace:


Tiaaa, na lato raczej będę chciał zmienić olej bez względu na liczbę przejechanych km a dużo raczej nie będzie, ale na jaki to na razie się sam zastanawiam.

Napewno konsultacja będzie :)

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 23:16:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Cytuj:
Bellatrix, jeszcze tylko zalej motorek Motulem i będziesz moim najlepszym forumowym kolegą

A czy ja też nim mogę być? Leję motula x-cess 8100 i mixola 300ml na bak :diabel: :peace:
Pozatym wymieniłem hydraulikę więc może szanowny Piotruś mnie też polubi? :): :D
Dodam tylko że od niedawna jestem zarejstrowany na forum ale czytam znam je od dawna i duużo z niego wyniosłem! DZIĘKI CHŁOPAKI ZA WIEDZĘ którą od was mogłem zdobyć! :d
Sorry że podpinam się pod temat @ Carl - Miałem zamieścić logi w weekend - pisałem Ci PW - ale niestety pożyczyłem bratu na 5 minut auto a on rozwalił mi przód więc samochód stoi u lakiernika (wimieniam zderzak)
Jak tylko odzyskam CCCO zrobię porządne logi i z niecierpliwością będę czekał na wyrok moich MENTORÓW i posiadaczy Supreme wiedzy :peace:
Pozdrawiam!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: