.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:22:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bardzo was proszę o ocenę tej A3 !!! WAŻNE !!!
PostNapisane: 19.sty.2008 12:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 23:03:46
Posty: 49
Lokalizacja: Gdynia
Jutro pojadę oglądać tą A3, powiedzcie mi czy coś widzicie podejrzanego w niej ?
Cenne są dla mnie wszystkie wskazówki, bo nigdy nie sprawdzałem automata!

http://otomoto.pl/audi-a3-1-9-tdi-autom ... 20450.html

Czekam na wasze opinie !!
Pozdrawiam Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 14:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2007 00:27:29
Posty: 107
Lokalizacja: mysłowice
wygłąda na cukierek. naprawde full wypas i z webasto. dobrze pooglądaj i miłej jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 15:31:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Napisałeś post jakich wiele. Co w nim jest takiego "WAŻNEGO"?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 15:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 23:03:46
Posty: 49
Lokalizacja: Gdynia
to jest ważnego, że jutro jadę go oglądać i nie mam dużo czasu, a potrzebuje jak najwięcej wskazówek, bo nigdy nie miałem styczności za automatem...
Dlatego dla mnie jest to bardzo WAŻNE żeby nie wpakować się w minę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 16:20:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 09:56:44
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
ArTh00r napisał(a):
to jest ważnego, że jutro jadę go oglądać i nie mam dużo czasu, a potrzebuje jak najwięcej wskazówek, bo nigdy nie miałem styczności za automatem...
Dlatego dla mnie jest to bardzo WAŻNE żeby nie wpakować się w minę.


Cytuj:
Zakup używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów
Przy zakupie używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów należy zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny skrzyni. Najrozsądniej jest skorzystać z usług wykwalifikowanego fachowca, który będzie w stanie lepiej ocenić stan techniczny tego podzespołu. Automatyczna skrzynia biegów w przypadku konieczności naprawy jest zazwyczaj drogim przedsięwzięciem i może okazać się, że z pozoru tanio zakupiony samochód w efekcie, z uwagi na rychłą konieczność naprawy skrzyni - będzie bardzo drogi. Najważniejszą rzeczą jaką należy zrobić przed zakupem jest przeprowadzenie odpowiedniego testu drogowego. Test ten potencjalny nabywca pojazdu może wykonać we własnym zakresie.

Do pierwszego testu silnik musi być całkiem zimny. Po uruchomieniu silnika i odczekaniu około 15-20 sekund sprawdzamy zachowanie się samochodu przy przełączaniu dźwigni zmiany biegów z pozycji P-parking i N-neutral w każde inne położenie. Załączanie biegów, przy wciśniętym pedale hamulca powinno następować w sposób zdecydowany ale płynny, bez gwałtownych szarpań. Po zwolnieniu pedału hamulca, na załączonym biegu samochód powinien się toczyć.

UWAGA: Takie zachowanie odnosi się do wszystkich modeli skrzyń automatycznych o klasycznej budowie, oraz do skrzyń bezstopniowych nowej generacji zaopatrzonych w sprzęgło hydrokinetyczne. Nie odnosi się natomiast do skrzyń bezstopniowych typu CVT i ECVT starszej generacji, zaopatrzonych w sprzęgło elektromagnetyczne. Przy tych modelach skrzyni przy załączaniu pozycji do jazdy w przód i w tył na załączonym hamulcu, istotna jest możliwość swobodnego przemieszczania dźwigni. Jeżeli przełączenie dźwigni zmiany biegów przy w/w skrzyniach bezstopniowych następuje ze zdecydowanie wyczuwalnymi oporami, świadczy to najczęściej o uszkodzeniu sprzęgła elektromagnetycznego. Również toczenie się samochodu z tym modelem skrzyni bezstopniowej po zwolnieniu hamulca, a bez naciśnięcia pedału przyspieszenia świadczy o nieprawidłowościach w działaniu sprzęgła elektromagnetycznego lub układów sterujących.

Przy skrzyniach o budowie klasycznej, na włączanie biegów do jazdy w przód samochód powinien reagować natychmiast po przełączeniu dźwigni. Załączenie biegu do jazdy w tył odbywa się zawsze z małym opóźnieniem. Jest to zachowanie prawidłowe o ile opóźnienie to nie wiąże się z szarpaniem przy włączaniu, lub brakiem toczenia się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca. Po przeprowadzeniu wyżej opisanych wstępnych czynności kontrolnych, wykonujemy jazdę próbną na odcinku przynajmniej 20 km. W czasie jazdy kontrolujemy sposób załączania kolejnych biegów. Podczas zmiany biegów w górę i w dół nie mogą być wyczuwalne poślizgi ani zdecydowane, gwałtowne szarpania czy też przyhamowania między biegami. Po rozgrzaniu układu (przejechanie odcinka około 10 km) zatrzymujemy się i ponownie sprawdzamy zachowanie się samochodu w taki sam sposób jak na zimnym silniku. Podczas każdego ruszania w przód samochód musi ruszać z pierwszego biegu. (Nie dotyczy to niektórych modeli samochodów marki Mercedes, gdzie przy łagodnym ruszaniu program skrzyni zaczyna się od drugiego biegu, a załączanie pierwszego biegu następuje tylko przy silniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia).

Bez względu na temperatury układów w samochodzie i temperatury zewnętrzne przełączanie biegów w górę i w dół powinno być płynne. Bez względu na poziom wciśnięcia pedału przyspieszenia nie powinny być wyczuwalne nadmierne różnice "twardości" w punkcie zmiany biegów z niższego na wyższy, oraz z wyższego na niższy - samoistna redukcja biegów podczas zatrzymywania pojazdu. Występowanie dużych różnic, zwłaszcza przy zmianie 2-3 w górę oraz 2-1 w dół może świadczyć o konieczności wykonania dość kosztownej naprawy. Takie zachowanie nie stanowi obligatoryjnie o wystąpieniu uszkodzeń jednakże przy zaobserwowaniu takiego zjawiska wskazana jest konsultacja specjalisty celem zweryfikowania stopnia zagrożenia potencjalnym uszkodzeniem.

Przy skrzyniach sterowanych elektronicznie, wyposażonych w dodatkowe przełączniki modyfikacji programu należy sprawdzić działanie funkcji każdego przełącznika. Brak działania jakiejś funkcji świadczy o uszkodzeniu układów elektronicznych. Uszkodzenia takie nie pozostają bez wpływu na szybkość zużycia innych elementów skrzyni.

Przy oględzinach zewnętrznych szczególną uwagę należy zwrócić na ewentualne wycieki ze skrzyni. Jeżeli sprzedający nie ma nic do ukrycia zgodzi się na kontrolne sprawdzenie jakości oleju, oraz ilości szlamu magnetycznego nagromadzonego na magnesach filtrujących znajdujących się wewnątrz skrzyni. Oględziny takie w dużej mierze pozwalają na określenie stopnia zużycia elementów.

Przy samochodach z elektronicznymi układami sterowania wskazane jest wykonanie testu kontrolnego w serwisie wyposażonym w specjalistyczną aparaturę.


Więcej - automat.pl

_________________
CCCO Allroad 4,2 mod.'04 BAS, FXL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 16:23:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2007 00:27:29
Posty: 107
Lokalizacja: mysłowice
po pierwsze- szukaj naklejek serwisowych w komorze silnika- potwierdzą( lub zaprzeczą przebieg( w Unii każdy serwis ma naklejke)
przetarcia kierownicy i pedałów...
Skrzynia o ile ładnie przełancza- nie ma możliwości sprawdzenia.Ale to jeszcze nie tiptronik więc nie było z nimi problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 16:31:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
ogolnie to tanio bardzo ale to norma hehe :):

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 00:10:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
25 tys do opłat dla ciebie to tanio ???? chyba nie jesteś ekspertem eurotaxu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 19:43:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
za 2000 rok i taki wypas i AFN to dla mnie tanio.. Sorry nie musisz sie ze mna zgadzac. Po prostu widocznie mam inna opinie na ten temat :)

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 10:55:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2007 23:03:46
Posty: 49
Lokalizacja: Gdynia
samochód już ten został kupiony przeze mnie, więc proszę o zamknięcie tematu!

Pozdrawiam Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 18:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
ArTh00r napisał(a):
samochód już ten został kupiony przeze mnie, więc proszę o zamknięcie tematu!

Pozdrawiam Artur

To gratulujemy i przed zamknięciem powiedz nam, czy jesteś zadowolony.
M

_________________
Skoda Rapid TDI (2015-)
Skoda Fabia II TDI 2009 r. (2009-2015)
Rover 75 CDT 2000 r. (2008 - 2009)
Audi A4 1.6 (ADP) 1995 r. (2004 - 2007)
Audi 80 B3 1.8 (PM) 1990 r. (1999-2004)
Audi 80 B2 GTE (MU) przejściowka 1985 r. (1996-1999)
Audi 80 B2 GTE (DZ) 1983 r. (1992-1996)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 19:09:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
maćku widziałeś kiedyś niezadowolonego nabywce dopiero co kupionego samochodu?????

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 20:17:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
dokladnie kazdy jest zadowolony najpier jak kupuje, pozniej jak sprzedaje :P

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 20:23:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Kliku napisał(a):
dokladnie kazdy jest zadowolony najpier jak kupuje, pozniej jak sprzedaje :P

Dobre... :peace: Sama prawda... :D

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: