.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:41:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Cupa 2.3NG] Dym spalonej gumy z ok. przepływki, siwo z rury
PostNapisane: 19.sty.2008 21:12:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Witam kolegów.
Stało mi sie nieszczęscie ale jescze nie wiem co bo ciemno jest i nic nie widac. Odpaliłem dziś autko po 2 tygodniach stania. Zaczął pracowac jak na 4 gary. Mysle sobie: stało to jak przejade troche to sie przepali. Po ok 10km nic....nadal pracuje jak na 4 gary i odcina po 5000RPM, brak mocy. No nic...mysle jutro sprawdze moze kable zawilgotniały czy cos...jade 5km, prosta to mysle przeprostuje go to sie przepali. But w podłogę a tu nagle całe auto w dymie smierdzącym jakbym opony palił na działce. Zatrzymałem sie, podniosłem maskę i spokój...pracuje ładnie :): linką dodałem gazu na full i zasmrodziłem pół osiedla dymem jak z opon. Dym sie wydobywał z okolic przepływki, spod tej grubej rury. Nie wiem dokł skad bo ciemno. A z wydechu siwy dym jak ze swiecy dymnej. Nie smierdział olejem tylko spalinami normalnie. zgasiłem na 2 min i doczłapałem sie do domu. Raz przerywa a raz nie. Temperatura w normie.Olej w normie.
Myslałem ze sie spale dosłownie :/ Jutro sprawdze za dnia węzyki
wszytskie itp bo nie wiem skąd sie mogło dymić.
Po postoju 2,3 minutki all wraca do normy i pracuje jak złoto.
Kompresja mierzona 2 m-ce temu - po 12 na cylinder a piaty 12.5.

Pytanie do was: co to moze byc? Jak mi sie uda to nagram smierdziela...bo nie mam pojecia skad spalona guma i dym jak z racy jak auto nie ruszane nic 2 tygodnie.
A jescze jedno. Auto nigdy nie miało gazu i nie ma. W czasie jazdy jak przerywa i puszcze gaz to strzela w rure jak maluch na wupexie.

Pozdrawiam:)

Edit:

Nic nie znalazłem ciekawego. na kazdej swiecy jest iskra, kompulka idealna.Jedyne co to znalazłem dziure w gumie do przepływki i moze dlatego nierówno pracuje. A ta dziurka jest koło metalowej rurki co idzie do odpowietrzenia silnika. Zdjąłęm te gumki wszytskie i trche zonk jest:

Obrazek

Na bagnecie nie ma wody ale na korku wlewu podobnie biało. Co to? Koniec motocykla?
I skad ten dym o "zapachu" spalonej gumy. Nie wiem kurde gdzie szukac i czego.

pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 16:34:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Widze ze kazdy ma w dupie to ze poszły dymy z 19 letniego auta.... Nadal sie zachowuje jakby nie palił na wszystkie gary a iskra jest na każdej świecy. I nie wiem co jest. Jakby to było 2.5 TDi to by było zapewnie 55 postów a że stary zgieł to nie istotne. :):

Odnosze wrazenie ze stare to "be" ... uh. Nikt nic nie podpowie a napewno wielu z was sie bujało z problemem złej pracy silnika.

Pozdrawiam.

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 17:02:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
co do tej mazi to poszukaj pod nazwą "masło" itp :):

nie jezdzisz krótkich dystansów :?:
co do nierównej prac ten silnik jest wrazliwy na lewe powietrze uszczelniaj wszystkie przewiewy ;)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 17:04:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Syf w rurze od odmy miałem jeszcze lepszy, praktycznie cały zatkany. Na pewno dziura w gumie przepływki ma duże znaczenie w pracy (lewe powietrze). Ale ten dym .... hmm kiedyś miałem takie cuś ale tylko przez moment (nawet chyba pytałem na forum) że po odpaleniu silnika z pod maski poszedł konkretny dym (przez chwilkę), ale nie powtórzyło się. Może ten dym to z tej właśnie rury od odpowietrzenia (może się odpięła ?) bo ona właśnie wchodzi od spodu do dużej gumy. Z tych okolic też mogą dawać pęknięte portki. Ja tak miałem i nie było słychać (dopiero tłumikarz jak obsłuchiwał wychwycił) ale strasznie waliło spalinami w kabinie jak włączyłem nawiew. Mi też kiedyś lało się paliwo z węża dochodzącego do rozdzielacza pod spodem gumy prawie na kolektor wydechowy :peace: .
Ja bym zaczął od sprawdzenia portek.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 17:19:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.mar.2007 13:47:43
Posty: 478
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S4 C4 V8
ta maż w rurach jest tak jak mówił SZEWEK jak jeździsz krótkie dystanse silnika to motor jest nie dogrzany i powstaje takie coś co masz u siebie. ta dziura o której wspominasz faktycznie może powodowac nierówną pracę silnika. u mnie jak niedokreciłem opaski na gumie podczas montażu to za cholerę nie chciała zapalić szczelność w naszych silnikach to podstawa

_________________
Dużo jeżdżę po naszych drogach jak widzę wariatów co jeżdżą po 230km/h to mnie złość dopada ledwo co ich wyprzedzam
http://www.youtube.com/watch?v=7AeGXNv_3s0&feature=related


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 20:24:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Co ci po kompresji mierzonej 2 miesiące temu :?:
Jaka jest teraz kompresja ?
Na moje chore oko -
albo pierscionki popękały - siwy dym
albo padła uszczelka pod głowicą - biały dym

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 23:03:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
witam.

ja na swoim KG 2.1 mam podobne objawy tylko bez dymienia, ze jak mam nieszczelności i zasysa mi lewe powietrze[czego te silniki bardzo nie trawią] to raz 5000rpm i wiecej nic a raz ponad 7000rpm i leci jak strzała.....

sprawdz cały dolot..

ja znalazłem patent taki domowy żeby sprawdzic szczelność[nieszczelność] układu, biore papieroska, porzadnie sie zaciagam i pompuje w kolektor dolotowy mase dymu, przy otwartej przepustnicy i zatkanym dolocie powietrza przed filtrem. dmucham przez jakis przewód[w moim wypadku odczepiam od krokowca] i wychodzi dymek tam gdzie nie trzeba....

w ten sposób kilka miejsc sie pokazało u mnie....

a masło to norma przy krótkich trasach.. warto czasem rozgrzac silnik i kilka kilometrów strzelic... na korku wlewu oleju też sie pojawia....

pozdrawiam...

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 23:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Co do kompresji panowie. Mierzona 2 mce temu a auto prawie nie jezdzone. Stoi na zewnatrz ale zalane płynem a nie woda wiec nie miało prawa złapa mróz. to raz. Dwa - racja - robie krótkie dystanse wiec motor moze byc niedogrzany. Ale powiedziedzcie mi jedno - jak to sie stało ze 29 stycznia jechałem 10km do sklepu w nocy..i auto zamiatało, a do przedwczoraj niepalone i zdechło....he? Dziure w gumie naprawiłem. dokreciłem all co sie dało, nadal pracuje jak na 4 gary. Jutro znów zmierze cisnienie. Jak uszczelka padła to naprawde nie wiem od czego!
Ja sie boje tylko tego "mleka" na wlewie oleju...w poldku tak miałem jak mi głowice szlag trafił. UH. Im mniej sie jezdzi tym bardziej sie psuje. Dobrze ze nie gnije tak szybko.
@BYKu kurcze wsztsko posprawdzałem. Dokręcone na ostatni guzik. Dziurki niet. A auto pracuje równo ale jak na 4 gary. Jak spręzanie bedize ok tro bede szukał w dopływie siana...bo nie widze innej mozliwosci. Czy mógł sie któryś wtrysk skichac? Jak bedzie wyglądała swieca na zepsutym wtrysku (jak leje) ? Tak gdybam bo nie wiem no...nigdy mi sie nie zdażyło takie coś.

pzdr

_________________
Bart


Ostatnio edytowano 21.sty.2008 23:21:53 przez LykaN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 23:18:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Kondensacja oleju.
Lejesz kiepski olej i masz niedogrzany silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 23:24:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
ADAM zalałem TEDEX RUNNER czy coś (nie pamietam nazwy - złote opakowanie) pół syntetyk jak auto kupiłem - zmieniłem wszystko co sie dało.. Zrobiłem moze 7000 km? to nie olej . Mało jezdze.

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 00:25:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wlej mobila 10w40 super S.Nic Ci nie zaszkodzi.A na pewno bedzie miał lepsze parametry niż "Tedex" (sorry nie znam tego oleju pod żadnym wzgledem) .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: