.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:40:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AFN] Słabe ładowanie turbo - analiza logów
PostNapisane: 08.sty.2008 11:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Witam wszystkich
Posiadam audiczke tak jak w temacie.
Odkąd kupiłem autko zauważyłem z czasem że autko nie jest w pełni wydajne jesli chodzi o moc i przyśpieszenie.
Więc zrobiłem logi dynamiczne oraz BS.
Ten temat też prowadziłem na forum a4-klub, ale uważam że dodatkowa analiza nie zaszkodzi. Poniżej zamieszczam logi.

Basic setting: 000,003,004,011
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


PRÓBA DYNAMICZNA:003,004,008,011

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po sprawdzeniu układu podciśnienia dokonałem pomiaru 11 dynamicznie.

Obrazek

No to proszę o analizę i komentarze :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 13:29:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Osmielam sie zwrocic uwage iż statyczny kąt wtrysku jest do poprawy.


pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 14:23:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
przemik napisał(a):
Osmielam sie zwrocic uwage iż statyczny kąt wtrysku jest do poprawy.


Tak to sie zgadza - powinien wynosić coś w granicy 48-52 lub nieco więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 15:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Statyczny kąt wtrysku do korekty, szukaj nieszczelności w dolocie a jeśli to nie pomoże - podmieniaj N75.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 15:47:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
@Basket
Przeszukałem cały układ podciśnienia i nie ma nigdzie nieszczelnośći.
Jedynie gdzie znalazłem ślady oleju to pod łącznikiem rury co idzie od IC przy EGR, ale dociągnołem zacisk i nie ma śladu oleju.
Wymieniłem wszystkie wężyki od N75. Podciśnienie jest ok.
Pamietasz filmik z działaniem sztangi u mnie w autku???
To tu leży problem chyba........ Sztanga sie podciąga ale za mało, a jak podnosze ją kluczem 14 to idze do samego końca i opada jak trzeba.
Żeby się upewnic ze podcinienie jest ok to podłączyliśmy podcisnienie z autka Pikusia i sztanga nadal za mało się podciąga, przynajmniej mi sie tak wydaje.
Zresztą zobacz sam..
http://www.youtube.com/watch?v=WK9iMA5-5R8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 16:27:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ja pisałem o sprawdzeniu szczelnosci dolotu a nie układu podciśnienia.
Co ma sprawność zaworu upustowy do tego, że twoje turbo pompuje w powietrze (lub nie pompuje) ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 21:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
W sobote wymontuje suszarke to zobaczymy co sie dzieje z tą gruszką i z tym dolotem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 08:46:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
groszek27 napisał(a):
W sobote wymontuje suszarke to zobaczymy co sie dzieje z tą gruszką i z tym dolotem.


jak wymontujesz to spraw stan wiatraka w suszarce ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 09:21:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
W ogóle mam zamiar wyczyścić łopatki, mam nadzieje że to nie jest takie trudne i jakoś mi się uda :|
A jeśli chodzi o same logi o oprócz 11 to reszta jest ok?
Zawór EGR jest odłączony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 09:29:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
groszek27 napisał(a):
A jeśli chodzi o same logi o oprócz 11 to reszta jest ok?


jak doladowanie kuca to i reszta tez jest do doopy ... [z powodu braku tlenu ;) ]

groszek27 napisał(a):
Zawór EGR jest odłączony.


widac .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 09:31:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Dzisiaj jadę wywalić kata, wiem że raczej to nie pomoże ale coś mi sie tłucze na jałowym to przy okazji wywalę i kata, koleś wstawi mi rurkę i zabuduję puszką po katalizatorze a koszt to żaden wiec co mi tam.
Myslisz że tu u mnie samym problem jest uszkodzone turbo czy dolot? Czy raczej ciężko to stwierdzić po logach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 20:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Kat wywalony :d
Jedyny efekt to przyjemny świst turbo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 09:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Witam ponownie.
Obecnie jestem po czyszczeniu turbiny. Łopatki były zapieczone.
Teraz sztanga pracuje tak jak trzeba leciiutko sie podnosi w góre tyle ile trzeba i opada w dół bez zatrzymania.
Ale niestety

:( nadal jest coś nie tak.
Poniżej zamieszczam logi:
Grupa 11 dynamicznie
Obrazek
Grupa 10
Obrazek
Grupa 04 i 08
Obrazek
Grupa 03
Obrazek

Oraz grupa 11 BS : Za długa żeby tutaj zapodać, więc poniżej umieszczam link:
http://images32.fotosik.pl/115/4fe2432e56dd0b27med.jpg

Piszcie dużo bo ja już nie mam pomysłu co może być nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 09:24:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
a sztanga dobrze jest wyregulowana .... ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 09:26:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Sztanga jest oryginalnie ustawiona.
Jest farba na śrubie.
Nikt jej nie przestawiał.
A da się to jakoś sprawdzić czy jest dobrze wyregulowana?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 09:49:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
groszek27 napisał(a):
Sztanga jest oryginalnie ustawiona.
Jest farba na śrubie.
Nikt jej nie przestawiał.
A da się to jakoś sprawdzić czy jest dobrze wyregulowana?


pytam bo 011 BS mi sie nie podoba .... :okulary2:

kto czyscil turbulum ... ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 09:51:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
No to nie jesteś pierwszy :|
Tylko co w niej nie tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 09:53:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
groszek27 napisał(a):
No to nie jesteś pierwszy :|
Tylko co w niej nie tak?


patrzac na to co bylo wczesniej i co jest teraz w dalszym ciagu turbulum nie pracuje jak trzeba .... :/ [obawiam sie jest jest to w dalszym ciagu zle pracujaca mechanika turbo]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 09:57:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
No porównywałem właśnie prawidłowe logi z moimi i widać różnice w 11bs.
Problem polega ta tym że nikt mi nie wyreguluje sztangi bo nie znam nikogo takiego co by to umiał zrobić a na chybił trafił ja tego też nie chce robić.
O ile to tu jest przyczyna
U mnie w grupie 11 BS wyraźnie widać że jak N75 jest na 100 (99,6) to actual MAP idzie w dół zamiast rosnąć a jak N75 jest na 0 to atual MAP zaczyna iść w góre.
natomiast poprawny log z grupą 11 BS jest na odwrót :
N75 = 0 , ciśnienie stałe
N75 = 100, ciśnienie rośnie.
E jednak nie ,jakieś pierdoły napisałem porównywałe grupe ale z innego silnika.
Jednak u mnie jest ok ale troche za niskie ciśnienie.
Ale nic nie działa na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 13:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2008 11:24:08
Posty: 18
Lokalizacja: Świetokrzyskie
A co można powiedzieć o przepływomierzu po tych logach?
Bo grupa 03 widać że troche mniej mierzy w tym zakresie gdzie przestaje turbo dobrze ładowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: