.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:35:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki silnik do A6 C5
PostNapisane: 19.sty.2008 11:50:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Witam wszystkich

Pytanie jak w temacie. Co sądzicie o silnikach innych niż 1.8T ( taki posiadam) w A6 C5? Czy przesiadka np na 2.4 będzie dużą różnicą? Może ktoś z Was jeździł kilkoma wersjami silnikowymi tego samochodu?
Pozdrawiam

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 13:18:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2007 21:32:34
Posty: 37
Lokalizacja: J-bie
Obecnie jezdze 2.4 i mialem okazje jezdzic tez 1.8T i 2.8. Szczerze teraz sobie w brode pluje ze niewziolem 2.8. Niewielka roznica w spalaniu w porownaniu do 2.4 a moc odczuwalnie wieksza. jezeli niechcesz 2.8 to bierz 2.4 tez niejest zle i ta vidlasta 6 :)

_________________
Audi A6 C5 ALF '98 2.4 + LPG
Audi A3 8L AEH '96 1.6 + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 06:08:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Wszystkie silniki procz stage 2 albo 3 1.8T to MOOOOL!!! hahaha

To auto jak nie ma 4.2L lub conajmniej 250 koni to jedzie jak ford econoline z 40 meksykami na pokladzie :D

Taka prawda. Automat jeszcze pogarsza sprawe.

PS: czemu nie zczipujesz tego 1.8T? albo jak chcesz wiecej mocy to dawaj K04 z calym STAGE 3 - 1.8T jest nie do zajebania i tania (za przeproszeniem) Ceny za ta zabawe nie sa takie wysokie. A napewno lepsze niz 2.8 litra..... :P

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 10:55:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
w C5 jezdzilem 1,9TDi 130 KM i 2,5 180KM, oczywiscie bez porownania ten drugi wygrywa :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 15:24:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Pedałuję za sterami 2.5 TDI AMY 155 BHP (C5) i jazda z tym motorkiem spełnia prawie wszystkie moje wymagania, a lubię czasami ostro pociskać (tylko nie mogę przekroczyć licznikowego 240 km/h <232>, ale i tak lepiej niż ma w papierach). Podejżewam, że ma większą moc niż papierowa, ale nie mam w zasięgu ręki hamowni. Można pośmigać. Ale ewentualne koszta servisowania tego silniczka to przegięcie nawet mając niecieńki portwel. Mimo radochy z jazdy V6 w dieselku myślę o 1.9 TDI (130-ka do zavirusowania) lub 1.8 T (+ virus). Są to stosunkowo niedrogie motorki w servisowaniu a mocy trochę można z nich pociągnąć i dalej cieszyć się jazdą A6-ką. Pewnie nie jeden z kolegów zakrzyczy mnie, że poniżej 2.8 l w petrolu to wszystko kicha , a najlepiej od razu 4.2 l. Zgoda, ale wtedy ze względu na zużycie paliwa tylko gaz. Ale ja gazu osobiście nie znoszę. Gdyby nie brak fachowców i koszta obsługi 2.5 TDI to tylko ten silniczek forever!!!

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 06.wrz.2008 19:44:59 przez Paw1972, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 15:43:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
powiem tak, 2.5 tdi q 180KM. Maszyna daje rade a lubie jezdzic szybko.Co do serwisu i wadliwosci. Czesci nie sa tanie ale nie zabijaja cenowo (to nie opel) mysle ze sa na przyzwoitym poziomie jak na takie auto (jednak coraz wiecej osob kupuje ten motor a potem brak $$$ i drucik do drucika :/ ) motor mam od roku i jest no coz jak dla mnie bezawaryjny :!!: :!: :!!: Trzeba dobrze kupic , a potem mozna sie juz cieszyc z jazdy. A zaoszczedzi sie na spalaniu w porownaniu do PB (moja konfiguracja) AKE quattro manual pali srednio 10l w miescie wiec jest dobrze.

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 15:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Zaraz będzie zadyma :) Tak jak Ziper pisze nic dodać nic ująć,dodam tylko ze kupno auta to mniejszy problem niż jego utrzymanie :!!: a mało kto o tym myśli ,a potem jest jak jest

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 15:56:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Póki co i moja niunia 2.5 TDI nigdy nie zawiodła (od roku) i nic nie wskazuje, że coś zaboli, ale ....

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 20:08:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Drodzy koledzy Ziper87 i Krzycho0110. W zupełności macie rację. Wielu użytkowników Audiczek po prostu spełnia swoje marzenia kupując coś, na co w zasadzie ich nie stać. Lecz wielu z nich nabyło niunie z czterema kołami wierząc, że są to bardzo solidne i mało awaryjne auta. I w tym leży problem, a nie w tym, że ktoś wydał całą kasę na zakup, a nie stać go na naprawę. Nie wszyscy wiedzą jak to jest z tą awaryjnością niuniek, a nie jest ona nawet zbliżona do mało awaryjnej Toyoty (wiem wiem, herezje szerzę). Wiele egzemplarzy ściąganych jest z Niemiec, itp. - w większości są to auta ostro zjechane (proponuję przejrzeć, jakie oferty znajdują się na najpopularniejszych stronach niemieckich - przebiegi generalnie kosmicznie i większe w tych, które zostały już sprowadzone do kraju. Nie dziwne?), A nabyte w Polsce często są po zajściach z przekręconymi licznikami. I wielu to wie. I mimo tego, że przy zakupie nie posiada wystarczającej wiedzy, aby sprawdzić stan techniczny, wierzy, że będzie miał szczęście i trafi na cacy perełkę. Tak zazwyczaj nie jest. I stąd między innymi takie bogate grono użytkowników Audiczek na forum. Jeśli ktoś ma kasy w nadmiarze nie pyta się o rozmiar klucza, gdzie i jaki jest bezpiecznik, co piszczy czy mruga, tylko grzeje do fachowca czy dobrego serwisu i naprawia. Jeśli ktoś ma nadmiar kasy to kupuje nowa autko i od początku trzyma się konkretnego serwisu (niekoniecznie ASO) i robi autko na oryginałach. I jeszcze jedno. Nikt nie lubi jak mu autko wysiada i odmawia posłuszeństwa nagle na trasie (ja przelatuję Europę kilka razy w roku na sporym dystansie). A tak może się stać właśnie w przypadku 2.5 TDI znacznie częściej, niż w innych motorkach. Jest to oczywiście tylko mój pogląd i można się z nim nie zgadzać.
Wiem, że będzie teraz burza. Może uda mi się przeżyć. pozdro

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 20:22:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
J@RO chyba troszke pojechales po temacie.
2,8 193KM wymiata o ile nie potrzebujesz sie scigac na 1/4
Owszem 2,5 jezdzi jeszcze lepiej, ale ten silnik to loteria - wiec jesli planujesz jezdzic tanio to 2,8 + LPG, jesli chesz zaryzokowac wysokimi kosztami serwisu to 2,5.

Gdybym natomiast nie mial ograniczen finansowych to bralbym 2,7

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 21:10:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
Kolego Paw1972 2.5 tdi to jest mało awaryjne auto jesli jest odpowiednio serwisowane na dobrych czesciach. Jak dla mnie to wymiana odmy to nie jest awaria bo to sie zuzywa, tak samo inne czesci ktore miaja okreslona wytrzymalosc! Drozszy serwis wynika z faktu ze tu jest wiecej rzeczy do utrzymywania na przyzwoitym poziomie. Jak ktos chce malo wydawac na serwis polecam ABT mialem 10 lat tam siła rzeczy nie mialo sie co psuc bo to byla kostrukcja "cepa".

Aha zapomnialem dodac. Regularnie serwisowane 2.5 tdi nie jest w cale taki drogi (w porownaniu z przypadkiem jego zapuszczenia, dopiero wtedy zaczyna sie aktywne czyszczenie portfela :peace: )

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 21:38:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli € nie stanowi problemu to S6 [C5].
nie mniej jednak, chyba trudniej znaleźć S6 [C5] w dobrym stanie niż 2.5TDI...

...szukam niemal od roku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 21:42:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2007 20:21:20
Posty: 14
Hejka, kurcze nie wiem czemu sie ludzie czepiacie tych kosztow w 2.5 tdi, przeciez jak kogos nie stac na orginal to zamiennikow lub uzywek (orginalow) jest mnostwo!!! Silnik ten ma zajefajny moment obrotowy i WCALE NIE JEST DORGI W EKSPLOATACJI!!! Jezdzac do 2.5 tys obrotow-czasami tylko deptalem-srednia spalania w cyklu mieszanym na kompie wyszla mi 7.1l/100km niech byloby nawet 8 to i tak jest super. Pozdrawiam.

_________________
[A6 C5 2.5 TDI AVANT AFB]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 21:55:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
meszrum napisał(a):
jeżeli € nie stanowi problemu to S6 [C5].
nie mniej jednak, chyba trudniej znaleźć S6 [C5] w dobrym stanie niż 2.5TDI...

...szukam niemal od roku.


może to znak, że czas zacząć szukać RS :?: :peace:

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 21:58:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
ja sie czepiam bo znam wiele osob, ktore w doprowadzenie do nalezytego stanu takiego silniuka wpakowala kase w okolicahc 10k pln.
Dlatego ja wybralem inwestycje typu 3k pln w LPG przy 2,8, pomimo, ze bardzo lubie dizla

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 23:51:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Podstawowe silniki jakie dają możliwość jazdy C5 to 2.8 w manualu albo 2.5TDI (manual/automat), ale tylko 180PS. Śmigałem większością modeli silnikowych A6 ale ani 1.8T, ani 2.4 czy 1.9 nie dawały odpowiedniego komfortu. Ataman ma rację - 2.8 jest spoko, ale bez rewelacji. 2.5TDI 180PS (o ile jest sprawny) daje dużo więcej satysfakcji, później 2.7BT ale to już droższe w serwisowaniu choć fajnie jeździ no 4.2 - ale to chla a nie pali ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 23:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Tylko 180PS? Sugerujesz ze 150PS to nie jeździ w ogóle?

_________________
AFB <3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 01:05:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Kolego Ziper87 mam nadzieję, że zbytnio nie naraziłem się Tobie. Lubię konkretnych gości (nie zrozum mnie źle, nie chodzi o preferencje sexualne). Dobre podsumowanie.
Kolego Bond - pewnie, że jeśli chodzi o budżet to można serwisować na zamiennikach, ale zależy jakich i nie do wszystkiego. Mam kilku znajomych, (sorki, ale to tylko przykład) od 2.5 TDI w C5 po 2001, którzy prześcigają się, kto taniej zrobił rozrząd (rzekomo pełen wypas!). Ich koszta wahają się pomiędzy 1400-1700 zł wraz z robocizną. Nie chciałbym podróżować takimi autami nawet jako pasażer. No i im to powiedziałem, i nie chcą mnie teraz już podwozić (to tak na marginesie). Jeszcze jeżdżą.....
Pewnie Kolega GrześB ma racją, że jak już to 2.5 TDI 180 BHP (w przypadku automatu przynajmniej masz pewność, że nie posiadasz nieszczęsnego multitronica - doskonały, ale tak jak Adam czy Ewa, do czasu jak nie padnie, a każdy pada prędzej, czy później). Takim powozi i to z trakcją na cztery łapki. Z takim motorkiem i napędem możesz walczyć już w I lidze bez kompleksów. Moment obrotowy i ciąg nie osiągalny dla przyziemnych V6-ek w benzynie.
Kolego Olemygot 150 BHP/310 Nm jedzie i to całkiem do przodu. Dla kogoś, kto wcześniej jeździł benzyną, np. V6 do 170-180 BHP to 150-ka w TDI jest mniej więcej odpowiednikiem (oczywiście przy podobnej masie do A6 w TDI). Dla kogoś, kto przesiadł się z 250 czy więcej koników to jednak muł. pozdrawiam

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 08:30:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
@GrzesB - jesli jechales tylko moim a6 2,8 - to pamietaj o tym, ze to bylo przed serwisem. Teraz sie troszke zmielo ;-)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 09:32:19 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A ja uważam (jako opozycja) że 4,2 to idealny silnik do A6... :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: