.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:51:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABT] zbyt wysokie spalanie (na forum nie znalazłem odp.)
PostNapisane: 23.sty.2008 14:27:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
Szanowni Audimaniacy,

Autko jak w tytule, b4 1994 2.0 ABT (mono-motronic), BENZYNA bez gazu. Spala w trasie przy prędkościach do 100km/h i super delikatnej nodze 10l!!!

Teraz technika: wymieniony termostat (działa OK), wymieniony czujnik temp. na ECU na oryginał (działa OK). Przebieg 170000 (faktyczny), nie bierze oleju, chodzi równiutko, zapłony nie wypadają. Jedyny problem to że był mułowaty (miałem wcześniej 1.8 KE-Jetronic (czyli też 90KM) i to była bestia w porównaniu do tego). Silnik sprawdzony na VAG-com wykazał że lambda oscyluje w okolicy 1.2. No więc wymieniłem lambdę na oryginał BOSCH ale spalanie nie zmieniło się. 10l/100 w trasie przy głaskaniu gazu i prędkościach do 100km/h to nie jest OK.
Stare 1.8 KE-Jetronic na 4-biegowej skrzyni pobierało mi przy takiej jeździe 6.6-7.0l.

Nie sprawdziłem jeszcze na VAG-com czy po wymianie sondy cały czas mam 1.2 czy prawidłowo 1.0. Podejrzewam że jeżeli jest nadal 1.2 to coś innego pieprzy sprawę tylko co? Przecież to banalnie prosty układ wtryskowy oparty o kilka czujników i koniec. Proszę o fachową ocenę i analizę.

Pozdrawiam,
SW

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 16:26:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Czy w garazu choc troche czuc zapach bezyny ? Ja mialem ze z filtra paliwa na polaczeniu z przewodami wyciekalo paliwo ale tylko jak silnik byl odpalony czyli jak pompa paliwowa pracowala. Wymiana podkladek miedzianych na nowe zlikwidowala te wysokie spalanie w trasie. :-) Warto tez obejrzec dokladnie reszte przewodow paliwowych na kanale, bo w paru miejscach moga byc juz skorodowane.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 23.sty.2008 16:33:43 przez KORU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 16:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
Też o tym pomyślałem i sprawdziłem.
Nigdzie nie ucieka Pb.

SW

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 20:44:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Witam

Jezeli masz zamuloną niuńke na zimnym enginie i sporo spala to sprawdz rezystancje czujnika temperatury zasysanego powietrza.

POzdrawiam

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 22:40:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
podepne sie pod temat, tak na szybko.
gdzie jest ten czujnik ??

Cytuj:

PostWysłany: 23.Sty.2008 20:44:15 Temat postu:
Witam

Jezeli masz zamuloną niuńke na zimnym enginie i sporo spala to sprawdz rezystancje czujnika temperatury zasysanego powietrza.

POzdrawiam

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 22:48:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
A to fakt, tego nie sprawdziłem.
Odpowiedź do przedmówcy: czujnik jest na wtryskiwaczu, taki mały ,,cycek'' o ile dobrze pamiętam. I o ile dobrze pamiętam to sprawdza się go tak że wypina się brązową wtyczkę i mierzy rezystancję. Skala jest taka sama jak dla czujnika temp. na ECU. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.

pzdr,
SW

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 22:59:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
dzięki wielkie za informacje

tango napisał(a):
A to fakt, tego nie sprawdziłem.
Odpowiedź do przedmówcy: czujnik jest na wtryskiwaczu, taki mały ,,cycek'' o ile dobrze pamiętam. I o ile dobrze pamiętam to sprawdza się go tak że wypina się brązową wtyczkę i mierzy rezystancję. Skala jest taka sama jak dla czujnika temp. na ECU. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.

pzdr,
SW

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 23:20:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
luzior, ale zaznaczam że będę na 100% pewny gdzie jest wyjście z tego czujnika jak to jutro sprawdzę. Oczywiście napiszę na forum co i jak.

Pozdro,
SW

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 10:43:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
No więc sprawdziłem czujnik temperatury przy wtrysku i przy T~4stC rezystancja wynosi około 4.75 kOhm. Czyli jest OK. Do kolegi który pytał gdzie to jest. Otóż żeby było wygodnie musisz zdjąć dolną obudowę filtra powietrza i po prawej stronie będziesz miał 4 pinową brązową wtyczkę. Skrajne dwa piny są od tego czujnika.


Tak więc czujniki temp. powietrza, wody i lambda są OK. Oczekuję na dalsze propozycje :)

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 08:57:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 07:36:53
Posty: 24
Lokalizacja: Wąbrzeźno(kuj-pom)
Jeżeli masz w porządku czujniki, elektrykę zapłonu, filtry i układ paliwowy to może zaczyna Ci umierać katalizator? On też ma wpływ na mułowatość. A jeżeli jest mułowaty to go ciśniesz do tej 100 i spalanie idzie w górę?

_________________
Audi A4 B5 98 AFN
Audi 80 B4 ABT 93r - Landi-Renzo + Bingo M - Było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 12:55:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
teoretycznie jest to możliwe, tylko przy przebiegu 170000 mało prawdopodobne.

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 13:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 11:51:19
Posty: 135
Lokalizacja: Gdynia
Prawdopodobne, a nawet bardzo. Kiedy czytalem, ze katalizator umiera srednio po 150tys km...

Ja jednak zastanowilbym sie, czy to nie jest winna lekko przestawionego rozrzadu... Ustaw na znaki i sprawdz.

_________________
Audi s4 B5
Audi 4000Q-bedzie A4000TQ----> sie buduje :)))


Ostatnio edytowano 25.sty.2008 13:24:48 przez asior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 13:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
A to z tym rozrządem to interesujące...

Mam jeszcze pytanie, czy analizator wykaże agonie kata, czy dopiero wybebeszenie?

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 14:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 07:36:53
Posty: 24
Lokalizacja: Wąbrzeźno(kuj-pom)
Pytałem o Twój problem gościa który pracował w Autosarze w Toruniu i :

"katalizator ma redukowac tlenek wegla i tlenki azotu a jak to widac na analizatorze to znaczy ze nie dziala ale przyczyna jeszcze moze byc tego typu ze silnik zle spala albo spalał olej i tez moga sie pojawiac te tlenki
ptychoo 14:27:36
więc jak sprawdzić poprawność działania kata?
Dulek 14:28:03
wlasnie analizatorem"

"a jaki tam jest zaplon tzn jak reguklowany moze ma zaplon za pozny bedzie mulowaty i bedzie wiecej palil bo spalanie ma za pozno i para idzie w gwizdek"

Jeżeli było grzebane w rozrządzie to najpierw sprawdź rozrząd i kąt zapłonu. Pamietaj o tym że ustawia się kąt zapłonu manualnie jak w ecu. Jeżeli przestawisz tylko manualnie to elektoniczny będzie odwoływał się do pamięci ecu i będzie dążył do pierwotnego ustawienia.

_________________
Audi A4 B5 98 AFN
Audi 80 B4 ABT 93r - Landi-Renzo + Bingo M - Było


Ostatnio edytowano 25.sty.2008 15:01:06 przez Krzysztof Ż, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 14:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jak już sprawdzisz wszystko i nie dojdziesz do żadnego wniosku to przypomnij sobie moje słowa."Ten typ tak ma" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 15:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
duże dzięki za wszystkie podpowiedzi. Sprawdze co i jak i jak bede coś wiedział to napiszę.

Pozdrawiam,
SW

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 20:47:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 20:21:42
Posty: 45
Lokalizacja: Poznań
No więc wszystko wskazuje na to że mógł być to katalizator. Rozrząd wykluczyłem, natomiast była taka sprawa że auto stało 1.5 roku nieużywane i po konkretnym przegonieniu go po autostradzie spalanie zaczęło spadać a moc wzrosła zauważalnie. Nie mam jeszcze dokładnych statystyk, ale na wszystko wskazuje na to że tak może być.

Pozdrawiam,
SW

_________________
Sebastian Wołoszczuk
Audi 80 B4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: