.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 03:41:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ S6 4.2 V8 '99 ] - błędy - co oznaczają? PILNE
PostNapisane: 24.sty.2008 18:50:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Witam,

jutro wybieram się celem obejrzenia i ( ma nadzieję ;) ) zakupu powyższego auta stąd mail oznaczony jako PILNY. Dziś dowiedziałem że VAG wypluł 3 błędy:

17549
17536
17538

Mam tylko ich numery :/ . Ktoś wie co oznaczają :?: To poważne rzeczy :?:

Będę wdzięczny wszystkim za podpowiedzi.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 19:25:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
17549 P1141 Load Calculation Cross Check Range/Performance

17536 P1128 Long Term Fuel Trim mult.,Bank1 System too Lean

17538 P1130 Long Term Fuel Trim mult.,Bank2 System too Lean

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 19:37:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Dzięki.

A co to oznacza w praktyce :?: Coś trzeba wymieniać / naprawiać na "dzień dobry" :?:

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 23:36:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdź:
1. LMM
2. Ciśnienie paliwa (filtr, pompa)
3. Sondy lambda
4. Mechanizm przepustnicy
5. Wtryskiwacze
Pierwsze dwie są najbardziej prawdopodobne :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 21:47:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Dzięki - a co to takiego to LMM :?:

Mechanik obstawia sondy bo twierdzi że te błedy o tym świadczą - już nawet umówiłem się z nim w przyszłym tygodniu na wymianę obu, ale chciałem jeszcze Was podpytać czy ma rację :?: Główne objawy to brak mocy i możliwości "kręcenia" silnika powyżej 2000 rpm na zimnym silniku - ustępują po ok 2-3 min po odpaleniu auta.

Będe wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 22:04:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
LMM = potencjometr masy powietrza

edit:Leo
a dokladniej: LuftMasseMesser z niemieckiego ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 22:26:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Mogą to być sondy ale zamiast obstawiać należy to sprawdzić. Jeśli chcesz sprawdzać wymieniając to twój wybór. Są jednak lepsze sposoby. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 23:25:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
dobro&zło napisał(a):
Mogą to być sondy ale zamiast obstawiać należy to sprawdzić. Jeśli chcesz sprawdzać wymieniając to twój wybór. Są jednak lepsze sposoby. :peace:


Mógłbyś napisać jakie :?: Co mogę zrobić oprócz zVAGowania żeby to spawdzić :?:

Będę wdzięczny :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 09:51:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Do dokładnego sprawdzenia wystarczy VAG, woltomierz(multimetr), wiedza gdzie to podłączyć i jak powinno się wychylać ;)
:peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 11:11:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
dobro&zło napisał(a):
Do dokładnego sprawdzenia wystarczy VAG, woltomierz(multimetr), wiedza gdzie to podłączyć i jak powinno się wychylać ;)
:peace:
to napisz juz jak woltomierzem

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 11:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
dobro&zło napisał(a):
Do dokładnego sprawdzenia wystarczy VAG, woltomierz(multimetr), wiedza gdzie to podłączyć i jak powinno się wychylać ;)
:peace:

A dokładniej - po prostu trzeba pomierzyć napięcia na przepływomierzu, sondach lambda, i dysponować pewną wprawą w interpretacji wskazań. Zwłaszcza przepływomierz może dawać sygnały niewiele odbiegające od prawidłowych, a wystarczająco, żeby wywoływać problemy ze składem mieszanki (masz wskazania o zbyt ubogiej). Jeśli silnik na zimno świruje, raczej nie obstawiałbym sond lambda, bo te, póki się nie nagrzeją do swojej roboczej temperatury, są przez system pomijane. Dlatego Twoje objawy raczej wskazują na DOBRE sondy a zły przepływomierz - na zimno, gdy lambdy nie działają i system opiera się tylko na wskazaniach MAF (LMM) - mieszanka jest za uboga. Gdy do pracy wkraczają sondy - następuje korekcja w oparciu o ich skazania i system wraca do normy, jednakże sygnalizuje błąd.
Tak to widzę.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 16:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
MiKev napisał(a):
dobro&zło napisał(a):
Do dokładnego sprawdzenia wystarczy VAG, woltomierz(multimetr), wiedza gdzie to podłączyć i jak powinno się wychylać ;)
:peace:
to napisz juz jak woltomierzem

Napisz co byś chciał konkretnie sprawdzić i w jakim dokładnie samochodzie a ja postaram się napisać dokładnie w jaki sposób. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 19:38:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
SebastianS napisał(a):
dobro&zło napisał(a):
Do dokładnego sprawdzenia wystarczy VAG, woltomierz(multimetr), wiedza gdzie to podłączyć i jak powinno się wychylać ;)
:peace:

A dokładniej - po prostu trzeba pomierzyć napięcia na przepływomierzu, sondach lambda, i dysponować pewną wprawą w interpretacji wskazań. Zwłaszcza przepływomierz może dawać sygnały niewiele odbiegające od prawidłowych, a wystarczająco, żeby wywoływać problemy ze składem mieszanki (masz wskazania o zbyt ubogiej). Jeśli silnik na zimno świruje, raczej nie obstawiałbym sond lambda, bo te, póki się nie nagrzeją do swojej roboczej temperatury, są przez system pomijane. Dlatego Twoje objawy raczej wskazują na DOBRE sondy a zły przepływomierz - na zimno, gdy lambdy nie działają i system opiera się tylko na wskazaniach MAF (LMM) - mieszanka jest za uboga. Gdy do pracy wkraczają sondy - następuje korekcja w oparciu o ich skazania i system wraca do normy, jednakże sygnalizuje błąd.
Tak to widzę.

Pozdro


Dzięki - teraz sytuacja robi się jasna. Podjadę jutro rano do mechnika z tym - zobaczymy co powie :?:

A swoją drogą to orientujecie się jaki jest +/- koszt takiego przepływomierza w ASO :?: , bo za lambdę 660 PLN/szt. + wymiana.

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 18:53:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
SebastianS napisał(a):
dobro&zło napisał(a):
Do dokładnego sprawdzenia wystarczy VAG, woltomierz(multimetr), wiedza gdzie to podłączyć i jak powinno się wychylać ;)
:peace:

A dokładniej - po prostu trzeba pomierzyć napięcia na przepływomierzu, sondach lambda, i dysponować pewną wprawą w interpretacji wskazań. Zwłaszcza przepływomierz może dawać sygnały niewiele odbiegające od prawidłowych, a wystarczająco, żeby wywoływać problemy ze składem mieszanki (masz wskazania o zbyt ubogiej). Jeśli silnik na zimno świruje, raczej nie obstawiałbym sond lambda, bo te, póki się nie nagrzeją do swojej roboczej temperatury, są przez system pomijane. Dlatego Twoje objawy raczej wskazują na DOBRE sondy a zły przepływomierz - na zimno, gdy lambdy nie działają i system opiera się tylko na wskazaniach MAF (LMM) - mieszanka jest za uboga. Gdy do pracy wkraczają sondy - następuje korekcja w oparciu o ich skazania i system wraca do normy, jednakże sygnalizuje błąd.
Tak to widzę.

Pozdro


Sebastian dzięki serdeczne za merytoryczne i jasne jak dla laika wyjaśnienie sprawy. Wymieniłem przepływkę i wszystko wróciło do normy :!: :peace: Zero błędów w silniku, a na zimno kręci się do 7000 rpm bez problemów :diabel: :diabel: :diabel:

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 19:05:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2005 20:56:43
Posty: 168
Lokalizacja: okolice Radomia
witam ciesze sie ze wszystko jest juz w porzadku mam nadzieje ze rabacik zrekompensowal ta usterke :): (dla niewtajemniczonych kody bledow byly znane kupujacemu ;) ) pozdrawiam i zycze milej jazdy ps .widzialem Cie w czwartek na prymasa w wawie :peace:

_________________
Audi 200 20v byl stan lalka;/
jest Audi 100 2,3 nf avant automat bylo
30.05.2007->23.11.2008 S6 4,2v8 quattro(oczywiscie limo) znow odzylem :] sprzedany
bez Audi (ale tylko tymczasowo)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 15:35:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 21:22:50
Posty: 8
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
mam dokładnie takie same błędy ale check zapala sie po ok. pół godziny jazdy, sondy spawdzane vagiem są ok jak sprawdzić czy przepływka jest dobra i ew. jak ktoś ma sugestie związane ze sprawdzaniem ciśnienia paliwa to też poproszę

_________________
A8 3.7 2001 AKC 260kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 09:22:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
U mnie check na całe szczęście się nie zapalał - jedyne objawy to niemożliwość kręcenia silnika powyżej 3000 rpm na zimnym silniku. Jak się rozgrzał wszystko wracało do normy.

Przepływomierza nie sprawdzałem w żaden sposób, podpowiedź kolegi SebastanaS wydała mi się tak przekonująca i sensowana że zaryzykowałem - udało się - to była wina przepływki.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 13:39:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 21:22:50
Posty: 8
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
dzięki za odp. dostałem własnie maila od poprzedniego właściciela który twierdzi że diler audi zalecił mu tankowanie tylko beny 98 w dobrych stacjach, po zapaleniu check'a trzecie tankowanie ponoć go gasiło chociaż mój znajomy diagnosta mówi że sam nie zgaśnie. Cóż, to dopiero początki użytkowania "niuni" :) życie pokaże co dalej

_________________
A8 3.7 2001 AKC 260kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 14:27:03 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Zatankowanie Pb95 nie wywołuje checka w 4,2. Zatankowałem kiedyś Pb95 do pełna (nie było 98 a stwierdziłem że zobaczę co się stanie) żadnych check'ów, żadnych różnic w jeździe ani w spalanie - totalne 0 różnic we wszystkim

Ale jeżdże na Pb98

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: