.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 12:49:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 1,9 TDI 115 KM quattro 2000r prośba o analizę logow
PostNapisane: 02.sty.2008 15:59:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam. Właśnie kupiłem ten samochód, ma on przejechane 260tys i chcę sprawdzić, w jakim stanie znajduje się autko. Okazało się ze miało zaślepiony EGR, więc go wyczyściłem i podłączyłem i jestem ciekaw czy pracuje poprawnie czy mam go znowu zaślepić, a po odczytaniu błędów wyskoczyły mi dwa:
17564 Manifold Pressure sensor G71 Open/Short to Graund
17569 Manifold Temp Sensor G72 Open/Short to Plus
Proszę o wasze rady i oponie. Dzięki

BS
000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek

Statyczne

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek

dynamicznie

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 09:37:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Osmielam sie zwrocic uwage iż statyczny kąt wtrysku jest do poprawy(blok 2 w grupie 000 BS) powinien oscylowac w granicach 49-51.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2008 20:47:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
jezeli cos robiles przy rozrzadzie , to zrobiles to zle albo ktos to zrobil zle

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 11:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Nie nic nie robiłem, samochód został właśnie sprowadzony, jedynie, co robiłem to czyszczenie EGR i wymiana świec żarowy i myślę, że ten błąd 17564 Manifold Pressure sensor G71 Open/Short to Grand pojawił się właśnie wtedy.
(odpiąłem ten czujnik i zapomniałem go podpiąć i odpaliłem silnik, loginy były robione z podpiętym czujnikiem, czy to możliwe?) Wcześniej jak podłączałem pod kompa nie pokazywało żadnego błędu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 12:57:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy te błędy miały walor intermittent?

jeżeli tak, to spowodowane były rozłączeniem wtyczek i włączeniem zapłonu. możesz je spokojnie wykasować i po 5-6 dniach sprawdzić, czy powróciły.

poza rozrządem, który należy skontrolować pod kątem poprawności założenia [pasek i jego stan napięcia] z logów nie wynika nic niepokojącego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 14:13:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Rzeczywiście ten błąd 17564 Manifold Pressure sensor G71 Open/Short to Graund miał walor intermittent, ale ten drugi niestety nie (17569 Manifold Temp Sensor G72 Open/Short to Plus )
Ten drugi błąd dotyczy temperatury i rzeczywiście, jeżeli jadę powoli to samochód nie utrzymuje temperatury ( tak mi się wydaje ) . Czy może wymiana termostatu coś pomoże?
Właśnie wykasowałem błędy i będę obserwował czy się pojawią znowu.

Czyli EGR działa poprawnie, a co z tym kątem wtrysku, co napisał Przemik, skoro rozrząd może być przestawony to i pewni kąt jest żle ustawiony :(

Czy źle ustawiony rozrząd może być przyczyna głośnego dźwięku z silnika ( cyklicznego bulgotania ) i delikatnego chlapania olejem po odkręcenia korka od wlewu oleju ( w A6 AEL jest dużo ciszej ni nic zupełnie nie chlapie ), wnioskuje ze po prostu zawory się nie w tym momencie domykają czy otwierają. Co powiecie na moją teorie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2008 15:05:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Oczywiscie zle ustawiony rozrzad ma kolosalne znaczenie dla prawidlowego zapłonu.

Sprawdz ustawienie rozrzadu.. po upewnieniu sie ze jest na 100% dobrze ustawiony , skoryguj ustawienie staycznego kata wtrysku do wartosci wymaganej.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 14:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam. Chciałbym nawiązać do mojego tematu, bo przez pewien czs mnie nie było . Niestety jeszcze nie zająłem się rozrządem, ale po wykasowaniu poprzednich błędów co są wyżej opisane minęło już trochę czasu i szczęśliwie te błedy już nie powróciły, ale niestety, wyskoczył nowy: 17965 P1557 ( charge pressure control. Positive Deviation ) w objaśnieniach błędów znalazłem tylko to: 17965 P1557 Boost Pressure Control Valve (N75), Positive Deviation [Magnetventil für Ladedruckbegrenzung (N75) Ladedruckregelung Regelgrenze überschritten] [Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75), regellimiet wordt overschreden],
ale mało mi to mówi  Czy musze wymienić zawór N75 ? Samochód po przekroczeniu tak 2500 tys obrotów robi się leniwy i mulasty tak jakby brakowało doładowania, poniżej tych obrotów jest ok. Co z tym fantem mam zrobić. Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 14:24:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
znalazłem jeszcze taki opis:
17965 P1557 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 14:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
JACEK83 napisał(a):
Witam. Chciałbym nawiązać do mojego tematu, bo przez pewien czs mnie nie było . Niestety jeszcze nie zająłem się rozrządem, ale po wykasowaniu poprzednich błędów co są wyżej opisane minęło już trochę czasu i szczęśliwie te błedy już nie powróciły, ale niestety, wyskoczył nowy: 17965 P1557 ( charge pressure control. Positive Deviation ) w objaśnieniach błędów znalazłem tylko to: 17965 P1557 Boost Pressure Control Valve (N75), Positive Deviation [Magnetventil für Ladedruckbegrenzung (N75) Ladedruckregelung Regelgrenze überschritten] [Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75), regellimiet wordt overschreden],
ale mało mi to mówi  Czy musze wymienić zawór N75 ? Samochód po przekroczeniu tak 2500 tys obrotów robi się leniwy i mulasty tak jakby brakowało doładowania, poniżej tych obrotów jest ok. Co z tym fantem mam zrobić. Dzięki.


prawdopodobnie
N75 sie wysral
kierownice sie przycinaja
gruszka przy turbinie nie trzyma cisnienia
albo jeszcze cos innego ...

przydaly by sie ponownie logi ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 14:36:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
jezeli masz mozliwosc to podmien n75 i wtedy zrob logi ... na wszystkich biega muli sie od 2500 rpm ??

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 15:43:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
loginy zrobie jutro. Tak raczej na wszystkich biegach sie muli. Zanlazłem jeszcze cos takiego:
Sprawdzanie zaworu magnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania– wyłączyć zapłon;
– ściągnąć wtyczkę z zaworu magnetycznego ograniczania ciśnienia doładowania;
– zmierzyć opór między stykami zaworu (wartość wymagana: 14 do 20 Ω)
Jeżeli wartość wymagana nie zostanie osiągnięta:
– wymienić zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania na nowy.
Jeżeli wartość wymagana zostanie osiągnięta:
– włączyć zapłon;
– zmierzyć napięcie zasilania zaworu na styku 1 wtyczki i na masie silnika.
Wartość wymagana: zbliżona do napięcia akumulatora.
Czy rzeczywiście można sprawdzić ten zawór w ten sposób?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: