.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:51:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI 1Z] Silnik odmawia posłuszeństwa proszę o pomoc
PostNapisane: 24.sty.2008 20:52:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2006 20:04:27
Posty: 24
Lokalizacja: Gozdnica
Witam mam problem i nie wiem co to może być. Mianowicie chodzi o to ze mam problemy z odpaleniem samochodu jak się rozgrzeje. Mój ojciec kupił WV sharana z 96r. 1.9TDi silnik to 1Z. Mój problem polega na tym ze samochód jak jest zimny to pali na dotyk ale jak już nabierze temperatury to potrafi w czasie jazdy zgasnąć ale zaraz odpala zdarza się to coraz częściej, boje się gdzieś jeździć. Wymieniłem w nim kostkę stacyjki i jak na razie w trasie nie zgasł, ale jak tyko zostawię go ciepłego na parkingu to po 10 min już nie idzie go odpalić. Wcześniej miałem problem jak nim jechałem to trącił moc poniżej 2tys. Obr. I gasł? Proszę o pomoc bo naprawdę nie wiem co to może być? Jak podpolem go pod komputer to nie wykazał żadnych błędów. Naprawdę nie wiem co to może być? Czy jest możliwość ze to cos z pompa paliwa lub przepływierzem?

_________________
Audi 80 Avant 1.9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 22:32:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
W silniku Diesla najważniejsza jest szczelność układu zasilającego silnik w paliwo ja zaczął bym od sprawdzenia czy do paliwa nie dostaje się gdzieś powietrze a może spadł któryś przelew, może też być zapchany filtr paliwa. Sprawdź przewody do zbiornika do silnika czy nie są gdzieś uszkodone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 22:46:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2006 20:04:27
Posty: 24
Lokalizacja: Gozdnica
filtr paliwa jest nowiutki ma ok 1000km co do szczelności to nie jestem pewien jutro to sprawdze. A co może być przyczyną ze jak sie silnik nagrzeje to nie chce odpalić :( istnieje mozliwosc ze jak jest ciepły to w jakiś sposób ciagnie lewe powietrze?

_________________
Audi 80 Avant 1.9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 22:58:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Jak silnik jest ciepły nie grzeją świece żarowe i z tego względu sinik zaskakuje po dłuższym kręceniu. Sprawdź przewody paliwowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.9 TDI 1Z] Silnik odmawia posłuszeństwa proszę o pomoc
PostNapisane: 24.sty.2008 23:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
prezes.pl napisał(a):
Witam mam problem i nie wiem co to może być. Mianowicie chodzi o to ze mam problemy z odpaleniem samochodu jak się rozgrzeje. Mój ojciec kupił WV sharana z 96r. 1.9TDi silnik to 1Z. Mój problem polega na tym ze samochód jak jest zimny to pali na dotyk ale jak już nabierze temperatury to potrafi w czasie jazdy zgasnąć ale zaraz odpala zdarza się to coraz częściej, boje się gdzieś jeździć. Wymieniłem w nim kostkę stacyjki i jak na razie w trasie nie zgasł, ale jak tyko zostawię go ciepłego na parkingu to po 10 min już nie idzie go odpalić. Wcześniej miałem problem jak nim jechałem to trącił moc poniżej 2tys. Obr. I gasł? Proszę o pomoc bo naprawdę nie wiem co to może być? Jak podpolem go pod komputer to nie wykazał żadnych błędów. Naprawdę nie wiem co to może być? Czy jest możliwość ze to cos z pompa paliwa lub przepływierzem?

Zloguj grupy 007 i 013 na gorącym silniku. Możliwe jest, że twoja pompa wtryskowa jest na skraju wyczerpania, lub z jakiegoś powodu źle działa mechanizm wyznaczania dawki (uszkodzenie czujnika temperatury etc).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 00:39:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2006 20:04:27
Posty: 24
Lokalizacja: Gozdnica
Więc tak silnik jak się zagrzeje to czasami odpali normalnie wczesniej tak było ale od kilku dni wogule sie nie odzywa, zagrzeje sie i nie odpala :( chociaz sa takie sytuacje ze normalnie odpali ale sporadycznie. Najpierw sprawdze przewody i zobacze czy przed pompą nie zbieraja sie pęcheżyki powietrza. Baskecior mogl bys mi wyjasnic o co chodzi dokładnie w 007 i 013 czego się dowiem? na co zwrucić uwage? Od kiedy jezdze tym sharanem to nigdy nie zagrzal sie do 90C nawet w dlugiej trasie i miescie mozliwe ze to czujnik temperatury? gdzieś czytałem że jak niechce odpalić to trzeba go zewrzeć i ponoć odpali? Wiecie coś o tym?

_________________
Audi 80 Avant 1.9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 09:22:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kolego zeby ktokolwiek moglc ci pomoc potrzebne są odczyty (logi) z VAG a.
Zaloguj grupy 007 i 013 tak jak radzi kolega, a najlepiej zrob komplet logów statycznych i dynamicznych.
Opis co i jak znajdziesz tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Pozdr i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 15:54:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2006 20:04:27
Posty: 24
Lokalizacja: Gozdnica
Dzisiaj po przejechaniu ok 50km zaczeły się problemy 2 razy mi zgasł przy hamowaniu. Ale odrazu zapalał ale boje sie gdzieś jechać jak gdzieś stane i nie rusze?
Po przeglądzie calego ukladu paliwowego zauważyłem ze przy pompie zaraz przed przewodami do wtrysków cieknie ropa! nie jestem pewien ale leci z gory z jakiegoś czujnika? niewiem czy to jest elektrozawór?co mam z tym zrobić wystarczy dokręcić?czy moze odkręcić i zobaczyc czy jest tam jakaś uszczelka?Narazie nie mam możliwości podłaczenia samochodu pod komputer bo znajomy wyjechal:(

_________________
Audi 80 Avant 1.9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 20:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2006 20:04:27
Posty: 24
Lokalizacja: Gozdnica
Witam po ciężkim dniu meczarni z samochodem. doszedłem do tego że jak samochód się nagrzeje a konkretnie pompa wtryskowa prawdopodobnie na niskich obrotach nie daje wystarczającego ciśnienia i kiedy podkrece go do 3000 i puszcze pedał to przy ok 1600 to silnik gaśnie ale kiedy podkręce go do 3000 i pomaliutku spuszczam gaz to chodzi normalnie! Druga sprawa to kiedy schlodze pompe zimną wodą to chodzi normalnie gdy się tylko nagrzeje to znowu problemy. Prawdopodobnie pompa do wymiany? Mam jeszcze jedno pytanie bo jak włanczam zapłon to przy zbiorniczku płynu chamulcowego jest jakas kostka z 2kablami i 3 wężykami od podciśnienia jeden jest czerwony,niebieski i czarny chodzi mi o to ze to przezcałyczas stuka, tak powinno byc?

_________________
Audi 80 Avant 1.9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 21:47:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
prezes.pl napisał(a):
Witam po ciężkim dniu meczarni z samochodem. doszedłem do tego że jak samochód się nagrzeje a konkretnie pompa wtryskowa prawdopodobnie na niskich obrotach nie daje wystarczającego ciśnienia i kiedy podkrece go do 3000 i puszcze pedał to przy ok 1600 to silnik gaśnie ale kiedy podkręce go do 3000 i pomaliutku spuszczam gaz to chodzi normalnie! Druga sprawa to kiedy schlodze pompe zimną wodą to chodzi normalnie gdy się tylko nagrzeje to znowu problemy. Prawdopodobnie pompa do wymiany? Mam jeszcze jedno pytanie bo jak włanczam zapłon to przy zbiorniczku płynu chamulcowego jest jakas kostka z 2kablami i 3 wężykami od podciśnienia jeden jest czerwony,niebieski i czarny chodzi mi o to ze to przezcałyczas stuka, tak powinno byc?

Cyka zawór N75, tak ma być.
Twoja pompa wtryskowa (sekcja wysokiego cisnienia) umarła.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 22:24:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Sorki że się podepnę...
Ale mam podobny problem...
Czy tyczy sie to tez mojego silnika...?
Wyłącza mi sie sporadycznie silnik ale zawsze dzieje sie to gdy wyrzuce bieg i puszcze gaz [tak ze auto jedzie na luzie], wtedy gasnie, zapala sie kontrolka akumulatora a pozniej jest go cholernie ciezko odpalic...;/ Musialem go z 5 razy kręcić a za tm 5 razem tez ledwo ledwo zapalił...
Dzis mi sie zdarzylo dwa razy takie cos a przez jakies 3 tyg. mialem z tym spokój.
Momentalnie gasnie nawet nie zdąze zauwazyc kiedy... zauwazam to dopiero gdy poczuje ze nie ma wspomagania kierownicy.
A błędow zadnych nie wykryto...
Jakies pomysly...? :|

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 11:37:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2006 20:04:27
Posty: 24
Lokalizacja: Gozdnica
U mnie dzieje sie wlasnie to samo powyzej 2000 obr wszystko chodzi normalnie dopiero przy zmianie biegu gasnie ja kilka razy to go wcale nie odpalilem ale na drugi dzien odpalil bez problemow. Zna ktos moze dobrego mechanika z okolic Zielonej góry, Żar, Bolesławca ktory by sie tym zajol?

Baskecior dlaczego sekcja wysokiego ciśnienia?na wysokich obrotach chodzi tylko na wolnych gaśnie :( ale jak powoli spuszcze gaz to normalnie jest na 900obr.

Kris0181 wez zpbacz czy jak powoli spuszczesz go z obrotow czy tez ci zgasnie?

_________________
Audi 80 Avant 1.9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 12:12:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli po schłodzeniu pompy wodą pracuje normalnie to jest ewidentna oznaka zużycia sekcji wysokiego ciśnienia, co już wcześniej napisałem.
Sprawdź korekcje w 013 i zobaczysz co będzie po rozgrzaniu silnika. Spodziewam się bardzo wysokich korekt in plus.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 13:06:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
No dzis tez mi zgasl... ale czuwalem caly czas nad nim co bu ustalic dokladniej kiedy gasnie... I chyba jednak gasnie jak podkrece go do wyzszych obrotow [tak ok. 2500] i wrzuce luz. Ale zaznaczam ze bardzo zadko mi sie to dzieje...
A jaki jest najlepszy i skuteczny sposób na sprawdzenie czy to pompka nawala....?

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 15:03:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2006 20:04:27
Posty: 24
Lokalizacja: Gozdnica
dzieki baskecior teraz tylko musze znalesc dobrego fachowca. jakie sa ceny regeneracji pompy?

Kris mi tez to z poczatku zdazalo sie sporadycznie ale wczoraj to juz po 10km mi padl. u mnie gaśnie jak obroty spadaja do ok 1600 na rozgrzanej pompie jak schlodze to chodzi normalnie a potem z nowu. jak pomalu spuszczam gaz to chodzi normalnie nieraz jak go troche przegonie na wysokich obr. to chodzi normalnie nie mozna go mulic :(

Jak narazie musze znalesc kogos kto sprawdzi kompem.

_________________
Audi 80 Avant 1.9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 21:44:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Odkrylem wlasnie ze są pecherzyki powietrza w ukladzie [widac w przezroczystym przewodzie od filtra do pompy]. Czyli jak zastosuję procedure odpowietrzania opisaną przez carlnova w jednym z tematow http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013 to powinno juz byc wszystko w porządku...?

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 08:53:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2006 20:04:27
Posty: 24
Lokalizacja: Gozdnica
Witam po dłuższej nieobecności ale niestety nie miałem czasu bo mam teraz sesje:( Wczoraj dzwonił do mnie ojciec ze w samochodzie wymienił pompę wtryskową i już wszystko chodzi bez problemów. a wiec prawdopodobnie nie powinno być więcej komplikacji:) Dziękuję za pomoc chłopaki.

_________________
Audi 80 Avant 1.9TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: