.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:40:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2007 15:56:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 16:43:09
Posty: 50
Lokalizacja: centrum
Co do olejów - widziałem kilka głowic po stosowaniu wynalazków:
zatarte wałki, pozatykane kanaliki, i szlam.

Ja od zawsze leję Castrol z hipermarketu.
Cena dobra, hipermarket = 99% pewności, że olej niepodrobiony.
Jeszcze nigdy nie było problemów ze smarowaniem.

_________________
B4 2.8 V6 Quattro - sprzedane
B4 2.0 ABT - sprzedana
Jest Passat B5 TDI AFN czarna strzała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 08:13:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No to mam dylemat: Jak założe nowy wątek to będzie, że nie szukałem, jak dopisze tutaj, to że odgrzewam kotleta. Jako, że lubie kotlety - opcja 2 :):
Mam B3 1.6PP z przebiegiem rzekomo 140kkm. Co do przebiegu, to nie bede się upierał, ale stan ogólny jest powyżej średniej w tym roczniku ('90).
Z racji, że mało kilometrów robię, olej wymieniam dokładnie raz w roku. Odkąd mam auto wymieniałem dwa razy i był to jakiś BP, ale z beczki, podobno bardzo kiepski, więc postanawiam to zmienić. Oczywiście mineralny. Samochodem w 90% robię bardzo krótkie trasy, często w zimie nawet nie zdąży się nagrzać (3km do pracy). W zimie mam bardzo nasilone zjawisko zbierania się tego jasnego masełka pod korkiem oleju. Wody nie ubywa. Co radzicie mi zalać? Rzucać się na półsyntetyk, czy pozostać przy mineralnym?
Poza tym jakiej dokładnie jakiej firmy i jakie oznaczenie? No i ile wchodzi do tego silnika?
Pozdrawiam i smacznego kotleta! :peace:
PS Dodam jeszcze, że autko wogóle nie bierze oleju... z jednym małym wyjątkiem :( raz zdarzyło mi się, że wziął ponad połowę oleju, czyli poniżej minimum. Nie sprawdzałem wtedy jego stanu przez około 2m-ce i jak pojechałem wymienić, to starego prawie nie było. Zrobiłem wtedy nie więcej niż 2000km. Przed tym faktem i po tym fakcie taka sytuacja a'la archiwum X się nie zdarzyła już nigdy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 11:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
witam mam 2.3ng 89r 211tys km.przywiozlem auto w sierpniu 2006 z przebiegiem 189tys km.wlalem ojej mineralny nazwy nie pamietam kupilme g ow niemczech.na zimnym silniku przez dlugo czas klepaly zawory.dopiero po jakism czasie sie uspokoilo i pracowal ladnie.po 10tys wlalem olej pol syntetyk silnik pracowal ladnie nigdy nie bylo slychac zaworow.olej pochodzi lz beczki byl to jakis odpowiednik mobila,tak gosc zapewnial moejgo bratya ktory pojechal do warszatu.po 9tys zaczynaja grac zawory gdy odpalam silnik zimny.chce zmienic olej.czyataj to co piszecie mam dylemat czy lac mineralny lotosa czy polsyntetyk lotos.auto ma 211 cisnienie ok 13-14na kazdym cylindrze.osobiscie wolalbym polsyntetyk,ale pytam fachowcow

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 15:17:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Popychacze hydrauliczne ( i nie tylko ) wymagają dobrego oleju ( no chyba, ze są juz zabite szlamem olejowym z taniego minerała, wtedy trzeba je wymienic ) optymalny do silnika z lat 80 - 90, byłby połsyntetyk .

Tylko prosze nie pytaj o marke, bo to mało istotne, najwazniejsza jest regularna wymiana !

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 17:58:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 14:39:42
Posty: 263
Lokalizacja: Głogów
aja leje od 80tys castrola 10w/40 magnatec i jest super:) polecam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 18:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2007 01:22:32
Posty: 3
Specyfikacja olejów silnikowych Oznaczenie
Zakres temperatur (w stopniach Celsjusza)
. poniżej zera powyżej zera
5W30 - 30 20
5W40 - 30 35
5W50 - 30 50
0W40 poniżej - 50 powyżej 60
10W30 - 25 20
10W40 - 25 35
10W50 - 25 powyżej 50
15W30 - 20 20
15W40 - 20 35
15W50 - 20 powyżej 50
20W40 - 15 45
20W50 - 15 powyżej 60

Jaki jest sens lania oleju 0W? (-50 stopni C) To Polska a nie daleka syberia. Na polibudzie tłukli nam do głów, że im mniejszy zakres temperatur pracy oleju - tym lepiej olej smaruje w tym zakresie. Wlewanie wszystkiego ponizej 10W uważam za błąd - ale to tylko moje zdanie. I warto wymienić olej po zimie, ujemne temperatury pogarszają jego właściwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: