.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 16:43:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.5TDI V6 AFB - głośna praca silnika
PostNapisane: 26.sty.2008 11:47:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2008 17:45:31
Posty: 18
Lokalizacja: Białystok
Witam
Problem polega na tym że silnik głośno pracuje na wolnych obrotach w porównaniu do innych v6 2.5 tdi, wcześniej pracował ciszej, kąt wtrysku jest ok. Na wolnych obrotach słychac jak by cykanie, mechanik powiedział ze to wina pompy wtryskowej, i że to nic strasznego i że tak ma być w tych silnikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 12:17:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
a to cykanie jest równomierne??? cały czas??? czy na kilka sekund zanika a pozniej znowu i tak w kółko??? powiem ci szczerze ze też tak mam( 2.5tdi AFB) mozliwe ze to pompa wtryskowa!!! ale ja zastanawiałem sie czy to nie czas na wymiane hydropopychaczy, bo mozliwe ze to one tak ,,cykają" ale nie jestem pewnien!!! napewno ktoś ci pomoże na tym forum!!! P.S no w sumie nie tylko tobie bo i mi skoro mam taki sam problem:D pozdrawiam!!!

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 13:58:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2008 17:45:31
Posty: 18
Lokalizacja: Białystok
cyka cały czas, jak dodam troche gazu to tego nie słychać ale jak chodzi na wolnych to cały czas równomiernie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 14:46:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
moze jest zaslepiony egr ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 15:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2008 17:45:31
Posty: 18
Lokalizacja: Białystok
a w którym miejscu jest EGR w tym wozie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 15:17:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
a6pawel napisał(a):
a w którym miejscu jest EGR w tym wozie??


Obrazek

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 15:21:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2008 17:45:31
Posty: 18
Lokalizacja: Białystok
nie jest zaślepiony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 15:22:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
nie ma w srodku zadnej blaszki oddzielajacej ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 15:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
no u mnie jest tak samo jesli chodzi o to ze jezeli dodam gazu to przestaje, ale u mnie ,,cyka" z przerwami po chwili ucicha i znowu!!! a co do EGR'a to wątpie bo miałem zaślepiony i dzięki koledze ,,Carlnova" już jest ok, ale cykanie nie przestało natomiast spalanie lekko sie zmnejszyło, mniej kopci i jest troszke ciszej.

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 16:07:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cyka hydraulika zaworowa. nic innego.
cyka po stronie kierowcy, jak lekko opuścisz głowę, tak? ;)

jaki olej stosujesz [marka i klasy lepkości]?
kiedy była wymieniana odma?
jeżeli nie wiesz, to zagrzej silnik do temperatury roboczej [jeżdząc - olej 90*C] i odkręć korek oleju na pracującym silniku [bez obaw]. opisz wrażenia [czy coś zasysało, bądź wypychało, czy słychać było sssss... etc].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 16:20:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
u mnie lewa strona, nie od kierowcy!! a czy to jest różnica??? a z tym korkiem bym musiał sprawdzić a jesli bedzie pssss po odkręceniu to znaczy ze hydraulika??/ czy odma????

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 17:00:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Mam takie pytanie odnośnie EGR. Mam okopcony przewód łączący kolektor z EGR. Nawet trochę pompe wtryskową okopciło Czy jes to jedna częśc? czy w tym metalowym oplocie są dwie łączone na środku. Jak ją dotykałem to jakby na środku jedna w drugą wchodziła. Pwenie tylko do dostania w ASO.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 22:48:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2008 17:45:31
Posty: 18
Lokalizacja: Białystok
kolego merszum olej CASTROL 10W40 nie potrafie wyczuć gdzie to cyka, a co do odmy to przejechałem 20 tys i nie zmieniałem a kiedy była zmieniana to niee wiem.a o co chodzi dokładnie z tą hydrauliką zaworową??a jak jest z tą odmą? kiedy ją sie zmienia??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 00:41:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jaki 10W40? z jaką normą?

zrób próbę z korkiem i opisz.
podjedź do dobrego warsztatu i każ wymienić odmę jak najszybciej. w przeciwnym razie będzie płacz i portfel szczuplejszy o min. 8 000 PLN.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 09:13:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2008 17:45:31
Posty: 18
Lokalizacja: Białystok
olej CASTROL MAGNATEK DIESEL 10W 40 O SPECYFIKACJI 50500, jak zmienię odme to cykanie zginie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 10:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy zrobiłeś test z korkiem?
dostajesz rady na tacy - nie stosujesz się do nich.

może przestanie cykać, a może nie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 10:58:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2008 17:45:31
Posty: 18
Lokalizacja: Białystok
zrobiłem test z korkiem tak jak mówiłeś i jak odkręcam korek to nic sie niee dzieje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 12:10:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wymień filtr, o którym Ci napisałem.

jeżeli możesz, to nagraj pracę silnika i przedstaw nam to nagranie. być może pracuje normalnie, a Ty niepotrzebnie się martwisz.

w każdym razie - póki nie podniesiesz pokryw zaworowych, póty nic więcej się nie dowiesz. lecz zanim to uczynisz - podziel się pracą silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 12:25:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sty.2008 17:45:31
Posty: 18
Lokalizacja: Białystok
ok. nagram i zapodam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 15:47:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
w każdym razie - póki nie podniesiesz pokryw zaworowych, póty nic więcej się nie dowiesz. lecz zanim to uczynisz - podziel się pracą silnika.


Pozwolę sobie tylko wtrącić, że samo podniesienie pokryw nie wyjaśnia sprawy i nie wyczerpuje tematu. Wałki mogą być (jeszcze) jak "nówka-sztuka", a hydropopychacze (a to własnie one generują charakterystyczne cykanie) hipotetycznie mogą być już od dawna martwe. O tym, że jest to możliwe niedawno przekonał się jeden z AKPowiczów, u którego wałeczki wyglądają dosłownie jak wczoraj założone, a silnik cykał już tak bardzo, że nawet ja podejrzewałem duuużo głębszy problem (ulokowany np. w popękanych głowicach lub prowadnicach zaworowych). Fakt faktem - hydropopychacze w tym silniku przestały pełnić swoją funkcję przede wszystkim z powodu szczątków silikonu, który "zdołał" ulokować się dosłownie w środku omawianych elementów ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: