.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 06:38:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200 c3 kg] co wpływa na większe spalanie?
PostNapisane: 28.sty.2008 22:07:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Witam. Mam problem. Audi mi za dużo pali. Ponad 30 l LPG, a PB ponad 25[przy odczepionym LPG]. Cykl miejski. Jazda bez szaleństw.

Proszę o rady, do czego zajrzeć.. Co sprawdzić?? Jak sprawdzić?? Cokolwiek na temat..

Pozdrawiam.

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 23:25:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
Cykl miejski. Jazda bez szaleństw.
na krotkich odcinkach ?
Poczekaj do wiosny, lata . Sam zacznie palic mniej.
Ps. a ile miałby Ci palic 10 L / 100 km ?
Tyle to palił Opel Corsa 1.4 mojej zony, w podobnych warunkach.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 28.sty.2008 23:28:57 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 23:28:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
to sie bardziej samolot opaca wynajmowac niz ujezdzac ta machine :D

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 00:21:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
ZiPi napisał(a):
Ps. a ile miałby Ci palic 10 L / 100 km ?
Tyle to palił Opel Corsa 1.4 mojej zony, w podobnych warunkach.

bez przesady. moje 2.3 tankowane raz na 600km pali 8,7 benzyny w cylku mieszanym z przewaga tras. w trasie do 120 spokojnie 8.
LPG na IGSie max 13, ale to IGS.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 07:29:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
wracaj do postow dotyczacych zblyskania auta
bo generalnie problem lezy w zrobieniu pozadku pod maska a to w jednostkach 10 zaworowych z KJ-etem nie jest latwe

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 08:45:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Myślę, że jak pewnego cieplejszego dnia usiądę do auta z książką Etzolda i wszystko po kolei sprawdzę a następnie na analizator spalin się udam to coś rozwiąże..

Zadowolony bym był jak by się mieściła w 20l. Przecież to nie taka droga cena za tą moc.. Jedyne auto jakiego sie lękam u siebie to a8 4.2 znajomego. Moja 200 jeszcze trochę mocy ma, ale ponad 20 l to za duża cena za nią.

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 11:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
_kruk_audi_200_ napisał(a):
Myślę, że jak pewnego cieplejszego dnia usiądę do auta z książką Etzolda i wszystko po kolei sprawdzę a następnie na analizator spalin się udam to coś rozwiąże..


Etzold to może być za mało, tam jest 'wszystko o wszystkim', pomieszane k-jety z ke-jetami, nie ma nic o Twoim ECU, a w schematach nic nie znajdziesz do KG.
Poszukaj SSP od Audi 200 turbo C2, od Vollelektronische Zuendung, od K-Jetronic - więcej Ci się rozjaśni. Odwiedź Klub Forda Capri, w garażu mają chyba najlepszy dostępny po polsku opis działania k-jeta, analogia do Audi przekracza 90%. Na wspomnianych w innym wątku stronach SJM Autotechnik jest dużo pożytecznych informacji. Gdybyś się tam porozglądał, wiedziałbyś dlaczego czujnik termiczny może mieć 4 lub 3 piny. Wiedziałbyś też, do czego każdy z nich jest potrzebny.
Skoro pogoda nie sprzyja pracom, wykorzystaj czas na poszukanie i poczytanie. To wszystko masz za darmo, bez ruszania się z domu. Jeśli nie zrozumiesz, jak to działa - będzie Ci naprawdę trudno.

Cytuj:
Zadowolony bym był jak by się mieściła w 20l. Przecież to nie taka droga cena za tą moc.. Jedyne auto jakiego sie lękam u siebie to a8 4.2 znajomego. Moja 200 jeszcze trochę mocy ma, ale ponad 20 l to za duża cena za nią.

U mnie KG spala do 12 latem i do 14 zimą. Dolicz sobie jakiś litr na quattro.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 11:11:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
ManiekManiak napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Ps. a ile miałby Ci palic 10 L / 100 km ?
Tyle to palił Opel Corsa 1.4 mojej zony, w podobnych warunkach.

bez przesady. moje 2.3 tankowane raz na 600km pali 8,7 benzyny w cylku mieszanym z przewaga tras. w trasie do 120 spokojnie 8.
LPG na IGSie max 13, ale to IGS.

A ja tam w cuda nie wierzę :D
Wiem, ze moje C-4 w trasie moze spalic 10L LPG, moze tez spalic 20 L i wcale duzo szybciej nie będe.
Natomiast w cyklu miejskim, na krotkich odcinkach, zwłaszcza zimą, decydująca o spalaniu jest temp. na zewnątrz, bo silnik jest przystosowany do pracy w temp duzo wyzszej jak ta za oknem, dlatego wszelkie dywagacje na temat ile samochod pali a ile powinien palic w takich warunkach ( gdy jest niedogrzany ) są bez sensu.
Stan techniczny silnika, to następny szeroki rozdział i tez ma duzy wpływ na spalanie ale dogrzanego silnika - jak zimny, to i tak siorbie ile wlezie.
_kruk_audi_200_ zrob jakąs trase ( im dłuzsza tym wynik będzie dokładniejszy ) z normalną prędkoscią i zmierz ile wtedy Ci pali. Jesli wiecej jak 15L PB, to będziemy sie dalej zastanawiac.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 20:27:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 46#1149346

Tu napisałem o swoim spalaniu. Nie bede pisał 2 raz tego samego więc link. Pomocy..

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 23:01:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Moje MC pali benzynki tak 22l w mieście i to przy takiej mało oszczędnej jeździe ... Gaz wywaliłem bo to nie opłacalne ... a powiedz mi w jaki sposób mierzysz spalanie .Bo chyba nie patrzysz na to co pokazuje komputer ??

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 17:07:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Mierze dobrze. Wlewam do pełna gaz i robie czasem 200 km. butla 65l.
PB pali ponad 30l na 100. Też Sie nie mylę.

A to, że nieopłacalny jest gaz to się nie zgodzę. 30L LPG kosztuje Ok 60 zł a benzyny 120. Nie trzeba matematyki żeby zobaczę, co się opłaca.

Posłuchałem rad i wywaliłem gaz pewnego razu i odczuł to mój portfel bardzo mocno. To był błąd a na gazie oszołamiającej różnicy nie ma. Opłaca się za taką marna stratę mocy wrzucić gaz. Jeszcze blosa wrzucę i będę całkiem zadowolony. A w PB chyba mam regulator nagrzania silnika rozwalony. Zawór ten. Może jest jakiś komplet naprawczy tego urządzenia zawierający Np. membranę i ten zawór i sprężynki...??

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 20:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
Sopelek napisał(a):
Moje MC pali benzynki tak 22l w mieście i to przy takiej mało oszczędnej jeździe ... Gaz wywaliłem bo to nie opłacalne ... a powiedz mi w jaki sposób mierzysz spalanie .Bo chyba nie patrzysz na to co pokazuje komputer ??


Ludzie jak wy to robicie???
Moje MC( co prawda w ośce) pali max w mieście 18-20 l przy takich temp. jak teraz i praktycznie cały czas but w podłodze. Dodam jeszcze że gazu nigdy nie widziało, i jeździ to na programie do 0,8 bara :peace:
Przy normalnej jeździe nawet na krótkich odcinkach 15 l to max, oczywiście paliwa 98 okt.
Jeżeli Tobie Kruku pali 25 l na 100km benzyny to ewidentnie coś Ci "nie robi" :diabel:

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 00:35:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Moje auto tak ma ... bo jest okres kiedy pali w mieście 16 a jest tez taki kiedy pali 20-22 (taka sama jazda ...) . Jeśli chodzi o gaz to auto na mikserze wogóle nie jechało ... Wsadziłem blosa ale coś za coś ... Jak blos to i większe spalanie.Do tego starzały rozwalony IC i tak naprawdę zero funu z jazdy. Mój silnik przez gaz kwalifikuje się do remontu ale robi 7,1sek do setki !! Ty Kruku masz "teoretycznie" mocniejszy silnik ... Chętnie stanę na kresce ;p

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 01:16:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
moja 2.3 ng paliło 12 - 14 litrów w szczycie 16. Potem zaczęło mu się pogarszać (prawdopodobnie polskie paliwo itp). W pewnym momencie jak ng osiągnęło 20 l powiedziałem stop gdyż gazu nie chciałem.

1. STP do czyszczenia wtrysków na pełne tankowanie co drugie tankowanie
2. STP do czyszczenia zaworów na pełne tankowanie co 5 tankowanie
(kuracja stp trwała 4 miesiące)
3. Wymiana filtra paliwa
4. czyszczenie przepływomierza powietrza
5. Strojenie silnika
6. wymiana katalizatora i sondy lambda
7. Wymiana filtra powietrza i oleju co 10 k km
8. Przeczyszczenie silnika krokowego
9. wymiana czujnika ciśnienia paliwa

Teraz pali 9.5/10 - 12/13 jak docisnę
Cykl mieszany z przewagą miasta i małymi szaleństwami po mieście.


Wszystko się da tylko trzeba się zaprzeć aby mieć chęci do dalszego szukania "co jeszcze"

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 09:02:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
GreenGreen napisał(a):
moja 2.3 ng paliło 12 - 14 litrów w szczycie 16. Potem zaczęło mu się pogarszać ...
Teraz pali 9.5/10 - 12/13 jak docisnę

no widzicie? mowilem ze mozna i sie da. a ciekawostka jest fakt ze na benzynie z bialorusi ktora ma ok 90 oktanow (mix z 85 i 92) fura lata nieco lepiej i pali mniej. ni groma nie wiem dlaczego, szkoda ze źródło "wyschło".
pozdr.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 10:02:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2006 09:49:48
Posty: 76
Lokalizacja: Gliwice
Z tym spalanmiem po 30 lpg to chyba na głowę upadliście.
20 w korkach i z cegłą to rozumiem.
druga sprawa to te 7,1 do setki - tyle to motor mc nawet fabrycznie nie miał
co dopiero jak piszesz że zajechany na gazie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 15:19:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Co do?7.1 To tez jakoś wątpię. Fabryka dała w mc 8s do 100. Ale to nie ważne.

A jeśli myślisz, że 30l lpg to dużo to Ci powiem, że jak mi pokrzywiło membranę w reduktorze to paliła 50l+.... Uwierz, bo to nie żarty.. A najlepsze, że nic poza spalaniem się nie odzywało. Samochód sobie jeździł jak gdyby nigdy nic... A na stacji CPN było zdziwienie.

Fakt robie krótkie trasy, ale jak rozgrzaną większość się bujam po mieście to dużo nie spadnie z normy. Zawsze od 26l do 33l. {Chyba, że szaleje, wtedy jeszcze więcej} to się tyczy do PB i LPG.

LPG żłopie może, dlatego że reduktor zwykły i mixer, a PB chyba ten regulator nagrzania silnika mi wzbogaca mieszankę. Rozebrałem go i membrana cała tylko trochę wydaje się sparciała. Uszczelniłem i złożyłem i to samo. Teraz jeszcze gorzej pali. Jest w nim regulacja. Może ktoś się zna na tych regulatorach i mi powie, co z nim robić?? Chętnie go zregeneruje, bo jak kupię jakiś inny szrot to będzie wtopa.

<<<<<POZDRAWIAM>>>>>

mam pytanie do tych którzy się orientują:
1-ten zawór w tym regulatorze zamyka sie jak ten precik do niego dociska czy jak nie dociska??
2-uzwojenie jak dostaje napięcie to zamyka zawór czy otwiera??
3-co robi podcisnienie w nim??
4-czy ta dziórka w regulatorze powinna byc zaślepiona czy nie??
5-czy u was tez jak u mnie przez tą dziórkę zasysa powietrze??
6-jak wyregulować po środku membrany śróbę dociskającą sprężynę??
POMOCY........

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Ostatnio edytowano 12.lut.2008 18:09:49 przez _kruk_audi_200_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 17:57:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
_kruk_audi_200_ napisał(a):
Co do?7.1 To tez jakoś wątpię. Fabryka dała w mc 8s do 100. Ale to nie ważne.


Nie nie ... właśnie to jest bardzo ważne !! Czas mierzony g-techem i powtarzalny .. 3 osoby na pokładzie to już 7,4.
Ale ale jest jedno ale ... 8s do 100km/h podaje się dla serii czyli 0,4 bara ... ja mam 0,8 bara więc nie porównujcie mnie do serii :)
A wracając do tematu to dzisiaj specjalnie pojeździłem oszczędnie 50km za miastem i około 20km w mieście i ... i szok. Spaliłem około 10l paliwa !! A powiem szczerze że można jeszcze oszczędniej :) ale po co :)
Pozdrawiam i życze Ci kruku spalania jak moje :) no i te 7s do setki ;p

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 18:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Tak z ciekawości to jak zrobiłeś 0.8 bara z 0.4?? Jeśli tak sie sprawy mają to sie zgodzę. Kupiłem sliczne sprzegło od gościa który z 165 seryjnych koni w takim silniku zrobił około 190... Ciekawostka..... Pochwal sie...

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 18:41:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 14:34:26
Posty: 318
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: Q7 4L
Ale przecież to żaden problem... u mnie Pan Kefir200 ( który już zakończył zabawy z nieswoimi autami ) Zaaplikował program na 0,8 i usunął odcinkę i do tego twardsza sprężyna w WG :) Cała filozofia :) Auto z najzdrowszym silnikiem i z zestawem od Kefira po shamowaniu miało 216KM :) Więc można można :)

_________________
Audi 200 C3 turbo quattro
Audi Q7 4L 3,0 tdi
Audi 100 C3 2,3
Audi A3 8L 1,8T


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: