.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:53:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2,8 AAH bogata mieszanka falowanie obrotów sonda lambda?
PostNapisane: 31.sty.2008 00:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2008 00:13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
Witam

mam problem z za bogatą mieszanką, zaobserwowałem również falowanie obrotów w przedziale 650-800 obr/min, autko też "dużawo pali" podejrzewam sondy lambda ale moze sie myle. Błąd sond zdiagnozowałem auto scannerem VW/Audi błędy dało się usunąc ale powróciły. Po powtórnym skasowaniu nie powracają ( póki co ) ale obroty nadal faluja. Czy ktoś może podpowiedzieć jak "inaczej" sprawdzić sondy? Mierzyłem napięcie na kablu sygnałowym sondy waha w przedziale 1V-1,4V Zarówno na sondzie nr 1 jak i na sondzie nr 2. Czytałem ze powinno byc od 0,2V do 0,8V. Ale gdzies znalazlem info ze sa różne rodzaje sond więc już sam nie wiem. Skoro u mnie obie mają takie same wartości moze są sprawne, a zły skład mieszanki spowodowany jest usterką innego urządzenia.

proszę o pomoc bo nie chciałbym wydawać kasy na nowe sondy skoro nie mam pewności czy te są na pewno uszkodzone.
Dodam że bylem u 3 fachmanów, każdy mówi coś innego i lczą sobie za swoje teorie jak za zboże!!!

_________________
A4 Quattro '96 2,8 174PS AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 01:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
A wiec do sprawdzenia.Silniczek krokowy, potencjometr przepustnicy, przepływka, i co najwazniejsze jak mi sie wydaje to czujnik temperatury (ECT) i sprawdz omomierzem rezystancje Przy 90 st C powinno być 205-290 Ohm. Daj znac jak auto zapala i czy ma muła lub nie. Sprawdź szczelnośc dolotu bo ten motor jest strasznie na nieszczelność wrazliwy.Powodzenia

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 04:44:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2005 09:45:18
Posty: 158
Lokalizacja: Lodz/Dublin/3Miasto
Czesc Witam,

skad wiesz, ze masz za bogaty sklad mieszanki..? U mnie jest podobny problem, wskazowka obrotomierza minimalnie sie waha i bardziej to slychac (nierowna prace silnika) niz widac po obrotach. Wymienilem obie sondy, swiece, kable, katalizatory zastapione tlumikami absorbcyjnymi plus pare innych pierdol -bez wiekszych zmian. Nastepnym punktem bedzie kolektor ssacy - uszczelki.
Daj znac jak u Ciebie po zmianach,

Pozdrawiam,
P.S
z ciekawosci - co powiedzieli mechanicy..?

_________________
Audi Coupe 2.8 AAH ('05 - '12)
Golf VI 1.6 BSE ('12 - '14)
Golf VII Variant 1,4 tsi CompSport ('19 -...)
TD(R)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 06:47:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
fajnie ze odczytales bledy i je skasowales ale jak nie wiesz co to za bledy to mozesz ponownie podlaczac tego kompa bo nadal nic nie wiesz. blad sond lambda to nie tylko jeden blad . odczytaj dokladnie komunikat przy bledzie to dopiero wtedy bedzie mozan coos blizej powiedziec a nie tylko wrozyc i podawac milion prawdopodobnych mniej lub bardziej przyczyn

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: :)
PostNapisane: 31.sty.2008 07:19:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2008 18:26:12
Posty: 3
Witam koledzy

Nie to żebym się znał, ale dość dużo czytałem a i sam tak miałem z obrotami jak kolega, że mi falowały. Wystarczyło adaptować przepustnicę, może u ciebie też tak trzeba zrobić.

Proszę mnie nie besztać jeśli się mylę, chciałem tylko pomóc:)

Pozdrowionka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 07:21:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w AAH nie ma adaptacji przepustnicy, chyba ze srubokretem :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 07:22:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2008 18:26:12
Posty: 3
hehe aha to ja nie wiedziałem sorka przyjacielu za wprowadzanie w błąd :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 07:24:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
luzik. kolega musi odczytac dokladnie bledy to wtedy bedzie wiadomo gdzie szukac , inaczej mozna strzelac dlugo i nie trafic a wytluc wszystko dookola :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 08:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2008 00:13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
1, Skąd wiem ze za bogata mieszanka?

Wszystko zaczęło sie od wizyty u gazownika celem ustawienia gazu (Landi renzo Omegas), niestety zostałem odprawiony z kwitkiem, ze mam za bogata mieszanke na gazie ale i co wazniejsze na benzynie. Dopiero jak z benzyna bedzie ok mam przyjechac na regulacje gazu....

2, błędy sond lambda

Hans - wiem ze to bledy sond lambda bo tylko tyle zapamietalem jak mi mechanik powiedzial.

Natomiast zdiagnozowane one byly urzadzeniem Autoscanner U281 CAN VW/Audi

kody błędów to : 17509 i 17514 jesli ktos potrafi je odczytac to chetnie poznam co oznaczaja


3, Auto zapala bez zarzutów, wręcz idealnie
Przyspieszenie raczej w porządku, na pewno nie ma tragedii chociaż czasem mam wrazenie ze jak na 174KM powinno byc lepiej ale moze to tylko mylne złudzenie (do dobrego czlowiek bardzo szybko sie przyzwyczaja i jest malo malo) poza ty to ciezkie auto wiec odrzutowcem nie bedzie W kazdym razie nie zauwazylem zadnej drastycznej roznicy...

_________________
A4 Quattro '96 2,8 174PS AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 12:22:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Tak jak Hans pisze.Podpinaj Vaga i bedziesz wiedział o co biega. Jak masz gaz to sondy są podpiete pod komp gazowy i przez to też mogą głupieć. Kody te co podałes to kody błędów sond. Jestem ciekawy jak masz to podpiete jeżeli chodzi o gaz bo widziałem takie cuda że sondy były zmostkowane i dopiero szly do kompa gazowego.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 13:21:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2008 00:13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
sondy podpiete tak jak w aucie bez gazu, jedyna ingerencja instalacji gazowej to wpiecie w kabel sygnalowy jednej z sond (bez przecinania oryginalniej wiazki pojazdu)


Bardzo by mnie interesowała informcja, jakie napiecie (przedzial) powinno byc na kablach sygnalowych sond. Czy 1V-1,45V jest ok czy nie. Jeśli nie to czy znaczy to że wadliwa jest sonda czy coś innego, a może tak wysoka wartość napięcia spowodowana jest jedynie zbyt bogatą mieszanką????? Moim zdaniem sama sonda powinna być sprawna bo pracuje tzn są wahania napięcia tylko dlaczego w takim przedziale, Może to jakiś inny typ sond i tak ma być??

Zastanawia mnie to ponieważ obie sondy maja idealnie takie same wartości...

_________________
A4 Quattro '96 2,8 174PS AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 21:10:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
powiem tak. te numery bledow ktore podales to nie sa numery bledow VAG. a napiecie na sondach powinno sie wahac od 0,2 do 1 V i tak jest we wszystkich 2.8 jezeli natomiast na czarnym przewodzie wzgledme masy masz 1.45 V to masz problem. o ile taki problem wystepuje w przypadku sondy do ktorej podpieta jest instalka gazowa to najwyrazniej blad pochodzi wlasnie z instalacji gazowej i polega albo na uszkodzeniu sterownika albo na niewlasciwym zaprogramowaniu rodzaju sondy lambda. i tak powstaja wrozby bo na podstawie dalej niewielu informacji od Ciebie snuje kolejne teorie spiskowe ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 01:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2007 10:37:31
Posty: 95
Lokalizacja: Pieniny
krzychoo81 napisał(a):

kody błędów to : 17509 i 17514 jesli ktos potrafi je odczytac to chetnie poznam co oznaczaja


17509 P1101 4465 Sonda Lambda 1, bank 1 - niskie napięcie/nieszczelność
17514 P1106 446A Sonda Lambda 1, bank 2 - niskie napięcie/nieszczelność/zwarcie grzałki do plusa

_________________
A6 V6 3.0 quattro
A8 4.2 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 02:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2008 00:13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
Witam

dzieki za przetlumaczenie bledow, ale mam jeszcze pytanie

Czy to oznacza ze sondy sa do wymiany?

Dzis podpiołem inny sprzet i pokazal nastepujace informacje/błędy:

17509 B1S1 Napięcie za niskie, przeciek powietrza
17514 B2S1 Napięcie za niskie, przeciek powietrza (bez informacji o zwarciu)
oraz
16557 B2 układ paiwa
16554 B1 układ paiwa

udało sie skasowac błędy, nie porwóciły po kilkakrotnym odpaleniu i przegazowaniu - przelaczaniu benzyna / gaz
Niestety nie maiałem możliwości pojeździć autem i znowu podpiąć tester
Mam wrażenie że ustało falowanie obrotów, ale jak pojeżdże to sie okaże czy faktycznie tak jest....

przeciek powietrza o którym mowa to gdzie może mieć miejsce? przy sondach, czy na dolocie?


wymieniłem równierz wszystko co możliwe w reduktorze LPG i na gazie jest poprawa, nie wraca samoczynnie na benzynę i nie czuc juz gazu po zgaszeniu auta

_________________
A4 Quattro '96 2,8 174PS AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 11:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2008 00:13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
no i chyba znalazłem :)

najpierw naszukałem się czy nie bierze gdzieś "lewego powietrza" - nic nie znalazłem, poprawiłem podejrzane połączenia ale to był zły trop

Problem powodowała słaba masa / brak styku na kablach przykręconych do kolektora ssącego.
Prawdopodobnie jest to masa silniczka krokowego, ale nie jestem pewien.
Po jej poprawieniu falowanie obrotów ustało, napięcie na kablach sygnałowych sond lambda wróciło do normy, teraz jest książkowe (0,2-0,8V).

zostało mi wykasowanie błędów i podpiecie analizatora spalin.


Dziękuje wszystkim za pomoc!!

PS
Mam jeszcze niejasną sytuację z wężykami podciśnieniowymi, opisałem to w innym wątku:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 45#1152845

_________________
A4 Quattro '96 2,8 174PS AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: