.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:53:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 ADR] Super problem z dogrzaniem silnika, max 78 st.C.
PostNapisane: 21.sty.2008 11:37:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2008 11:10:46
Posty: 9
Lokalizacja: Satszów
Witam. Jest to Audi A4 1.8 20 V 97 model 98 ADR. Świeci mi kontrolka od płynu chłodzącego. wskazówka na blacie skakała od 60 do 90 jak chciała to samo na klimatroniku kod 49 od 30 do 90. Wymieniłem czujnik był walniety na ori, problem wskazań się skończył wymenięm już dwa termostaty wahlera i nadal mam niedogrzany silnik na blacie około 85 a na klimiatroniku kod 49- (74-79) w tych granicach. Mechanik nie bardzo juz ma pomysł cio jeszcze. A wogóle swiecenie kontrolki na desce od płynu nadal jest. Ostatnio wymyślił mechanik że może to wiskoza, co wy na to?jak przytrzymał wisko to temp. wzrosła nawet do 110 i jak tylko puścił i dał nawiew na max HI to zaraz temp spadła do 70 kilku?A skubaniec wiem że nie odpowietrzał układu, czy to może mieć aż taki wpływ? Napiszcie coś ciekawego, tylko nie tematy tupu wymień kolejny raz termostat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 11:41:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ja napiszę Ci coś arcyciekawego - nazwij poprawnie temat ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 11:42:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sprawdz dol chlodnicy lub waz na dole - jesli jest goracy to mimo wszystko puszcza termostat.
to, ze wymieniles juz kilka razy ten element nie oznacza, ze jest on sprawny, tym bardziej, ze historia zna przypadki gdzie dopiero n-ty termostat ze sklepu okazal sie sprawny.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 ADR] Super problem z dogrzaniem silnika, max 78 st.C
PostNapisane: 21.sty.2008 12:37:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
kezet napisał(a):
Napiszcie coś ciekawego, tylko nie tematy tupu wymień kolejny raz termostat.

BiLu napisał(a):
to, ze wymieniles juz kilka razy ten element nie oznacza, ze jest on sprawny, tym bardziej, ze historia zna przypadki gdzie dopiero n-ty termostat ze sklepu okazal sie sprawny.

Dobra rada - zawszwe sprawdzac "nowy" termostat w "rondelku" ;) przed montażem.
Miałem sztukę która otwierała się przy 78stopniach, zamiast przy 87

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 21:41:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2008 11:10:46
Posty: 9
Lokalizacja: Satszów
wąż dolny od chłodnicy chłodny. A moze mieć to związek z nagrzewnicą bo generalnie słabo strasznie grzeje nigdy nie było gorącego nawiewu ledwo ciepły i to tylko jak za mocno dmuchawy nie włącze. Nagrzewnica była dwa lata temu czyszczona wodą pod ciśnieniem i sporo syfu wywaliła, ale grzanie niewiele sie poprawiło. mechanik mowi że jeszcze mu się ni zdarzyło żeby dwa termostaty były walniete, ale moze otwierają sie za wcześnie? tylko dlaczego wogóle tak temperatura powoli rośnie nawet do tych 70 kilku stopni na 49 kanale a na 51 elegancko tak jak powinna czyli po około 4-5 km mam 90 dych i ani drgnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 23:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Termostat do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 ADR] Super problem z dogrzaniem silnika, max 78 st.C
PostNapisane: 21.sty.2008 23:21:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kezet napisał(a):
wymenięm już dwa termostaty wahlera

Kolejny klient na poparcie mojej tezy , że Wahler to nieporozumienie.
Wydaj raz a porządnie pieniądze, podjedź do ASO (i tylko do ASO) i kup oryginalny termostat. Kłopoty się skończą.
Teoria wielokrotnie sprawdzona w praktyce (nie tylko przeze mnie).

powodzenia

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: termostat
PostNapisane: 21.sty.2008 23:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
beskecior szacuneczek ale oryginalny też jast WAHLER. więc chyba sam sobie przeczysz, oczywiście nie wiem czy we wszystkich silnikach ale u mnie napewno. nowy który kupiłem w ASO jest wahlera i stary który był chyba od początku żywota też jest wahlera,

_________________
A6 C4 AEL-2,5tdi 140KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 00:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
kezet napisał(a):
tylko dlaczego wogóle tak temperatura powoli rośnie nawet do tych 70 kilku stopni na 49 kanale a na 51 elegancko tak jak powinna czyli po około 4-5 km mam 90 dych i ani drgnie.

Kanał 49 to temp. oleju raczej jest.
dylon_2222 napisał(a):
beskecior szacuneczek ale oryginalny też jast WAHLER. więc chyba sam sobie przeczysz, oczywiście nie wiem czy we wszystkich silnikach ale u mnie napewno. nowy który kupiłem w ASO jest wahlera i stary który był chyba od początku żywota też jest wahlera,

U mnie dla odmiany w orginale był (w A4-ce i w B4-ce) BEHR-THOMSON.

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 17:44:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2008 11:10:46
Posty: 9
Lokalizacja: Satszów
kanał 49 temp silnika, kanał 51 temp na nagrzewnicy. przynajmniej u mnie. 49 kanał zgadza się ze wskaźnikiem na desce. Mam jeszcze termostat Verneta, sprawdzony w garczku, otworzył się przy wrzątku i jakąś minutę puźniej zamknął czyli jak temperatura spadła o klka(naście) stopni, więć powienien byc dobry ale nie mam na stanie w chacie termometru z taką skalą od 20 do około 100 st. C, żeby sprawdzić dokładnie pzy jakej temp jest otwarcei i zamknięcie.
Jutro wymienię jeszcze na ten verneta i napisze co się zmieniło. A do najbliższego aso to mam chyba sam nie wiem ile kilosów bo nie wiem nawet czy w kielcach jest serwis audi. Bo nie szukałem nigdy u nich pomocy. Jeżeli jest to znajdę.
Mój stary raczej oriyginał(ma znaczki audi i made in germany)termostat ma ozanczenia 050 121 113 niestety nigdzie nie mogę producenta znaleźść.Napiszcie czy takiego mam własnie szukać, jak na tym verneta nie będzie poprawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 22:21:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2008 11:10:46
Posty: 9
Lokalizacja: Satszów
No i założyłem kolejny termostat na pewno dobry, sprawdzany był, i dupa zbita, nic nie dało ciągle to samo. nie łapie temperatury ciągle około 70 kilku stopni. przewód od chłodnicy dolny zimny. górny gorący. Myślę że to może chłodnica przypchana, co wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 23:06:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
A jak u Ciebie na postoju? bo u mnie jest podobny problem z tym że na postoju ok a w czasie jazdy ok 70 stopni? Ja podejrzewam tą małą dziurkę z kulką w termostacie. Kiedyś mojemu ojcu grzał się silnik i zrobiłem mu taką dziurkę w termostacie i przestał się grać a wręcz się nie dogrzewał.


-> jak masz mniej roboty z wyjęciem termostatu i asz wspomnianą dziurkę z kulką w termostacie to spróbuj ją zakleić.

Ja zastawię chłodnicę kartonem jak będzie mi trzymać temperature to się poświęce jeszcze raz i wyjmę termostat i zaspawam w cholere tę dziurę <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 20:22:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2008 11:10:46
Posty: 9
Lokalizacja: Satszów
jakie dziurki? nie ma żadnych, trzeci termostat kolego i kłopot nie znikł. Ciągle to samo na postoju około 70 kilku i w czasie jazdy to samo. Dolny wąż od chłodnicy zimny górny gorący. Chłodnicę mam zastawioną od kilku dni i nic z tego.
Juz nie chce mi sie pisać nawet na tym forum bo "tęgie" głowy nic mi nie moga pomóc, podejrzewam tacy fachowcy z was . Jak człowiek sam nie dojdzie to dupa zbita. Jak dojdę to wam napiszę , bo nie liczę że od was sie dowiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 16:29:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Kupiłes termostat w ASO jak ci napisal Bilu?? Jęśli nie to idź i kup i potem napisz jeszcze raz. Ja wczoraj dwa razy zmieniałem termostat bo jak wiadomo ASO w niedziele nieczynne i tylko sklep z podróbkami był otwarty i powiem tak... szkoda było mojego czasu te termostaty to porażka w jednym nawet uszczelka była inna więc nawet nie podszedł.
Mówie ci, że wystarczy że ta podróba ma tylko pół minimetra mniejszą średnice i już bedzie puszczał cały czas.
Nie może to być wina zatkanej chłodnicy bo wtedy raczej by ci się silnik przegrzewal. Jest zima i jak ciecz idzie na pełny obieg to ci sie silnik nigdy nie zagrzeje przy normalnej jeździe a już napewno jak auto stoi.

P.S. Jakie dziurki? jakie wiercenie termostatu... Panowie to sa groszowe sprawy w porównaniu do innych części. Kupcie nowy a jak już to nie pomoże to...
To może by tak VAG-a podłączyć może tak przy okazji coś wyrzuci :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 18:44:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
kezet napisał(a):
jakie dziurki? nie ma żadnych, trzeci termostat kolego i kłopot nie znikł. Ciągle to samo na postoju około 70 kilku i w czasie jazdy to samo. Dolny wąż od chłodnicy zimny górny gorący. Chłodnicę mam zastawioną od kilku dni i nic z tego.
Juz nie chce mi sie pisać nawet na tym forum bo "tęgie" głowy nic mi nie moga pomóc, podejrzewam tacy fachowcy z was . Jak człowiek sam nie dojdzie to dupa zbita. Jak dojdę to wam napiszę , bo nie liczę że od was sie dowiem.
co sie tak obrazasz zaraz. nie sluchasz to czego oczekujesz, ze wszyscy beda caly czas to samo pisali. kup oryginal z ASO i zobaczysz czy jest ok jak nie bedzie to wtedy sie martw. W ADRach juz pare razy termostat wymienialem i zawsze wkladalem z ASO i nigdy nie bylo problemu.
Temt termostatow jest walkowany co roku od jesieni po wiosne wiec wszyscy sa tez zmeczeni pisac wciaz to samo. Uzywanie szukajki nie boli. Przypchana chlodnica to by sie plyn zagotowal.
Ps. jak ty sprawdzasz te termostaty ze wiesz ze trzeci byl napewno dobry.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 16:21:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2008 11:10:46
Posty: 9
Lokalizacja: Satszów
zagotowałem wodę i łądnie się otworzył przed samym zagotowaniem. nie mierzyłem temp bo nie mam takiego termometru ale pewno być mogło okolo 90 st. jak sie otworzył. Poza tym mój mechanik twiredzi ze mnóstwo razy wymieniał termostat w audi a4 i nigdy nie było problemów a akuratnie u mnie jest, trochę dziwne. Jak będę w jakimś konkretnym mieście gdzie jest ASO Audi to kupię ori termostat. narazie jeźdżę niegogrzanym. A może być tak że czujnik który wymieniłem na ori jet skopany? bo jak mi mechanior wyciągnął stary aby numery spisac i potem go wsadził to jak ręką odjął problemy zniknęły, ale on twierdził że trzeba wymienić bo tylko chwilowo działa wszystko i zaraz znowu padnie bo on poruszał i dlatego działa. podmienię jeszcze te czujniki i zobaczę. może to to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 16:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2008 11:10:46
Posty: 9
Lokalizacja: Satszów
A zapomniełem dodać że, po tych wszystkich wymaianch termstatów, czujnika nie znikł problem świecącej kontrolki na blacie od temp. chłodzenia silnika.
Praktycznie zawsze rano się zapala po około 10-20 sek. od odpalenia, czasem jak jest rozgrzany silnik ale rzadziej, a podczas jazy potrafi przestać się świecić nawet nie wiadomo kiedy po już człowiek nie zwraca na nia uwagi. ale to rzadko i przy długiej trasie ponad 100 km. Sygnalizuje jeszcze ona 3 krotnym piszczeniem po zaświeceniu i potem tylko mruga. I tu pytanie. czy możliwe jest to jak twierdzi mój mechanik że to jest przyczyną zbiornika ryrównawczego a dokładneij jego dna w którym jest jakiś czujnik i podłączony przewód do niego. twierdzi że muśze znalexć jakiś inny zbiornik na szrocie i podmienić a problem zniknie? moze tak być?czy jak zwykle ściemnia mechanior bo nic mądrzejszego do głowy mu nie przychodzi, i problemu nie potrafi rozwiązać??????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 16:46:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2008 11:10:46
Posty: 9
Lokalizacja: Satszów
metoda na to sprawdzenie jest odłączyć przewód od zbiorniczka i wtedy powinno mi nie nie świecić. ale to tylko półśrodek na świecenie kontrolki do czasu zamiany na sprawny, jeżeli to to , jak ktoś czai to dajcie znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 21:07:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A jak grzeje się chłodnica ?? W Całości czy tylko częściowo.Korek od zbiorniczka szczelny ?? weże twarde czy miekkie? MAsz LPG ??

A tak wogóle to chyba odpowiedziałeśsobie sam wpierwszym poście.ODPOWIETRZ UKŁAD :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 01:31:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
ADAM 12 napisał(a):
A jak grzeje się chłodnica ?? W Całości czy tylko częściowo.Korek od zbiorniczka szczelny ?? weże twarde czy miekkie? MAsz LPG ??

A tak wogóle to chyba odpowiedziałeśsobie sam wpierwszym poście.ODPOWIETRZ UKŁAD :!!:
Adam wiekszosc moich znajomych ma ADRy i ten silnik lubi oryginal czyli 90stopni (ani mniej ani wiecej) kolega drwi z ludzi na tym forum, nie slucha i jeszcze na dodatek nazywa kiepskimi znawcami.

kezet przyjedz do mnie a w 30 min zalatwie twoje problemy. Bede w polsce od 15 lut. do 24 lut.
w anglii nie znalazlem wahlera jako oryginalu, a wymienilem ze 20 termostatow

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: