.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:20:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Proszę o opinie na temat A8 3,3 TDI
PostNapisane: 30.sty.2008 21:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:26
Posty: 2
Lokalizacja: z Polski
Chce kupić a8 2002 3.3.Jak wyglada sprawa eksploatacji zawieszenia i silnika w tym aucie.Co przemawia za a co przeciw.
Dziekuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 08:03:33 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Za - małe spalanie i spora moc
Przeciw - koszty utrzymania tego silnika (poszukaj o kosztach utrzymania 2,5 TDI i pomnóż x 2)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 11:23:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Disel fajna sprawa ale nie przy obecnych cenach ON chyba ze masz możliwość gdzies taniej bo inaczej kalkulacja jest kiepska w porównaniu do PB 4,2. spalanie podobnie a obsługa droższa.

ale są rozne opinie na ten temat stac cie na fure za 100 klocków to na rope tez pewnie bez bula masz..

Podstawa to sprawdzenie przebiegu w ASO jesli bylo serwisowane. jeśli będzie rzeczywisty to można myśleć dalej.

Eksplatacja A8 nie jest droga za to silnik Disla to najdroższy silnik w serwisie wersja V8 tak jak pisze poprzednik x2 w porównaniu do V6.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 18:02:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sie.2006 20:54:28
Posty: 430
Lokalizacja: Złotoryja
morgothdbma napisał(a):
Za - małe spalanie i spora moc
Przeciw - koszty utrzymania tego silnika (poszukaj o kosztach utrzymania 2,5 TDI i pomnóż x 2)


dużym plusem tego silnika jest to, że nie jest tak awaryjny jak 2.5tdi. Co do kosztów utrzymania i napraw, to nie jest wcale tak tragicznie jakby się wydawało. Mój szwagier miał już łącznie kilkanaście 3.3tdi i jak cos "bolało" silnik, to koszty nigdy nie były duże - wiem ile inni płacili za naprawy 2.5tdi, więc mam porównanie i osobiście gdybym miał wybierać to kupiłbym 3.3tdi a nie 2.tdi

_________________
PIES...też człowiek :)

A4 Avant 2.8 Q Tiptronic - znowu żyje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2008 08:48:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No skoro tyle tego ma to możemy polegać na opinii, ja mówię tylko o zasłyszanych informacjach

Jeździłem (jazdy próbne) 3.3 TDI - kopa ma niezłego :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 13:34:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2007 10:58:12
Posty: 113
Lokalizacja: Bielefeld
Miałem 2szt. Audi A8 3,3TDI i jak bym mial teraz kupic znowu A8 to bym kupił tylko z takim silnikiem.
Super kultura pracy,niezłe przyspieszenie no i wygoda.
polecam. :peace:

_________________
AUDI A8 4.2 TDI 06'
AUDI S6 4.2 QUATTRO 03' ANK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 14:46:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Esperak napisał(a):
Podstawa to sprawdzenie przebiegu w ASO jesli bylo serwisowane. jeśli będzie rzeczywisty to można myśleć dalej.


I nowu przebieg... Nie przebieg jest ważny ale stan!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 18:33:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
GrzesB napisał(a):
Esperak napisał(a):
Podstawa to sprawdzenie przebiegu w ASO jesli bylo serwisowane. jeśli będzie rzeczywisty to można myśleć dalej.


I nowu przebieg... Nie przebieg jest ważny ale stan!!


Żadna skrajność nie jest dobra. Co z tego, że auto jest powierzchownie zadbane, jeśli ma duży przebieg? To, że auto jest zadbane i regularnie serwisowane, a na dodatek w pełni sprawne w momencie zakupu, nie oznacza, że w trakcie pierwszych miesięcy eksploatacji nie pochłonie sporych środków, bo będzie miało już najeżdżone dużo km i po prostu będzie zużyte. Pociągnie to za sobą dodatkowe koszty typu wymiana sprzęgła, amortyzatorów, wahaczy czy niekończącą się walkę z osprzętem silnika, a ostatecznie może nawet skończy się remontem dołu motoru. Lepiej, żeby auto miało stosunkowo niski przebieg, potwierdzony np. serwisami w ASO i oczywiście było zadbane, a nie bezmyślnie skatowane. Bo co z tego, że ktoś będzie dbał o auto i w nie inwestował, jeśli przy przebiegu 350 000 km powoli kolejne elementy samochodu będą odmawiały posłuszeństwa?

Wiem, że prawie wszystkie liczniki są "korygowane", ale czy ten fakt ma całkowicie zdewaluować realny przebieg samochodu jako jeden z wyznaczników jego wartości?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 18:41:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
jeśli Cię stać na zakup w dobrym stanie to poszukasj 4.0 TDI lub co lepsze 4.2 TDI są naprawdę fajne silniki

jesli nie stac Cię to szukaj w jaknajlepszym stanie
przebieg owszem jest istotny ale bez przesady niektóre po przejechaniu 100 tyś sa w dużo gorszym stanie jak te co przejechały 200-250

w razie co to moge pomóc przy sprawdzeniu Vinu info na pw mail

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 00:57:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sebolec napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Esperak napisał(a):
Podstawa to sprawdzenie przebiegu w ASO jesli bylo serwisowane. jeśli będzie rzeczywisty to można myśleć dalej.


I nowu przebieg... Nie przebieg jest ważny ale stan!!


Żadna skrajność nie jest dobra. Co z tego, że auto jest powierzchownie zadbane, jeśli ma duży przebieg? To, że auto jest zadbane i regularnie serwisowane, a na dodatek w pełni sprawne w momencie zakupu, nie oznacza, że w trakcie pierwszych miesięcy eksploatacji nie pochłonie sporych środków, bo będzie miało już najeżdżone dużo km i po prostu będzie zużyte. Pociągnie to za sobą dodatkowe koszty typu wymiana sprzęgła, amortyzatorów, wahaczy czy niekończącą się walkę z osprzętem silnika, a ostatecznie może nawet skończy się remontem dołu motoru. Lepiej, żeby auto miało stosunkowo niski przebieg, potwierdzony np. serwisami w ASO i oczywiście było zadbane, a nie bezmyślnie skatowane. Bo co z tego, że ktoś będzie dbał o auto i w nie inwestował, jeśli przy przebiegu 350 000 km powoli kolejne elementy samochodu będą odmawiały posłuszeństwa?

Wiem, że prawie wszystkie liczniki są "korygowane", ale czy ten fakt ma całkowicie zdewaluować realny przebieg samochodu jako jeden z wyznaczników jego wartości?

Opowiadasz Waść powszechnie znane stereotypy, które nijak nie mają się do rzeczywistości aut zachodnich w tym Audi.
Ważny jest STAN samochodu, oraz zwyczaje poprzedniego właściciela.
2 przykłady z mojego podwórka:
90`ka, która ma już 17 lat i przebiegu coś ok 250 kkm a w którą ostatnio wpakowano 2 kPLN (pierwszy duży wydatek od czasu zakupu 5 lat temu) w zawieszenie. Silnik niestety podniszczony przez gaz, ale trzyma się nieźle i jeszcze długo posłuży.
A4`ka , która ma 10 lat i 303 kkm rzeczywistego przebiegu. Wymaga wymiany amortyzatorów na wiosnę oraz wymiany przepalonych żarówek.
Oba auta wyglądają i jeżdzą wzorowo. Nie widzę związku z dużym przebiegiem a stanem oraz przydatnością.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 10:48:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Baskecik, nie do końca mogę zgodzić się z tym, co mówisz...

Baskecior napisał(a):
Ważny jest STAN samochodu, oraz zwyczaje poprzedniego właściciela.


...jednak szczególnie druga część tej tezy jest trafna. Tu jesteśmy zgodni, bo nigdzie nie twierdziłem, że kluczem do zakupu zdrowego auta, jest niski przebieg. To tylko jeden ze wskaźników.

Baskecior napisał(a):
2 przykłady z mojego podwórka:
90`ka, która ma już 17 lat i przebiegu coś ok 250 kkm [...]
A4`ka , która ma 10 lat i 303 kkm rzeczywistego przebiegu.


Z całym szacunkiem, ale to są wiekowe auta i faktycznie w samochodach, które już się w swoim życiu sporo najeździły przebieg ma drugorzędne znaczenie. Bo czy będzie to 250 tys. km, czy 330 tys. km to nie przeważyłoby to mojej decyzji zakupowej. Jednak stojąc przed wyborem pięcioletniego auta i mając przed sobą dwa egzemplarze, jeden z przebiegiem 300 tys. km (60 tys. rocznie), a drugi 150 tys. km (30 tys. rocznie), to przy porównywalnym stanie technicznym obu wybrałbym ten z mniejszym przebiegiem, bo jestem przekonany, że jego eksploatacja byłaby mniej kłopotliwa.

Brater, przepraszam za zaśmiecanie Twojego wątku. Wiem, że nic nie wniosłem do dyskusji o wskazanym samochodzie. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: