nie ma wyznacznika km co do wysypania sie turbin. w tym silniku siedzą 2 turbiny k03 i nie są wyzylowane. moga nawet wytrzymac 500tys km i wiecej jesli odpowiednio byly traktowane (olej zmieniany w czas, nie pałowane zimne, oraz schładzane po pałowaniu przed zgaszeniem). u mnie np siedzi oryginalna turbinka z przebiegiem 360tys km i pompuje jak nowka
co do luzów, to nie moze byc wzdłużnych, a luzy poprzeczne będą wyczuwalne, nawet nówka ma delikatny luz. przewody powietrzne mogą być delikatnie wilgotne, ale jek są wycieki to juz lipnie.
jesli turbina/ny będą się sypać, to z rury wydechowej będzie wydobywać się niebieski cuchnący olejem dymek, szczególnie gdy odpalisz zupelnie zimny silnik i poczekasz ze dwie minutki na wolnych obrotach. to znak, ze juz sie kończą.
P.S. najlepiej ogladaj auto gdy jest zimniutkie. odpal, sprawdz te spalinki. smignij spokojnie az sie nagrzeje do 90st i przekatuj od niskich obrotów do końca skali na pełnym gazie np na 3cim biegu. jeśli ładnie płynnie bedzie przyśpieszał miło wciskajac w fotel (250KM) i nie zostawi niebieskiego obłoku z tyłu to raczej motor i turbinki są ok. zrob diagnostyke elektroniczną silnika vag. sprawdz reszte i jak git to bierz autko
