.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:55:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Duże spalanie po naprawie nastawnika
PostNapisane: 07.lut.2008 15:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 15:19:10
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
Witam

Polecili mi te forum wiec odważyłem się napisać choć nie mam audi

Passat 1.9 tdi z silnikiem 1Z podczas jazdy szarpało silnikiem .
Podejrzenia padły na nastawnik pompy wtryskowej, więc dałem go do naprawy, chłopaki w Diesel Service w Gdańsku Oliwie uwinęli się w 2 godziny i skasowali 550 zł. (wymienili jakąś cewkę)
I teraz problem.
Auto przestało szarpać ale pali 1,5/100 ropy więcej.
Normalnie w jeździe po mieście spalał ok 5,2 do 5,4 a teraz powyżej 6,5.
Pojechałem do nich, podłączyli pod kompa i przestawili dawkę paliwa z 4 mg/skok na 4,8. Nic nie pomogło. Pojechałem 2 raz i przestawili z 4,8 na 7,2 mg/skok. Na pytanie jaka była dawka przed naprawą nastawnika stwierdził że nie sprawdzał.
Samochód zaczął trochę zamulać przed wejściem turbiny ale skutku co do mniejszego spalania nie zauważyłem.
Moje pytanie do was to
- czy oni coś spartolili
- jaka powinna być optymalna ustawiona dawka paliwa
- ile taki passat w cyklu miejskim powinien palić (mi na 550 km czyli cały miesiąc wychodziło 5,3l/100 przy przejazdach 2 razy po 20 km dziennie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 15:55:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dawka powinna byc ustawiona ok 3,5 mg/skok.
Wartos na VAG (grupa 000 blok 4 Basic Settings) miedzy 15 a 30 - optymalne ustawienie.

IMO - wartosc dawki nie wpływa w wiekszym stopniu na spalanie - od dawnien dawna jezdze na dawce 1mg/skok i w cyklu mieszanym audiola miesci sie pomiedzy 5-6 l/100km.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 16:29:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 15:19:10
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki

przemik napisał(a):
Wartos na VAG (grupa 000 blok 4 Basic Settings) miedzy 15 a 30 - optymalne ustawienie.


Możesz mi jeszcze napisać co się tym bloku ustawia?

Czytałem na jednym z forów czyszczenie takiego nastawnika, dla mnie to było zbyt skomplikowane a zresztą nie mam kabla do podłączenia kompa wiec zdecydowałem się oddać do fachowców.
Czy przy naprawie takiego nastawnika można coś nie tak ustawić co spowoduje większe spalanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 18:21:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wlasnie w tym bloku sprawdza sie ustawienie dawki paliwa.
Naprawa nastawnika powoduje rozkalibrowanie tego parametru gdyz zmienia sie go poprzez poruszanie glowiczką nastawnika.

[+]
Zapoznaj sie tez z tematem o diagnostyce jest podwieszony na gorze tego działu.

[+][+]

i popraw temat na zgdny z regulaminem bo poleci do kosza ;)

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 20:13:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 15:19:10
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
a czy może być ustawiony zły kąt wtrysku w czasie montażu nastawnika
(tak sugerował mi znajomy)

co mam poprawić w temacie postu :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 20:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Szarpal bo nastawnik byl zabrudzony z opilkow w srodku i pewnie wytarty pierscien mogl byc bo nie wiem jak \i to typ nastawnika.(w nowszych byl indukcyjny do sie nic nie wycieralo) .Pewnie cewka byla dobra ale i tak im nie udowodnisz co tam zrobili . Ta dawka wolnych obrotow to ma na spalanie maly wplyw i jej zmiana na wieksza czyli to co pokazuje jest mniejsze (najlepiej jak sie ustawi 2,2 mg wtedy auto lepiej reaguje na przyspieszenie) praktycznie objawia sie tylko chwilowym ciemnym dymkiem z rury a spalanie nie moze wzrastac tak duzo. Ciekawe czy pompa jest ta sama i co tam jeszcze robili bo cala regeneracja kosztuje chyba okolo 1000 zl przy tym typie pompy a wymieniaja praktycznie wszystkie uszczelki oraz czesc od wysokiego cisnienia (tlokorozdzielacz) . Dogadaj sie z kim kto mieszka blisko Ciebie z klubowiczow co maja AUDI i VAGa a wtedy poznasz prawde , gdzie tkwi problem. Obstawiam , ze uszkodzony masz w pompie czujnik temperatury paliwa lub cos zlego dzieje sie z sygnalem od czujnika temperatury silnika do ECU i chodzi caly czas na wzbogaceniu dlatego duzo pali.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 20:56:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 15:19:10
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki
jutro sprawdzę i napisze typ pompy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 06:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 15:19:10
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
Dzisiaj umówiłem się jeszcze raz do Diesel Serwice na kompletną diagnostykę silnika bo przecież to niemożliwe żeby palił w mieście 8,5l/100 i nie miał przy tym wogóle kopa (przy dawce 7,2mg/skok) kiedy przed naprawą nastawnika palił 5,5/100.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 09:23:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Artur Krauza napisał(a):
i nie miał przy tym wogóle kopa (przy dawce 7,2mg/skok) kiedy przed naprawą nastawnika palił 5,5/100.


Widzisz tu akurat jest jakos tak ze - 1 mg/skok oznacza wysoką dawke.
Twoje ustawienie oznacza bardzo małą.
Tak jak Ci napisalem wczesniej - Wartos na VAG (grupa 000 blok 4 Basic Settings) miedzy 15 a 30 - optymalne ustawienie.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 09:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 15:19:10
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
to akurat wiem że duża wartość to mała dawka i na odwrót.
miałem ustawioną 4mg potem 4,8 a n końcu przestawił na 7,2 mg w spalaniu nie przyniosło to żadnego efektu, nawet te ostatnie ustawienie zwiększyło zużycie paliwa i mocno zamuliło samochód

umówiłem się na poniedziałek i nie wyjadę od nich dopóki nie znajdą przyczyny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 11:48:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 15:19:10
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
Byłem w warsztacie na diagnostyce, nie wykazało żadnych błędów, ustawili
dawkę paliwa 3,7mg/skok, temperatury silnika 88 i paliwa 36 stopni,
kąt wyprzedzenia wtrysku powiedział że jest w dolnej granicy( 2,3 ).
Powiedział że powietrze doładowania jest za małe, przy 3000 obr/min było około 550 a powinno być 820-850. W związku z tym mam rozebrać i wyczyścić intercoler i posprawdzać wszystkie opaski i złącza na rurach z i do intercolera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 12:14:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przy 3000 obr/min powinien ładowac troche ponizej 2000 mBAR... cos sciemnia ten mechanik.

[+]
A nie lepiej kupic interfejs i samemu zdiagnozowac auto. Zwróci sie po jednym badaniu. :peace:

Opis co i jak masz tutaj

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 12:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 15:19:10
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
on mi podawał chyba mg/skok te powietrze czyli ile zasysa tak na mój rozum.

A kabel chyba kupie, kumpel też ma passata to wyjdzie taniej :) ! Laptopa mam, tylko oprogramowanie muszę skombinować ;) .
W warsztacie używali oprogramowania Boscha.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 12:40:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Artur Krauza napisał(a):
on mi podawał chyba mg/skok te powietrze czyli ile zasysa tak na mój rozum.


To pewnie podawał Ci wartosci w tescie statycznym.


Artur Krauza napisał(a):
A kabel chyba kupie, kumpel też ma passata to wyjdzie taniej :) ! Laptopa mam, tylko oprogramowanie muszę skombinować ;)


I słusznie ... :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 13:08:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 15:19:10
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
tylko laptop kabel i program to nie wszystko !
jakieś doświadczenie jeszcze trzeba mieć, a ja swoją przygodę jako mechanik samochodowy skończyłem w erze maluch poloneza i skody 105 :)

Dzięki wszystkim za pomoc i rady !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: