.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:27:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Da rade domontować ABS?
PostNapisane: 07.lut.2008 00:21:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
Witam,

No wiec w mojej 100 C3 raczej nie ma ABS'u - jednakowoż podobno mam czujniki przy hamulach (tak mi powiedziano w warsztacie - więc zacząłem myśleć nad tym)

Pytanie moje jest następujące z czystej ciekawości - Czy gdy zakupie pompę ABS,sterownik i wszystkie potrzebne elementy (które miło by było gdyby ktoś wymienił - bo zupełnie się na tym nie znam...) czy dałoby rade domontować cały układ ABS - tak żeby działał - no i oczywiscie można go było włączyć i wyłączyć?

I ile suma sumarum na oko to wydatek? Czy się w ogóle opłaca?

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 15:49:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
W tym aucie napewno sie nie opłaca
Poza tym dobry kierowca hamuje lepiej bez ABS-u :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 16:14:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
tez prawda :) ale z ciekawosci ktos wie jakie to bylyby koszta?

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 20:16:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
mental napisał(a):
tez prawda :) ale z ciekawosci ktos wie jakie to bylyby koszta?


Przewyższające wartość auta.Licz około 3-4 tyś zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 20:19:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
aha, dzieki za odp. nie mam wiecej pytan ;)

Pozdrawiam

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 22:48:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
moze nie tyle o koszta chodzi co o klopot z czesciami. taka zabawa jest mozliwa tylko w momencie kiedy masz wszystkie czesci z innego auta. w tym co najistotniejsze, wiazke elektryczna. wiazna elektryczna abs idzie wkomponowana w reszte instalacji. jezeli bedziesz chcial rodzielac wiazki to narobisz wiecej bigosu niz to warte a przekladajac cala wiazke , musisz sie liczyc z tym zeby pozostala czesc pasowala dokladnie do tego osprzetu ktory masz w aucie. ogolnie to zeby zrobic p[rzekladke musisz miec drugie auto na czesci a w takim przypadku chyba lepiej bedzie sprzedac co masz , kupic z absem i zaoszczedzic sobie czy mechanikowi kupy roboty.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 22:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
Nie no to nie ma zbytnio sensu, po prostu ciekaw byłem czy jest takie coś możliwe, a 2.5 tdi za wiele nie ma w C3 więc temat odkładam, ale dzięki za wiadomość, dobrze wiedzieć. :)

Pozdrawiam!

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 14:51:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Nie ma sensu zakładać tego badziewia do pięknego klasyka jakim jest C3 :diabel:
Nawet jeśli w autku którym jadę jest ABS, to go wyłączam. Przynajmniej mam jasność jak się zachować w sytuacjach ekstremalnych. Może jestem niereformowalny, ale teorie "szkoły bezpiecznej jazdy" typu: "wciskaj hamulec z maksymalną siłą, ABS pomyśli za ciebie" po prostu mnie wk....ą. Jest tysiąc sytuacji, w których ABS jest po prostu szkodliwy, a zamiast tego badziewia wystarczy nauczyć się hamować... I przede wszystkim NIGDY na śliskim, na zakręcie, w błocie, przy wjechaniu na pobocze itd. NIE WCISKAĆ HAMULCA Z CAŁEJ SIŁY, a najlepiej w ogóle go nie wciskać... Taki mały off-topic z mojej strony.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 15:30:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
Wiesz, to wynika po prostu z tego że w poprzednim aucie go miałem i faktycznie jako młodszy, mało doświadczony kierowca - uratował mi tyłek, a dziś po latach jazdy, doświadczeniach, już się nauczyłem obywać bez niego..

Zgadzam się z tym że w pewnych sytuacjach szkodzi - jak ktoś nie wierzy to na wikipedii poszukajcie termin ABS i macie pomiary hamowań w roznych sytuacjach... [Komputer nie zawsze jest lepszy od człowieka]

A pytałem się jak już pisałem - z czystej ciekawości kosztów oraz czy w ogóle jest taka możliwość... - fajnie jest mieć samochód z możliwie maksymalnym wyposażeniem - nawet jeśli się z tego korzysta - nieprawdaż? :)

Także pytanie było czysto teoretyczne, C3jeczką już jeżdzę bardzo długo, nauczylem sie kontrolowac ten samochod.

Dzieki za odpowiedz, rowniez Pozdrawiam :d

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 17:10:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
wordeck napisał(a):
Nie ma sensu zakładać tego badziewia do pięknego klasyka jakim jest C3 :diabel:
Nawet jeśli w autku którym jadę jest ABS, to go wyłączam. Przynajmniej mam jasność jak się zachować w sytuacjach ekstremalnych. Może jestem niereformowalny, ale teorie "szkoły bezpiecznej jazdy" typu: "wciskaj hamulec z maksymalną siłą, ABS pomyśli za ciebie" po prostu mnie wk....ą. Jest tysiąc sytuacji, w których ABS jest po prostu szkodliwy, a zamiast tego badziewia wystarczy nauczyć się hamować... I przede wszystkim NIGDY na śliskim, na zakręcie, w błocie, przy wjechaniu na pobocze itd. NIE WCISKAĆ HAMULCA Z CAŁEJ SIŁY, a najlepiej w ogóle go nie wciskać... Taki mały off-topic z mojej strony.

Pozdrawiam
To nie off topic, to szkoła zycia.
Jestem dikładnie tego samego zdania.
Najchętniej bym tą całą elektronikę w aucie wypierd... w kosmos !

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 10:00:06 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Musze się sporo nauczyć....... przydałoby się gdzieś na lotnisku ze dwa dni potrenować poślizgi i inne akcje...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 14:58:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
No taki trening sporo daje - chociaz na drodze zawsze jest inaczej, dochodzi szok, czasem reakcje różne, więc nigdy nie mozna być zbyt pewnym...

mialem okazje testowac kontrole trakcji w A6 Kombi, bardzo ciezko to wyprowadzic z rownowagi :-)

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 15:09:07 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tu nie chodzi o wyuczenie się reakcji wszelkich w dwa dni. Chodzi o to aby wyczuć dokładnie jak auto się zachowa w takich sytuacjach. na drodze trenowanie tego może być zbyt kosztowne. cżresciowo aby załapać chociaż prawidłowe odruchy - to juz bardzo dużo

Może niewiele to się przyda - ale na 100% nie zaszkodzi - być może w sytuacji awaryjnej lepiej się zareaguje po takim "treningu"

PS: niestety A8 D2 przed FL jak już się wyprowadzi z równowagi to bardzo ciężko opanować, kręci się i wygina jak dziwka na rurze.....
Podobno to wina tego że ma tylko jeden torsen (a V8 miało dwa), no coż wiem już że mam auto ciężkie w wyprowadzeniu jak już się potknie.... trzeba nabywać umiejętniośći... jak się naprawi to mam zamiar w bezpiecznym miejscu trenować/trenować i jeszcze trochę trenować.....


PS: jak to jest z tym torsenem i poślizgiem w A8 D2 przed FL..... faktycznie jak juz złapie poślizg to dupa konkretna? (z moich doświadczeń wynika że tak)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 15:12:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
Rozumiem, na marne nie pójdzie - to pewne, dobrze jest wiedzieć jak się auto zachowuje, domyślam się że chcesz potrenować po tym nieszczęsnym lądowaniu w rowie?

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 15:14:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Chciałem nawet przed ale widocznie priorytety pomiliłem...... uznałem że inne rzeczy ważniejsze - jak zwykle mądry polak po szkodzie (inna sprawa że śniegu nie było a jak się pojawił to standardowa głupota i zbyt duża wiara w quattro - 65 na zakręcie to za dużo na lodzie...)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 18:20:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Niestety na lodzie quattro jest tak samo bezuzyteczne co ośka.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 21:24:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ZiPi napisał(a):
Niestety na lodzie quattro jest tak samo bezuzyteczne co ośka.


True...

Jak dziś pamiętam jak quatrówą postawiło mnie bokiem na lodzie przy 30km/h :|

Wszystko rozbija się o umiejętności...a co ważniejszeo wyobraźnię :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: