.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:38:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI V6 AFB] Wymiana podkładek miedzianych
PostNapisane: 05.sty.2008 14:18:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam. Mam prośbę o udzielenie porady jak w temacie. Mam dwa mokre wtryski, na 90% przez to zapowietrza mi się układ. Cały czas sączy się tam ON.Kupiłem te malutkie podkładki N 0138042 - po 2szt. na wtrysk. Czy wymiana ich zniweluje te wycieki ?
Teraz pytanie jak sie do tego zabrać. Czy wystarczy po prostu odkręcić te śrubki przy wężykach przelewowych, wyjąć stare podkładki i włożyć nowe ? Czy powinienem na coś szczególnie uważać ? Czy należy po tej operacji robić odpowietrzenie całego układu czy wystarczy popuścić na wtryskach?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie porady i opinie. ;)

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5 TDI V6 AFB] Wymiana podkładek miedzianych
PostNapisane: 05.sty.2008 22:24:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mariojr napisał(a):
Witam. Mam prośbę o udzielenie porady jak w temacie. Mam dwa mokre wtryski, na 90% przez to zapowietrza mi się układ. Cały czas sączy się tam ON.Kupiłem te malutkie podkładki N 0138042 - po 2szt. na wtrysk. Czy wymiana ich zniweluje te wycieki ?
Teraz pytanie jak sie do tego zabrać. Czy wystarczy po prostu odkręcić te śrubki przy wężykach przelewowych, wyjąć stare podkładki i włożyć nowe ? Czy powinienem na coś szczególnie uważać ? Czy należy po tej operacji robić odpowietrzenie całego układu czy wystarczy popuścić na wtryskach?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie porady i opinie. ;)


Wymiana tych podkładek powinna zniwelować wycieki, ja osobiście wymieniłbym też (za jedną robotą) wszystkie wężyki przelewowe na jakieś porządne np. Gatesa.
Co do wymiany - bułeczka z masłem, ale... układ zapowietrzysz dosyć głęboko i niezbędne jest prawidlowe odpowietrzanie, z pewnością nie tylko na wtryskach... Powodzenia :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5 TDI V6 AFB] Wymiana podkładek miedzianych
PostNapisane: 05.sty.2008 22:49:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Karol :peace: :d .

carlnova napisał(a):
układ zapowietrzysz dosyć głęboko i niezbędne jest prawidlowe odpowietrzanie, z pewnością nie tylko na wtryskach... Powodzenia :peace:


Przecież wystarczy zacisnąć byleczym wąż od "powrotu" pomiędzy VP a filtrem i nic się nie zapowietrzy :P . Owszem - gdyby operacja wymiany podkładek trwała kilka godzin, wówczas paliwo mogłoby "ruszyć w przeciwnym kierunku" ale w ciągu kilkunastu/kilkudziesięciu minut nic takiego nie powinno nastąpić ;) .
No i zawsze można zacisnąć "zasilanie" między filtrem a pompą, co według mnie całkowicie wyeliminuje "zagrożenie" :P :D .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2008 23:06:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No i zaczęło się... :):
Czym się naraziłem ? :)
A może Mariusz chciał to zmienić sam i nie ma w garażu takich zaj...stych ścisków stolarskich jak ja... ??? :D

PS. A co z powietrzem z samych wężyków przelewowych ?
Tak... tak... VP44 przemieli wszystko... :/
A co tam...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 08:48:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
No i zaczęło się... :):
Czym się naraziłem ? :)


Nic się "nie zaczęło" i niczym się nie naraziłeś ;) . Nawet gdybyś chciał się narazić - nie dysponujesz żadną metodą ... :P :d .

carlnova napisał(a):
PS. A co z powietrzem z samych wężyków przelewowych ?
Tak... tak... VP44 przemieli wszystko... :/
A co tam...


Karolu, najbardziej prawidłowo przeprowadzone odpowietrzanie VP44 nie skutkuje usunięciem luftu z przelewów (na odcinku od wtryskiwaczy do króćców przy pompie) - to zawsze odbywa się samoczynnie dopiero po odpaleniu silnika. Zresztą nie jest to niebezpieczne dla VP44, ponieważ akurat ta "część" powietrza umyka do przewodu powrotnego "nie zahaczając" już o komorę pompki zasilającej (a więc VP nie musi niczego mielić ;) ).

Inaczej mówiąc - prawidłowa procedura (czyli zgodna z Twoją instrukcją) ma na celu najpierw usunięcie powietrza z komory pompki zasilającej - aby nie dopuścić do zapowietrzenia się części ciśnieniowej VP. Powietrze nagromadzone "za" pompą wtryskową - musi usunąć się "samoistnie", wstępnie dzięki poluzowaniu nakrętek na wtryskiwaczach, a ostatecznie już bez udziału człowieka :-) .

Krótkotrwałe poluzowanie wężyków przy wtryskiwaczach nie powoduje natychmiastowego zapowietrzenia układu (i nie jest to wyłącznie mój wymysł - pytałem kilku różnych "pompiarzy" i wszyscy twierdzą tak samo).
Co oczywiste - pod warunkiem użycia stosownych zacisków stolarskich ;) .
Jeżeli ten warunek nie zostanie dotrzymany to oczywiście masz rację - pompa VP zapowietrzy się "głęboko" i będzie klops ... .

:-) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 12:56:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Przyznaje Ci rację, Piotruś... :jezor:

Jeżeli Mariusz zrobi to szybko i zaciśnie przewód powrotny z VP44 do filtra oraz zasilający do VP44 - zapowietrzenia prawdopodobnie da się uniknąć.
Ale ... należy tu wspomnieć, że przy zdjęciu pokryw zaworowych np. do obejrzenia stanu wałków, takie zaciśniecie raczej nic nie da z uwagi na dłuższy czas demontażu / montażu z powrotem. ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 14:22:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
:peace: Dzięki serdeczne chłopaki. Operacja zakończona.
Oczywiście posiadam takowe 2 zaciski stolarskie :) Zgodnie z instrukcją zacisnąłem powrót VP-filtr, oraz filtr-VP.
Faktycznie operacja banalnie prosta, wymieniłem też kilka wężyków przelewowych, najgorzej jest z tym co idzie od VP do lewej pokrywy zaworów(str. kierowcy), ale to sie jeszcze zrobi, nie wyglada na przetarty.
No a podkładki, to ewidentnie widać - takie odciśnięcia w każdej.
Będę obserwował i dam znać czy dalej sie saczy ON.

Jeszcze raz dziękuje i życze w miarę ciepłego tygodnia ! ;)
U mnie to po -15 temperatury :):

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2008 16:08:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mariusz ten przewód - pod pompą VP 44 zbierający rząd przelewów z lewej głowicy, najczęściej jest uszkodzony - wymień go jak najszybciej.
Przelewy z atestem Gatesa kosztują około 10 PLN / 1mb - potrzebujesz jakieś 1,60 mb na cały silnik. To śmieszna kasa, a spać będziesz spokojnie... :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2008 16:58:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam Koledzy ;) Odświeżam temat bo zaobserwowałem dziwną sprawę i chce sie tym doświadczeniem podzielić. Po wymianie podkładek miedzianych było faktycznie sucho przez okres 2 tygodni, nie sączyło sie ON. Jednak jak zwiększyłem poprzez adaptacje w grupach 01 i 05 tj. dawke startową i dawkę biegu jałowego na maxa - to znowu zauważyłem ze problem wrócił, znowu mam mokre wtryski. Wie ktoś moze jaka moze być geneza problemu ?? Pozdrawiam ;)

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: