1.
Odgrzeję temat, gdyż mam dość podobny problem.
Sprawa wygląda następująco.
Kilka dni temu podczas przyspieszania poczułem drobny spadek mocy, następnie chwilę znów silnik pociągnął i później już stracił moc kompletnie. Tak dojechałem do domu, silnik strasznie klekotał powyżej 1800-2000rpm.
Po podpięciu VAG-a wyskoczyło:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
27-00 - Implausible Signal
Myślę, no tak, turbinę szlag trafił
. Ale odpaliłem 011BS i sztanga ładnie chodziła, a na VAG-u było ładnie widać drobną różnicę ciśnień - dokładnie taką samą jak przedtem. Mój log z przed awarii
link.
Błąd wykasowałem i na następny dzień pojechałem do pracy. Podczas jazdy moc raz była, a raz nie, a czasem przy przyspieszaniu było czuć chwilowa spadki mocy - auto nie przyspieszało płynnie, tylko jakby skokami.
Następnego dnia rano umówiłem się w Sserwis na diagnostyke, pojechałem i delikatnie dojechałem na miejsce już praktycznie bez mocy. Na miejscu mechanik podpiął komputer, wykasował ten sam błąd i pojechaliśmy na krótką przejażdżkę. Jakież było moje zdziwienie, gdy podczas jazdy z mechanikiem, aut nawet na moment się nie zająknęło, co byśmy nie robili auto ciągnęło jakby prosto z fabryki wyjechało. Podczas jazdy mechanik mówił, że turbina pięknie pompuje i przepływka też ładnie mierzy. Cóż było robić, wziąłem autoi pojechałem spowrotem. Ujechałem kilka kilometrów i oczywiście to samo
Dzisiaj udało mi się pożyczyć nówkę N75, po wymianie niestety bez pozytywnych rezultatów
Podmieniłem też wężyk dostarczający podciśnienie do N75 i nic.
No więc podpiąłem VAG-a ponownie i teraz już pojawia się tylko drugi błąd
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
27-00 - Implausible Signal
Może to rzeczywiście ten sensor powoduje problem, choć z tego co tu gdzieś wyczytałem jest niezniszczalny. Gdzie go ewentualnie szukać ?
Auto miało 3 tygodnie temu wymieniany rozrząd, więc może przy składaniu, któraś kostka została słabo spięta i teraz następują przerwy w obwodzie ?
Martwi mnie też sam EGR. Na logach statycznych mam ponad 80% wysterowania i przepływ masy powietrza znacznie różni się od żądanego przez ECU, a w grupie 3 basic settings tak jakby się do końca nie otwierał, gdyż przy zerowym wysterowaniu MAF wynosi około 250mg/R.
Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny ?
-----
Edit:
Tak wygląda praca EGR
LINK. Może rzeczywiście jakiś problem z podciśnieniem ?
EDIT 2
Wiem, że trochę głupio pisać post pod postem, ale mam rozwiązanie mojego problemu i myślę, że komuś się może przyda w przyszłości.
MOD: Tym razem pokazałem Ci jak "spakować" wszystko w jednym poście.
Dobra instrukcja na ten temat znajduje się też w Regulaminie.
Przyczyną problemów z notlaufem i totalnym brakiem mocy w moim AKE był czujnik doładowania. Po prostu się zepsuł. Po wymianie auto jak nowe
Załączam kilka fotek czujnika.
Pozdrawiam