marcinpoznan74 napisał(a):
Może i są to pytania tumana , ale co tam
1. Czy poduszki pod silnik mają jakiś wpływ na układ kierowniczy ?
Mocno wyeksploatowane / uszkodzone - tak, mają wpływ na układ kierowniczy.
marcinpoznan74 napisał(a):
2. Ile ich jest w C5 ?
Trzy, jednak w kontekście pytania nr 1 - znaczenie mają tylko dwie.
marcinpoznan74 napisał(a):
3. Mają jakiś czujnik ?? Do czego on jest ?
Moim zdaniem czujnik w poduszkach silnika to przerost formy nad treścią, ponieważ informuje on ECU jedynie o tym, że kierowca też jest wkurwio...y wibracjami (czasem szarpaniem zespołu napędowego aż do charakterystycznych stuków).
marcinpoznan74 napisał(a):
4. Czy należy wymieniać zawsze wszystkie, czy tylko uszkodzoną ??
Jeżeli zdążysz wymienić uszkodzoną poduchę zanim tą drugą też trafi szlag - wystarczy wymiana "selektywna"
![n :):](./images/smilies/052.gif)
.
Zazwyczaj łatwo poznać, która już zionęła swojego ducha, gdyż sika z niej czerwona ciecz (czytaj: krew ją zalewa).
marcinpoznan74 napisał(a):
5. Jakie konsekwencje mogą być z niewymienionej na czas poduchy ??
Jak wyżej - drugiej zrobi się żal i też zapragnie na emeryturę. W przypadkach - ale naprawdę już skrajnego wyczerpania - generuje zbędne szarpanie zespołu napędowego, czasem utrudnia płynne ruszanie z miejsca, a czasem "kołysze budą" nawet przy wyższych obrotach/prędkości.
Marcin - popsułeś mi humor, też mam jedną (póki co jedną ...) do wymiany
![n :/](./images/smilies/005.gif)
.
Na razie zlałem temat całkowicie, bo oprócz tego, że krew ją zalała (i to bez uzasadnionej przyczyny) - nic złego się nie dzieje (brak błędów w ECU, nie trzęsie, ... ) .