Mysle ze nalezy zaczac od tego na ile jest to dokladny pomiar poniewaz z tym bywa roznie nawet w dobrych stacjach.
Co by jednak nie powiedziec cisnienie jest napewno zbyt male .
Przyczna takiego stanu rzeczy maga byc nastepujace powody:
1. Awarja turbosprezarki przyczynila sie do przepompowania sporej ilosci oleju ktory spalony osadzil sie na tlokach i pierscieniach. Tym samym pierscien kompresyjny przestal dzialac i cisnienia nie ma
W takim przypadku trzeba zemontowac glowice wyjac tloki , wymyc wyczyscic i posklkadac. Jednak zanim sie posklada bezwglednie nalezy sprawdzic owalizacje cylindra , stan gladzi oczywiscie , zmierzyc tlok pod katem zdeformowania , zmierzyc pierscienie celem okreslenia stopien ich zuzycia.
2. Moga byc wypalone zawory co sie zdarza ale mam nadzieje ze serwis Boscha wie jak ocenic czy gora czy dol nietrzyma cisnienia.
3. Moga byc pekniete tloki lub wypalone zawory co zdarza sie w wyniku zlej pracy wtrskiwaczy , doladowania lub recylkulacji spalin. Albo wszystkiego razem
4. I w koncu blad fabryki Audi poniewaz silniki AFB do modelu okolo 2000 produkowane byly na szerokich pierscieniach kompresyjnych , ktore nawet nie sa dostepne w zamiennikach.