.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:51:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 AFB] wymiana rozrządu
PostNapisane: 17.lut.2008 12:09:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:16:31
Posty: 15
Lokalizacja: Nysa
Witam

Czy podczas wymiany kompletnego rozrządu w siliku 2.5 tdi afb nie powinno się obligatoryjnie wymieniać również rolki napędowej sprzęgła wiskotycznego?

Czy rolka występuje jako osobna część czy tylko w komplecie z aluminiową podstawą?

_________________
Z poważaniem bpomp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 12:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Lozyskowanie srzegła wystepuje wylacznie z cala budowa , decyzje o wymianie lub nie podejmuje sie na goraco. Obligatoryjnie nie trzeba wymieniac tego lozyska , czyli calej obudowy poniewaz ona wystacza z powodzeniem na trzy wymiany rozrzadu czyli 360 000 km ...

Nalezy ocenic czy lozysko nie szumi , czy nie ma nadmiernego luzy itd..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 13:42:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus napisał(a):
Lozyskowanie srzegła wystepuje wylacznie z cala budowa , decyzje o wymianie lub nie podejmuje sie na goraco. Obligatoryjnie nie trzeba wymieniac tego lozyska , czyli calej obudowy poniewaz ona wystacza z powodzeniem na trzy wymiany rozrzadu czyli 360 000 km ...

Nalezy ocenic czy lozysko nie szumi , czy nie ma nadmiernego luzy itd..



czy na pewno 360 000?
kilka[dziesiąt] sztuk wiatraków już odleciało w kierunku silnika przy przebiegu 160 000 - 200 000...

pytam, gdyż świadomie, po dokładnej ocenie, przy wymianie rozrządu zdecydowałem się nie wymieniać przy przebiegu 162 000 km w AYM.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 14:01:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie czytales z uwaga :)

Nalezy ocenic stan lozyskowania zeby podjac ostateczna decyzje.
Jesli chodzi o przebieg to wystarcza rzeczywiscie na trzy wymiany rozrzadu ale przy autach z wiarygodnym przebiegiem a nie takim ze zyjemy nadzieja ze jest tylko 200 000 km :)


Powtarzam wiec jeszcze raz trzeba ocenic stan na chwile prowadzenia czynnosci serwisowej. Procz tego takie rzeczy podlegaja ocenie przy kazdym przegladzie utrzymania sprawnosci tehnicznej :)

Jesli cos odlatuje od silnika to tylko dlatego ze silnik i cale auto jest w zlych rekach ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 14:30:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Na temat "wiskozy" było na Forum już tysiące razy :(: . Niestety ciągle zdarzają się użytkownicy, u których obsesyjna nienawiści do mechaników i paranoiczna nienawiść do świata - nie pozwalają odróżnic ułożyskowania sprzęgła wiskotycznego (059 122 303) od łożyska sprzęgła wiskotycznego (059 121 350 H) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: