.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 14:58:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 2.5tdi 1999 AKE] Skrzypi coś w układzie kierowniczym
PostNapisane: 09.sty.2008 12:42:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Jakiś czas temu zaczęła mi delikadnie skrzypieć kierownica przy skręcaniu w prawo. Myślałem, że wpadł jakiś paproch i w ogóle sie tym nie przejmowałem. Wczoraj jak parkowałem przy maksymalnym skręcie było słychać tak jak by prawa opona obcierała o coś więc też sie za bardzo nie przejąłem. Dzisiaj to skrzypienie przerobiło sie w jakieś "charczenie" przy skrętach, najbardziej jest to słychać w środku w samochodzie. Aż boje sie jeździć...

Co to może być???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 13:46:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
czy gumy na przegubach są całe? zimą często dochodzi do pęknięcia, wycieku smaru i w konsekwencji charakterystycznych dżwięków zwłaszcza przy skręcie kół, sprawdzaj koniecznie okresowo czy te gumy (harmonikowe) od wewnętrznej strony koła są całe.

pozdrawiam

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 15:57:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
właśnie wróciłem od mechanika okazało sie, że piszczała guma od końcówki drążka. Nasmarowaliśmy i narazie jest ok ale chyba niedługo będzie trzeba wymienić:
obie końcówki
jeden wahacz tylny dolny

Jakiej firmy kupić dobre i niedrogie???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 16:17:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
ravros napisał(a):
właśnie wróciłem od mechanika okazało sie, że piszczała guma od końcówki drążka. Nasmarowaliśmy i narazie jest ok ale chyba niedługo będzie trzeba wymienić:
obie końcówki
jeden wahacz tylny dolny

Jakiej firmy kupić dobre i niedrogie???
To smarowanie starczy ci na max 1000km.Wymieniaj go szybko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 19:49:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Ostatnio też przy skręcie miałem dziwne skrzypienie i nawet nie sądziłem, że to może byc końcówka drążka. Po wymianie odrazu cisza nastałe. Swoją drogą te skrzypienie przy skręcie nie należy do najprzyjemniejszych :peace:

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2008 20:01:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ravros napisał(a):
właśnie wróciłem od mechanika okazało sie, że piszczała guma od końcówki drążka. Nasmarowaliśmy i narazie jest ok ale chyba niedługo będzie trzeba wymienić:
obie końcówki
jeden wahacz tylny dolny

Jakiej firmy kupić dobre i niedrogie???


Moog ,TRW,Lemforder .Jeśli ma być dobrze .
Niedrogo to kup Harta lub Hansa Priesa i od razu zbieraj sianko na nowe lepszej firmy .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2008 14:28:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
panowie ale sprawdzałem te końcówki i nie ma najmniejszego luzu, zrobiłem już 1000km i jeszcze nie skrzypi. Czy to skrzypienie oznacza jednak już ewidentną wymiane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 14:23:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Zużyta końcówka drążka kierowniczego powoduje wibracje w układzie kierowniczym, czy może to coś innego?

Wibracje nie pojawiają sie za każdym razerm - czasami są a czasami w ogóle nic nie czuć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 14:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jeśli ta końcówka pamięta jeszcze fabrykę to wymien ją na nową.Oryginalny tawot który jest stosowany do smarowania tych przegubów wysechł.
W najbliższym czasie nastąpi zgon końcówki drążka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 22:23:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
ADAM że końcówka jest do wymiany to już wiem ale czy te wibracje które zaczeły sie pojawiać mogą być jej przyczyną czy też czeka mnie jeszcze jakiś wydatek?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 23:36:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ravros napisał(a):
ADAM że końcówka jest do wymiany to już wiem ale czy te wibracje które zaczeły sie pojawiać mogą być jej przyczyną czy też czeka mnie jeszcze jakiś wydatek?


Przypuszaczam że nie dojżeliście jednej istotnej sprawy w tej końcówce.
Oprócz sworznia jest w niej jeszcze łaczenie gumowe.Coś a'la tłumik drgań.

Wibracje na układzie to albo uwalone tarcze albo układkierowniczy.Nie wspomniałeś o hamulcach więc werdykt jest tylko jeden.Końcówka (lub ewentualnie drążek)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 11:36:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Na wymiane końcówek drążka jestem umówiony na poniedziałek a w niedziele chciałem jechać na giełde do poznania (250km).

Jak myślicie moge sie wypuścić do poznania - na drążku nie czuje żadnych luzów tylko strasznie piszczy ta guma przy skręcie w lewo, aż mnie to przeraża. Nie urwie sie tam nic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 12:38:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Nie powinno
Ale jak możesz to przesmaruj drążek

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 16:15:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Stamlej napisał(a):
Nie powinno
Ale jak możesz to przesmaruj drążek

No właśnie przepsiukałem (WD40) te wszystkie gumowe złączenia - ale nie przestało piszczeć. Na jednej z nich znalazłem pęknięcie tej gumy.

Jak to jest z tym zawieszeniem wielowahaczowy może sie tam coś urwać.?
To burczenie gumy jest głośniejsze w środku auta niż na zewnątrz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 18:15:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dopuki nie ma dużego luzu to choćby wyło straszniie, nie powinno się nic stać. (musiałby by być wielki luz żeby część kulista sworznia wyleciała z gniazda - a to już naprawdę jest ekstremalna sytuacja)

WD to się nadaje do smarowania jak...
Posmaruj to czymś w sprayu (lub towotem zwykłym - tylko on nie wejdzie głęboko). Np smar grafitowy albo miedziany. I tak to idzie na wymianę

WSZYSTKIE elementy na których są pęknięte gumki niestety muszą iść do wymiany, szybko złapią luzy. To samo się tyczy elementów na których się już pojawiły - do wymiany niestety.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 15:10:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Dzieki Stamlej

Skrzypi ale twardo jeżdże dalej :D
To skrzypienie naprawde nie należy do najprzyjemniejszych - bez radia nie dało by rady :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: