Baskecior napisał(a):
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że kolega Lotus się pomylił ...
Ja zas cały czas czekam az kolega Lotus poda nam wartość regulacji początku kata wtrysku w AAT - taki banał a nadal czekam ...
Ja tez zadam pytania:
- czy silnik 1Y uruchomi się na 15 stopniowym mrozie bez udziału świec żarowych. Oczywiście mile widziane uzasadnienie.
- czy silnik 1Z/AEL/AKN uruchomi się na 15 stopniowym mrozie bez udziału świec żarowych. Jesli się nie uruchomi/uruchomi, to dlaczego ?
- czym różni się silnik 1T od AAT/AEL`a. Jeden drobny ale istotny szczegół.
- różnice w silnikach 1Z od 92 do 95 roku
- pręciutko z głowy wartości kąta wtrysku dla 1Z/AFN/AAT/AEL. Zapewne robisz to na codzień, więc nie przeklejaj zeszytu serwisowego ...
Na pierwszym pytaniu poległ jeden z "renomowanych" warsztatów w P-cach. Na drugim na razie leży autor quizu z tematu posta.
Na resztę pytań odpowiedzą nawet moje młodsze siostry.
Oczywiście traktujemy to jako zabawe, uprasza się publikę o nie podpowiadanie.
Bascecior nie wiem gdzie mam Ci odpowiadac juz na temat sprawy czasu rzpoczecia wtrysku. Wiec odpowiadam i w tym miescu ale juz ostatni raz. Czas rzpoczecia wtrysku nie jest konstans !!! Nie mozna zdefinowac go dwiema cyferkami tak jak chciales to zrobic. Czas wtrysku jest zalezny od temperatury paliwa i musi znajdowac sie w skali wykresu.
Silnik AAT o ktorym piszesz produkowany byl w rozncyh wersjach oprogramowania EDC gdzie obroty podczas odczytu nie sa podnoszone i w takiej wersji ze podnsza sio o dwie rozne wartsci.
Jesli chodzi o to zapalanie to wiem do czego zmierzasz ale nie o to chodzi. Sa to w prawdzie silniki z bezposrednim wtrsykiem ale nie oznacza to ze swiece sa zbedne. Taki dobry silnik ( chociaz nie sadze zeby byly jeszcze silniki 1T ktore sa dobre) napewno pozwoli sie uruchomic przy niskiej temperatuzre ale nie bedzie to taka sielanka jak o tym czytalem na tym forum. Nie musze tlumaczyc ze zadaniem podgrzewaczy jest ogrzanie zassanego powietrza a powietrze - 15 nie jest zbyt cieple
Jesli zas chodzi o roznice 1T wzgledem AAT i AAL to uwazam ze 1T ma beznadziejnie rozwiazany uklad rozrzadu. Nie do konca rozumiem co chcesz osiagnac tym sposobem ale omawianie zmian konstrukcyjnych z pamieci wlasnymi slowami bvedzie dotyczyla glownie tych modeli z ktorymi miales Ty lub ja najwiecej doczyninia. Tym samym moze sie okazac ze 1T mazsz w glowie aja dla odmiany AKF.
Mysle ze omawianie konstrukcyjnie najlepiej po numerze nadwozaia ktory samochod mial przeplywomierz masy powietrza , aktory przeplywomirz ilosci powietrza mija sie z celem. Chyba ze chcesz Bascecior to mozemy omowic ze szczegolami
Daze raczej do tego zebysmy pisali o zasadach dzialania tak jak naprzyklad temat recylkulacji poniewaz jest to fajna zabwa jak juz mowilem , niezly sprawdzian i dotyczy przedwszytskim zasady dzialania , a nie sprawy jakiej srednicy sruba przykrecay jest zawor pneumatyczny EGR. Rozumeisz Bascecior o co mi chodzi ?
I nie pytajcie mnie o czas wtysku wiecej bo to sie mija z celem poniewaz dla kazdego silnika jest inny i zalezny od TEMPERATURY PALIWA .... Nie ma wartosci konstans !!!!!