.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:44:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 23:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Pytanie czysto teoretyczno-ciekawskie:

Odma łączy się przewodem gumowym z rurą doprowadzającą "świeże" powietrze do turbo...łączy się za pomocą plastikowego kolanka (widać to pięknie na zdjęciu Carla dwa posty wyżej, tam gdzie jest kwadracik z nr 9)...czy na tym kolanku powinny być opaski zaciskowe?

Pytam ponieważ u mnie od strony turbulum jest a od strony odmy nie ma, choć są ślady że kiedyś była...( sam odpowiem sobie na to pytanie stwierdzając że oryginalnie być tam nie powinno ponieważ po 1. na kolanku jest potrójny kołnierz a po 2. nie ma tam takiego ciśnienia że być powinno )...rura od odmy w moim przypadku była lekko zsunięta (ale tylko częściowo) a pod spodem ślady oleju...

wszystko zostało dokładnie wyczyszczone

luz na wirniku sprawdzony, jest delikatny poprzeczny (naprawde delikatnie wyczuwalny pod palcami) ale luzu osiowego nie ma, nawet najmniejszego, zero ruchu...

[+]

OK...sprawdzone w Etce...opaska powinna być (nr 17 na rys.)

Obrazek

Carl u Ciebie nie ma :D , why?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 13:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Przygotowując sie mentalnie do demontażu turbo przeczytałem i przyswoiłem n/w temat Carla o regeneracji turbulum

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=vnt20

i zaciekawiła mnie jedna rzecz, a mianowicie mój regulator ciśnienia (tzw.gruszka) na turbinie, wygląda on tak:
Obrazek
jest on z lekka innej budowy od tego zamieszczonego na zdjęciach Carla...
i tu moje pytanie...dlaczego???
Wiem że są dwa rodzaje turbulum do V6 TDI, dla modeli 150KM i 180KM, natomiast nie mam pojęcia czym się róznią, bardzo prosze o jakąś podpowiedź :)
Oznaczenia mojej wyglądają tak:
Obrazek
Mozliwe że ktoś już coś grzebał i okaże się że mam albo inne turbo, albo gruche od LT jak jeden z forumowiczów :d
Przed wysyłką do regeneracji chciałbym to sobie jakoś wyjaśnić i wyprostować tak aby finalnie mieć wszystko zgodnie ze sztuką i serią...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 21:15:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Boner, take it easy :peace:

Przerabialiśmy dopiero co temat "gruch" z Robertem i wszystko jest OK.
Do naszych turbin są dwa rodzaje siłowników, jeden z wyjściem bocznym (jak u Ciebie) i z wyjściem górnym (jak u mnie) - informacje mamy z turbojulity, a więc ikony jeżeli chodzi o gwizdawki...

Sprawa druga.

059 145 701 C była montowana w takim silniku, to Garrett gt2052v natomiast do 180 - konnych AKE i pochodnych turbiny z literkami 059 145 701 S lub E,F lub K,R...
Turbiny z oznaczeniami na koncu 702 to do 1,9 TDI a te 703, 704 są do 2,7 TDI...

Boner napisał(a):
Carl u Ciebie nie ma :D , why?


Przecież mówiłem, że się zsunęła... :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 22:50:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
no to sprawa jasna :) właśnie chodziło mi o te cyferki, co, gdzie i kiedy...
Carl jesteś wielki ;) dzięki za szybką odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: