Witam "Nowego"
.
Zanim poruszysz kąt wtrysku - sprawdź czujniki temperatury (3 +1), a najlepiej zwróć się z tym do mechanika.
Kąt opóźniony do -4*, przy sprawnej pompie - nie powinien utrudniać rozruchu (co zresztą pośrednio wynika z Twojego opisu).
Jednym słowem - problem istnieje ale nie jest jednoznaczny. Nie wiadomo też, czy takie ustwienie kąta nie jest celowe - a może być z kilku conajmniej powodów ... . Są wśród 'forumowych" dwie takie V6, w których z pełną świadomością "zastosowałem" ten nieco niestandartowy "patent" (jako "mniejsze zło" ale jedyną alternatywą była pełna i kompleksowa regeneracja VP, obligatoryjnie z wymianą modułu elektronicznego).
Nie straszę Cię ale rozważ ponownie czy na pewno chcesz ingerować w nastawy bez udziału doświadczonego fachowca, który w razie draki będzie wiedział jak cofnąć ewentualnie nieudaną próbę doregulowania niemal całkiem prawidłowych parametrów ... .