.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:23:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL TDI] problematyka diagnostyki starszych modeli
PostNapisane: 22.lut.2008 20:44:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie, potrzebuję czegoś działającego w pełnej wersji co mi przeskanuje 1Z-ta z 1993 roku. Pilnie na jutro. :):
DeltaScan czy też coś innego...
Uprzedzając pytania - mam kable OBD 1, potrzebuję tylko full option

Pomóżcie biednemu Carlowi :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 25.mar.2010 13:43:26 przez carlnova, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1Z - towcy pomóżcie !!! :-)
PostNapisane: 22.lut.2008 22:01:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
carlnova napisał(a):
DeltaScan czy też coś innego...
Uprzedzając pytania - mam kable OBD 1, potrzebuję tylko full option
carlnova@wp.pl


Vag-com :P , a z kabli to sa najlepsze gołe piny :D

jak jest to starszy wypust (toporny strerownik) to tylko odczyt błedów i bloku 000 i to bodjrze po wygenerowniu błedu na pracujacym silniku :D

drugi sposob jeszcze w sumie nie przetestowany ale podobno działa to zmiana paramertu strat baud na 230

reszta opcja szukaj :P:P

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 22:29:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Podjedź do mnie jutro na Podlaską 20 to moge spróbować się podłączyć i zobaczymy co wyjdzie.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 22:59:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dzięki za chęć niesienia pomocy Neti, ale... chcę to zrobić sam.
Mam kabel OBD1, mam kabel z samymi pinami - potrzebuję tylko info, czym to robicie... Dzisiaj wieczorem nie mogłem się połączyć, ani VAG-COMem, ani cholernym nicniemającym DeltaScan. Interfejs wykryty, porty poprawnie skonfigurowane.
Problemem może być tylko interface bez wyjścia na rs232 - jest na USB, prawdopodobnie stare wersje sterowników nie pójdą na USB.
Pytam więc , czym to robicie - VC ?

Szewek@ dzięki... :peace:
Wiem, że szukajka nie gryzie...

PS. Wystarczy mi odczyt błędów i blok 000 ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 23:01:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Witam.Niema problemu jak chcesz to robić sam.Mam różne interfejsy i na maxie i na tranoptorach na wejście com bo na USB moze nie ruszyc.Może problem lezy tylko w konfiguracji laptopa bo też tam troche można podziałać ale trzeba to robic na bierząco tzn być podpietym pod auto.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 23:09:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kiedyś robiłem stare 1z'y na max232/szeregowe/9600/delta scan 1z - blok 000 kody błędów i nic pozatym. Przed podłączeniem odepnij np. przepływomierz.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 23:09:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dzięki, Neti... :):
Spróbuję jeszcze jutro na drugim fejsie bazowym TachoPro II - jest na porcie COM - rs232 i pomieszam trochę w konfiguracji mojego Della.
Jak nie dam rady - nie zapomnę o Tobie... ;)

Mauzer napisał(a):
kiedyś robiłem stare 1z'y na max232/szeregowe/9600/delta scan 1z - blok 000 kody błędów i nic pozatym. Przed podłączeniem odepnij np. przepływomierz.


Czyli trzeba specjalnie wygenerować jakiś błąd ? :):
Fajne te 1Z-ety :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 00:46:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Defakto nie trzeba generować błędu no chyba że po podłączeniu niema błędów to wtedy generujesz zeby sprawdzić czy diagnoza daje rezultat. Jakby co to pisz Carlnova na gg bo tak mnie najłatwiej złapać.Pozdro

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 09:35:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Carl

Ja swojego "zetora"('93) odczutuje VAG COM 3.11-2 bez zadnego problemu.
Tylko trzeba "Baud Rate" ustawic na 240.
Wszystko smiga jak ta lala :peace:

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 13:46:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
przemik napisał(a):
Carl

Ja swojego "zetora"('93) odczutuje VAG COM 3.11-2 bez zadnego problemu.
Tylko trzeba "Baud Rate" ustawic na 240.
Wszystko smiga jak ta lala :peace:

Pozdr


Przemik, mój zbawco...
No i tego mi było trzeba :!: :!: :!:
Wszystko śmiga bezproblemowo na VC 311.2 :):
Big thx :d Carl Ci się odwdzięczyć, jak tylko będzie mógł... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 13:47:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Carl

Ja swojego "zetora"('93) odczutuje VAG COM 3.11-2 bez zadnego problemu.
Tylko trzeba "Baud Rate" ustawic na 240.
Wszystko smiga jak ta lala :peace:

Pozdr

Napisz jaki laptopek i jaki fejs , czy na USB czy COM ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 13:52:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baskecior napisał(a):
przemik napisał(a):
Carl

Ja swojego "zetora"('93) odczutuje VAG COM 3.11-2 bez zadnego problemu.
Tylko trzeba "Baud Rate" ustawic na 240.
Wszystko smiga jak ta lala :peace:

Pozdr

Napisz jaki laptopek i jaki fejs , czy na USB czy COM ?


Dell D600 z COM-em, ale poszło po USB... :)
VIAKEN USB KKL line bazowy z kablem OBD1 - tak znienawidzony przez Lotusa :peace:
Spróbuję jeszcze na samym kablu z pinami...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 14:42:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
carlnova napisał(a):
Baskecior napisał(a):
przemik napisał(a):
Carl

Ja swojego "zetora"('93) odczutuje VAG COM 3.11-2 bez zadnego problemu.
Tylko trzeba "Baud Rate" ustawic na 240.
Wszystko smiga jak ta lala :peace:

Pozdr

Napisz jaki laptopek i jaki fejs , czy na USB czy COM ?


Dell D600 z COM-em, ale poszło po USB... :)
VIAKEN USB KKL line bazowy z kablem OBD1 - tak znienawidzony przez Lotusa :peace:
Spróbuję jeszcze na samym kablu z pinami...

Dziękuję, zaraz biegnę do mojego ex-kondona podpiąć się moim znienawidzonym IBM`em i Viakenem :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 15:23:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
carlnova napisał(a):
przemik napisał(a):
Carl

Ja swojego "zetora"('93) odczutuje VAG COM 3.11-2 bez zadnego problemu.
Tylko trzeba "Baud Rate" ustawic na 240.
Wszystko smiga jak ta lala :peace:

Pozdr


Przemik, mój zbawco...
No i tego mi było trzeba :!: :!: :!:
Wszystko śmiga bezproblemowo na VC 311.2 :):
Big thx :d Carl Ci się odwdzięczyć, jak tylko będzie mógł... :peace:


Hehe - ciesze sie ze moglem Ci BEZINTERESOWNIE pomoc... o to chyba chodzi na tym forum.

Moj laptop

To nowe IBM Lenowo T60, Win XP SP2, interface Viaken KKL na USB.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 15:39:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
No dobra ... :D
Delta Scan 5.0 dla silników 1Z vs mój ex 1Z `93 (bez pełnej diagnostyki).
Ustawienia portu standardowe , interfejs Viakena (a kysz siło nieczysta), notebook roczne IBM T60 Core Duo 1,86 GHz (a kysz diable rogaty).
Zadziałało od pierwszego razu. Nie musiałem generować żadnego błędu !

WAŻNE:
Najpierw testujemy interface, po wykryciu go przez program wybieramy transmisję szybką w programie Delta Scan.

Działa jak cholera. :peace:
Jak odzyskam mój serwer na ovh, wrzucę screeny.

PS: mój 1Z po 2 latach od ostatniego vagowania i 4 latach od wymiany rozrządu (ok 70 kkm - zaniedbanie ojca):
- zero błedów w silniku
- kąt wtrysku spadł z 51 w BS do 39 jednostek).

W razie potrzeby możecie liczyć na moją pomoc w kwestii hmm ... sami wiecie jakiej ;)

PS2: żadna kombinacja z baud rate`m nie pozwoliła na komunikację z poziomu VC 3.xxx :(
Tego ostatniego zostawiam sobie dla reszty ścierwa > 94 roku.

PS3: proszę modów o przeniesienie tego na techniczne i podwieszenie.

PS4: też zrobiłem to bezintereresownie. :D Poza tym i tak jesteście amatorami, więc "silence, i kill you" :los:

PS5: Carl, jeszcze raz Cię serdecznie przepraszam , za to że niechcący wprowadziłem Cię (i siebie) w błąd.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 23.lut.2008 16:54:05 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 16:28:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
PS2: żadna kombinacja z baud rate`m nie pozwoliła na komunikację z poziomu VC 3.xxx :(


No patrz Basket mamy identyczne komputery, idetyczne interfacy i podejrzewam, ze systemy operacyjne i u mnie smiga az milo na VC 311.2

A moze to zalezy od wersji softu w ECU ???

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 16:32:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
PS2: żadna kombinacja z baud rate`m nie pozwoliła na komunikację z poziomu VC 3.xxx :(


No patrz Basket mamy identyczne komputery, idetyczne interfacy i podejrzewam, ze systemy operacyjne i u mnie smiga az milo na VC 311.2

A moze to zalezy od wersji softu w ECU ???

Pozdrawiam

Widzisz, u mnie nie ma opcji 240 , więc nie mogłem ustawić takiego br.
PS: Jaki masz model type swojego IBM`ka ? Mój to 2007-CTO (linia Y2F)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 16:37:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Carl: Zmień nazwę topicu na coś mądrzejszego :D ;) to podwiesze dla potomnych.

Ps Całkiem bezinteresownie :):

Basket: "I killlllll uuuuuu" :rofl: :helm:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 16:45:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
PS2: żadna kombinacja z baud rate`m nie pozwoliła na komunikację z poziomu VC 3.xxx :(


No patrz Basket mamy identyczne komputery, idetyczne interfacy i podejrzewam, ze systemy operacyjne i u mnie smiga az milo na VC 311.2

A moze to zalezy od wersji softu w ECU ???

Pozdrawiam

Widzisz, u mnie nie ma opcji 240 , więc nie mogłem ustawić takiego br.
PS: Jaki masz model type swojego IBM`ka ? Mój to 2007-CTO (linia Y2F)


No to komputery mamy identyczne. :peace:

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 16:46:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
PS2: żadna kombinacja z baud rate`m nie pozwoliła na komunikację z poziomu VC 3.xxx :(


No patrz Basket mamy identyczne komputery, idetyczne interfacy i podejrzewam, ze systemy operacyjne i u mnie smiga az milo na VC 311.2

A moze to zalezy od wersji softu w ECU ???

Pozdrawiam

Widzisz, u mnie nie ma opcji 240 , więc nie mogłem ustawić takiego br.
PS: Jaki masz model type swojego IBM`ka ? Mój to 2007-CTO (linia Y2F)


No to komputery mamy identyczne. :peace:

pozdr

:peace:
Gdybyś mógł zrobić screena ustawień portów, mogłoby się to przydać, ja już mam przygotowane screeny Deta Scan`a. Byłoby piękne kompendium DARMOWEJ wiedzy. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: