.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 06:40:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka jest trwalosc karoserii Audi ?
PostNapisane: 25.lut.2008 12:15:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
jak wyglada trwalosc karoserii audi w modelu a6 c5 ok roku 00-01 mam tutaj na mysli jak zachowuje sie ona na nasze zimy i to wszystko co drogowcy sypia na drogi?
czy szybko mozna zauwazyc pierwsze znaki malych ognisk korozji ?

moze macie jakies sposoby dzieki ktorym mozna w jakis sposob zachamowac korozje ?? :)
hehe oprocz tego zeby nie wyjezdzac w zime :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 12:37:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Jak masz ogniska korozji w Audi (od B3 w gore) to znak ze poprostu jest to samochod po wypadku/stluczce - generalnie przygodach. W Audi problem korozji nie wystepuje.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 12:53:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mq napisał(a):
W Audi problem korozji nie wystepuje.


Z drobnym wyjątkiem :banghead: - korozją dachu w okolicy listewek pod relingami (pierwsze dwa lata produkcji C5, nie wiem czy w limuzynie też).
Fakt faktem - nie we wszystkich egzemplarzach ta wada się ujawni(ł)a ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 12:58:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
mq napisał(a):
W Audi problem korozji nie wystepuje.


Z drobnym wyjątkiem :banghead: - korozją dachu w okolicy listewek pod relingami (pierwsze dwa lata produkcji C5, nie wiem czy w limuzynie też).
Fakt faktem - nie we wszystkich egzemplarzach ta wada się ujawni(ł)a ... .


Piotruś a moze wiesz jak to jest z tylnymi klapami w avantach .... słyszalem ze one jako jedyna czesc karoserii jest nie ocynkowana [lub nie byla przez jakis czas w niektorych modelach tylko nie wiem w jakich] .... czy to prawda ...

:?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: trwalosc karoserii audii ?
PostNapisane: 25.lut.2008 13:08:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
konik napisał(a):
czy szybko mozna zauwazyc pierwsze znaki malych ognisk korozji ?

moze macie jakies sposoby dzieki ktorym mozna w jakis sposob zachamowac korozje ?? :)
hehe oprocz tego zeby nie wyjezdzac w zime :)


Na sam proces korozji nie mamy wpływu, występuje zawsze, co najwyzej mozemy ten proces spowolnic, np. stosując ocynk .
Co do ognisk korozji, to samochod wcale nie musi miec wypadku czy stłuczki. Rdza moze występowac na przedniej masce i przednich błotnikach od kamieni spod kól i na tylnej klapie pod szybą w avantach w B-4 i C-4 - typowa przypadłosc.
Nie mniej, Audi pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego jak narazie wypada najlepiej sposrod wszystkich aut produkowanych tasmowo.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 13:38:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Spanky - nie potrafię odpowiedzieć wyczerpująco (jak zwykle na Twoje pytania :/ ).
Mogę jedynie podzielić się własnymi obserwacjami:
- w AUDI tylne klapy nie "gniją". Wiem to "na pewno" :): :diabel: , gdyż każdy przegląd INO prowadzę również pod kątem korozji / uszkodzeń lakieru .
- w VW (np. mój BEZWYPADKOWY Passat 01/02 r. ale inne też, np. Golfy, Polo) tylne klapy korozja toczy często/gęsto. Ponieważ dzieje się to jednak TYLKO w najbardziej newralgicznych miejscach (na zakładkach, krawędziach) i tylko punktowo i powierzchownie - nie jestem do końca pewny powodów.
W moim Pasku jest jeszcze bąbel pod znaczkiem firmowym ale to zwykłe zaniedbanie poprzedniego użytkownika - we wcześniejszych tego nigdy nie miałem.
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: trwalosc karoserii audii ?
PostNapisane: 25.lut.2008 13:49:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ZiPi napisał(a):
na tylnej klapie pod szybą w avantach w B-4 i C-4 - typowa przypadłosc.


a te ognisko korozji zawsze wystepujace w tym samym miejscu [w okolicach tylnej wycieraczki] nie sa przypadkiem spowodowane płynem do szyb i wlasnie brakiem ocynku :?: - tak kombinuje ] ;)

Piotruś napisał(a):
Spanky - nie potrafię odpowiedzieć wyczerpująco (jak zwykle na Twoje pytania :/ ).


nie robie tego specjalnie .... tylko z ciekawości .... :peace: ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: trwalosc karoserii audii ?
PostNapisane: 25.lut.2008 18:03:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
spanky napisał(a):
ZiPi napisał(a):
na tylnej klapie pod szybą w avantach w B-4 i C-4 - typowa przypadłosc.


a te ognisko korozji zawsze wystepujace w tym samym miejscu [w okolicach tylnej wycieraczki] nie sa przypadkiem spowodowane płynem do szyb i wlasnie brakiem ocynku :?: - tak kombinuje ] ;)

Zgadza sie rdzewieje pod wycieraczką ale dlaczego na tylnej klapie miałoby nie byc ocynku ? Oryginalnie był,
chyba ze klapa została wymieniona. Z tego co wiem częsci karoseri jako częsci zamienne nie są juz cynkowane.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 19:12:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
Piotruś napisał(a):
.....

- w VW (np. mój BEZWYPADKOWY Passat 01/02 r. ale inne też, np. Golfy, Polo) tylne klapy korozja toczy często/gęsto. Ponieważ dzieje się to jednak TYLKO w najbardziej newralgicznych miejscach (na zakładkach, krawędziach) i tylko punktowo i powierzchownie - nie jestem do końca pewny powodów.


Powod gniacia tylnych klap jest jeden. Dzieje sie to w klapach zawierajacych szybe - czylki hatchback, wagon. Do klap dostaje sie woda albo przez uszczele szyby albo przez male otworki prze oswietleniu rejestracji lub calej ramki rejestracji, albo poprzez swiatla umieszczone na klapie, albo otwor wycieraczki i inne. Ilosci sa b. male. ale po latach jej obecnosc objawia sie wlasnie korozja. Koroazja wystepuje na skutek braku mozliwosci odparoania wody w kklapie.

A co sie tyczy rdzy na pozostalych czesciach karoserii - powierzchnia nie uszkodzona nie powinna wykazywac korozji. Mimo to auta bezwypadkowe gnija to na wskutek drobnych uszkodzen mechanicznych typu odpryski kamieni, ale i na zyczenie inzynierow audi, ktorzy np. w audi 200 wspanialomyslnie podziurawili karoseria srubkami trzymajacymi nikle zderzakow, nie zabezpieczajac karoserii odpowiednio.
Sa jeszcze inne glupie przyczyny. Znam sporo autek 100% bezwypadkowych podchodzacych rdza. Niemniej wytrzymale cholerstwo.

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 19:19:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Jak zechcesz to ci pokaze okolice korozji w 19-letnim audi. Owe okolice juz były naprawiane ale nie prze ze mnie wiec rece mam czyste:D No ale 19 lat...który FIAT OPEL tyle wytrzyma? Jutro zdjecia bo dzis juz ciemno to sie nie da sie.

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 22:15:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Piotruś napisał(a):
mq napisał(a):
W Audi problem korozji nie wystepuje.


Z drobnym wyjątkiem :banghead: - korozją dachu w okolicy listewek pod relingami (pierwsze dwa lata produkcji C5, nie wiem czy w limuzynie też).
Fakt faktem - nie we wszystkich egzemplarzach ta wada się ujawni(ł)a ... .

Mam to u siebie...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: trwalosc karoserii audii ?
PostNapisane: 07.mar.2008 18:25:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
ZiPi napisał(a):
konik napisał(a):
czy szybko mozna zauwazyc pierwsze znaki malych ognisk korozji ?

moze macie jakies sposoby dzieki ktorym mozna w jakis sposob zachamowac korozje ?? :)
hehe oprocz tego zeby nie wyjezdzac w zime :)


Na sam proces korozji nie mamy wpływu, występuje zawsze, co najwyzej mozemy ten proces spowolnic, np. stosując ocynk .
Co do ognisk korozji, to samochod wcale nie musi miec wypadku czy stłuczki. Rdza moze występowac na przedniej masce i przednich błotnikach od kamieni spod kól i na tylnej klapie pod szybą w avantach w B-4 i C-4 - typowa przypadłosc.
Nie mniej, Audi pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego jak narazie wypada najlepiej sposrod wszystkich aut produkowanych tasmowo.


Bardzo prawidlowo napisales, u mnie wystepuja male (ale zawsze są) na masce - przy spryskiwaczach w C3 (90 rocznik w koncu... ;) ) i z tylu na slupkach przy oknie... glownie tam gdzie bywa czesto woda - poprzedni wlasciciel nie garazowal i takie efekty...

Jednak patrzac na to (juz) 18 letnie auto, a na paroletniego golfa, forda czy fiata to roznica jest piorunująca :)

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 13:31:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
a6 c5

rynienki i tyl samochodu


blacha na audi to jedna wielka kupa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 13:43:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mq napisał(a):
Jak masz ogniska korozji w Audi (od B3 w gore) to znak ze poprostu jest to samochod po wypadku/stluczce - generalnie przygodach. W Audi problem korozji nie wystepuje.

Nieprawda.
Problemy z korozją zaczynają się od modeli B5/C5/ i Audi nie musi być bezwypadkowe aby znaleźć odparzony lakier.
Problemy z korozją nie dotyczyły modeli do B4/C4/ włącznie, później już nie jest tak różowo ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 13:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
ja mam "obdarte" do blachy nad szybą w klapie tylniej ,taka rysa na 3cm i od zakupu październik 2007r w tym miejscu rdzy nie ma,maska poobijana lekko od kamyków i tez spoko,ale ona jest chyba aluminiowa,reszta auta ok

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2008 14:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
dokladnie maska jest alu i to chyba jedyna czesc w a6 c5 co nie gnije

pozatym jeszcze gnije w okolicy uszczelki od bagaznika

odnoszac sie do tego
Kod:
Jak zechcesz to ci pokaze okolice korozji w 19-letnim audi. Owe okolice juz były naprawiane ale nie prze ze mnie wiec rece mam czyste:D No ale 19 lat...który FIAT OPEL tyle wytrzyma? Jutro zdjecia bo dzis juz ciemno to sie nie da sie.


2 auto w rodzinie seicento rok 99 zero najmniejszej oznaki rdzy

sasiad ma cinquecento 92 albo 93 rok zaczelo go delikatnie naprawde delikatnie zbierac na dole przy nadkolach gdzie byly chlapacze

kiedys tez mialem cinqecento mialo 10 czy 11 lat zero rdzy
zaczelo go zbierac w miejscu gdzie byl zarysowany prog
na fiacie to jest dopiero blacha

porownujac 2 auta w zakupie :)
seicento 23tys zl
audi 250tys zl

normalnie smiac sie chce ze blacha na fiacie jest 100x lepsza

brak słow

nie wiem czy plakac czy sie smiac

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 13:01:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
alukard napisał(a):

porownujac 2 auta w zakupie :)
seicento 23tys zl
audi 250tys zl

normalnie smiac sie chce ze blacha na fiacie jest 100x lepsza

brak słow

nie wiem czy plakac czy sie smiac

Niestety muszę przyznać Ci racje :/
W kryterium cena - jakosc, to nowe Audi wypadają całkiem przeciętnie.
Najlepiej zabezpieczone antykorozyjnie w/g mnie były C-3 i B-3

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 15:08:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 10:22:38
Posty: 313
Lokalizacja: Bolesławiec
ja widzialem juz troche ogłoszen z audi a3, gdzie na drzwiach kierowcy na dole gdzie jest ta listwa pojawia sie rdza
nie sadze, zeby wszystkie te a3, ktore widzialem byly bite :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 18:47:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Łomatko jak chłodem zawiało. Pooglądajcie Bumy czy Misie jak je rudy posuwa. Audi naprawdę nieźle wypada pod tym względem, choć lata 90 były tu wzorem. Co do nie gnijących Fiatów to po prostu też były ocynkowane, ale to nie znaczy że lepiej się od OOOO trzymają. Ja miałem X lat temu rocznik 95 i na podszybiu purchle okazałe wykwitły (bezwypadek) Trochę zależy chyba od egzemplarza/ warunków użytkowania. Ps. moje B4 93 nie ma śladu rudego.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 09:19:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Po prostu za dobre robili i ludzie chcieli tym wiecznie jeździć i nie kupować nowych.
Na szczęscie w porę się zorientowali i zaczęli robić stosownie gnijące aby utrzymac sprzedaż na poziomie...
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: