.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 11:25:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprowadzenie auta z niemiec (step by step)
PostNapisane: 26.lut.2008 14:37:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
cześć,

Czy ktoś mógłby mi napisać co dokładnie trzeba załatwić teraz przy sprowadzeniu samochodu z Niemiec (tak krok po kroku - jestem w tym temacie kompletnie zielony).

1. Jadę do Niemiec :-) i znajduje interesujący mnie samochód :-)))
2. ...
3. ...

dzięki

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 15:55:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
2. Nie znasz niemieckiego - zostajesz w domu

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 16:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
(A)rturo napisał(a):
2. Nie znasz niemieckiego - zostajesz w domu


ok, wezmę kogoś kto szprecha po niemiecku. ;-)

3. ...

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 16:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Formalności:

I. Aby zarejestrować czasowo auto w Niemczech i przywieźć na kółkach do Polski należy przy kupnie samochodu żądac brief, poświadczenie wymeldowania, badania TUV, AU i sporządzić umowę badź żądać fakturę z komisu. W Niemczech wykupujemy niemieckie tablice czasowe wywozowe w miejscu, gdzie ostatnio ten samochód był zameldowany, ktore kosztuja 150 EUR (w tym ubezpieczenie 2 tyg) (wydzialy komunikacji lokalne są nawet w miasteczkach wielkości 10 tys. mieszkanców)

II. Jeśli auto wieziemy na lawecie to wystarczy brief auta i umowa badź faktura z komisu + poświadczenie wymeldowania i strzała do domu.

1. Tłumaczenie przysięgłe dokumentów - umowy/rachunku oraz dokumentów samochodu, tj. brief i dowód rejestracyjny, koszt. ok 80 zł

2. Badanie Techniczne. Jeżeli pojazd jest sprawny, to pełne badanie. Jeżeli niesprawny, to zapłacisz 2x, bo w Urzędzie Celnym musisz przedstawić dokument z badania technicznego pełnego lub tylko odczyt numerów za który zapłacisz kilkadziesiąt złotych, a później i tak będziesz musiał zrobić pełne badanie techniczne przed pójściem do Wydziału Komunikacji

3. Zrobić po 2 kserokopie wszystkich dokumentów

4. Urząd Celny: (masz na to 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy!)
a) wypełnić i złożyć deklarację AKC-U (Deklaracja Uproszczona Nabycia Wewnštrzwspólnotowego, Wniosek o wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego, dołączyć kserokopie dokumentów samochodu, tłumaczeń i badania technicznego
b) wpłacić do kasy kwotę akcyzy podanš przez celnika/czkę :)
c) wpłacić 17 zł za wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego na konto Prezydenta odpowiedniego miasta - w UC powiedzą co i jak
d) tego samego lub następnego dnia odebrać potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego (są sygnały że trwa to kilka dni!)

5. Urząd Skarbowy (zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT):
a) wypełnić w 2 kopiach i złożyć deklarację VAT-24 oraz kserokopię dokumentów pojazdu i tłumaczeń. Ważne jest żeby UC podbił na naszej kopii złożenie VAT-24!
b) wpłacić 160 zł za wydanie zaświadczenia, które będzie do odbioru po 1-2 tygodniach

6. Wydział Komunikacji: (tu dwie uwagi - przedstawiamy oryginały dokumentów, bo WK sam je kseeruje o obija pieczęciami i drugie - do WK idziemy z pełnym przeglądem, a nie odczytem numerów)
a) Wypełnić wniosek o zarejstrowanie pojazdu i dołączyć w oryginale dokumenty pojazdu, umowę/rachunek, potwierdzienie zapłaty akcyzy, podpieczętowaną przez US kopię deklaracji VAT-24 (nie zawsze honorują!), pełne badanie techniczne a) wnieść opłaty: komunikacyjną za tablice, książkę pojazdu w kwocie 242,50 zł - powiedzą co i jak na miejscu
b) oraz opłatę recyklingową w kwocie 500 zł

7. Z dowodem narazie tymczasowym, tego samego dnia (!) idziemy do ubezpieczyciela celem zawarcia umowy minimum OC.

8. Po około 14 dniach odbieramy z Urzędu Skarbowego zaświadczenie w/s obowiązku VAT i z tym do WK gdzie już bez dodatkowych opłat dostaniemy stały dowód oraz książkę pojazdu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 16:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki flavios - o to mi chodzilo !

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 23:12:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Jak przyjedziesz na tablicach i skonczy ci sie niemieckie ubezpieczenie to mozesz kupic juz w polsce OC na nie - normlane polskie oc zanim przerejstrujesz auto.

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 23:19:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Do (całkiem dobrej) instrukcji Flaviosa dodałbym jednak niezbywalny warunek rejestracji auta w PL - czyli oprócz Briefu MUSISZ posiadać Fahrzeugschein !!!

Fahrzeugschein to nic innego jak regularny Dowód Rejestracyjny i bez tego dokumentu samochód byłby w PL poprostu bezużyteczny ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 23:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2007 00:31:33
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów
a ja bym dodał ze idząc do Wydziału Komunikacji w celu rejestracji powninieneś posiadac dowód zapłacenia opłaty recyklingowej 500 zł na konto i w tytule wpisane marka samochodu typ, i nr VIN.

przynjamniej taki wzor zycząsobie u mnie w wydziale

_________________
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z `94 niezniszczalne
Audi A6 Avant 1,9 TDI AWX `04
[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97cbfb9e04eedf8.html][img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 00:04:55 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
(A)rturo napisał(a):
Jak przyjedziesz na tablicach i skonczy ci sie niemieckie ubezpieczenie to mozesz kupic juz w polsce OC na nie - normlane polskie oc zanim przerejstrujesz auto.

Wykupijesz na 30 dni za 90zl bez wzgledu na rocznik, model i wiek ubezpieczajacego - zawsze cena da sama., ja bralem w Compensie.

Od siebie dorzuce abys w trakcie podpisywania umowy kupna/sprzedazy sprawdzil czy wszystko masz wypelnione. Sprawdz czy obok daty masz wpisana niemiecka miejscowosc. U siebie nie mialem miejscowosci (auto ze Szwecji) i meczylem sie w Urzedzie Skarbowym, nie chcieli wydac mi VAT-25 bo nie byli w stanie jednoznacznie stwierdzic miejsca nabycia pojazdu. Wygralem z urzedasami (dluga historia) i zarejestrowalem samochod, ale trwalo to 90 dni.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 12:46:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2007 18:57:49
Posty: 23
Witam,
mam trzy pytania odnośnie sprowadzenia auta z Niemiec:
1.Jak auto w Niemczech jest wymeldowane to dostaje od Niemca ten Fahrzeugschein?bo nie wiem czy dobrze rozumuje ,przecież jak auto jest wymeldowane(wyrejestrowane) to nie ma dowodu rejestracyjnego co automatycznie daje brak możliwości zarejestrowania go w PL?
2.Czym się różnią tablice zjazdowe tzw.żółte i czerwone?
3.Czy przy przekroczeniu granicy wjeżdzając do Polski wystarczy mi ubezpiecznie które kupuje w Niemczech wraz z tablicami czy musze mieć osobno dokupione Polskie OC.
aha...był bym wdzięczny jak by ktoś zapodał linka albo screna jak wygląda ten Fahrzeugschein,z góry dzięki za info.pozdrowionka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 13:20:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
marian14 napisał(a):
Witam,
mam trzy pytania odnośnie sprowadzenia auta z Niemiec:
1.Jak auto w Niemczech jest wymeldowane to dostaje od Niemca ten Fahrzeugschein?bo nie wiem czy dobrze rozumuje ,przecież jak auto jest wymeldowane(wyrejestrowane) to nie ma dowodu rejestracyjnego co automatycznie daje brak możliwości zarejestrowania go w PL?


Od 11/2005 fakt wyrejestrowania jest dokumentowany stosowną pieczątką i "ptaszkiem" na oryginalnym DR, a sam dokument zatrzymuje dotychczasowy właściciel do chwili sprzedaży samochodu przekazując go nowemu nabywcy wraz z Briefem.
Ważne, żeby DR nie był podziurkowany, ponacinany ani nie miał obciętego narożnika, bo w takim przypadku będzie to traktowane jako utrata ważności dokumentu.

marian14 napisał(a):
2.Czym się różnią tablice zjazdowe tzw.żółte i czerwone?


Ceną i tym, że na "czerwonych" mozesz jeździć po całym kontynencie (a nie tylko EU).
Żółte tablice w zasadzie są ważne tylko na terenie DE, jednak ze względów "dyplomatycznych" policja innych państw EU poprostu się ich nie czepia (chociaż w świetle prawa - powinna).
Ważność tablic z czerwonym paskiem można prolongować (max 1 rok od wydania), chociażby wykupieniem polskiego OC, ważność żółtych tablic wygasa po 5 dniach "bezpowrotnie".
Nie wiem i myślę, ze prawnicy mieli by nad czym się głowić, gdyby samochód z "żółtymi tablicami" wyrządził komuś szkodę na terenie innego państwa niż Niemcy (ale to moje obawy, nie wiem jak to jest w praktyce)
Ponadto - czerwone tablice może kupić każdy, a żółte tablice tylko firma handlowa (wydawane są "na auto" a nie "na człowieka" na podstawie oświadczenia zgłszającego do rejestracji).

marian14 napisał(a):
3.Czy przy przekroczeniu granicy wjeżdzając do Polski wystarczy mi ubezpiecznie które kupuje w Niemczech wraz z tablicami czy musze mieć osobno dokupione Polskie OC.


Do czerwonego paska nic nie kupujesz, do żółtego też nie ... ale patrz "moje obawy" punkt wyżej" .... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 13:28:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Rozwiejcie, proszę, moje wątpliwości

A co z ubezpieczeniem AC w okresie kupno w DE-zarejestrowanie i ubezpieczenie "na stałe" w polskiej ubezpieczalni? Chodzi mi o kolizję ale i o szkodę kradzieżową ..... :|


OT: Piotrze, czy możesz odpowiedzieć na moje PW?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 13:35:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndyN napisał(a):
Rozwiejcie, proszę, moje wątpliwości

A co z ubezpieczeniem AC w okresie kupno w DE-zarejestrowanie i ubezpieczenie "na stałe" w polskiej ubezpieczalni? Chodzi mi o kolizję ale i o szkodę kradzieżową ..... :|


Ogólnie - przewalone (w DE droooogo). Po dowiezieniu do PL zdecydowanie łatwiej i taniej.


AndyN napisał(a):
OT: Piotrze, czy możesz odpowiedzieć na moje PW?


Dobrze, że zapytałeś :): . Przynajmniej inni widzą, że nie jestem w stanie przerobić aż taaaakiej ilości prywatnej korespondencji ... :| .

Oczywiście odpiszę Andy ... ale to "musi" trochę potrwać. Przepraszam ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 13:42:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Piotruś napisał(a):
Ogólnie - przewalone (w DE droooogo). Po dowiezieniu do PL zdecydowanie łatwiej i taniej.


Czyli jeśli w kogoś wjadę w tym okresie albo jakiś bliźni auto "sprywatyzuje mi na wyrwę" to po prostu "after the birds"? W tym okresie nie ma żadnej ochrony AC? :(

Piotruś napisał(a):
Dobrze, że zapytałeś :): . Przynajmniej inni widzą, że nie jestem w stanie przerobić aż taaaakiej ilości prywatnej korespondencji ... :| .

Oczywiście odpiszę Andy ... ale to "musi" trochę potrwać. Przepraszam ... .


Bardzo dziękuję za pamięć, nie zależy mi na czasie ale na fachowej odpowiedzi. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 19:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sie.2006 20:54:28
Posty: 430
Lokalizacja: Złotoryja
Piotruś napisał(a):
marian14 napisał(a):
2.Czym się różnią tablice zjazdowe tzw.żółte i czerwone?


Ceną i tym, że na "czerwonych" mozesz jeździć po całym kontynencie (a nie tylko EU).
Żółte tablice w zasadzie są ważne tylko na terenie DE, jednak ze względów "dyplomatycznych" policja innych państw EU poprostu się ich nie czepia (chociaż w świetle prawa - powinna).
Ważność tablic z czerwonym paskiem można prolongować (max 1 rok od wydania), chociażby wykupieniem polskiego OC, ważność żółtych tablic wygasa po 5 dniach "bezpowrotnie".
Nie wiem i myślę, ze prawnicy mieli by nad czym się głowić, gdyby samochód z "żółtymi tablicami" wyrządził komuś szkodę na terenie innego państwa niż Niemcy (ale to moje obawy, nie wiem jak to jest w praktyce)
Ponadto - czerwone tablice może kupić każdy, a żółte tablice tylko firma handlowa (wydawane są "na auto" a nie "na człowieka" na podstawie oświadczenia zgłszającego do rejestracji).

marian14 napisał(a):
3.Czy przy przekroczeniu granicy wjeżdzając do Polski wystarczy mi ubezpiecznie które kupuje w Niemczech wraz z tablicami czy musze mieć osobno dokupione Polskie OC.


Do czerwonego paska nic nie kupujesz, do żółtego też nie ... ale patrz "moje obawy" punkt wyżej" .... .


jeśli chcesz jechać do Polski na żółtych tablicach, to musisz dodatkowo wykupić w Niemczech ubezpieczenie "OC". Za jazdę na "żółtkach" bez wykupionego "OC" w Polsce masz lawete... chyba, że trafisz na niekumatego policjanta, któremu wmówisz, że numer rejestracyjny auta to jednocześnie numer "OC|" (z życia wzięte: gość spowodował kolizję na "żółtkach" bez "OC" i zrobił tak policjanta, ale firma poszkodowanego nie dała się na to nabrać...)

_________________
PIES...też człowiek :)

A4 Avant 2.8 Q Tiptronic - znowu żyje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 22:30:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
Witam

z "dawnych" czasow, czyli zaraz po naszym wejsciu do UE pamietam ze: Zółte tablie byly znacznie tansze niz Czerwone....

flavios pisze ze Czerwone to 150E z ubezp na 2 tyg, ile koszt Żółte?? + OC jak pisze a4v6...

czerwone sa z OC.... a jak to jest tak na prawde z zoltmi? po niemczech mozna na nich jezdzić wiec jest do niech OC?

pozdr

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Ostatnio edytowano 28.lut.2008 07:18:14 przez tqmeh, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 01:08:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Ja w monachium placilem na czerwone tablice 2 tyg. temu 135 euro z ubezpieczeniem na 2tyg wlasnie
ubezpiecznie kupilem w komisie tam gdzie auto
na miesiac bylo 5 euro drozsze ale nie mial helmud

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 15:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
AndyN napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Dobrze, że zapytałeś :): . Przynajmniej inni widzą, że nie jestem w stanie przerobić aż taaaakiej ilości prywatnej korespondencji ... :| .

Oczywiście odpiszę Andy ... ale to "musi" trochę potrwać. Przepraszam ... .


Bardzo dziękuję za pamięć, nie zależy mi na czasie ale na fachowej odpowiedzi. :)


OT: Piotrze, przepraszam. Sprawa, którą poruszyłem w mailu nabrała dużego przyspieszenia i Twoja odpowiedź jest mi baaardzo potrzebna i to możliwie szybko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 16:07:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndyN napisał(a):
OT: Piotrze, przepraszam. Sprawa, którą poruszyłem w mailu nabrała dużego przyspieszenia i Twoja odpowiedź jest mi baaardzo potrzebna i to możliwie szybko :)


To "na deser" ;) : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 06#1160106

Danie główne późnym wieczorem na PW :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 20:16:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Można w niemczech kupić żółte tablice z ubezpieczeniem na 5 dni(ok 85 euro w zależności od regionu). W polsce potem musimy zrobić przeglad techniczny i iść do agenta np.PZU i wykupić ubezpieczenie na 30 dni za 90zł.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: