.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 06:29:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 2003 - 2004
PostNapisane: 26.lut.2008 21:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2008 20:54:02
Posty: 7
Witam serdecznie.

Mam zamiar wybrać się do Niemiec po A8 2003 - 2004r.
Możecie wydać jakieś opinie na ten temat.
Jaki silnik benzyna czy diesel?
Jaka moc silnika?
Czy omijać z daleka Multitronic - czytałem o tym dziadostwie na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 08:40:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Witaj,

To chyba źle czytałeś bo Multitronica nie ma w A8

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 10:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2008 20:54:02
Posty: 7
A to pięknie - ale na mobile.de były ogłoszenia Multitronic - pewnie nie odróżniają skrzyni!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 17:12:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2007 10:58:12
Posty: 113
Lokalizacja: Bielefeld
jak masz kase to kupuj 4.2 TDI

_________________
AUDI A8 4.2 TDI 06'
AUDI S6 4.2 QUATTRO 03' ANK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 22:37:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
były multitroniki w np w 3.2 i chyba byl takie silniczek 3.0 też był z multi.... Moja opinia na ten temat jest taka że jesli jest duża róznica w cenie to nie warto na siłe kupować diesla ..... najlepiej kupić 4.2 chodz dobre 3.7 też nie bedzie złe :D:D:))dla mnie najbardziej pasuje tu 4.2 benzyna oczywiście :D:D:D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 22:56:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
rozwazanie czy TDI czy PB to czysta teoria silnik 4.0 TDI nie pali przecież 5L ON tylko znacznie wiecej, mysle że podobnie jak 4,2 PB. Wybierz to co blizsze sercu portfel zniesie obie opcje.. :):

Co do Multitronika nie wiem jak w A8 ale w niższych modelach ta skrzynia ma opinie często padającej. To nowatorska konstrukcja i chyba jeszcze niekoniecznie dopracowali wszystkie szczegóły.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 08:20:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
Esperak napisał(a):
rozwazanie czy TDI czy PB to czysta teoria silnik 4.0 TDI nie pali przecież 5L ON tylko znacznie wiecej, mysle że podobnie jak 4,2 PB. Wybierz to co blizsze sercu portfel zniesie obie opcje.. :):

Co do Multitronika nie wiem jak w A8 ale w niższych modelach ta skrzynia ma opinie często padającej. To nowatorska konstrukcja i chyba jeszcze niekoniecznie dopracowali wszystkie szczegóły.


zgadzam sie w 100% znam gościa ma q7 4.2 tdi i ma przepał ok 16 l....
z a8 4.2 tdi nie miałem styczności ale widziałem filmik na necie jakoś do mnie nie przemawiało brakowało jej tak jakby z 1000 obrotów strasznie krótkie biegi tak to wyglądało natomiast 4.2 pb jeździłem ze znajomym i to jest kosmos naprawde...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 08:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Ja rekomenduje z doświadczenia
dla oszczednej jazdy 3.0 TDI
dla szybkiej jazdy 5.2 V10

I na tym wpis zakończono.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Ostatnio edytowano 02.mar.2008 14:21:42 przez Pablo200, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 14:15:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2008 09:53:03
Posty: 343
Lokalizacja: łódzkie
Auto: A3 / A5 / S5 / RS5 / S8 / SQ5 / R8
Ja jestem za wersją benzynową :d W dieslach wiecznie coś się psuje... Najlepiej zadzownić do ASO Audi i zapytać o awaryjność diesli i wersji benzynowych.

Plusy:
0% awaryjność
100% satysfakcja

Minusy:
spalanie 10-17 litra
mniejszy popyt przy sprzedaży

P.S. Pablo ma racje. Jeśli uparłeś się na diesla, a większość przebiegu robisz po mieście to tylko 3.0TDI (4.0TDI dość dużo pali). Jeśli zaś chcesz mieć fure z dobrym przyśpieszeniem to 4.2TDI lub wer. benzynowe 4.2 V8 lub 5.2 V10, a jak masz fantazje 6.0 V12


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 17:01:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
A ja tu zadam tak przykładowo niedyskretne pytanie... :):

Gazował ktoś już 6.0 W12??? bo mi taki wątek po głowie chodzi.... :diabel:

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 17:13:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Esperak napisał(a):
A ja tu zadam tak przykładowo niedyskretne pytanie... :):

Gazował ktoś już 6.0 W12??? bo mi taki wątek po głowie chodzi.... :diabel:


Tylko ciekły gaz
Widziałem takie jedno w Hamburgu
Tylko pytanie po co ??

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 17:50:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Pablo200 napisał(a):
Esperak napisał(a):
A ja tu zadam tak przykładowo niedyskretne pytanie... :):

Gazował ktoś już 6.0 W12??? bo mi taki wątek po głowie chodzi.... :diabel:


Tylko ciekły gaz
Widziałem takie jedno w Hamburgu
Tylko pytanie po co ??


No jak to poco......

żeby pokazać gościowi w polonezie na stacji że A8 6.0 pali mniej gazu.. :peace:

A tak poważnie hmm dużo śmigam i jakoś pomimo wszystko średnio mnie bawi płacenie za PB. Może to juz w moim przypadku zboczenie gazomaniakowe ale cóż tak mam.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 00:49:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 00:16:02
Posty: 144
Lokalizacja: dolnyśląsk
witajcie.

Ja także mam dylemat co kupić, jednak z nastawieniem na diesla, ze względu na późniejszą sprzedaż.
tylko którego 3.0 czy 4.0 na 4.2 jeszcze mnie nie stać.

Najbardziej interesuje mnie zagadnienie z multitronikiem, kolega Pablo200 napisał że takowych skrzyń w A8 nie ma, za to kolega Przemysłam napisał że są w silnikach 3.0.

Najwięcej śmigam po mieście i dlatego Najbardziej podejdzie mi silniczek 3.0 Tdi ale jeśli są w nich multitroniki to z daleka ominę ten temat.

Napiszcie jak jest naprawdę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 08:33:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
z tego co ja kojaze to multitronik był montowany w silnikach ponizej 300Nm gdzieś czytałem że tylko do takiej mocy były stosowane. druga kwestia że multitronik jak pamiętam nie występuje w konfiguracji quattro w tamtych latach, multi to była wyłącznie ośka.

Ja i tak polece ci PB niemam przekonanie jakoś do klekotów.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 09:25:53 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
multi na pewno nie było w quattro., Bierz quattro - podwójna korzyć: AWD i Tip

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 10:29:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
Witam :) tak multi było tylko przy ośce ..Wg mnie najlepiej jest kupić benzynke wcale tak dużo nie palą a poza tym nie wiesz co bedzie sie działo z tym dieslem czy nie bedzie tak jak z 2.5 , mało tego jeszcze jest (czytałem na forum że już jakiś komplecik wałków rozrządu sie sprzedał za 10 tys do diesla a8 )poza tym diesel nie pasuje mi kompletnie do tego samochodu jakoś mam taki swoj wizerunek a8 4.2 q ewentualnie 3.7 który też wymiata

i jeszcze 1 aspekt bardzo ważny ile trzeba dopłącić do tego diesla bo jak np 30 tys a czesto tak bywa to kompletnie nie opłacalny biznes

- diesle czesto = dużo wiekszy przebieg czyli reasumując może okazać sie że troche do zrobienia jest :))

może to i śmieszne ale trzeba usiąść z kalkulatorem i na spokojnie chłodno kalkulując że diesel z taką pojemnością do takiego cieżaru też nie pali 8 l wyciągnąć odpowiednie wnioski i kupić bezproblemową jazde benzynowym v8 :D:D:D:D bez gazu - jak kogoś stać na nowe a8 to może go stać też na benzin

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 10:36:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
ravek napisał(a):
witajcie.

Ja także mam dylemat co kupić, jednak z nastawieniem na diesla, ze względu na późniejszą sprzedaż.
tylko którego 3.0 czy 4.0 na 4.2 jeszcze mnie nie stać.

Najbardziej interesuje mnie zagadnienie z multitronikiem, kolega Pablo200 napisał że takowych skrzyń w A8 nie ma, za to kolega Przemysłam napisał że są w silnikach 3.0.

Najwięcej śmigam po mieście i dlatego Najbardziej podejdzie mi silniczek 3.0 Tdi ale jeśli są w nich multitroniki to z daleka ominę ten temat.

Napiszcie jak jest naprawdę.


powiedz mi jedno a co to za dylemat ???? jeszcze nie kupiłeś a już myślisz o sprzedaży , przejmujesz sie tym czy za 2-3 lata sprzedaż ją komuś za 60 czy benzyne za 55 ???? chłopie jak masz igłe to wyrwaliby ci z reki dobrą 4.2 q i to jeszcze w tym klubie :))

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 10:37:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Moge to samo napisac o dieslu ale nie mam czasu na dziwne dyskusje...
:)

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 13:02:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
ja nie wiem czemu najeżdżacie na te diesle.
jeździłem tym autem 4.0 TDI o raz 4.2 TDI , 3.0 już mniej
po pierwsze bardzo fajnie się tym jeździ i ten 4.2 TDI objedzie Ci benzynę bez problemu. dużo większy moment obrotowy moc tutaj jest już mało ważna bo ma ogranicznik.

spalanie po trasie takiego 4.2 to przy jeździe 140-180 można nawet zejśc spokojnie poniżej 10 L pod warunkiem że nie będzie to szarpana jazda tylko w miare płynna. Po mieście podobnie spalanie na poziomie A6 3.0 czyli 12-14 L ON, a nawet i mniej wszystko zależy jak wykorzystujemy prawą nogę i gdzie jeździmy

usłyszeliście o awariach w 2.5 TDI i od razu szukacie dziury w 3.0/4.0/4.2 TDI :/


Multitronic nie występował w dieslu , bo wszystkie miały napęd quattro
było to wsadzane wyłącznie do 3.0 PB ośka i 3.2 FSI ośka

racją jest , że należy to na spokojnie policzyć kto ile km robi, jakie są różnice w cenach ECT by potem nie powiedzieć , że diesel jest drogi , lub kupując PB myślało sie , że wyjdzie taniej a tutaj nagle okazuje się , że gaz trzeba zakładać by "przyoszczędzić " :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: