.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 00:12:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jak bez bólu odkręcić kolektor wydechowy? (B2,KV)
PostNapisane: 07.mar.2005 21:53:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
helo. dawno-m sie nie udzielał..
Historia wygląda tak: pojechałem se do Pana grzebki, zrobiłem nowy wydech i..
teraz dokładnie słuchać, że popierduje sobie na kolektorze wydechowym. Jak toto (20 lat nie ruszane - tyle ma auto) bez bólu odkręcić, żeb oblookać i wymienić uszczelniacze?? Przypominam, że nad nim jest kolektor dolotowy, a pod nim wydech i zawiecha... - maszyna jak w topiku i sigu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jak bez bólu odkręcić kolektor wydechowy? (B2,KV)
PostNapisane: 07.mar.2005 22:00:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
scob napisał(a):
helo. dawno-m sie nie udzielał..
Historia wygląda tak: pojechałem se do Pana grzebki, zrobiłem nowy wydech i..
teraz dokładnie słuchać, że popierduje sobie na kolektorze wydechowym. Jak toto (20 lat nie ruszane - tyle ma auto) bez bólu odkręcić, żeb oblookać i wymienić uszczelniacze?? Przypominam, że nad nim jest kolektor dolotowy, a pod nim wydech i zawiecha... - maszyna jak w topiku i sigu.
musisz uzyc dobrego odrdzewiacza WD - 40 - takie sobie jest, i uzywaj kluczy oczkowych lub nasadowych nie uzywaj plaskich

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 22:00:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Coca cola jest ponoc dobrym odrdzewiaczem ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 22:21:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Spryskałem WD-40 dzień wcześniej.
I po ponad 20 latach odkręciłem bez najmniejszych problemów :):
Hehe płaskim, czy oczkowym to i tak można zapomnieć żeby tam dojść...
Sam zobaczysz - nasad i sporo przedłużek :D Ja użyłem długiego pręta ze wspawanym na końcu nasadem ;-)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2005 23:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jak będziesz przykręcać użyj tych samych nakrętek i wypłucz je w benzynie lub nitro aby odtłuścić jAK użyjesz standartowe nakrętki to po pół roku nie odkręcisz odtłuść też szpilki

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 09:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
mechitro napisał(a):
Spryskałem WD-40 dzień wcześniej.
I po ponad 20 latach odkręciłem bez najmniejszych problemów :):
Hehe płaskim, czy oczkowym to i tak można zapomnieć żeby tam dojść...
Sam zobaczysz - nasad i sporo przedłużek :D Ja użyłem długiego pręta ze wspawanym na końcu nasadem ;-)

Ja u siebie w ABK robilem to po omacku i mi sie udalo, bez sciagania dolotu. :peace: Chyba ze u was jest inaczej.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 09:25:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zaloz tez oryginalne podkladki, takie grube. i dokrec tylko 35 Nm o ile niedobrze niepamiętam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 09:48:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Lukasik napisał(a):
zaloz tez oryginalne podkladki, takie grube. i dokrec tylko 35 Nm o ile niedobrze niepamiętam.

Odraz bym wymienil szpileczki i nakretki na nowe, ja w ASO za koplet szpilek i nakretek pod pokrywe zaworow placilem ok 10 pln( w interkarsie chcieli CZUBY 6 pln za sztuke :peace: ) Nie drogi wklad a ekekt moze byc lepszy.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 10:24:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jedna szpilka z nakrętką i podkładką kosztuje w aso kilkanaście złotych 12 czy 14.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 13:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Lukasik napisał(a):
jedna szpilka z nakrętką i podkładką kosztuje w aso kilkanaście złotych 12 czy 14.

W tamtym tygodniu kupywalem w ASO VW i tyle zaplacilem ( ok 10 zl KOMPLET) szpilki i nakretki pod pokrywe zaworow.

Tez myslalem ze wiecej kosztuaj ale to jest fakt. :)

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 15:39:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
ale mi zmieniacie temat a pkrywki zaworów...
szpile od wydechu mają to do siebie, że najwiekszym z nimi problemem jest - jak ich nie ukręcić...?. O wykręceniu ich i wymianie nawet nie marzę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 15:41:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
mechitro napisał(a):
Spryskałem WD-40 dzień wcześniej.
I po ponad 20 latach odkręciłem bez najmniejszych problemów :):
Hehe płaskim, czy oczkowym to i tak można zapomnieć żeby tam dojść...
Sam zobaczysz - nasad i sporo przedłużek :D Ja użyłem długiego pręta ze wspawanym na końcu nasadem ;-)


to nie to, że trudno dojść, ale oczko/nasadka "łapie" - starą juz i zoksydowaną nakrętkę mniej wiecej ze wszystkich stron - a nie jak plaski - z 2.. mniemam ze o to bardziej chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 18:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Krysti napisał(a):
mechitro napisał(a):
Spryskałem WD-40 dzień wcześniej.
I po ponad 20 latach odkręciłem bez najmniejszych problemów :):
Hehe płaskim, czy oczkowym to i tak można zapomnieć żeby tam dojść...
Sam zobaczysz - nasad i sporo przedłużek :D Ja użyłem długiego pręta ze wspawanym na końcu nasadem ;-)

Ja u siebie w ABK robilem to po omacku i mi sie udalo, bez sciagania dolotu. :peace: Chyba ze u was jest inaczej.

Czy ja coś wspominałem o odkręcaniu dolotu..? :>
Pamiętaj, że topik tyczy się 5-cylindrowej B2ójki ;-)

scob napisał(a):
to nie to, że trudno dojść, ale oczko/nasadka "łapie" - starą juz i zoksydowaną nakrętkę mniej wiecej ze wszystkich stron - a nie jak plaski - z 2.. mniemam ze o to bardziej chodzi


Rzeczywiście :peace: - że ja na to nie wpadłem :diabel:
A tak poważnie to dlatego napisałem: "Hehe płaskim, czy oczkowym to i tak można zapomnieć żeby tam dojść... "

Co do ukręcenia szpilek - mają dość sporą srednice, więc jak wcześniej spryskasz WD-40, czy innym podobnym ustrojstwem to przy gorącym kolektorze powinny się ładnie odkręcić.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 18:38:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Wasze auta sa idealne, czy naprawde nikt nie przecinał nakrętek przecinakiem , albo nie uzywał palnika?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2005 11:58:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Krysti napisał(a):
szpilki i nakretki pod pokrywe zaworow.


ale ja mowie, o szpilkach i nakretkach pod kolektor wydechowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2005 20:54:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 22:33:05
Posty: 149
Lokalizacja: KATOWICE GG1281598 tel606133929
Maly v8 ma racje :peace: odkrec dolot i kazda nakretke podgrzej malym palnikiem i na 100% musi isc a jesli sruby sa skorodowane a na 100% sa bo to kolektor wydechowy to papranie ich olejami,wd40 itp. moze pogorszyc sprawe bo beda mialy tendence do samozaciskania a wtedy bank ze ukrecisz :diabel:

_________________
ObrazekObrazekObrazek
B2 1.8gaznik B/G----->poszlo do zyda
C3 90r 2.3NF B/G AVANT-------->S P R Z E D A M<-------


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: