.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 19:49:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 21:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Lotus napisał(a):
Temat otwary bedziemy kontynuowac ..


ten temat juz dawno powinien byc okrojony z niepotrzebnych nikomu tutaj (czyt. normalnych użyszkodników aut) zawiłości dot. tak oczywistych spraw jak ten ciągle psujący się i wciąż jeszcze niedoskonały syfstem (jako dod. urzadzenie) egr...
ale fanie czasem nabić sobie kolejnego turbokibelposta, nie? :056:

;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 21:58:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ze tez tu kazdemu cos sie musi nie spodobac ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 19:54:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Mesz,
A co w przypadku kiedy po tych 3 miesiącach stwierdzimy, że nasz lmm przestał mierzyć tak jak mierzył zaraz po wymianie (np na pdst logów dynamicznych). Czy ASO musi dać nam nowy lmm i jak taka "przyjemność" wygląda?

Zapewne nie jest to takie proste i serwis próbuje za wszelką cenę dowieść, że wszystko jest OK.

No i jeszcze jedno, czy w takim razie nie lepiej dorzucić 200 PLN i kupić sobie nowego bosha, zamiast kombinować i kupować za 400. Szczególnie, że jak pisałeś nie regenerowany lmm, ewentualnie konserwowany we własnym zakresie, podziała bardzo długo.
Pozdrawiam

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 20:05:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mati_A6 V6 napisał(a):
Mesz,
A co w przypadku kiedy po tych 3 miesiącach stwierdzimy, że nasz lmm przestał mierzyć tak jak mierzył zaraz po wymianie (np na pdst logów dynamicznych). Czy ASO musi dać nam nowy lmm i jak taka "przyjemność" wygląda?

Zapewne nie jest to takie proste i serwis próbuje za wszelką cenę dowieść, że wszystko jest OK.


nie wiem, jak jest w innych ASO, lecz moje jest już przyzwyczajone, że pewne AFB regularnie, co 3 miesiące, zjawia się na sprawdzenie lmm. zawsze do zgłoszenia reklamacyjnego dołączam logi, co wskazuje na to, że przynajmniej wiem, co reklamuję.

zawsze wymieniają - czasami jedynie skanują VAS'em* 2h, po czym jedziemy na próbę dynamiczną, w której diagnosta przyznaje, że rzeczywiście lmm mierzy źle, a potem okazuje się, że nie ma lmm na półce...
diagności są OK, gorzej z ciotami w garniturach [największa rotacja wśród pracowników ASO, najmniejsza kompetencja].

jeżeli kupisz austauszowe EX jako konsument, to masz 2 lata gwarancji; jeżeli jako przedsiębiorca, to 2 także lata, lecz w chwili wymiany czas ten biegnie na nowo - nie dłużej jednak, niż 3 lata w sumie...
[powyższe nie wynika wprost z przepisów KC, lecz jest wypadkową przepisów kodeksu]

ciakawe czy uda mi się pociągnąć dłużej niż 3 lata na 1ym lmm...





*VC+laptop miażdży wafla jeżeli chodzi o próbę dynamiczną, z uwagi na logowanie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 22:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
HEY Meszrum Jestem :)

Po chwili zastanowienia i zerkniecia w dokumentacje trzy pytania ..

1. Czy jest jakas roznica miedzy druciekiem o ktorym piszesz a plytka nazywana heisfilm..

2. Czy jestes pewien ze element grzejny jest po to zeby sie wypalal brod ?

3. I jeszcze jedno skad bierze sie brod na Twoim przeplywmierzy skoro powietrze jest zasysane przez filtr powietrza ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 22:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Bez urazy merszum.Może zdecyduj się na coś innego niż modele z wymiany BX ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 22:56:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus napisał(a):
HEY Meszrum Jestem :)

Po chwili zastanowienia i zerkniecia w dokumentacje trzy pytania ..

1. Czy jest jakas roznica miedzy druciekiem o ktorym piszesz a plytka nazywana heisfilm..

2. Czy jestes pewien ze element grzejny jest po to zeby sie wypalal brod ?

3. I jeszcze jedno skad bierze sie brod na Twoim przeplywmierzy skoro powietrze jest zasysane przez filtr powietrza ?



Lotus,


1. lmm z heissfilmsensor powinien znaczyć to samo, co MAF z hot-wire. przynajmniej dla mnie.

2. źle to ująłem - nie tyle bród, co wilgoć wraz ze związkami chemicznymi z udziałem wody [czyli pewna forma nieczystości]. drucik poddany jest, mniej więcej, działaniom zbliżonym do tych jakie przyjmują na siebie niektóre podzespoły pralki do prania [oczywiście nie dosłownie]. być może chodziło o suszenie, które chroniłoby przed kamieniem?
ponadto drucik, niezależnie od filtra, okrutnie się brudzi czymś zbliżonym do kurzu [?]. niejednokrotnie to powoduje przekłamanie odczytów.

3. używam tylko Knecht, lecz nie jest on w stanie zabezpieczyć lmm przed wilgocią.
nie mam cofającej się odmy, co w świetle problemów z lmm każdego użytkownika AFB i AKN [E/EX], pozwala przyjąć to za prawidłowość. jakiś czas temu, jako pierwszy, tę smutną regułę zauważył goodhope [wtajemniczeni wiedzą któż to - absolutnie pierwsza liga].





Adaś,


jasne.
problem jedynie w tym, że łódzki Bosch zabiera lmm na czas reklamacji... chociaż, może masz rację - w sumie mam 2 lmm mierzące ok. 600 mg/R - można na tym posunąć jeszcze AWX'a ;) i dojechać do domu...

egzotyka nie brałem pod uwagę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 23:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ok dobrze .. Zanim jednak przedstawie Ci swoj punkt wiedzenia chcialbym zebys ustosunkowal sie do jeszcze jednej wypowiedzi ktorej nie zechciales skomentowac. Dokaldnie chodzi mi o sprawe powodow dla ktorych drucik sie nagrzewa.. Ponizej Twoje slowa:



żywotność ogranicza technologia hot-wire zaimplementowana przez Bosch'a [w skrócie: drucik nagrzewa się by wypalić zanieczyszczenia, lecz w praktyce zanieczyszczenia zeszkliwiają się na druciku, tym samym znieczulając jego pomiar].


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 08:09:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie wiem jak jest w tych waszych dieslach, ale na podstawie starszych motronicow, drut nagrzewa sie poniewaz to jest wlasnie jego podstawowa funkcja pomiarowa - przelatujace powietrze go chlodzi i na podstawie ilosci energii konieczniej do utrzymania stalej temperatury drutu jest liczona masa powietrza. A co innego to burn-out, w motronicu drut po wylaczeniu silnika rozgrzewany jest do bialosci przez 20 sekund aby wypalic zanieczyszczenia...czy to zla technologia ?? Nie sadze, mam 19 letnia przeplywke z motronica, ktora dziala poprawnie.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 09:15:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zuru wytłumaczył to, czego ja nie zrobiłem - odnośnie rozgrzewania po wyłączeniu silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Malenki egzamin z wiedzy o TDI nr1.
PostNapisane: 28.lut.2008 20:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Lotus napisał(a):
Recylkulacja spali w silnikach TDI , zasada dzialania i powody dla ktorych zostala wprowadzona do masowej produkcji.


O powodach chyba nikt nie pisał :D Generalnie chodzi o tzw. foto-smog. W Polsce ten problem raczej nie występuje ale w USA, jakieś 30 lat temu GM wpadł na genialny pomysł: obniżamy temperaturę spalania w cylindrze na tyle aby zredukować ilość tworzących się tlenków i dwutlenków azotu NOx...głównych składników odpowiedzialnych za foto-smog. Jak wiemy powietrze to w większości mało reaktywny azot...niestety w takim piecu jak cylinder nawet azot się utlenia ;)
Tutaj smog nad LA. Byłoby znacznie gorzej gdyby nie zawory EGR. Nie żartuję.

Obrazek

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: