.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 20:47:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ B3 2.3 20V ustwienie zapłonu]
PostNapisane: 24.lut.2008 18:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
Witam. Wyjmowałem i wkładałem wiele razy aparat w swoim 20V ze względu na zmianę zebatki aparatu. Silnik chodzi w miarę tylko jak teraz ustawić zapłon. Silnik z 91 roku. Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie.

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 18:33:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
podpiąć kompa i ustawić aparat tak by w nastawach podstawowych w bloku 000 poz. 9 było między 255-1 wtedy w 10 ma być 7-9 (9*1.33=12 stopni).
Chociaż gdy ustawisz aparat na znaki to komp i tak będzie sam ingerował w punkt zapłonu (zapłon nie ustawialny jako tako).

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 19:34:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
Dzieki za odpowiedż. Trochę tego nie rozumiem. W pozycji 000 aparat zapłonu- czyli koło pasowe na zerze, wałek rozrządu na zerze ,a jak wtedy aparat?? Czy ma on jakiś znak od Boga zerowy?? Na obudowie to jest ? Czy może tak jak w VW palec zapłonu ma być w jakimś odpowiednim położeniu.

Ktoś mi powiedział że zapłonem reguluje komputer w granicach [ - 15 stopni do + 30 stopni] i że tego nie da się usawić na kompie jeżeli go się na czas operacji nie zresetuje , lub nie póści jakimś trybem awaryjnym , żeby nie zmieniał zapłonu w danej chwili pracy silnika. Czy to jest prawda?? Ktoś spotkał sie z taka opinią?? Pozdrawiam

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 19:42:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
znaki masz - jeden na aparacie naprzeciw halla drugi na blaszanej przesłonce impulsatora (pod palcem).
W programie ustawiasz tryb nastaw i w bloku 000 dostrajasz tak aparat by w 9 poz. było 0 (255-1).
Z tym regulowanym wyprzedzeniem to sie umówmy - albo gadamy o wyprzedzaniu zapłonu przez kompa w trakcie pracy (obciążenie) silnika albo na biegu jałowym ;) niepotrzebnie mieszasz sobie w głowie. Ustaw tak jak napisałem i będzie dobrze.

ahaa, zobacz jaki masz silnik jeszcze, czy ten po lifcie (silniczek wolnych obrotów bosch) czy przed 3/90r czyli regulowany zapłon (s.w isv hitachi). Bo to że samochód 91 to wiesz jak jest ;)

pisz jak coś niejasne

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 20:16:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
Ok ustawie na znaki tak jak piszesz. Odpadłem dziś na 400 metrów od vectry 2.5 V6 tylko o długość samochodu. Vectra po wirusach 180 KM z wykresem z hamowni. Jestem pod wrażeniem swojej coupe, myślałem, że będzie totalny pogrom. No i z E30 325 ze szperą równo wyszło. Więc muszę powalczyć z tym zapłonem, jest szansa, że się uda.
Najgorsze jest to, ze nie mam programu i kabla, żeby samemu podłączyc ją pod kompa. A jak pojadę do mechesa regionalnego, który naprawdę się ostro zna to i tak nie bedzie wiedział jak do tego się zabrać. Sam wiesz, że nie jest to prosty silnik.a zapłon dość dynamiczny w trakcie ustawiania. Co do wersji kompa to byłem u kolegii JMM- a we włocławku i stwierdził, że to ten nowszy z podłączeniem w kabinie pod pedałami i trzema wejsciami. Musze trochę się dokształcić w tym temacie. Dzięki jutro zaczynam grzebaninę, tak na marginesie to wymieniłem już wiele w nim rzeczy, rozrządy, zębatka aparatu już trzecia leci :D , nie lubią startów na 400 metrów, amory, końcówy wszystkie, autko ma na liczniku 110.000 km , jestem w cieżkim szoku. Naprawdę znam się na autach i czasem wierzę w ten przebieg licznika. Przynajmniej wierzę w silnik że tyle ma, bo reszta to pasuje na 300.000 km. Nie wiem już sam co o tym mysleć. Potrzeba jakiegos jasnowidza, bo elementy gumowe sugerują zniszczenie czasowe niż wynikające z ekspluatacji, pedały , pierdoły typu lewark biegów, fajera, zawiasy drzwi, siedzenia tarcze hamólcowe i inne po których da się rozkminić ilość kilometów na nic nie wskazują. Most wyje, ale sam go wykończyłem , bo zrobiłem szperę przy każdej prędkości i trochę się kręciłem na mokrym. Skrzynia nowa. Samochód zagadka, strasznie zniszczone progi widać, że poprzedni właściciel wisiał autem nie raz, po prosy powgniatane do srodka.
Normalnie samochód zagadka :D

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 20:25:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
Aha miałem przedtem dwie 90 2.3 NG i dobiłem je w 1,5 roku każdą, ale ta wydaje mi się niezniszczalna. Doskonale wiem,że to dość wyżyłowany silnik podłóg 10V i jest naprawdę problematyczny jeżeli chodzi o przebieg to wytrzymuje nie wiecej niż 350.000 km. Juz sam nie wiem co o tym myśleć, chętnie sprawdziłbym sie z jakąs 20 V , ale u mnie nikt takiej nie ma :(

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 21:52:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
pajak100 napisał(a):
A jak pojadę do mechesa regionalnego, który naprawdę się ostro zna to i tak nie bedzie wiedział jak do tego się zabrać.

hehe napewno nie będzie wiedział tego co się dowiesz od nas ;)
pajak100 napisał(a):
Sam wiesz, że nie jest to prosty silnik.

ja wiem że jest bardzo prosty ma swoje wady i swoje zalety jak każdy.
pajak100 napisał(a):
zapłon dość dynamiczny w trakcie ustawiania.

w wersji przed liftem tak - ustawialny na aparacie ale tak jak już pisałem nowsze (min. twoje) 7A ustawiasz na znaki aparat i komp mimo ze na vagu będziesz miał dużą rozbierzność (w poz. 9 bloku 0) sam ustawi zapłon idealnie więc choć byś kręcił rozdzielaczem WN to i tak praca silnika się nie zmieni - oczywiście jak przekręcisz za dużo w przód czy w tył to silnik tylko zgaśnie nic więcej :)

p.s Jak jesteś z Płocka to ustaw się z niejakim Frytolem ujeżdza b2q 2.2 136ps (charakterystyczny bordowy kolor oraz czarny dach) - jeśli będziesz szedł równo to masz zdrowe 7A bo jego seryjny KV latał niekiepsko :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 22:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2007 12:06:12
Posty: 130
Lokalizacja: Płock
Spoko to że zgaśnie i nic się nie stanie to ja wiem. Jak wyjąłem go pierwszy raz to oczywiscie nie zaznaczyłem w jakiej pozycji palec ma być bo sądziłem, że jest na płetwie jak w Vw. A tu niestety pomyłka zębatka i wkładanie po jednym ząbku przestawiając aż zapaliła. Pożniej po dorobieniu kółka zębatego, koleś co to dorabiał to otwór na klin mocujący do wałka zębatkę też zrobił w nieco innym miejscu międzyzębowo niż w oryginale. Nie winię go za to bo i tak odwalił kawał dobrej roboty, a ja powiedziałem że skoryguję poślizg kilku stopni ustawieniem obudowy aparatu. I tak olałem temat bo nikt z Quattro na mokrym nie chciał się ścigać. A dziś poleciałem autkiem na takie nasze małe regionalne wyścigi na dziko co niedziela i szok. Odzyskałem wiarę w swoje 20V. Zadziwiła mnie bardzo mile :D

_________________
było dużo śmieci z Wolfsburga,
było audi coupe 2.3 20VQ
Jest S4/C4 2.2T k24 7200 wariant RS2
Jest żony VW polo G40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 00:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
p.s Jak jesteś z Płocka to ustaw się z niejakim Frytolem ujeżdza b2q 2.2 136ps (charakterystyczny bordowy kolor oraz czarny dach) - jeśli będziesz szedł równo to masz zdrowe 7A bo jego seryjny KV latał niekiepsko :peace:

Yyy...?? Jako właściciel KV w B2Q chcę prosić o więcej szczegółów... Wiem sam że KV to kochany silnik, ale chyba od żywego 7A dostaje w tyłek, nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 01:02:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
dane katalogowe mówią że do 100km/h nie ma różnicy - 8.6sek a w żeczywistości wygląda to tak że 7A są bardziej zciorane (bardziej osprzęt i głowice) a 10V to bardzo wytrzymałe jednostki 500tyś to pikuś dla niego będzie brał olej ale dalej będzie żwawy - wnioski wyciągnij sam :)
no i oczywiście waga b2q vs b3q.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 09:14:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
co do wagi - pełna zgoda.
Ale jako użytkownik 90 B2Q 2.2 KV - nie zgodzę się z Tobą co do osiągów - do 100 ma 9.6 - i faktycznie tak mniej więcej mi wychodzi - tzn. mierzę regularnie ok 10.1-10.2, ale ze względu na konieczność zapięcia IV biegu - jakiś kretyn przede mną wstawił przekaźnik pompy paliwa z czterocylindrowca i mam odcięcie paliwa przy równych 5000 :/ A w moim aucie przełożenia są cholernie krótkie i na III biegu te 5000 to zaledwie 90-92 km/h
Więc - sądzę, że faktycznie bez straty na zapięcie IV - wyraźnie poniżej 10 sekund byłoby...
Nie wiesz, jak zmataczyć ten przekaźnik, żeby zmienić obroty odcięcia? Pewnie jakiś kondensator trzebaby zmienić na inną wartość na płytce przekaźnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2008 21:44:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
SebastianS napisał(a):
co do wagi - pełna zgoda.
Ale jako użytkownik 90 B2Q 2.2 KV - nie zgodzę się z Tobą co do osiągów - do 100 ma 9.6 - i faktycznie tak mniej więcej mi wychodzi - tzn. mierzę regularnie ok 10.1-10.2, ale ze względu na konieczność zapięcia IV biegu - jakiś kretyn przede mną wstawił przekaźnik pompy paliwa z czterocylindrowca i mam odcięcie paliwa przy równych 5000 :/ A w moim aucie przełożenia są cholernie krótkie i na III biegu te 5000 to zaledwie 90-92 km/h
Więc - sądzę, że faktycznie bez straty na zapięcie IV - wyraźnie poniżej 10 sekund byłoby...
Nie wiesz, jak zmataczyć ten przekaźnik, żeby zmienić obroty odcięcia? Pewnie jakiś kondensator trzebaby zmienić na inną wartość na płytce przekaźnika...

a lookałeś na palec WN one miały w sobie odcięcie odśrodkowe, a wogóle to masz coś popierniczone :D 9.2 to fabrycznie miał mój avant quter w podpisie :peace:
zdrowy KV w b2q zciąga czapke z głowy do 100 uwież :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 17:10:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
SebastianS napisał(a):
co do wagi - pełna zgoda.
Ale jako użytkownik 90 B2Q 2.2 KV - nie zgodzę się z Tobą co do osiągów - do 100 ma 9.6 - i faktycznie tak mniej więcej mi wychodzi - tzn. mierzę regularnie ok 10.1-10.2, ale ze względu na konieczność zapięcia IV biegu - jakiś kretyn przede mną wstawił przekaźnik pompy paliwa z czterocylindrowca i mam odcięcie paliwa przy równych 5000 :/ A w moim aucie przełożenia są cholernie krótkie i na III biegu te 5000 to zaledwie 90-92 km/h
Więc - sądzę, że faktycznie bez straty na zapięcie IV - wyraźnie poniżej 10 sekund byłoby...
Nie wiesz, jak zmataczyć ten przekaźnik, żeby zmienić obroty odcięcia? Pewnie jakiś kondensator trzebaby zmienić na inną wartość na płytce przekaźnika...

a lookałeś na palec WN one miały w sobie odcięcie odśrodkowe, a wogóle to masz coś popierniczone :D 9.2 to fabrycznie miał mój avant quter w podpisie :peace:
zdrowy KV w b2q zciąga czapke z głowy do 100 uwież :)

Nie wiem, skąd bierzesz te dane co do przyspieszenia... Mój KV jest naprawdę zdrowy i zbiera się znakomicie (2.3Q NG dostaje w tyłek z zapasem), ale nie sądzę, żeby schodził poniżej 9 sekund fabrycznie. Bodaj w danych podanych na naszej klubowej stronie jest 9,6...
Co do odcięcia - jestjak mówię - poprzez przekaźnik pompy, nie na palcu. Palec jest na stałe, żadnych patentów na nim. Kiedy spinam na krótko styki prądowe przekaźnika pompy - mogę kręcić do bólu... Tak samo na gazie - odcięcie nie funkcjonuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron