.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 12:04:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dziwne zachowanie po zmianie klocków
PostNapisane: 08.mar.2005 17:57:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Witam, zmieniałem dziś klocki hamulcowe w niuni. Przy wymianie zauważyłem, że lewa tarcza jest nierówno zużyta od wewnętrznej strony.
Dałem więc ją do przetoczenia (tylko jedną stronę tarczy) założyłem z nowymi klockami i pojawił się problem. Gdy hamuję pedał hamulca pulsuje i to bardzo, gdy jadę powyżej 80km/h trzęsie mi całym przodem i szarpie kierownicą. Czy to może być wina zwichrowanej tarczy?? Czy to coś innego?
POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: dziwne zachowanie po zmianie klocków
PostNapisane: 08.mar.2005 18:01:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Krzycho napisał(a):
Witam, zmieniałem dziś klocki hamulcowe w niuni. Przy wymianie zauważyłem, że lewa tarcza jest nierówno zużyta od wewnętrznej strony.
Dałem więc ją do przetoczenia (tylko jedną stronę tarczy) założyłem z nowymi klockami i pojawił się problem. Gdy hamuję pedał hamulca pulsuje i to bardzo, gdy jadę powyżej 80km/h trzęsie mi całym przodem i szarpie kierownicą. Czy to może być wina zwichrowanej tarczy?? Czy to coś innego?
POZDRAWIAM

objawy jak przy zwichrowanej tarczy.....
:galy: dlaczego przetoczyles tylko jedna strone tarczy ...???

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 18:08:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Jak najbardziej może to być wina źle przetoczonej tarczy.

Ale opowiem jeszcze o jednym przypadku co mi się zdażył.

A mianowicie:miałem urwany wkręt...ten co trzyma tarczę hamulcową do piasty(to jest taki wkręt coby np. wygodnie można było koło zmienić żeby nam się otwory w tarczy i piaście względem siebie nie przesuwały).
Wkręt ten był tak urwany, że wystawał sobie ponad piastę i siedział w otworze w tarczy hamulcowej.Mechanik zmieniając mi klocki nie zwracał na to uwagi i przekręcił tarczę tak że ten urwany wkręt odsadzał nieco tarczę względem piasty.Powodowało to krzywe osadzenie tarczy hamulcowej względem zacisku i oczywiście bicie podczas hamowania.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 18:50:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Przetoczyłem jedna stronę bo tylko jedna była zużyta nierówno, druga była w bardzo dobrym stanie. Dziwi mnie te szarpanie kierownicą, które występuje bez hamowania, moim zdaniem tarcza wtedy nie powinna wpływać na kierownicę. Chyba, że ocierała by o klocek.
Wkrętów trzymających tarczę w moim samochodzie niema.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 19:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Zobacz jeszcze może nowe klocki za ciasno przesuwają się w prowadnicach.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 19:06:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Krzycho napisał(a):
Przetoczyłem jedna stronę bo tylko jedna była zużyta nierówno, druga była w bardzo dobrym stanie. Dziwi mnie te szarpanie kierownicą, które występuje bez hamowania, moim zdaniem tarcza wtedy nie powinna wpływać na kierownicę. Chyba, że ocierała by o klocek.
Wkrętów trzymających tarczę w moim samochodzie niema.
No pomysł dobry :peace: , musisz przetoczyć tarcze jeszcze raz (jednym nastawieniem w trzech płaszczeznach łącznie z ta przylegajacą do piasty) i na pewno nie u tego tokarza bo to szmaciarz. A to bicie to na 100% wina pomysłowego toczenia.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 19:06:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Krzycho napisał(a):
Dziwi mnie te szarpanie kierownicą, które występuje bez hamowania, moim zdaniem tarcza wtedy nie powinna wpływać na kierownicę..


Stary, a jak sobie to wyobrazasz :?: :!!:
Przeciez tarcza jest na stale przymocowana do piasty i jest tak samo ruchomym elementem jak np kolo, ktore zle wywazone daja dokladnie takie objawy jak piszesz.
Przetocz porzadnie tarcze kolego :!:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 22:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
A co myślicie u uszkodzeniu łożyska koła albo przegubu? Mogło to by być przyczyną takiego zachowania?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 22:30:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Krzycho napisał(a):
A co myślicie u uszkodzeniu łożyska koła albo przegubu? Mogło to by być przyczyną takiego zachowania?
Nie i jeszcze raz nie tylko Twoje toczenie jest temu winne.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 23:24:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
dzięki za odpowiedzi. Rano kupię nową tarczę i zobaczę co będzie.
Nie będę sie bawił w przetaczanie kolejny raz starej.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2005 23:29:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2004 20:55:44
Posty: 43
Lokalizacja: Podkarpackie
chyba jednej raczej nie kupisz
kiedys szukałem z kolegą do astry bo z jednej strony miala przełożony zawias z benzyny i tarcza była niewentylowana i nikt 1 nie chciał sprzedać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2005 18:24:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Witam, dzięki za rady. Kupiłem dziś dwie nowe tarcze JURID, założyłem i wszystko jest OK.
Chyba nigdy więcej nie będę przetaczał tarcz.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: