.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:53:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI] kopci na niebiesko i słabszy - gdzie szukać przyczyny
PostNapisane: 02.mar.2008 22:19:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł :607:
Dziś wracając z torunia dwie osoby niezależnie od siebie powiedziały mi przez CB, że dość mocno moje 2,5 TDI "1T" kopci na niebiesko (nie był to typowy "stefan na czarno", jak to diesel potrafi puścić). Ja też odczuwam, że:
- auto jest słabsze
- auto więcej pali
- auto mniej ochoczo reaguje na gwałtowne danie gazu.

Co obstawiacie? Basket i Artur (których proszę o udział w dyskusji) sugerują kończącą się turbosprężarkę.
Suche fakty:
- przebieg 360 000 km
- odpala na dotyk i pracuje równiutko
- zalany Mobil 1 5W50.
- oleju nie bierze
- kompresja w garach nieznana, ciśnienie doładowania nieznane (ale mam już kupiony manometr ;) )

Pomóżcie biednemu koledze :029:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 22:28:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dolot jest suchy, czy kisielowaty [tudzież budyniowaty]?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 22:30:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
hm - ja bym to nazwał "spocony olejem" i tej olej ma kolor spracowanego oleju, a nie kisielu / budyniu

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 22:37:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jak daleko od T jest olej w dolocie?
a odma [tudzież jej 1T'owski odpowiednik]?

nie możecie go zalogować?
[choćby 000]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] kopci na niebiesko i słabszy - gdzie szukać przycz
PostNapisane: 03.mar.2008 06:40:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Heloł :607:
Dziś wracając z torunia dwie osoby niezależnie od siebie powiedziały mi przez CB, że dość mocno moje 2,5 TDI "1T" kopci na niebiesko (nie był to typowy "stefan na czarno", jak to diesel potrafi puścić). Ja też odczuwam, że:
- auto jest słabsze
- auto więcej pali
- auto mniej ochoczo reaguje na gwałtowne danie gazu.

Co obstawiacie? Basket i Artur (których proszę o udział w dyskusji) sugerują kończącą się turbosprężarkę.
Suche fakty:
- przebieg 360 000 km
- odpala na dotyk i pracuje równiutko
- zalany Mobil 1 5W50.
- oleju nie bierze
- kompresja w garach nieznana, ciśnienie doładowania nieznane (ale mam już kupiony manometr ;) )

Pomóżcie biednemu koledze :029:

Uzupełnię, bo to dość ważne.
Silne kopcenie na niebiesko pojawia się TYLKO przy dodaniu gazu pod obciążeniem w czasie jazdy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 08:29:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gdyby winę ponosiła T, to konsumpcja oleju byłaby zauważalna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 09:27:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
meszrum napisał(a):
jak daleko od T jest olej w dolocie?
a odma [tudzież jej 1T'owski odpowiednik]?

- oj panie, wszędzie: w gumie między sprężarką i intercoolerem, w intercoolerze, w gumie między intercoolerem i dolotem silnika. Słowem wszędzie.
- odmy nie ma tym silniku, chyba....
meszrum napisał(a):
nie możecie go zalogować?
[choćby 000]

silnik 1T ma bardzo ubogą diagnostykę, to nic nie da.

A jeśli nie puszczanie oleju przez turbosprężarkę, to co obstawiasz?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 15:26:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jak zmierzysz kompresje, to będziesz wiedział czy to turbina puszcza czy pierscienie tłokowe

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 16:17:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odpowietrzenie skrzyni raczej na pewno jest...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 17:46:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
Pozwlę sobie wtrącić trzy grosze zaznaczając przy tym, że nie jestem ekspertem tylko "doświadczonym przez los" użytkownikiem TDI-ka...

Swego czasu miałem identyczne obiawy:
- tracił moc - mułowaty był przeokrutnie...
- pod obciążeniem bardzo dymił - wystarczyło włączyć klimę i pojawiał się dymek...
- był problem z VAGowaniem - rocznik '93 niechętnie się łączył...

Oprócz tego:
- przebieg 360 000 km - u mnie podobnie
- odpala na dotyk i pracuje równiutko - było identycznie
- zalany Mobil 1 5W50. - mam 10W40
- oleju nie bierze - mi bierze ok. litra na 10 000km
- kompresja w garach nieznana, ciśnienie doładowania nieznane (ale mam już kupiony manometr ) - w garach nie pamiętam, turbina pompowała od 0,8 do 1,1...

ponadto zaobserwowałem, że czasami (szczególnie jak było chłodniej) moc jakby wracała... choć kopcenie nie ustępowało...
No i żarł ropę jak smok...

Podmieniłem na próbę wtryskiwacze od innego: moc częściowo wróciła, było ciut lepiej...


Dałem do zdiagnozowania pompe wtryskową: specjalista z Bosch Service w Oławie stwierdził po rozebraniu, że zmielona i nie do uratowania...

W efekcie mam zregenerowaną pompę (kupiłem inną, z gwarancją) i nowiutkie (były pomalowane na biało, jak je zakładaliśmy) wtryskiwacze. Auto nie to samo... i pali połowę mniej...

Jeżeli jest to OT, to przepraszam :peace:
Nie jestem ekspertem... zauważam jedynie pewne podobieństwa w objawach...

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 20:04:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
również stawiam na pompe wtryskową, turbinie daj spokuj ;)
miałem podobny przypadek w jakimś AAT.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 20:29:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mauzer, mógłbyś rozwinąć ? Jaka wystąpiła zależność między dymieniem koloru niebieskiego a niesprawnością pompy wtryskowej ?
Pytanie nr 2: czy poddymianie w czasie rozruchu na niebiesko może również mieć związek z tym o czym wspominałeś ?
Artek też mi mówił o tym że w jakimś AAT miał podobny przypadek ...
Możecie rozwinąć ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 20:50:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Baskecior napisał(a):
Mauzer, mógłbyś rozwinąć ? Jaka wystąpiła zależność między dymieniem koloru niebieskiego a niesprawnością pompy wtryskowej ?
Pytanie nr 2: czy poddymianie w czasie rozruchu na niebiesko może również mieć związek z tym o czym wspominałeś ?
Artek też mi mówił o tym że w jakimś AAT miał podobny przypadek ...
Możecie rozwinąć ?


dodam że gdy silnik pracował na równych obrotach gdy jechało się ze stałą prędkością również lubił puszczać małe chmurki.

Basket nie jestem teoretykiem i nie wnikam, ale mysle że to ma związek z warunkami spalania złej dawki ON/powietrze, dodam że miałem przypadek również innego AAt że niedostatecznie dokręcone stopki na wtryskach (więc raczej też uszkodzone podkładki pod nimi) powodowały ubytki w mocy, mniej stabilną prace i podkapcanie na jasno-niebiesko natomiast silnik wogóle nie kopcił na ciemno! po wymianie podkładek i dokręceniu odp. Nm silnik pracował ciszej równiej i mniej kopcił na w/w.
Poddymianie w pare sekund po rozruchu to ewidentnie wina uszczelnienia olejowego turbulum/uszczelniaczy zaworowych, zależności od pompy raczej nieutrafiłem jeszcze.

Co do uszkodzonego uszczelniacza (jesli już ma kopcić na niebiesko) na stronie gorącej to proponuje ściągnąć downpipe za suszarką i sprawdzić...ma być sucho jak u dziewicy ;)

Koledze radzę sprawdzić również końcówki wtrysków.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 22:09:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
:peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 22:20:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Dzięki za podjęcie tematu
- A co konkretnie mogłoby padać w pompie: nastawnik dawki czy to cudo od kąta wyprzedzenia wtrysku?
- czy ktoś z was wie jakie są dopuszczalne luzy osiowy / poprzeczny wirnika turbiny?
- czy jeśli winne byłyby wtryski, czy to kwestia wymiany rozpylaczy, czy raczej zmiana całych wtrysków?

Hermtos mój razcej nie żre ropy jak smok - średnie spalanie na trasie Łódź - Toruń - Łódź około 5,9 l/100

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 14:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
śledztwo trwa
dziś podłączyłem manomentr do dolotu i było tak: odczyty obserwowałem praktycznie zaraz po uruchomieniu (może minuta po starcie).
- przygazówka średnia dawała mi tylko 1,2 bara (czyli +0,2 powyżej atmosfery....) ale działo się to na zimnym silniku/oleju. Niestety nie mam obrotomierza, więc nie wiem do ilu to rozkęcało silnik. Szacuję, że ok 2500 - 3000 obr.
- gdy klekował na luzie, manometr pokazywał 1,0 bar.

No i pytania:
- czy jeśli silnik i oleum jest w optymalnej temperaturze, czy turbawa powinna kręcić się znacznie żwawiej? W sobotę robię dłuższą trasę to sprawdzę po nagrzaniu.
- czy może być taka opcja, że u mnie większość spalin idzie bypassem odrazu w wydech, stosunkowo mała cześć energii spalin idzie w łopatki turbiny? jak to sprawdzić?
- czy jeśli paluchami będę starał się zakręcić wirnikiem (mogę dostać się tam po zdjęciu gumy wylotowej ze sprężarki) to czy on powinien się chwilkę kręcić, czy odrazu się zatrzyma?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 07:31:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Witam , nie jestem też fachowcem , ale z braku możliwości zvagowania swojego AAT mam taką metodę ustawiania wyprz. kąta wtrysku. Przy przygazówce dymi na czarno - wtrysk za późny , a gdy dymi na niebiesko to za wczesny. Więc może kolego cygaro avant twoje problemy wiążą się z zawczesnym wtryskiem.

Być może grono tutejszych fachowców uzna tę metodę za druciarstwo , ale po takim ustawieniu " na wzrok " auto odpala przy -6 bez grzania świec dosłownie na dotyk. Z mocą też nie ma problemu.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 09:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
dzięki za sugestię - mi też auto odpala na dotyk i bez grzania świec, ale może powalczę trochę z kątem wtrysku. Czyli powinieniem opóźnić......

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 10:13:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
albo pompa albo wtryski, mówię to na czuja wprawdzie, ale po naszych ciężarówkach we firmie mogę takie przypuszczenie wysnuć. Daj pompę do sprawdzenia i wtryski, za sprawdzenie niektóre warsztaty nie biorą za dużo a warto.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 21:37:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
cygaro-avant napisał(a):
- gdy klekował na luzie, manometr pokazywał 1,0 bar.

:?: :?: :?:

powiem tak - oddaj to komuś kto podejdzie bardziej praktycznie do tematu :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: