.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 16:56:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4]Przekładnia kierownicza.
PostNapisane: 04.mar.2008 08:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Panowie nieststy nadejszła wiekopomna chwila ...na regenerację przekładni. Temat jest o tyle trudny, że do mojego auta za wiele ich nie ma (na rynku wtórnym). Regenerowanej "byle jak" nie chcę, wolę sam, używka " w stanie bdb" już na sam widok odrzuca (pordzewiałe, popękane gumy itp.) więc po namyśle wpadłem na pomysł by to zrobić samemu. Są zestawy do regeneracji (ok 300 zł) i w zasadzie problem pojawia się już na początku: jak ją wyjąć? Wygląda że powinna ona wyjść przez otwór w kielichu w stronę lewego koła. Czy ktoś z Szanownych kolegów przeprowadzał zabieg wyjęcia( z regeneracją se poradzę) i udzieliłby paru rad? Pozdrowienia z Podlasia.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 08:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Maglownica powinna bez problemu wyjsc tak jak mowisz - przez lewe nadkole. Tak przynajmniej jest w C3, ale w C4 przekladnia jest bardzo podobna i tak samo zamocowana.

Bedziesz sam regenerowal? Moglbys zrobic jakies fotostory z tej operacji? Mnie tez czeka regeneracja maglownicy bo ma wewnetrzne przecieki, a i na zewnatrz cos am tez sie saczy lekko. Gdzie mozna kupic taki zestaw regeneracyjny? jakie czesci sa w takim zestawie?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 09:48:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Trochę pomarudzę... Nawet jeśli zmienisz wszystkie uszczelniacze, to i tak najprawdopodobniej po miesiącu zacznie znowu lecieć. Stracisz masę czasu, nerwów i niepotrzebnie wydasz pieniądze. Naprawdę lepiej kupić używkę, ja zmieniałem w styczniu - dałem za magiel w (naprawdę) dobrym stanie 100 PLN + 25 PLN przesyłka. Wszystkie gumy były OK, czysta, sucha, zalana zielonym płynem. Cała robota to wymiana, czyli wyjęcie starej i założenie nowej.
Jak już chcesz koniecznie regenerować, to oddaj do specjalisty - około 500 zł i gwarancja, ale moim zdaniem nie wtarto. A uwierz mi, wiem co mówię, kilka lat zajmowałem się hydrauliką siłową (wózki widłowe i platformy do prac na wysokości), jak coś leci, to wymiana uszczelek pomaga zwykle na krótko. Nawet najmniejsza rysa (gołym okiem może nie być widoczna) na powierzchniach współpracujących z uszczelkami i jest kaszana :605:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 09:59:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tak jak przedmówca polecam dobra uzywkę

97 rok więc szukaj magla servotronic

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 14:10:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
No na moim terenie (podlasie) o używkę jest bardzo trudno, a te co widziałem to pożal się Boże i w dodatku za 300-400. Zestawy regeneracyjne są na allegro, a moja nie cieknie tylko stuka (na listwie). Zestawy są ponoć profesjonalne, kosztują 300+wysyłka w komplecie jest całą masa uszczelek, jakieś gumy, łożysko.
Kol. photokom w C3 jest niestety inna zasda działania i budowa niż w C4 i tu nie polecam regeneracji (dużo wyższe ciśnienie).

Maciu gdzie ten servotronic podłączę(u mnie teraz nie ma)?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 14:28:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
97y i nie ma? jestes pewien? zobacz czy twoj magiel nie ma wtyczki kolo
kolumny kierowniczej (od komory silnika)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 14:29:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
No nie ma jestem pewien. Jest na allegro parę sztuk od 200(1992-1993) do 450 :(

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 19:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
makaon napisał(a):
Kol. photokom w C3 jest niestety inna zasda działania i budowa niż w C4 i tu nie polecam regeneracji (dużo wyższe ciśnienie).


Sek w tym, ze dostac taka uzywke w dobrym stanie do mojego modelu graniczy z cudem. Nieraz juz pytalem na allegro sprzedajacych w jakim jest stanie. Zapewniali ze w swietnym. A jak spytalem jaki kolor mial plyn w zbiorniczku odpisywali zazwyczaj ze ladny, czysciutki czerwony lub bordowy :( Moja przekladnie tez zajechal poprzedni wlasciciel zalewajac ja czerwonym plynem. Po zakupie od razu wymienilem na zielony. Jest troche lepiej, ale to juz nie to. Mysle ze rys jako takich u mnie nie ma, tylko uszczelki troche sie rozpuscily.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 10:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 15:44:10
Posty: 40
Lokalizacja: Polska
podepne sie pod temat, posiadam audi a6 c4 96r z silnikiem 2.6V6 150Km, czeka mnie wymiana maglownicy, cieknie z niej.... moze ktos juz wymienial i powie jak z dostepem do niej i czy obejdzie sie bez przemieszczenia silnika blizej przedniego pasa, jak z dostepem do srub itp, bo ciezko ja zobaczyc w komorze silnika a co dopiero wyjac... czekam na sugestie

_________________
a cityry bee 6 3.0 v6 ASN Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 22:00:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mozna ja wyciagnac jak masz wyciagnieta skrzynie biegow. To w zasadzie jedynie ulatwienie.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 01:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 15:44:10
Posty: 40
Lokalizacja: Polska
ale bez wyciagania skrzyni tez wyjdzie? sporo gimnastyki? duze trudnosci moge napotkac? jakies sugestie co gdzie jak?

_________________
a cityry bee 6 3.0 v6 ASN Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 16:13:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zle mnie zrozumiales. jezeli nie wyciagniesz silnika lub skrzyni to przeklani nie wyciagniesz. skrzynie jest latwiej i szybciej wyciagnac i wlozyc niz silnik.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 16:16:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 15:44:10
Posty: 40
Lokalizacja: Polska
uj... no to nieciekawie, czytalem wypowiedz kolegi ktory posiada rowniez a6 c4 ale w wersji silnikowej 2.5tdi pisal ze bez wykrecania silnika/skrzyni da rade ja wyciagnac maglownice... hmm ktos potwierdzi czy napewno w wersji silnikowej 2.6 v6 trzeba wyciagac skrzynie?

_________________
a cityry bee 6 3.0 v6 ASN Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 21:14:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Ciekawy post. Mam też A6 C4, ale pewnie to za mało trzeba podawać typ silnika,
bo też miałem problemy z przekładnią kierowniczą i ją wyjmowałem 2x przez >>prawą<< stronę nadkola, bez wyciągania silnika czy skrzyni tio po pierwsze ( typ silnika 1Z ).
Po drugie najlepiej jest naprawiać maglownicę w specjalistyczych punktach - polecam Łódź (zrobią z montażem za tanie pieniądze - z gwarancją).
Po trzecie nie mam przekonania do napraw garażowych bez oprogramowania, same uszczelki choć najlepiej założone nie załatwią
sprawy jak np.wałek jest wyrobiony i tolerancję ma już za dużą !?

Teraz oczywiście robił bym tak jak opisałem, ale ... najpierw kupiłem stara maglownicą na alllegro - (jest to standartowe myślenie), która za pół roku zaczęła popuszczać i sparciała guma pękła, potem mając już czas na regenerację starej regenerowałem oryginalną i na tym problem się zakończył.

Życzę sukcesów
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2010 23:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
gelus napisał(a):
uj... no to nieciekawie, czytalem wypowiedz kolegi ktory posiada rowniez a6 c4 ale w wersji silnikowej 2.5tdi pisal ze bez wykrecania silnika/skrzyni da rade ja wyciagnac maglownice... hmm ktos potwierdzi czy napewno w wersji silnikowej 2.6 v6 trzeba wyciagac skrzynie?
jak z s6 v8 się da bez rozbierania połowy auta to u ciebie też

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2010 08:00:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2003 07:40:57
Posty: 102
Lokalizacja: Lubin
O ile dobrze pamiętam to Heveliusz w swojej byłej V8 wyjmował maglownicę właśnie prawą stroną czyli od strony pasażera i regenerował w Łodzi więc możliwe że będzie mógł Ci pomóc.

Pozdrowionka :peace:

_________________
było:
Opel Senator 2,5E Automat
Audi 200 20V
jest:
Vectra A 2000 GT
Audi S6 V8 manual
Obrazek
S6-V8 brak słów jak mruczy;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: