.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 18:52:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4, AAH] Głowice zdjęte, prosze o opinie , FOTY...niedobrze
PostNapisane: 28.lut.2008 21:51:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
A więc zdjałem własnie głowice bo olej cisną po zaworach(uszczelniacze ) z powodu zmeczenia i luzów. Niestety na zlot niedotre.... Przy zaworach gdzie tłok jest najblżej głowicy mam jakies wżery albo jakby coś "płaszczyło" te miejsca. Na tłokach nagar ale są całe bez odkształceń i na szczęście gładzie nie porysowane(dla pewności zbadałem elektronicznym miernikiem chropowatości i jest dobrze). Jak usunąc najlepiej nagar z tłoków? głowice jutro ida do remontu a może sie nie nadają? prosze o opinie.Fotki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 22:50:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dziwaczne te uszkodzenia. Pamiętaj, żeby po splanowaniu jeździć tylko na 98! Daj zdjecia tlokow jeszcze. Glowica wygląda na dość obciążoną termicznie... sprawdź smarowanie silnika i drożność kanalow. Nagar zejdzie jak go w ropie wymoczysz.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 22:57:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Mam jedną głowicę do AAH w bardzo dobrym stanie - oddam za koszty przesyłki + 0,5l :D - oczywiście jak się okaże sprawna - ewentualnie mogę dowieźć na zlot. Jak jesteś zainteresowany dawaj cynka. Głowica to jakiś wypust ok. 2000r, z Cabrio - brakuje uszczelki pod dekiel zaworów (dekiel i tak lepiej jak zostanie Twój ;-) ) i zaworka olejowego - reszta jest okej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 03:02:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
GrześB ale to głowice masz dwie czy jedną?NA zlota nie dotre bez czapek:(((

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 13:41:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Neti napisał(a):
GrześB ale to głowice masz dwie czy jedną?NA zlota nie dotre bez czapek:(((


Jedną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 16:04:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jak wygladaja elektrody swiec zaplonowych ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 21:49:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Lotus napisał(a):
Jak wygladaja elektrody swiec zaplonowych ?


napewno podobnie do tego ostatniego cylindra ;)

coś nie halo z instalką lpg i (głównie) z uszczelniaczami.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 02:15:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
A więc tam gdzie jest najwięcej nagaru spalonego oleju na tłokach świece wyglądają podobnie. Głowice dzisiaj zostały rozebrane i własnie uszczelniacze na tych zaolejonych garach są...... a w sumie jest ich brak bo zostały metalowe obudowy i sprężynki a reszta normalnie jest na wykończeniu totalnym. Głowice da sie zrobić na tip top a te jakby wgłebienia na nich to poprostu ślad po nagarze który sie przyklejał do tłoków i utwardzal. Gość z zakładu powiedział i pokazał podobne głowice i mówi że to norma własnie przez zuzyte uszczelniacze.Raczej wykluczył złą regulacje gazu bo inaczej by wyglądały zawory i gniazda bo nie sa wypalone. Gaz robilem sam i regulowałem za pomoca mierników lambdy i analizatora spalin i niunia naprawde smiga na nim dobrze dzieki blosowi i ze składem mieszanki niema problemu.Teraz tylko czekam na odebranie głowic jak już będa po całych testach i złożeniu no i jak poskładam silnik odrazu dam znać. Myśle też nad małym fotostory przy składaniu co by ułatwiło innym remont we własym zakresie.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 17:57:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Dlatego też jak budowałem silniki do sportu zawory były polerowane. Od takiej powierzchni nagar dośc szybko odpada i nie ma problemów z grubym nagarem jak i spalaniem stukowym...

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 20:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Simon_pg0 ale u mnie zawory źle aż tak nie wyglądały tylko raczej tłoki i miejsca obok zaworów na głowicach. co masz na myśli piszac że "niema problemow ze spalaniem stukowym? P.S. Jest jakaś recepta aby nagar sie nie gromadził?? W sumie chyba nie, oprócz terminowych wymian świec i oleju i... ??

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 22:47:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Nagar jak by nie było osadzać się będzie. Szczególnie obciazony zawór wydechowy dodatkowo "wyposażony" w nagar bardzo często doprowadza do niechcianych zapłonów szczególnie w przypadku mocno obciazonego silnika. Gdy zawory sa polerowane nagar pokrywa się cieniutka warstewka i dośc szybko samoczynnie się usuwa. Te silniki w których montowałem takie zawory zawsze po zwaleniu głowki i po przetarciu szmatką miały czyste zawory. Seryjne natomiast śrubokrętem trzeba skrobac by zobaczyć jaka jest tego warstewka. Czystośc komory spalania przede wszystkim....

Jak wygladały te ślady na tłokach??

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 08:24:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Jak dla mnie - uszkodzenia widoczne na zdjęciu 3 to nie jest ślad po nagarze, który odpadł i został dobity tłokiem do głowicy. Moim zdaniem kolega załapał się na jakieś obce ciało w cylindrze (podkładka itp.) - zwłaszcza że takie uszkodzenie widzimy w tylko jednym cylindrze.

Nagaru przed remontem nie ma sensu skrobać we własnym zakresie - zrobią to mechanicznie (najczęściej ultradźwiękowo) kolesie od naprawy głowic. Będzie wyglądać jak nowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 08:35:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
Leo napisał(a):
dziwaczne te uszkodzenia. Pamiętaj, żeby po splanowaniu jeździć tylko na 98! Daj zdjecia tlokow jeszcze. Glowica wygląda na dość obciążoną termicznie... sprawdź smarowanie silnika i drożność kanalow. Nagar zejdzie jak go w ropie wymoczysz.


czemu po splanowaniu tylko na 98?

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 08:44:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
po splanowaniu, bo splanowania wymagają. Na 98, bo 98 wymaga silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 10:22:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ponieważ domyślnie ten silnik powinien jeździć na 98 , a planując mu głowice doprężamy go jeszcze bardziej, o stuki już nie trudno...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 11:40:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
SebastianS na pierwszym zdjęciu widać jedna z głowic a na dwóch nstępnych zbliżenie. Uszkodzenia na drugiej głowicy sa podobna i to prawie na każdym cylindrze a nie jak piszesz tylko na jednym. Koles w naprawach głowic powiedział ze coś musiało sie dostać ale zeby do każdego gara?? Ile km powinienem zrobic po założeniu naprawionych głowic zanim przełącze auto na gaz??

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 15:05:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
No i dzisiaj zobaczyłem zawory. 8 krzywych i reszta też do wymiany z powodu wżerów w miejscu przylegania do gniazd. W sumie tylko jeden wydechowy dobry...Prowadnice powybijane.... Zamówiłem juz komplet i będa mi składać te głowice w piatek..MASAKRA

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 00:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
To nie jest remont kapitalny silnika by go docierać;] Poskładać, odpalić zagrzać i jazda.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 01:04:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Mialem podobna historie. Masz pewnosc co do zakladku ktory Ci obrabia te glowice ?? U mnie podfrezowali gniazda zaworow "troche" za bardzo i generalnie po kilku kkm glowice nadawaly sie juz tylko do wymiany zaworow na takie o mniejszej dlugosci trzonków, ponownym frezowaniu gniazd i wymianie prowadnic. Sprawdzalem jeszcze dwie pary glowic do aah ktore trafilem i wszystkie mialy podobny problem.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 20:19:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Podobny problem czyli który? Zakład do którego oddałem głowice jest polecany przez wszystkich mechaników z okolicy więc sie skusiłem.... Oto troche o nich i Ci którzy mają mniejsze pojęcie niech sobie przeczytają troche bo warto http://www.apmotor.pl/firma/proces.html#01

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: