.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 15:54:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 21:32:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Cieszę się Basket, że reedytowałeś mojego posta w całości - tym sposobem więcej osób pozyska możliwość doczytania szczegółów pominiętych podczas lektury oryginału ... ;) .
Oczywiście niczego nie przemycam, a jak zwykle w naszych dyskusjach i "dyskusjach" - ja opieram się na osobistych doświadczeniach (a nawet DOKUMENTACH)- Ty budujesz szklany domek na wodzie korzystając tylko i wyłącznie z zasłyszanych opinii.
Szkoda - po całej aferze z Twoim "prawieziomalem" i wymianie poglądów na "klubowym" - liczyłem na rozmowę popartą bardziej wiarygodną statystyką niż re(we)lacje zasłyszane od bliżej nieokreślonych znajomych ... .
Jak to jest Baskecik - bo trochę się pogubiłem :/ - że nakłaniasz mnie do maksimum merytoryki w rozmowie z innymi "klubowiczami", a Ty sam omijasz stricte merytoryczne argumenty wybitnie szerokim łukiem :(: :/ ???
To zakrawa na demoagogię i uniemożliwia jakikolwiek dialog - gdybyś nie wiedział ... .
No nic - trudno :/ . Może następnym razem nam się uda, jak sam sugerujesz - w czasie przyszłym. Póki co - "dyplomatycznie" omijasz FAKTY, a nawet fotokopie dokumentów dowodzących, że prawda leży gdzie indziej niż ułożyłeś to w swojej wyobraźni ... .
Niemniej - zwróć uwagę na jedno - ja nie dowodzę, że R4 jest złe/gorsze od V6 (czy odwrotnie). Uważam, że oba mają swoje + i - - co obiektywnie wykazałem, więc nie sugeruj mi "kontrabandy", bo to brzydka manipulacja i zero merytoryki ... .

Aha ... .

Baskecior napisał(a):
Nie podałeś konkretnie ilu userom forów Marka, Tory, AKP, A4, AC, SR, forum Golfa wysypały się pompki.
Czytam uważnie te fora ale nie doczytałem się takich przypadków.


Z całym szacunkiem Basket ale słabo czytasz albo udajesz ślepca ... . Nie wiem po co - przecież każdy może wejść na wwym. forum i sprawdzić kto z nas mówi prawdę ... :| .
Słowa kluczowe: pompowtrysk, pompowtryskiwacz ... .

Oj ... nie tego się spodziewałem.

Miałem Cie potraktować równie sążnistym postem, ale sobie odpuściłem.
Sądzisz Piotrze , że zrobi na mnie wrażenie fotokopia i słowotok ?
Nie odpowiedziałeś na mojego kontrposta, a jedynie próbujesz przemycić retorykę , która ociera się o styl mojego (jak go nazwałeś) "prawie ziomala".
To akurat mi się nie podoba, bo nie lubię prowadzić dysput w takim tonie.
Mógłbym co prawda polemizować w twoim stylu, ale raczej sobie odpuszczam.
Nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie.
Aha. Jedna tylko kwestia: ile kosztuje wymioana wałków + rozrzad w V6 TDI+ naprawa VP44+ reszta o której napisałeś (opcja poza ASO) ?
Pytam w nawiąznaiu do tego:
Piotruś napisał(a):
Cztery padnięte pompki silnika 1,9TDi PD to już "ekwiwalent" bardzo poważnego remontu V6, dotyczącego nie tylko wałków/hydrauliki ale również regeneracji VP44, uszczelnienia całego silnika i wymiany kompletnego "rozrządu" (z uwzględnieniem wielorowka alternatora i klimy).

Jestem niezmiernie ciekaw jak z tego wybrniesz.
Moja wiedza na ten temat jest nastepująca (na podstawie cen z okolic Łodzi):
wałki - 4500 PLN, pompa min 2200 PLN, rozrząd > 2500 PLN.

pozdrawiam

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 05.mar.2008 21:48:25 przez Baskecior, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 21:43:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
A ta "perełka" o której pisał Piotr to czasem nie ARL?

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 22:35:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Basket - tak się składa, że przeczytałem Twoją odpowiedź w pierwotnej wersji (zdecydowanie innej niż aktualna ...) i nie chce mi się prowadzić dyskusji ... do nikąd. Naprawdę nie muszę Ci niczego dokumentować ani udowadniać i to raczej Tobie wypada mnie przeprosić lub udowodnić zarzut komercji skoro porównujesz mnie do swojego ziomka :/ . Przedstawiłem swój punkt widzenia, szczerą niechęć do zjumanych części (wszak całe A6 w złodziejskim środowisku nie kosztuje więcej niz kilka tysi, więc po co mamy sie teraz rozdrabniać na jakieś pompki, rozrządy, etc. ...) i opinie wyrażone przez fachowców dużo większego formatu ode mnie. Mało tego - zaproponowałem Ci kontakt bezpośredni z osobami naprawiającymi głowice od PDków w liczbie kilku sztuk dziennie (proces trwa około dwóch tygodni, mówię tylko o przyjęciach do naprawy). Wydaje mi się, że rozmowa z prawdziwymi fachowcami wobec argumentów z targowiska (znajomy znajomego powiedział mojemu znajomemu, ze jego AKE ... ) byłaby dla Ciebie bardziej wartosciowa i pożyteczna ale rozumiem, że na taki wstrząs nie jesteś jeszcze psychicznie przygotowany ... . Nie moja broszka i nie mój problem... .
Żyj sobie dalej w świecie wyobraźni - ja chciałem Ci tylko pomóc w powrocie do rzeczywistości .... .
Co oczywiste - odpisujac na Twoje zaczepki mam świadomość, że inni też to czytają i być może mój punkt widzenia okaże się im przydatny w podjęciu jakiejkolwiek decyzji związanej z zakupem lub serwisem PDków (obojętnie w którą stronę ... ) .
EOT Basket - na swoje posty poświęciłem zbyt wiele czasu żeby pyskówka z Tobą spowodowała wykasowanie całego wątku przez Moderatorów ... .
i uprzejmie Ci przypominam, że przeprowadziłem jedynie dowód na to, iż koszt serwisu PD jest w 100% ekwiwalentny do kosztów serwsiu V6 - oczywiście przy profesjonalnym podejściu do tematu, z zastosowaniem oryginalnych części z pełną gwarancją zamiast zjumanych z fabryki w Polkowicach i Antoninku ... .

[+]
Widzę, że jednak coś do Ciebie zaczęło docierać, skoro pierwsza wersja Twojej odpowiedzi nie istnieje wcale, a aktualną poprawiałeś już trzykrotnie ... . Brawo !!!


Elberr - tak, wspomniana Cupra miała silnik ARL i napęd quasi 4x4 (Haldex).
Jeżeli masz jakieś pytania dodatkowe związane z tym modelem - zapraszam na PW ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 23:26:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Basket - tak się składa, że przeczytałem Twoją odpowiedź w pierwotnej wersji (zdecydowanie innej niż aktualna ...) i nie chce mi się prowadzić dyskusji ... do nikąd. Naprawdę nie muszę Ci niczego dokumentować ani udowadniać i to raczej Tobie wypada mnie przeprosić lub udowodnić zarzut komercji skoro porównujesz mnie do swojego ziomka :/ . Przedstawiłem swój punkt widzenia, szczerą niechęć do zjumanych części (wszak całe A6 w złodziejskim środowisku nie kosztuje więcej niz kilka tysi, więc po co mamy sie teraz rozdrabniać na jakieś pompki, rozrządy, etc. ...) i opinie wyrażone przez fachowców dużo większego formatu ode mnie. Mało tego - zaproponowałem Ci kontakt bezpośredni z osobami naprawiającymi głowice od PDków w liczbie kilku sztuk dziennie (proces trwa około dwóch tygodni, mówię tylko o przyjęciach do naprawy). Wydaje mi się, że rozmowa z prawdziwymi fachowcami wobec argumentów z targowiska (znajomy znajomego powiedział mojemu znajomemu, ze jego AKE ... ) byłaby dla Ciebie bardziej wartosciowa i pożyteczna ale rozumiem, że na taki wstrząs nie jesteś jeszcze psychicznie przygotowany ... . Nie moja broszka i nie mój problem... .
Żyj sobie dalej w świecie wyobraźni - ja chciałem Ci tylko pomóc w powrocie do rzeczywistości .... .
Co oczywiste - odpisujac na Twoje zaczepki mam świadomość, że inni też to czytają i być może mój punkt widzenia okaże się im przydatny w podjęciu jakiejkolwiek decyzji związanej z zakupem lub serwisem PDków (obojętnie w którą stronę ... ) .
EOT Basket - na swoje posty poświęciłem zbyt wiele czasu żeby pyskówka z Tobą spowodowała wykasowanie całego wątku przez Moderatorów ... .
i uprzejmie Ci przypominam, że przeprowadziłem jedynie dowód na to, iż koszt serwisu PD jest w 100% ekwiwalentny do kosztów serwsiu V6 - oczywiście przy profesjonalnym podejściu do tematu, z zastosowaniem oryginalnych części z pełną gwarancją zamiast zjumanych z fabryki w Polkowicach i Antoninku ... .

[+]
Widzę, że jednak coś do Ciebie zaczęło docierać, skoro pierwsza wersja Twojej odpowiedzi nie istnieje wcale, a aktualną poprawiałeś już trzykrotnie ... . Brawo !!!


Elberr - tak, wspomniana Cupra miała silnik ARL i napęd quasi 4x4 (Haldex).
Jeżeli masz jakieś pytania dodatkowe związane z tym modelem - zapraszam na PW ;) .

Hmmm , pytałem o ceny spoza ASO a dowiaduję się o cenach tzw "jumanych części" ... mocno zastanawiąjące.
Po drugie, nadal brak odpowiedzi i znów pusta retoryka.
Zabolało porównanie do "prawie ziomala" ? Dobrze, bo mnie również.
Nadinterpretacja i brak konkretów, to ostatnio twoja dewiza, nie rozumiem tylko źródeł.
Posta edytowałem 3 razy , po to aby nie rozpoczynać jatki.
"Prawdziwi fachowcy kontra amatorzy" , czy ja gdzieś ostatnio tego nie czytałem ?
Dziękuję za poświęcenie mnóstwa czasu drogi guru. :)
Wnioski pozostawiam czytającym.

Over and out.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 00:19:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Baskecior napisał(a):
Hmmm , pytałem o ceny spoza ASO a dowiaduję się o cenach tzw "jumanych części" ... mocno zastanawiąjące.


Dla nikogo o zdrowych zmysłach nie istnieje taka możliwość, żeby fabrycznie nowe części, oficjalnie dostępne wyłącznie poprzez sieć ASO i Boscha, na serwisach aukcyjnych były dostępne jako legalne za 20% faktycznej ceny ... .
Skoro w ASO nowe pompki kosztują > 12000 zł.- , a ktoś Ci oferuje dokładnie to samo za 2400 , to chyba tylko głupiec dałby wiarę w legalność takiej transakcji ... .

Ty - znająć tą oczywistą prawdę - ośmielasz się zasugerować, że ja ... :/ ... .
Tym razem przegiąłeś Basket ... . Bardzo przegiąłeś :/ ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 06.mar.2008 00:24:06 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 00:20:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w kwestii spalania nadmienię, iż:
- mój emerycko poruszający się Padre [Ojciec, nie senior Basket] raczył AKE@Tiptronic ponad 12* litrami;
- emerycko jeżdżący ja [zawieszenie] raczę AFB 9.7-10.2* litrami, a AYM 9.5 - 10*;
- moja emerycko jeżdżąca ciotka-emerytka raczy AWX'a około 7-7.5* litrami.

*dane dotyczą miasta Ł.

wnioski, w ramach ćwiczenia zmysłu abstrakcyjnego myślenia, do wyciągnięcia we własnym zakresie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 00:43:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Proszę kolegów o pohamowanie się w wypowiedziach.Apeluję również aby prywatne jazdy rozwiązywać za pomocą PW.Temat już dawno zszedł na niewłaściwy tor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 14:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 09:50:54
Posty: 17
A ja jestem zdecydowany na silnik 1,9 TDI 130KM :-))
Teraz tylko kwestia znalezienia odpowiedniego nieklepanego i niezespawanego z dwóch Audika A4. Może ktos mi odpowie donosnie mojego poprzedniego posta??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 15:30:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Trzymaj sie z daleka od multitronica jesli juz to manual lub tip.
Silnik 1.9 TDi w A4 jest wystarczajacy - to super kompromis miedzy ekonomia a osiagami.
Jesli chodzi o auta z Francji to uwazaj na auta tzw "poleasingowe" - szczgolnie na dokumenty no i wiadomo jak to auto w firmie - przebiegi kosmiczne.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 19:58:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 09:50:54
Posty: 17
Masz racje ten samochów chyba ma cofany licznik bo tapicerka jest dosyc mocno wytarta (wygląda jak mocno wytarty zamsz) co wskazuje na to że sporo tym autkiem jeżdżono.

Mam jeszcze namiary na 3 audice w manualu 6 biegów.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 10:15:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
No ja nie wiem mi 1.9 tdi (silnik chyba 105 kucy) w fabii palilo 10l/100km i w miescie i na trasie to samo. Samochod roczny i napewno sprawny. Fakt jest faktem ze przy tescie spalania min. zszedl do 4.8 ale 10 to norma. W tak slabym samochodzie sa tylko 2 pozycje gazu min i max. Co prawda nie eksploatowalem 2.5 tdi w V6 na tyle dlugo zeby sie w kwestji spalania wypowiadac, ale jesli chodzi o ekonomicznosc 1,9 to z mojego doswiadczenia wynika ze to mit. Jak w fabii 1,9 pali 10 to w takim A4 czy A6 musi lyknac 11-12 bo waga rosnie nieublaganie.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 10:45:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mq napisał(a):
No ja nie wiem mi 1.9 tdi (silnik chyba 105 kucy) w fabii palilo 10l/100km i w miescie i na trasie to samo. Samochod roczny i napewno sprawny. Fakt jest faktem ze przy tescie spalania min. zszedl do 4.8 ale 10 to norma. W tak slabym samochodzie sa tylko 2 pozycje gazu min i max. Co prawda nie eksploatowalem 2.5 tdi w V6 na tyle dlugo zeby sie w kwestji spalania wypowiadac, ale jesli chodzi o ekonomicznosc 1,9 to z mojego doswiadczenia wynika ze to mit. Jak w fabii 1,9 pali 10 to w takim A4 czy A6 musi lyknac 11-12 bo waga rosnie nieublaganie.

To zła Fabia była ... :jezor:
W moim B5 po koksie nie moge wyjść poza 8,5/100, a nie mam lekkiej nogi. 1,5 tony i quattro.
Wartości mocy i momentu identyczne jak w B6 1,9 TDI AVF (130 KM i 310 Nm).
W moim B4 1Z uzywając 2 położeń pedału gazu nie wychodziłem poza 7,5-8 /100. Chip na 115 KM i > 270 Nm.

AFN w C5 kolegi, który wiózł mnie do ślubu pali mu średnio < 6,5/ 100 , ale on jeździ umiarkowanie spokojnie.

PS: Pabianice

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 10:53:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Marku - nie od dziś wiadomo, że nogę to Ty masz cieżką. Moje 2.5 TDI przy normalnej jeździe w mieście pali 11,5l (quattro, automat, klima, koła 17") więc to nie tak do końca. Napewno w A6 różnica w spalaniu przy dynamicznej jeździe będzie niewielka, ale przy spokojnej to już litrami można oszczędzać paliwo... Niemniej 1.9 to straszna sieczkarnia ;-) ale i koszty utrzymania znacznie mniejsze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 07:59:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 09:50:54
Posty: 17
A ja miałem ogladać dzisiaj Audi A4 Avant z 2004r 1,9TDI dzwonie do goscia i okazuje się że mu ją ukradli. Przykre to :-((

Pozdrawiam

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 10:28:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
1.9 sdi srednio mi wychodzilo 9,6 wg. BC. Oba przypadki to lato zeszlego roku, wiec z klima caly czas.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 13:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
To teraz ja się może wypowiem n/t spalania między AKE a 1.9 TDi
Z racji tego że przez ostatnie cztery lata pojeżdzałem sobie non stop octavią combi 4x4 (haldex) 1.9 Tdi ATD (101PS PD) i dość często zdarzyło mi się przesiąść do octavii sedan 1.9 tdi (110PS jaki silnik nie wiem ale chyba na VP bo klekotał od nowości) a od 2 miesięcy jeżdzę AKE w ciężkej budzie (Allroad) to dysponuję empirycznymi danymi.
a) Spalanie w ATD - minimum jakie się dało przy jeździe 80-90 w trasie 4.2 a realne czyli przy nie cackaniu się o każdą kropelkę 4.6 - 5l
Miasto (nieduże 45tyś mieszkańców) w trybie mieszanym czyli dynamicznie i po dziadkowemu na zmianę około 6 litrów (6.5 przy deptaniu ostrym)

b) spalanie w 110PS TDI w trasie min co dałem radę na dystansie 200km po w miarę równym 3.4litra !! :peace: W normalnym cyklu trasa/miasto (tu już się nie rozdrabniam bo nie miałem aż na tyle doświadczeń) około 5.5 litra. W mieście 6

c) spalanie w AKE minimum co dałem radę (z koszalnia do rybnika) 7.8litra Totalne minimum ale nie miarodajne bo jechałem 70 km/h i trochę z górki na dystansie 60km 6,6litra ;) spalanie na codzień z odczytu na fisie 8.5 - 9.5 litra w cyklu mieszanym miasto/trasa przy czym jeżdzę w miarę dynamicznie ale nie szaleję i w trasie jadę ze stałą prędkościa około 80 - 90km/h

Z pdkiem nie miałem problemów, tylko olej i filtry.

Z v6 nie miałem problemow tylko rutynowa zmiana (konieczna) zaraz po kupnie hydrauliki i WS.

Kultura i moc zdecydowanie na korzyść v6

Spalanie zdecydowanie na korzyść r4 (ale twierdzę że gdybym miał manuala 6 bieg w allroadzie to zszedłbym o około litr w dół)

Pozdr. Stamlej

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 11:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2006 10:32:58
Posty: 49
AFN 98r Quattro avant. na trasie ponizej 6l na 100, miasto, jazda mieszana 6,5-7,5, niepowiem, że nielubie czasami przycisnąć.

_________________
Quattro!!! Quattro!!! Quattro!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 15:42:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2008 18:17:31
Posty: 21
W sumie krotko mam a6 AWX ,ale spalanie w duzym miescie (praktycznie na kazdych swiatlach sie stoi plus korki w godzinach szczytu) wynosi w granicach 8 - 9 litrow.
Noge mam ciezkawa,ale nie za bardzo moge przycisnac chyba ,ze wyskocze na obwodnice.

_________________
A6 C6 3.0 TDI Antwerpia (B)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pytanko
PostNapisane: 17.mar.2008 14:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 09:50:54
Posty: 17
Mam pytanie czy ktoś wie jaka jest róznica między tiptronickiem, a multitronickiem?? Wiem jedynie że multitronic jest nowszym rodzajem skrzyni automatycznej ale słyszałem że jest bardziej awaryjna. Wiecie też może jakie są różnice w spalaniu pomiedzy tymi skrzyniami. Z tego co sprawdzałem to koszt wymiany multitronicka jest dosyć duży (kosztuje około 8tys pln) więc zastanawiam się czy lepiej nie poczekac na autoko w tiptronicku.
A wogóle jakie jest wasze zdanie automat czy manual (6biegów)??

Pozdrawiam i czekam na Wasze cenne rady

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 15:16:40 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
tiptronik - skrzynia mająca biegi (różną ich ilość)
multitronik - brak biegów (albo i ch nieskończenie wiele), zmiany przełożenia odbywają się w sposób ciągły - w praktyce wygląda to tak że dajesz gazu - auto ma np 3000 obrotów i się nie zmieniają a prędkość rośnie, dla zmyłki mają te skrzynie kilka predefiniowanych położeń zwanych "bigami", obroty silnika bardziej zależą od stopnia wciśnięcia gazu niż od prędkośći, multitronik nigdy (na szczęście) nie występuje z quattro

ja ze swojej strony polecam tipa albo manual

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: