.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:46:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2008 11:05:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Kefirze i Mauzerze, szkoda, że mieszkacie jakieś 700 km od siebie, bo wziąłbym was obu na piwo :piwo: Gyby coś, to w połowie drogi - u mnie :D
Ale tak do rzeczy. manometr już kupiłem, chyba taki sam jaki ma Leo, Zuru i Emcior, przestawiłem już wskazówkę z "0" na "1", żeby mierzył w zakresie od "-1 bar" do "+3 bar" Wpakowałem też pod machę trójnik (obecnie zaślepiony). Między świętami i sylwkiem nie bałdzo był czas by rezać, ale teraz się za to wezmę

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 14:23:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Odgrzewam również ten wątek, bo jest on sciśle powiązany z innym tematem, niedawno założonym
Jak na razie, przy którkiej przygazówce na zimnym silniku dmucha TYLKO 1,2 bar :zly:
Więc zanim wydam konkretną kasę na regenerację turbo pytanie: jak sprawdzić, czy nie dmucha mi przypadkiem w bypass, czyli z kolektora wydechowego prosto w wydech :?:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 22:26:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ale taki manometr z zerem po bożemu kosztuje tyle samo jak ten co przestawiłeś...

Te 1,2 bara to jak to...liczysz od zera czy od Twojej jedynki? Seria ma 0,95 bara z tego co mi wiadomo, czyli na Twoim manometrze powinno zawitać 1,95...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 23:43:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Odgrzewam również ten wątek, bo jest on sciśle powiązany z innym tematem, niedawno założonym
Jak na razie, przy którkiej przygazówce na zimnym silniku dmucha TYLKO 1,2 bar :zly:
Więc zanim wydam konkretną kasę na regenerację turbo pytanie: jak sprawdzić, czy nie dmucha mi przypadkiem w bypass, czyli z kolektora wydechowego prosto w wydech :?:

Marcin, od kiedy mierzymy ciśnienie doładowania bez próby dynamicznej ?
Zapinaj manometr i mierz zgodnie z procedurą , obciążając gada hamulcem ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 09:52:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wczorajszy pomiar to tylko "jazda próbna" - chciałem sprawdzić jak poprowadzić wężyk gumowy spod maski do wnętrza auta.
W sobotę robię wszystko jak należy, łącznie z nagraniem filmiku aparatem cyfrowym
Kefirze, moj manometr jak opuszczał Castoramę, miał skalę od 0 do 4 bary, po rozebraniu i przestawieniu wskazówki z "0" na "1", teraz pokazuje od "0" czyli próżnia, poprzez "1" - ciśnnienie atmosferyczne, aż do nadciśnienia 3 bar. Podczas "dania w gaz" wskazówka poszła na 1,2, czyli dodmuchało mi 0,2 powyżej atmosfery.
Kefir: którędy 1T ma puszczoną odmę? To jest ten króciec łączący pokrywę rozrządu z gumą dolotu?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 21:45:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
cygaro-avant napisał(a):
Jak na razie, przy którkiej przygazówce na zimnym silniku dmucha TYLKO 1,2 bar :zly:


a nie przyszło ci do głowy że turbo by sie zakręcić potrzebuje odpowiedniej siły a tę da tylko dobrze spalone paliwo w postaci chmury rzuconej w wirnik ;)
więc zacznij mierzyć w warunkach sprzyjających poprawnej pracy silnika oraz najwazniejsze to napraw osprzęt paliwowy :d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 22:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mauzer napisał(a):
a nie przyszło ci do głowy że turbo by sie zakręcić potrzebuje odpowiedniej siły a tę da tylko dobrze spalone paliwo w postaci chmury rzuconej w wirnik ;)
więc zacznij mierzyć w warunkach sprzyjających poprawnej pracy silnika oraz najwazniejsze to napraw osprzęt paliwowy :d

pewnie, że mi przyszło. Jutro, o ile wszystko się uda, macam wirnik w 1,9 TDI AWX - zobaczę z jakimi oporami się kręci i jakie ma luzy osiowy/poprzeczny. Wtedy będę już wiedział, dlaczego mi nie ładuje: bo za małe ciśnienie spalin lub za duże opory toczne wirnika.
Mauzi, wiesz jak jest z odmą w 1T - tam nie ma takiej metalowej rurki idącej od skrzyni korbowej nad głowicę, jak w benzynowych R5. Spróbuję ustalić skąd mam olej w dolocie - z turbo czy z odmy....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2008 16:24:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Machina już po teście drogowym.
Niestety niechcący na aparatcie ustawiona była jakość DVD, więc 55 sekund ma rozmiar prawie 54 KB - ze zrozumiałych względów nie będę tego tu wklejał.
Oto wyniki poniaru na III biegu
50 km/h - 1,2 bar
60 km/h - 1,4 bar
70 km/h - 1,6 bar
80 km/h - 1,8 bar
90 km/h - 2,0 bar, czyli idealnie liniowa funkcja ciśnienia w zależności od obrotów silnika
przy stałej prędkości 120-125 km/h ciśnienie oscylowało w okolicach 1,7 bar.
Przy gwałtownym daniu w podłogę (od 90 do 130km/h) ciśnienie wzrastało nawet do 2,1 bar!, w tym momencie czułem jakby szarpnięcie do tyłu - zgaduje, że N75 odpuszczał doładowanie.
No i co wy - mędrcy od traktorów - o tym sądzicie? Turbawka zdrowa czy coś nie teges?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 14:57:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jak podajesz wyniki pomiarów doładowania, podawaj je w funkcji obrotów a nie prędkości. A pomiary rób na czwartym biegu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 16:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
jak podajesz wyniki pomiarów doładowania, podawaj je w funkcji obrotów a nie prędkości. A pomiary rób na czwartym biegu.

Jak powszechnie wszystkim w klubie wiadomo, u mnie nie ma obrotomierza, jest budzik. siedziałeś Leosiu za kierą i nie pamiętasz?
Po przeliczeniu byłoby tak:
2000 rpm - 1,2 bar - 50 km/h
2300 rpm - 1,4 bar - 60 km/h
2700 rpm - 1,6 bar - 70 km/h
3200 rpm - 1,8 bar - 80 km/h
3500 rpm - 2,0 bar - 90 km/h

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 19:29:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Leo napisał(a):
jak podajesz wyniki pomiarów doładowania, podawaj je w funkcji obrotów a nie prędkości. A pomiary rób na czwartym biegu.

Jak powszechnie wszystkim w klubie wiadomo, u mnie nie ma obrotomierza, jest budzik. siedziałeś Leosiu za kierą i nie pamiętasz?
Po przeliczeniu byłoby tak:
2000 rpm - 1,2 bar - 50 km/h
2300 rpm - 1,4 bar - 60 km/h
2700 rpm - 1,6 bar - 70 km/h
3200 rpm - 1,8 bar - 80 km/h
3500 rpm - 2,0 bar - 90 km/h

Nie jest dobrze, skoro doładowanie rośnie liniowo. Turbawka powinna napompować określone ciśnienie przy ok 2000-2300 rpm i utrzymywać je aż do momentu, kiedy ECU zacznie obcinać dawkę > 4000 rpm).
Ciśnienie na poziomie ok (1)950 mBAR`ów powinieneś uzyskac już przy ok 2300 rpm
Chyba, że źle wykonałeś pomiar, lub masz dziursko w przewodach ciśnieniowych lub leży N75 lub sama turbina ...
Rozumiem , że przy 1500 rpm wcisnąłeś pedał do oporu i trzymałeś do 4000 rpm ?
Na moim filmie instruktażowym widać jak powinien wyglądać pomiar (oczywiście u Ciebie bez logów, których nie da się wykonać).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 20:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Ciśnienie na poziomie ok (1)950 mBAR`ów powinieneś uzyskac już przy ok 2300 rpm

czyli w zakresie średnich i małych obciążeń silnika mam niedołoładowanie o jakieś 0,5 bar, tak? To chyba sporo....
Basket napisał(a):
Chyba, że źle wykonałeś pomiar, lub masz dziursko w przewodach ciśnieniowych lub leży N75 lub sama turbina ...

manometr jest szczelny, podłączony jak wielebny Kefir kazali, dolot szczelny (sprawdzałem opaski i ew nieszczelności, N75 przy 2,1 bar natychmiast odcina, więc jest chyba OK. Czyżby turbawka do regeneracji?
Baskeciorek napisał(a):
Rozumiem, że przy 1500 rpm wcisnąłeś pedał do oporu i trzymałeś do 4000 rpm ?

Not quite. Pojechałe kilkanaście sekund 50 km/s, po czym rozpędzałem się do stopniowo, nie "kapeć w podłogę" ale nieco spokojniej

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 20:44:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Not quite. Pojechałe kilkanaście sekund 50 km/s, po czym rozpędzałem się do stopniowo, nie "kapeć w podłogę" ale nieco spokojniej

Czyli źle wykonałeś pomiar. Obejrzyj sobie mój film instruktażowy i na podstawie niego wykonaj pomiar. Dodatkowo w twoim silniku wykonuje się go na 4-tym biegu , lekko dociazając traktora hamulcem, ale pedał gazu musi być w podłodze !
Chodzi o sprawdzenie pełnej wydajności turbosprężarki w użytecznym zakresie obrotów , czyli ok 1500-4000 rpm.

PS: lektura serwisowa nakazuje dociążenie hamulcem, ale aby Ci ułatwić, odpuść ten podpunkt i loguj tak jak logują wszyscy posiadacze TDI`ków.
Pusta droga, 1500 rpm - but do podłogi , druga osoba obsersuje manometr, 4000 rpm - koniec pomiaru.
Najlepiej , gdybys to nakrecił kamera/aparatem i wrzucił go na forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 09:35:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Czyli źle wykonałeś pomiar. Obejrzyj sobie mój film instruktażowy i na podstawie niego wykonaj pomiar. Dodatkowo w twoim silniku wykonuje się go na 4-tym biegu, lekko dociazając traktora hamulcem, ale pedał gazu musi być w podłodze!

Dwa (być może głupie) pytania: dlaczego akurat na IV biegu? Mauzer zaraz na początku tego wątku pisze, żeby to robić na II biegu... To co, na południu Polski na II, u nas w centrum na III, a w Gdańsku na V? Nie rozumiem tego.... :zly: I po co obciążać hamulcem :?:

kolejna sprawa: czy to normalne, że po osiągnięciu zamierzonej prędkości (czyli obrotów) wartość doładowania spada?. Podczas prób na IV i V biegu zaobserwowałem, że podczas rozpędzania się ciśnienie było o około 0,2 bar wyższe niż podczas jazdy ze stałą prędkością

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 09:45:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
na 4 ponieważ wskazane jest aby silnik miał jak najciężej, to raz a dwa - na 4 biegu jeszcze pomiar nie trwa wieczności, w przeciwieństwie do 5 biegu ;)

co do drugiego pytania - tak, to normalne, trzeba jedynie sprawdzać aby to doładowanie nie spadało za szybko , bo to też sugeruje uszkodzenie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 13:09:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
co do drugiego pytania - tak, to normalne, trzeba jedynie sprawdzać aby to doładowanie nie spadało za szybko , bo to też sugeruje uszkodzenie.

A czy ty, jako znany macacz, znasz metodę, jak "na macanego" sprawdzić stan turbiny / luzy itp? Czy jesli nie puszcza oleju, czy mam pewność, że jest OK? Chyba nie?
Ile oleju może puścić do dolotu zdrowe turbo przy normalnej (nie pałowanej) jeździe?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 13:33:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przy normalnej jeździe, do dolotu nie powinno przedostawać się oleju zbyt dużo - znaczy mają prawo być wilgotne ścianki węży, ale to wszystko. Nie może być zacieków od oleju. Turbina ma prawo mieć luz poprzeczny nigdy wzdłużny. A i poprzeczny nie za duży, tak dziesiąte części milimetra.... wirnik musi obracać się luźno. Co do dokładnego stanu - trzebaby turbo rozebrać i wtedy można coś powiedzieć.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 14:28:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Leo napisał(a):
przy normalnej jeździe, do dolotu nie powinno przedostawać się oleju zbyt dużo - znaczy mają prawo być wilgotne ścianki węży, ale to wszystko. Nie może być zacieków od oleju. Turbina ma prawo mieć luz poprzeczny nigdy wzdłużny. A i poprzeczny nie za duży, tak dziesiąte części milimetra.... wirnik musi obracać się luźno. Co do dokładnego stanu - trzebaby turbo rozebrać i wtedy można coś powiedzieć.

U mnie są zdecydowanie zacieki; co więcej - w karbowanej gumie między intercoolerem i dolotem, w każdej "zmarszcze" gumy mam sporo oleju - z całej gumy to by się pełen kieliszeku zebrał.
Wirnik ma - o ile dobrze pamiętam - zarówno luz podłużny jak i poprzeczny :zly:
W wielkanoc chyba zamknę się w garażu i wyjmę to turbulum - czas na decyzje....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: