.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:57:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3] 2.0 tdi 16v i 8v
PostNapisane: 08.mar.2008 15:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2008 15:42:05
Posty: 3
Witam,
czy potrafi ktos racjonalnie wytlumaczyc dlaczego w silnikach 2.0 tdi o mocy 140km zrezygnowano z 16 zaworow na rzecz 8??

Pozdrawiam, freepass


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2008 20:42:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A pokaz mi 1.9 TDi ktore ma 16 zaworow.....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2008 21:13:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
przemik napisał(a):
A pokaz mi 1.9 TDi ktore ma 16 zaworow.....

A co ma piernik do wiatraka?
2.0TDI są 8 i 16 zaworowe. Oba po 140KM i tego dotyczy pytanie!

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 22:41:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
w sumie ciekawe pytanie, możliwe, że chodzi o niezawodnośc i większą trwałość silnika, 8v jest trohe prostszy w budwie przez co tańszy w eksploatacji i pewnie mniej awaryjny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 14:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2008 15:42:05
Posty: 3
Czytając opinie internautow można wywnioskowac, ze te silniki 16 zaworowe szczegolnie z poczatku produkcji nie naleza do najbardziej udanych konstrukcji. Natomiast jak wypada silnik 8 zaworowy pod katem chip tuningu :?: Nigdzie nie znalazlem jakiegos porównania, ani rozgraniczenia na 16 i 8 zaworowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 14:21:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Zadaj to pytanie na tym forum: http://forum.tdi-tuning.pl/
Powinieneś otrzymać odpowiedz :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 14:36:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Rozłożenie momentu silnika.Tylko tyle przychodzi mi do głowy.
Zwykły 8v niezbyt dobrze ciągnie od pewnych górnych obrotów.
16v nalepsze osiągi ma w górnych granicznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 15:10:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeśli chodzi o benzyniaki to zawsze tak było, a w nowych dieslach nie wiadomo, tam moment obrotowy jest bardzo nisko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 15:14:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2008 15:42:05
Posty: 3
Tak jak polecil Simpson zalozylem podobny temat na forum specjalizujacym sie w tdi:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4871


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: myszon90 i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: