.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 11:48:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 AEL] - klocki przód, nierówno się ścierają???
PostNapisane: 09.mar.2008 16:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Witam,
Prawie dwa lata temu sam zmieniałem tarcze i klocki. Dzisiaj zmieniłem opony i przy okazji obejrzałem stan hamulców. Zauważyłem, że klocek z prawej strony (od kierowcy) ściera się nierówno, różnica ze 2 mm między rantem a środkiem klocka, w zasadzie rant jest tak jakby gładko ścięty (hiperbola). Lewy klocek też się źle ściera ale jest trochę lepiej niż lewy. Załączam zdjęcie wraz z zaznaczeniem o które części klocków mi chodzi.
Co spieprzyłem? Klocki są boscha. Auto hamuje źle, myślałem, że to problem ze wspomaganiem ale widzę, że problem leży gdzie indziej.

Obrazek

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 17:12:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Luz na prowadnicach...na 90%


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 17:25:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
ADAM 12 napisał(a):
Luz na prowadnicach...na 90%


K...co z tym zrobić? I jak to sprawdzić?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 17:49:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
kosma_sz napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Luz na prowadnicach...na 90%


K...co z tym zrobić? I jak to sprawdzić?

Demontaż zacisków i pełna ich regeneracja.Odświerzenie uszczelnień gumowych oraz osłon tłoczyska jak i prowadnic.Usunięcie miejsc korozji ,czyszczenie etc.
Luz na prowadnicach jest dopuszczalny do pewnej granicy.Nie pamiętam dokładnej granicznej ale wychodziło około 0,5 mm.

No i zmiana klocków na nowe ,tego co masz drugi raz nie zakładaj.

Ps.Mam w pracy artykuły techniczne TRW gdzie opisują każdy rodzaj uszkodzenia układu ham.
Jak znajdę to jutro coś jeszcze opiszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 18:01:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Dzięki za odpowiedź Adam!

Czy można sprawdzić luz nie odkręcając nic od zwrotnicy?
Czy regeneracja to czynności, które opisałeś tj. czyszczenie itd..?
Nowe klocki to akurat dla mnie jasna sprawa.
Czy śruby (rozmiar 16), którymi jest przykręcony zacisk do zwrotnicy są jednorazowe?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 18:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
kosma_sz napisał(a):
Dzięki za odpowiedź Adam!

Czy można sprawdzić luz nie odkręcając nic od zwrotnicy?
Czy regeneracja to czynności, które opisałeś tj. czyszczenie itd..?
Nowe klocki to akurat dla mnie jasna sprawa.
Czy śruby (rozmiar 16), którymi jest przykręcony zacisk do zwrotnicy są jednorazowe?


Ad1 Można.Ale dokładniejszy pomiar oraz sprawdzenie luzu prowadnic wykonasz na stole.
Ad2 Tak
Ad3 Nie myślałem inaczej :peace:
Ad4 Powinno się wymieniać każdorazowo.Mało kto to robi ale... Ważne aby na gwint zastosować Locktite przeciw odkręcaniu się śrub.Najlepiej koloru niebieskiego.Czyli średnio "twardy".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 20:07:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
ADAM 12 napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Dzięki za odpowiedź Adam!

Czy można sprawdzić luz nie odkręcając nic od zwrotnicy?
Czy regeneracja to czynności, które opisałeś tj. czyszczenie itd..?
Nowe klocki to akurat dla mnie jasna sprawa.
Czy śruby (rozmiar 16), którymi jest przykręcony zacisk do zwrotnicy są jednorazowe?


Ad1 Można.Ale dokładniejszy pomiar oraz sprawdzenie luzu prowadnic wykonasz na stole.
Ad2 Tak
Ad3 Nie myślałem inaczej :peace:
Ad4 Powinno się wymieniać każdorazowo.Mało kto to robi ale... Ważne aby na gwint zastosować Locktite przeciw odkręcaniu się śrub.Najlepiej koloru niebieskiego.Czyli średnio "twardy".


Niestety muszę odwalić jakieś "druciarstwo" poza warsztatem :(
Przeczyszczę, sprawdzę, luzy, zaopatrzę się w loctite i nowe klocki. Ale nie wiem czy nie wymienię całych zacisków bo właśnie zobaczyłem w katalogu za niecałe 200 zł.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 20:36:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
kosma_sz napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Dzięki za odpowiedź Adam!

Czy można sprawdzić luz nie odkręcając nic od zwrotnicy?
Czy regeneracja to czynności, które opisałeś tj. czyszczenie itd..?
Nowe klocki to akurat dla mnie jasna sprawa.
Czy śruby (rozmiar 16), którymi jest przykręcony zacisk do zwrotnicy są jednorazowe?


Ad1 Można.Ale dokładniejszy pomiar oraz sprawdzenie luzu prowadnic wykonasz na stole.
Ad2 Tak
Ad3 Nie myślałem inaczej :peace:
Ad4 Powinno się wymieniać każdorazowo.Mało kto to robi ale... Ważne aby na gwint zastosować Locktite przeciw odkręcaniu się śrub.Najlepiej koloru niebieskiego.Czyli średnio "twardy".


Niestety muszę odwalić jakieś "druciarstwo" poza warsztatem :(
Przeczyszczę, sprawdzę, luzy, zaopatrzę się w loctite i nowe klocki. Ale nie wiem czy nie wymienię całych zacisków bo właśnie zobaczyłem w katalogu za niecałe 200 zł.


To nie jest druciarstwo ;) .Niewiele zakładów naprawczych robi to w tensposób ...więc sam widzisz.
Ja napisałem jak powinno się to robić. Dla pocieszenia napiszę że ja też nie zawsze tak robie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 21:38:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
ADAM 12 napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Dzięki za odpowiedź Adam!

Czy można sprawdzić luz nie odkręcając nic od zwrotnicy?
Czy regeneracja to czynności, które opisałeś tj. czyszczenie itd..?
Nowe klocki to akurat dla mnie jasna sprawa.
Czy śruby (rozmiar 16), którymi jest przykręcony zacisk do zwrotnicy są jednorazowe?


Ad1 Można.Ale dokładniejszy pomiar oraz sprawdzenie luzu prowadnic wykonasz na stole.
Ad2 Tak
Ad3 Nie myślałem inaczej :peace:
Ad4 Powinno się wymieniać każdorazowo.Mało kto to robi ale... Ważne aby na gwint zastosować Locktite przeciw odkręcaniu się śrub.Najlepiej koloru niebieskiego.Czyli średnio "twardy".


Niestety muszę odwalić jakieś "druciarstwo" poza warsztatem :(
Przeczyszczę, sprawdzę, luzy, zaopatrzę się w loctite i nowe klocki. Ale nie wiem czy nie wymienię całych zacisków bo właśnie zobaczyłem w katalogu za niecałe 200 zł.


To nie jest druciarstwo ;) .Niewiele zakładów naprawczych robi to w tensposób ...więc sam widzisz.
Ja napisałem jak powinno się to robić. Dla pocieszenia napiszę że ja też nie zawsze tak robie ;)


:D Ale i tak dzięki.
Druciarstwo bo zrobię to na parkingu, a jak coś spieprzę to nie wrócę autem do kraju :D

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: klocki
PostNapisane: 10.mar.2008 19:29:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
witam ja dzisiaj jak zmieniałem koła na letnie zauważyłem to samo co kosma_sz i się troszkę przestraszyłem, jak te luzy można zregenerować ile nowe zaciski 200zł? jak pisze kolega?

jak to tak i dlaczego tak? po jakim przebiegu taki jajca?

_________________
A6 C4 AEL-2,5tdi 140KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: klocki
PostNapisane: 10.mar.2008 21:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
dylon_2222 napisał(a):
witam ja dzisiaj jak zmieniałem koła na letnie zauważyłem to samo co kosma_sz i się troszkę przestraszyłem, jak te luzy można zregenerować ile nowe zaciski 200zł? jak pisze kolega?

jak to tak i dlaczego tak? po jakim przebiegu taki jajca?


Kurcze chłopie. Ja te zaciski wypatrzyłem w Szwecji, tutaj mają wynalazek pt. Biltema. W Polsce chyba są droższe, paradoksalnie.
Jeszcze się za to nie zabrałem. Ale dam znać.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 21:14:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Być może wystarczą prowadnice.
U nas zaciski około 300-450zł szt.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: