.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:54:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 TDI AKE] - nie równa praca silnika
PostNapisane: 04.mar.2008 22:01:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Witam Kolegów,
Zwracam się z zapytaniem, a mianowicie parę dni temu zauważyłem dziwna pracę silnika, tak jak by drżał, następnego dnia było ok, i tak do tej pory na zmianę, jednego dnia dobrze innego silnik drży, czuje to na drążku od biegów, pedale sprzęgła i kierownicy, drżenia wzrasta wraz z obrotami, najgorzej jest około 2000 obrotów, jest to wyraźnie odczuwalne, tak jak by nie pracował na jeden cylinder, drżenie wzrasta wraz z rozgrzaniem silnika, nie jest tak codziennie. Spotkał sie ktoś z podobną sytuacją, proszę o jakieś rady co sprawdzić, na Vagu nie pokazuje błędów, korekcja dawki na jednym cylindrze wynosi koło 2,2, reszta raczej w normie. Podpowiedzcie co może być przyczyną :-(

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 20:10:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
może powinienem zrobić jakieś logi?
Pomoże ktoś?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 20:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
altium napisał(a):
może powinienem zrobić jakieś logi?
Pomoże ktoś?


tak, od tego zwykliśmy zaczynać dyskusję na odległość...
zatem proponuję bardzo dokładnie, wg instrukcji zalogować AKE.



[+]
dlaczego ktoś wykasował część mojej wiadomości poświęconej osobie chorej psychicznie?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2008 23:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Na chwilę obecną posiadam logi statyczne, nie chciałem dynamicznych robić samodzielnie.

BS 000 oraz normalne 000, obie w jednym logu, tak zapisał VAG, tylko nie wiem która jest która:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d74 ... f88d5.html
BS003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe8 ... 80fbc.html
BS004 - tu program zapisał BTDC pomimo tego że log i start był uruchomiony przy LATE i było ATDC
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63c ... 447db.html
BS011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6aa ... 699c0.html
Normalne 001+003+004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/868 ... 3a289.html
Normalne 003+004+007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcd ... 64b5b.html
Normalne 013+014+018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be6 ... 8724e.html

Logi zrobiłem podczas charakterystycznego drżenia zespołu napędowego,
jutro postaram sie zrobić dynamiczne.
Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 10:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Twój problem rzeczywiście dotyczy jednego cylindra - dokładnie nr 3 wg VC - jest wyraźnie słabszy od pozostałych.

nie mniej jednak to, co jest odpowiedzialne za jego niemoc, będzie można ocenić jedynie po ocenie fizycznej po podniesieniu pokrywy zaworów [i ewentualnej podmianie wtryskiwacza].
wymiana wtryskiwacza byłaby najlepszą rzeczą, jaka mogłaby Cię spotkać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 16:44:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego Altium - według mojej oceny - w okazanych odczytach nic nie wskazuje na przyczynę drżenia zespołu napędowegow Twojej niuni.

Mało tego - myślę, że nawet jeżeli problem faktycznie utkwił w trzecim cylindrze, to korekcja na poziomie 1,33 do 1,44 mg/str i to z plusem - w żadnym przypadku tego nie dowodzi, a co więcej - być może stanowi tylko tzw. mylny trop.

Nie wiem co się okaże po otwarciu dekli zaworowych ale regułą jest, że nawet zupełnie zużyta hydraulika zaworowa generuje korekcje ujemne (przeciwnie do Twoich), a jeśli wałki z resztą kramu znajdują się chociażby w średnim stanie - niczego więcej się tam nie dopatrzysz, a na pewno "gołym okiem" nie uda się stwierdzić, że winny jest np. wtryskiwacz ... .

Ponieważ instrukcja diagnostyczna, którą podpiera się większość użytkowników AKP nie jest kompletna - podczas logowania dynamicznego uzupełnij też logi statyczne o odczyt 011 (to i tak szukanie po omacku ale zawsze o jeden parametr więcej..., skoro już idziemy na ilość a nie na jakość) .

Aby uniknąć zbędnego bicia piany, a przede wszystkim abyś dobrze zrozumiał istotę korekcji i to, że +1,4 to nie jest żadna katastrofa ani wskazówka naprowadzająca cię na trop - zahęcam do kompletnej lektury tego wątka:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ji&start=0

Odszukaj sobie też logi np. Stamleja i innch kolegów, a sam szybko stwierdzisz, że nawet gdybyś miał na trzecim cylindrze korekcję wielkości 2,2 - to też jeszcze nie jest to dowód, ze właśnie tam siedzi "diabeł" :): .

Ja mam inne pytanie - czy wtedy kiedy odczuwasz drgania - jesteś absolutnie pewny równoczesnej utraty mocy ???

Ze względu na odległość postawienie diagnozy jest bardzo trudne ale zacznijmy od spraw najprostszych, zamiast demolki połowy silnika, tym bardziej że logi na taką konieczność nie wskazują ... .

Jeżeli chciałoby Ci się zdemontować płytę pod silnikiem (lub jeździsz bez niej) - sprawdź czy w okolicach poduszek silnika nie widać czerwonych nalotów i stan ogólny wwym. poduszek (taka propozycja na odległość ale nie pozbawiona sensu ... ) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 17:21:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Kolego Piotruś, jeśli chodzi o hydraulikę i wałki - to zostało to wymienione na nowe jakieś 30 tysięcy km temu w ASO, jeśli chodzi o korekcję na 3 cylindrze to była wcześniej większa tylko po dolewaniu Mixolu do paliwa wszystkie korekcje spadły a na 3 najbardziej, gdyż była koło wartości 2,2. Jeszcze dziś uzupełnię resztę logów, niestety nie uda się mi dziś zajrzeć pod auto. Jeśli chodzi o moc auta, raczej spadku mocy niezależnie od tego czy silnik drży czy nie nie odczułem.
Dziękuję za zainteresowanie i pomoc :-)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 17:28:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
problem z korekcją polega nie tyle na + czy też -, a ile na zbieżności danych korekcji z uwagi na fakt, iż cylindry porównywane są względem cylindra nr 2.

w przypadku powyższych logów, wszystkie cylindry są odeń mocniejsze [o czym świadczy -], a nasz nr 3 jest wyraźnie słabszy od pozostałych.
co należy podkreślić - nie o 1.4, lecz o sumę dawek + i -.

stąd, nie zaszkodzi przyjrzeć się 3ciemu cylindrowi [wtryskiwaczowi].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2008 17:48:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Altium - w okazanej sytuacji - spróbuj trochę rozruszać kierownice w turbinie, a przynajmniej sprawdź czy połączenia wężyków instalacji podciśnienia nie są uszkodzone/nieszczelne (to oczywiście nie dotyczy drżenia ale przy okazji studiowania Twoich logów) ... :D .

Co do istoty problemu - jeżeli nie ma spadków mocy a odczuwasz jedynie dyskomfort podróży - szukaj problemu w rejonie poduszek silnika (może, gdyby Ci się chciało ;) , a nie byłbyś pewny diagnozy - poprostu na początek zamień je miejscami ... ?).

Zawsze możesz liczyć na konsultacje gdyby cuś :) , a kwestiach korekcji - moim zdaniem problem nie istnieje i nie warto demolować dekli zaworowych dla takiej pierdoły - ale to oczywiście Twoja decyzja, w podjęciu której być może przydatny będzie wspomniany wątek Carlnovy ;) .

Niby można by się jeszcze zastanawiać nad tym, czy źródło wibracji nie pochodzi od "sprzęgła" ... ale jak uczy praktyka - w 99 przypadkach na 100 - winne są poduchy. I raczej warto się tym zająć, bo jeśli dobrze wytypowałem istotę problemu - szkoda obciążać właśnie sprzęgło i inne powiązane podzespoły, gdyż sterowanie drgającym zespołem napędowym nie jest całkiem precyzyjne ... .

Pamiętaj aby podzielić się wynikami poszukiwań :D :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 02:05:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A więc dorobiłem dynamiczne, tylko cuś fotosik słabo działa i nie chce dodawać fot:
000:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c39 ... 8425f.html
001:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/971 ... e4255.html
003:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 060cf.html
004:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c62 ... fa912.html
008:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/657 ... b2980.html
010:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/205 ... 431b4.html
011:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a9 ... e9d56.html

Kolego Piotruś, obserwowałem sztangę turba i raczej chodzi płynnie, co zaobserwowałeś z logów? myślisz że turbulum nie działa jak powinno?

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 09:53:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
altium napisał(a):
Kolego Piotruś, obserwowałem sztangę turba i raczej chodzi płynnie, co zaobserwowałeś z logów?


Sztanga na pewno pracuje w pełnym zakresie. Zaobserwowałem jedynie troszeczkę już spowolnione działanie kierownic, które może być spowodowane niewielką ilością nagarów w sprężarce lub przybrudzonym układem podciśnienia sterującego (N75 i okoliczne wężyki).
Na pewno nie jest to etap alarmowy czy nawet niepokojący ale widać, ze coś się dzieje. Zaloguj sobie 011BS i stat bezpośrednio po powrocie z dłuższej trasy (to nic pilnego, ot tak przy okazji). Wtedy zobaczymy czy trzeba ewentualnie czyścić podciśnienia, czy był to nagar. Zachowaj aktualne logi - porównamy je z nowymi, na przykład za 10-15 tyś. km ;) .

altium napisał(a):
myślisz że turbulum nie działa jak powinno?


Myślę, że narazie działa OK, a to w którą stronę nastąpi "rozwój sytuacji" - poprostu tak calkiem na spokojnie będziemy monitorować. Jeżeli w długim okresie czasu nie nastąpi wyraźne pogorszenie - bo i tak może być - poprostu uznamy, że taka jest "uroda" Twojego turbo i już ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 12:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
dokładam jeszcze statyczny normalny 011:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c2b ... cfbda.html

A wracając do tematu, czy z tych logów widać może jakąś przyczynę (inną niż ewentualne wtryski) drgań silnika?

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie :)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 13:31:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś napisał(a):

Niby można by się jeszcze zastanawiać nad tym, czy źródło wibracji nie pochodzi od "sprzęgła" ... ale jak uczy praktyka - w 99 przypadkach na 100 - winne są poduchy. I raczej warto się tym zająć, bo jeśli dobrze wytypowałem istotę problemu - szkoda obciążać właśnie sprzęgło i inne powiązane podzespoły, gdyż sterowanie drgającym zespołem napędowym nie jest całkiem precyzyjne ... .



Jesli by dalej pociagnąć tenat sprzegła to dodam iz podobny przypadek był z moim AYM. Silnik też telepał, mrówił na pedałach, drążku, kierownicy - równiez wraz ze wzrostem predkości obrotowej, choć w ostatniej fazie czuć było tez wyraźne drgania na biegu jałowym. Mechanicy sprawdzili i wykluczyli układ podciśnień, paliwowy. I tak jak opisał kolega objawy pojawiały się i ustepowały - silnik pracował raz normalnie a raz nawet podczas jazdy zaczęły się drgawki (nie mówię tu o lekkim mrowieniu) Ostatecznie zdecydowałem się na zdjęcie skrzyni - i co zobaczyłem? Okazało się, że łozysko na kole dwumasowym dosłownie było zmielone, pekniete - nie dziwne że auto drżało w momencie kiedy jedna masa układała się nieosiowo w stosunku do drugiej - biorać pod uwagę obroty takiej masy chyba sami wyobrażacie sobie co się dzieje :): Filozofujac ;) (nie jestem mechanikiem) niejako mozna by sobie wyobrazić że w wyrabanym kole dwumasowym kiedy masy układają się jakims cudem w jednej osi i sa dociśniete przez tarczę sprzegła to nie ma drgań jesli sie przesuną i są ustawione nieosiowo "masa" zaczyna wirowac i powoduje drgania.

Ale jak inni koledzy napisali przyczyn moze być wiele i ni emusi to być to. Tak było u mnie w starej A6 AYM :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2008 18:12:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Sam nie wiem co robić? Sam nie będę zaglądał pod dekle bo mam gwarancję ASO, więc albo jechać do ASO i niech sprawdzają, albo to faktycznie koło dwumasowe. Zauważyłem też że pod maską nie widać by silnik drżał, też nic nie słychać, a jedynie w środku czuję drżenie, tak jak to opisał KRISOO.
Jutro podjadę do mechaniora, niech coś działa.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 19:16:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A więc byłem u dwóch mechaniorów, jeden twierdzi że to wtrysk kulawy, drugi (bardziej wiarygodny) stwierdził że koło dwumasowe i że szybko trzeba robić, tak mu chciałem zostawić auto, a on że ma 55 aut w kolejce przede mną, ale jutro prowadzę i oby zrobił. Napiszę jak się zakończy ta operacja.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 10:23:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
altium napisał(a):
jeden twierdzi że to wtrysk kulawy



:?: :): :D

tzn jak utyka ? :peace: A w jaki sposób stwierdził to dziwne "kulawe zjawisko" organoleptyczno-praktycznie czy posiłkował się choć "najskromniejszym" urzadzeniem diagnostycznym?

Panowie z Poznania, pomóżcie koledze altium wskazać dobrego mechanika z Waszego regionu, bo szkoda żeby chłopak trafił na jakiegoś "rzeźnika" pseudo mechanika od V6. A propos chyba już taniej byłoby jechac na Śląsk np. do SSerwis ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 18:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A więc stwierdził (o tym wtrysku) że był gdzieś u dieselowcach :D a oni że wtrysk slaby, ale jeden też ma takie auto i on korekcje ma większe i nic podobnego się nie dzieje, a nic tam, auto już wstawione u innego i jutro ma być wszystko jasne, tak czekam i opiszę co było przyczyną...

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 21:36:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Odebrałem auto, jednak dwumasowe koło zamachowe odmówiło posłuszeństwa, zależnie jak się ułożyło to były wibracje lub nie. No ale teraz już wszystko pięknie śmiga :-)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 22:08:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Gratulacje :) Ciesz się autem! Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 23:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Dzięki Stamlej, z jednej strony sie cieszę bo już ok, z drugiej - co jeszcze się przydarzy?! Ehhh chciało się dupę wozić ccco to trzeba bulić kasiorę :D

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: