.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:05:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 tdi] swap AKE na ...?
PostNapisane: 11.mar.2008 16:15:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
witam,
jaki silnik najlatwiej, najlepiej wsadzic do AKE zeby wszystko pasowalo, chodzi oczywiscie o taki sam motor tylko jakis mlodszy, BAU by pasowal? pytam bo przez rok juz wpakowalem 10000 i znowu cos klekocze, dzwoni boje sie ze znowu walki poszly i jak mam je robic to wolalbym nowy silnik.... tylko czy to takie proste?? :/ ;)

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 16:25:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Napisz jaki masz przebieg, jakie są objawy klekotania (zimno,ciepło, na jałowym, po nocy etc.), jakie czynności serwisowe były wykonane w tym czasie (dokładnie co było robione podczas wym. hydrauliki)
Zrób jak możesz logi 013 i 014, opisz jaki olej lejesz, jak często zmieniasz.
Może jakaś pierdółka tylko i niepotrzebnie się martwisz.
Myślę że BAU było by niezbyt kłopotliwe mechanicznie do przekłądki ale niech się wpyowie szpec pokroju Piotra który ma z tym styczność i poznał niuansiki różniące te silniki.
Co do przekładki na silniki Bxx to może być jeszcze jeden problem a mianowicie immo czwartej generacji. Nie chcę straszyć ale może to być kłopotliwe.
pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 16:35:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jak znam życie najprościej i najszybciej włożysz AKE... przy przesiadce na BAU być może wiązka by została... ale idę o zakład, że sterownik jest inny... a wraz z nim pewnie inna komunikacja z pozostałymi sterownikami... Generalnie musiałbyś szukać silnika od automatu jeśli masz automat i od manuala jeśli masz manual (mają ponoć inne wały w zależności od skrzyni). To już nie są samochody Plug&Play. Oczywiście nigdy tego nie robiłem i opieram się na tym co wiem oraz na doświadczeniach kolegów z przekładkami. Do takich zamiarów potrzeba solidnego wiaderka drobnych i kogoś, kto ma pojęcie o tym co robi. Obawiam się, że jeśli juz zdecydujesz się na wymianę dalej wsadzisz AKE (będzie to finansowo i logistycznie usprawiedliwione) choć moim zdaniem zamiast się bać po prostu zobacz co dolega Twojemu motorowi...


Nie traktuj powyższej opinii jako autorytatywnej - ale obawiam się, że jest prawdziwa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 16:45:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
popieram chłopaków >>powiem tyle jak by mi się coś wysypało w tym silniku ,to bym zrobił go do porządku i jeździł dalej ,nie zapychał bym sobie głowy jakimś Bau itp tu też nie masz gwarancji ze te silniki są bezawaryjne, jak dla mnie to szkoda czasu i kasy

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 18:41:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2007 17:25:07
Posty: 186
Lokalizacja: szczecin
Stamlej napisał(a):
Napisz jaki masz przebieg, jakie są objawy klekotania (zimno,ciepło, na jałowym, po nocy etc.), jakie czynności serwisowe były wykonane w tym czasie (dokładnie co było robione podczas wym. hydrauliki)
Zrób jak możesz logi 013 i 014, opisz jaki olej lejesz, jak często zmieniasz.
Może jakaś pierdółka tylko i niepotrzebnie się martwisz.


przebieg 205tys przy 170 robione walki - uzywki ale naprawde super stan ,dzwigienki, popychacze nowe olej niby mobil1 zmieniam co 10-12 tys.

Co do objawow:
rano jak odpalam niby normalnie a za pol min pracuje tak dziwnie cicho i delikatnie jakby jeden cylinder chodzil jak sie nagrzeje to cos dzwoni jakby jakis lancuszek gdzies latal.
poza tym nieraz dziwny dzwiek z okolicy miedzy glowica a zbiornikiem spryskiwaczy nieraz jakby cos tarlo a nieraz furkocze jak wiatraczek.
sama jazda bez wiekszych zmian jakbym nie slyszal silnika to bym chyba nie zauwazyl, przyspiesza normalnie, chodzi rowno - chociaz czasami na wstecznym skacza obroty.

Chcialbym zeby to cos niekosztownego, jeszcze nie klekocze tak jak ostatnio kiedy walki poszly i przy dodaniu gazu nie klekocze

Logi porobie jak tylko znajde czas moze wtedy cos wyjdzie.

Dzieki :peace:

_________________
A6 C6 3,0 TDI Quattro 260 KM/ 540 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 19:02:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Zrób log o11 dynamiczny. Sprawdź czy oleju Ci nie bierze i sprawdź luz wirnika turbiny po zdjęciu gumowej rury od filtra.
Po takim dystansie nie powinno się nic stać z hydrauliką.
Olej zmieniłbym na orginalny castrol syntetyk 5w40 albo motul x-cess 8100 5w40. Te oleje się dobrze sprawują :)
Nie myśl o swapie , jeszcze nie nadszedł czas :pop: :peace:
Może będziesz miał szczęście i zajrzy tu Ktoś mądrzejszy odemnie (bardzo prawdopodobne ;) i powie Ci coś więcej :)
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: