.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 09:42:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S8 D2 '97 4.2] Analiza logów, brak mocy na benzynie, LPG ok
PostNapisane: 08.mar.2008 23:54:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Witam

Auto to S8 4.2 340KM '97

Proszę o pomoc i sugestie co i jak sprawdzać, problem to błędy, które ponizej oraz brak mocy na benzynie (nierówne wkręcanie się na obroty, brak mocy, auto nie przyspiesza), na LPG jest ok, opisane problemy nie występują i auto wzglednie przyzwoicie jeździ(jeżeli można powiedzieć że LPG jest OK :) ), do tego auto długo odpala, a V8 powinno w zasadzie od dotknięcia.....

Błędy:

Control Module Part Number: 4D0 907 557 G
Component and/or Version: 4.2L V8/4V MOTR HS D01
Software Coding: 04213
Work Shop Code: WSC 00000
4 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent

Co do w/w problemów to pierwsze podejrzenie IMO pada na pompę paliwa i filtr, jutro zmienie filtr paliwa, ale jak sprawdzić pompę czy nie odchodzi do krainy wiecznych łowów? Jakie ew. inne sugestie? Wtryskiwacz? Niepalenie na cylindrze? Na ile objaw braku mocy na benzynie powiązany z w/w błędami....

Wszelkie sugestie gdzie zajrzeć i co wymienić mile widziane :)

Z góry dzięki za pomoc

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 20:26:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Nikt nie ma żadnego pomysłu ?? To chociaż może ktoś mi powie jak się najlepiej dostać do pompy paliwa w A8 D2 i czy jest jakiś sensowny "domowo-garażowy" sposób na sprawdzenie czy jest z nią wszytsko ok? I gdzie jest zawór który powoduje że paliwo się nie cofa?

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 20:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2005 19:42:47
Posty: 42
Lokalizacja: UK
Z bledow wynika ze czasami nie pali na kroryms z cylindow zwlaszcza 8. Ja bym zaczal od swiec i kabli ( kable wieczorem spryskac woda spreyem i jak jest disco to do wymiany).Potem masz tez cos z przepustnica/mi ( nie wiem ile tam jest) - i tu moze tylko czyszczenie wystraczy, i ze czujnikiem predkosci silnika.To tyle co wynika z kodow bledow. Oczywiscie nie zaszkodzi wymiana filtra paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 20:55:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
to ze nie pali to wiem zamieniłem cewki miejscami i błędy przestały sie pojawiać (test po około 30km na benzynie), ale auto jak nie jeździło tak dalej nie jeździ tyle że błędów nie ma.... może wyskoczą jeszcze.... Kabli Wn to w tym silniku w zasadzie nie ma, sa fajki i cewki na ich końcu, fajki zmienione jakies 20 tkm temu, cewki nie zmieniane (BTW: jak sprawdzić czy są ok miernikiem ? da się ?)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 21:16:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Piotrze, raczej na dzień dobry wykluczam układ elektryczny (na gazie urywa głowę) raczej zasilanie paliwem

ps. V przeszło przegląd wzorowo i od razu jej lepiej :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 02:27:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
po pierwsze masy do silnika posprawdzać radzę, drugie to polecam sprawdzić TPSa i czujniki na kole zamachowym, po trzecie przepływka. To, że na gazie chodzi to znaczy że gdzieś układ elektryczny niedomaga wg mnie. Oczyiwście kable i świece też do wymiany, misfire na 8 cylindrze (wypadanie zapłonów). to na początek... Czy to s8 ma osobne cewki na cylindry bo nie wiem ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 08:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Koledzy spokojnie...

Zasada nr 1 jesli elektryka niedomaga to najpierw będzie kaszanił na LPG potem dopiero na PB.!

pytanie nr 1 masz sekwencyjną instalacje LPG.???? jaką ????
pytanie nr 2 kiedy wymieniałeś filtr paliwa.????
pytanie nr 3 jak długo autko śmiga na LPG.??? podaj w latach i przebieg.

ja bym obstawiał na układ zasilania PB.
Zapchany fltr paliwa, zagizdzony ssak w baku, dziadowska stara benzyna z wodą w zbiorniku itp.

jest jeszcze kwestia adaptacji PB od LPG ale to drugorzędna sprawa i wynika z ustawień LPG do PB.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 20:30:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Też bardziej obstawiam na problem w zasilaniu Pb, ale każda sugestia jest dobra bo moze pomóc.

Co do pytań Esperaka:

1. Instalacja to wtrysk gazu Prins, wtryskiwacze Keihin
2. Filtra nie wymieniałem, kupiłem i w weekend mam zamiar to zrobić (może wiesz jak sie do niego dostać? z bagażnika?)
3. Auto jeździ na gazie 14 miesięcy, około 35-40 tkm

Co do benzyny to w weekend jak będę filtr wymieniał to chyba pompe paliwa wyciągne i zobaczę czy w baku nie ma syfu, tylko nie wiem jak sprawdzić we własnym zakresie stan pompy.

Leo, jak pozamieniałem miejscami cewki to błedy misfire przestały sie pojawiać... cewka jest każda osobno na każdy cylinder. Świece wymienię bo maja 40tkm.... a z cewkami sam nie wiem czy je wymieniać na siłę wszytskie....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 23:40:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
filtr paliwa masz pod tylnymi drzwiami od strony pasarzera przed kolem tak wiec poszukaj sobie kanału w baku niemusisz nic grzebac.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 09:22:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Cewki poza oczywistymi przypadkami to jest trudny temat. W AAH padala mi cewka i motor chodzil na 4,5,6 garszach zupelnie od przypadku do przypadku. Sprawdzalem cewki jak radzi ELSA i wyszlo OK (sprawdza sie opornosc jak ok to zostawic jak nie ok to zmienic). Naprowadzilo mnie dopiero to ze jak zdjalem kabel z cewki tak ze dawal iskre do podstawy cewek to na jednej byla slabsza. Patrzac na iskry na swiecach nie bylo roznicy. Wysylam ci na mejla wyduk z elsy z sugestia co robic jesli misfire jest na jednym cylindrze - jak u Ciebie.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 22:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2007 08:49:06
Posty: 26
Lokalizacja: Lubin
a brałeś pod uwagę sondy jak umnie zaczeła fiksować sonda to na początku zaczął lekko przerywać krztusił się aż do momentu gdy nabrał prędkości ,potem jakąś się kulał Bez podpięcia u fachowca to możesz szukać wiatru w polu to nie FSO1500 serwis stwierdził że przepływka i nie trafili więc dobrze sprawdź gdzie oddasz autko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 08:42:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Hubert75 napisał(a):
Bez podpięcia u fachowca to możesz szukać wiatru w polu to nie FSO1500 serwis stwierdził że przepływka i nie trafili więc dobrze sprawdź gdzie oddasz autko

przeciez w pierwszym poscie masz zczytane z ecu bledy.

odwracajac kota ogonem - chyba malo prawdopodobne jest, aby problemy z pompa paliwa wygenerowaly takie wlasnie bledy.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 11:51:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz regulator cisnienia paliwa czy na wezyku podcisnieniowym nie ma paliwa

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 17:27:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
hans napisał(a):
sprawdz regulator cisnienia paliwa czy na wezyku podcisnieniowym nie ma paliwa


Jarku jak masz to w pamięci to powiedz mi jak i gdzie sprawdzić.... Z ciekawostek to dzisiaj cały dzień na benzynie jeździłem i z czasem coraz lepiej się zachowywał, ale bardzo daleko mu do stanu "dobrze"..... jutro rozbieram i sprawdzam wasze pomysły i zvaguje go zobaczymy co twierdzi po 3 dniach nowego....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 18:02:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
regulator cisnienia paliwa jest wpiety wezykiem do kolektora ssacego - w wezyku tym nie ma prawa byc benzyny.
mozesz sciagnac wezyk, zaslepic krociec na kolektorze i odpalic motor - jesli regulator pusci paliwo wezykiem to znaczy, ze jest do wymiany

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 21:20:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
No właśnie wszyscy którzy mają jakieś pojecie o silniku obstawiają układ zasilania paliwem o od tej strony staraj sie zgłębiać temat.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 22:49:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Esperak napisał(a):
No właśnie wszyscy którzy mają jakieś pojecie o silniku obstawiają układ zasilania paliwem o od tej strony staraj sie zgłębiać temat.


Tez się przychylam do tej tezy, w weekend będę walczył dlatego zbieram cenne wskazówki od Was :) I dzięduje za nie :)

Bilu, i znów w sumie jesteśmy w tym samym klubie, kiedyś w 2.2T, potem 2.5TDIq a teraz 4.2 V8 .... idziemy razem w tej samej kolejności :) BTW: co dalej proponujesz ;) :P

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 20:04:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Filtr paliwa wymieniony, bez zmian. Regulator ciśnienia paliwa po zdjęciu wężyka z podciśnieniem paliwa nie puszcza.... więc dalej nie wiem co jest :) W logach pojawiły się znów:

16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent

Ale chyba powoli zbliża sie moment podjechania do kogoś kto ma większe pojęcie o tym silniku, gorzej tylko ze znalezieniem takiego względnie niedaleko..... jeszcze czekam tylko na świece i wymienię i jak dalej będzie byle jak to jadę na poszukiwania mechanika :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 21:33:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
piotr napisał(a):
Filtr paliwa wymieniony, bez zmian. Regulator ciśnienia paliwa po zdjęciu wężyka z podciśnieniem paliwa nie puszcza.... więc dalej nie wiem co jest :) W logach pojawiły się znów:

16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent

Ale chyba powoli zbliża sie moment podjechania do kogoś kto ma większe pojęcie o tym silniku, gorzej tylko ze znalezieniem takiego względnie niedaleko..... jeszcze czekam tylko na świece i wymienię i jak dalej będzie byle jak to jadę na poszukiwania mechanika :)


no ale w czym problem?
1. wysusz wtyczke i gniazdo potencjometra przepustnicy jak nie pomoże to wymień go ew. napraw ;)
2. wyczyść wieniec rozrusznika np. powietrzem z kompresora wyczyść też czujnik obrotów, zmierz jego rezystancje zapodaj wyniki.
3. przeczyść masy na silniku.

chyba nie czekasz aż jeszcze 10'ciu napisze to samo ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 20:17:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Mauzer napisał(a):
no ale w czym problem?
1. wysusz wtyczke i gniazdo potencjometra przepustnicy jak nie pomoże to wymień go ew. napraw ;)
2. wyczyść wieniec rozrusznika np. powietrzem z kompresora wyczyść też czujnik obrotów, zmierz jego rezystancje zapodaj wyniki.
3. przeczyść masy na silniku.

chyba nie czekasz aż jeszcze 10'ciu napisze to samo ;)


Mauzer, albo ja nie umiem czytac (w sumie po piwku to może sie mi coś plącze :P ) albo jestes pierwszym który to napisał.... inne sugestie na ile umiałem to posprawdzałem :)

Teraz będe się uczył gdzie w V8 są rzeczy o których piszesz i sprawdzał je :)

BTW: Szkoda że do Ciebie tak daleko :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: