.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:59:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AFB kontra AYM trwalosc, spalanie, kultura pracy
PostNapisane: 11.mar.2008 21:36:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:44:50
Posty: 30
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Witam,
mam zamiar zamienic swojego AFB na silnik rowniez 2,5 TDI jednak z 2003 roku. Z tego co wiem bedzie to prawdopodobnie 155 lub 163 PS.
Na forum doczytalem, ze silnk ma lepiej rozlozony moment obrotowy i teoretycznie ma trwalsze walki rozrzadu. Teoretycznie poniewaz nie wycieraja sie, ale pekaja - i to mnie wlasnie martwi czy jest to tak nagminne jak wyciaranie sie w starszych 2,5? Samochod to A4 z 2003 roku.
Drugie pytanie to czy spalanie jest identyczne? Moje AFB pali dosyc duzo 10-12 w miescie (skrzynia TIP).
I najwazniejsze pytanie slyszalem zeby nie kupowac MULTITRONICA i z tego co orientowalem sie to przy 2,5 TDI z roku 03 bedzie multitronic...jednak wlasciciel zarzeka sie ze siedzi tam TIP. Mam do niego ponad 300 km wiec mam wieczor przy piwku i rozmyslam czy warto wymieniac AFB na nowszego 2,5 TDi (moj puki co chodzi idealnie , odma wymieniona) z ktorympozniej moge miec identyczny problem jak z obecnym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 21:39:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jak auto ma quattro (a stawiam szklankę coli, że nie ma) to A4 posiada tiptronika :peace: - ale jak posiada napęd tylko na jedną oś (czytaj: jest kulawe) to ma multi - więc to już podwójne NIE dla tego egzemplarza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 21:42:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:44:50
Posty: 30
Lokalizacja: Piekary Śląskie
czylli chyba jednak odpada...ale kusi kusi

to ja stawiam 2 kufle...zebysmy mogli sie napic :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 22:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jak postawisz trzeci to ja też coś dorzucę od siebie :piwo:
Zgodze się z wypowiedzią przedmówcy bo ma rację :)
Ale co do silnika, jak zależy Ci na lepszym przebiegu krzywych mocy/momentu to nie zmieniaj auta tylko daj jakiemuś prawdziwemu fachowcowi żeby zrobił Ci porządny sofcik do ECU. Koszty znacznie mniejsze :)
A jak chcesz nowe auto to kup takowe :peace:
Jednak wałki AYM z tego co wiem nie pękają nagminnie i chyba pomyliłeś troszkę zagadnienia. Bo w nowszych konstrukcjach z wałkami pustymi w środku, dźwigienkami z rolką pośrednią wałki się ukręcają. Ale nie jest to częste zjawisko. Pozatym AYM ma chyba stare wałki tylko po "modyfikacji" materiału.
nie chcę jednak namieszać i nie sugeruj się zbytnio moimi wypocinami.
Multitronic omijaj szerokim łukiem, lepszy tip. To nie jest tak że multi jest złe ale jest "szczególnej troski"
Pozdrawiam!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 22:17:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:44:50
Posty: 30
Lokalizacja: Piekary Śląskie
to ja skocze do nocnego w miedzy czasie :diabel:

obecnie mam tipa i jestem zadowolony jednak gdyby trafilo sie auto w manualu wcale nie obrazilbym sie...jednak trafil sie prawdopodobnie multi i wlasnie boje sie...w tipie zmienilem pozycjoner + olej 800 zl i smiga a multi jak wsadze kilka tys to bede jezdzil az znow sie zacznie sypac a ja dosc czesto auta zmieniam i nie chce wtopic :)
problem polega na tym, ze wlasciciel sam nie wie chyba co ma bo mowi ze to tip...a z forum wyczytalem, ze to nie mozliwe a teraz doczytalem jeszcze ze jesli to jest `03 rok to bedzie mial 163 km? a jak te motorki? Poczatkowo chcialem zmienic na 1,9 tdi 130 ps i chip (kiedys mialem w ibizie i ladnie latalo dopoki mi jej nie skradziono), ale V6 kusi ladnie brzmi a spalanie to juz inna sprawa jednak nie chcialbym znow bac sie kazdego poranka ze uslysze jakies stuki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 22:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:44:50
Posty: 30
Lokalizacja: Piekary Śląskie
chodzi mi raczej o opinie na temat samych silnikow poniewaz obecnie jezdze VW Passat B5...a zamirzam zmienic na Audi A4 B6 << ktore zerszta czytalem, ze rowniez nienajlepsze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 22:54:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Mesz czemu skasowałeś? może nie do końca na temat ale porównanie samych silników było jak najbardziej na miejscu i przydało by się dla potomnych :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFB kontra AYM trwalosc, spalanie, kultura pracy
PostNapisane: 12.mar.2008 10:41:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
paolo napisał(a):
moj puki co chodzi idealnie


jeśli chodzi dobrze i jestes zadowolony to po co zmieniać ?

Chyba brakuje Ci dodatkowych wrażeń i emocji na forum :peace: ;)

Tak, na serio - musisz wiedzieć jedno, że kupując nowe auto możesz posadzić się na "minę" - trafić dobry, zadbany egzeplarz z lat 2001-2003 nie jest łatwo.
Jesli już tak bardzo chcesz nabyć A6 C5 to z końca 2004, początek 2005 (BAU, BDH) i tez pod warunkiem że potwierdzisz historię z ASO. A najlepiej Allroad rocznik modelowy 2005 C5 wtedy na pewno będziesz zadowolony ;)

Jesli chodzi o samą kulturę pracy to AYM będzie głosniejszy od AFB (zresztą zapytaj Meszruma - on jest w posiadaniu tych aut i ma porównanie na codzień).

Ja tez miałem AYM - fakt nie miałem problemów z hydrauliką, ale zazdrościłem jak ktos przejeżdzał bezszelestnie obok mnie z silnikiem BFC/BCZ/BDG (AYM przy nich to traktor)

Taka jest moja opinia. Posłuchaj tez innych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 12:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
największa różnica pomiędzy AFB i AYM jeżeli chodzi o kulturę wynika z zupełnie innego sterowania [pedał gazu], co z kolei przekłada się na dostępność momentu.

podanie gazu w AFB jest większe, a prócz tego po wciśnięciu w przypadku AYM pedału w 20% odczucie jest takie jakbyśmy dostali 90-100% momentu. takie samo operowanie pedałem gazu AFB daje nam ok. 30% momentu.
[pisał o tym flavios - AFB jest przez to kondon[m]owate i nie jedzie jeżeli nie jest ciśnięte]
efektem jest większa poręczność AYM w jeżdzie po mieście, lecz mniejsza kultura pracy [czułość na gaz=podatność na szarpanie]. do tego w AFB jest nieco lżej pracująca skrzynia biegów [m].
ponadto, zupełnie subiektywnie: AFB znacznie mniej męczy w trasie. sprawia wrażenie, jakby wszystko działało lżej...

AYM złudnie sprawia wrażenie szybszego [bardziej zrywnego], lecz porównywałem przyspieszenie - jest identyczne.

jak wiele razy pisałem: AFB/AKN są najbadziej aksamitnie pracującymi 2.5TDI - moim zdaniem nawet bardziej niż BAU.


co do spalania: AYM pali odrobinę [0.4-0.7 l] mniej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 19:34:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Stamlej napisał(a):
Multitronic omijaj szerokim łukiem, lepszy tip. To nie jest tak że multi jest złe ale jest "szczególnej troski"
Pozdrawiam!


Gdybym miał ta wiedzę co dzisiaj przy zakupie A6-ki to nie kupiłbym Audi z multi, nawet nie wiedząc co bym stracił (super komfort), ale i zyskał (grubszy portwel :diabel: ). Ale jak już się wpakowałem to muszę się teraz troszczyć i pieścić. Gdyby nie fajna kondycja całości to bym sie go pozbył, a wtedy już tylko tip i chip (przy multi nie zmienisz mocy silnika, chyba, że w dół, a ja tak bardzo marzyłem o 200 BHP i ponad 400Nm, no i doopa :507: ).
A tak przy okazji, to dlaczego najfajniejsze wersje robione były w Avantach (Q, Tip, 180BHP, itd) ?

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 19:42:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
I tutaj jeszcze meszrumowe porównanie w temacie:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=odma

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 20:14:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Cytuj:
A tak przy okazji, to dlaczego najfajniejsze wersje robione były w Avantach (Q, Tip, 180BHP, itd) ?

Bo avanty są ładniejsze ;P :peace: Hmmm... Moze ciężar lepiej rozłożony jest i dlatego?

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 22:55:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:44:50
Posty: 30
Lokalizacja: Piekary Śląskie
hmm mimo wszystko jade ogladac A4 w sobote. Potwierdzilo sie, ze silnik ma 163 ps czyli BDG lub BCZ. A skrzynia pewnie niestety multi :) zobaczymy i pomyslimy, napewno napisze co zobczylem

aha a czy kazde A4 z 2003 roku mialo podwujny wydech? (1 po kazdej ze strony) zawsze myslalem ze tak mialy quattro, ale gosciu nic o tym nie wspominal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 23:53:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
paolo napisał(a):
Potwierdzilo sie, ze silnik ma 163 ps czyli BDG lub BCZ.


Hmm ... . Zapomniałeś o BFC ... . W aspekcie generacji wałków i hydrauliki identyczny wszystkimi silnikami V6 na literkę A. Moim zdaniem powinien nosić oznaczenie AFC ... :-) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 00:43:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Piotruś jak kiedyś pytałem w ASO o silniki Bxx to powiedzieli że "główna zmiana to immo 4 generacji" - wtedy jeszcze byłem ciemną masą w tych tematach i na tym temat stanął. Może stąd się wzieło BFC zamiast AFC?
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 01:00:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Stamlej napisał(a):
Cytuj:
A tak przy okazji, to dlaczego najfajniejsze wersje robione były w Avantach (Q, Tip, 180BHP, itd) ?

Bo avanty są ładniejsze ;P :peace: Hmmm... Moze ciężar lepiej rozłożony jest i dlatego?

Hmmmm, no a ta doopka z sedana nie jest bardziej sexi :diabel: Bo w avancie na pewno sex bardziej udany ... :diabel:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 15:19:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:44:50
Posty: 30
Lokalizacja: Piekary Śląskie
a z tym dwoma rurkami wiecie jak jest? Oska tez ma dwie rurki czy tylko quattro?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 15:33:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Nie wiem, ładniejsze i bardziej agresywne są dwururki i może w ośce montowali je też. Jak tam będziesz to sprawdz czy jest quattro pochylając się pod autem i szukając tylnego mostu. Zobacz czy do tylnych kólł dochodzą półosie i czy jest wał od skrzyni. Na naklejce w bagażniku też powinno być napisane koło kodu silnika:
q qua
albo coś w tym stylu
Może ktoś nie chciał emblematów quattro? I sprzedawca nie jest świadomy?
Chociaż myślę że raczej byłby...

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 15:34:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
oska http://www.euro-truck.biz/pictures/09.2 ... -TDi/1.jpg

quattro http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d8a42.html

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 15:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 19:44:50
Posty: 30
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Obrazek 2 rurki sa zawsze myslalem ze quattro maja 2 a oska 1. Wlasciciel nie wspomnial ze quattro...tak mysle, ze moze ma 2 rurki bo ma pakier S-line? (ale w pakietach S-line to nie bylo mowy o ukladzie wydechowym)

[+]
doczytawszy dowiedzialem sie, ze dwie rurki to ma dlatego ze to S line :)

autko kupione...mimo multitronica :) obawy sa wielkie, ale wypsoazenie samochodu sklonnilo mnie do zakupu :)

po podpieciu VAG`a zero bledow w skrzyni....moze jakis czas posmiga


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: myszon90 i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: