.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 22:03:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 12:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Swiece zarowe (podstawowe) grzeja zawsze jeszcze jakis czas po uruchomieniu silnika.. dopiero po jakims czasie odlaczaja sie.
Moze to jest przyczyną zwiekszonego poboru prądu zaraz po odpaleniu.

pozdrawiam

To JEST przyczyną dużego poboru i to prawda że świece żarowe podstawowe grzeją jeszcze przez jakichś czas po uruchomieniu silnika - ich zadaniem w tym momencie jest eliminacja nierównej pracy silnika i wspomaganie dopalenia paliwa w zimnym cylindrze.
Czas (do)grzania oblicza ECU.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 12:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Drodzy klubowicze to iż na szafie jest 90C jak i klimatronik to potwierdzi nawet i komputer !! To jest temp czynnika chłodzącego co nie oznacza iż można już wciskać mocno pedał przyśpieszenia .
Zwrócicie uwagę iż olej w silniku nagrzewa sie nieco dłużej czego większość z nas nie bierze pod uwagę !!
Także jedziemy do osiągnięcia 90C na "szafie" jak i WŁAŚNIE tu jest pytanie sądzę iż jeszcze drugie tyle aby temp oleju osiągnęła opt. wartość, przy umiarkowanym dawkowaniu gazu .

podzielcie sie spostrzeżeniami ...... DZ pozdr

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 12:37:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Niestety Piotrusiu w wiekszosci dieselków brakuje wskaźnika oleum, a producent uznał 80 st C za minimalną temp roboczą. Chyba uznał powyższe jako wystarczające, nie sądzisz? ;)
Ja osobiście lejąc 5W40 lub 5W50 spokojnie zaczynam normalną eksploatację silnika po przekroczeniu 80 st C na szafie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 13:22:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
...normalną eksploatację silnika po przekroczeniu 80 st C na szafie.....


Czyli jak mnie pouczyl wczoraj Spanky... gaz do dna i napieram.... :peace: :peace:

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 13:27:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
...normalną eksploatację silnika po przekroczeniu 80 st C na szafie.....


Czyli jak mnie pouczyl wczoraj Spanky... gaz do dna i napieram.... :peace: :peace:

pozdr


hola hola .... nic takiego nie mowilem ... :D ;)

jak mialem normalne zegary to gdy temperatura plynu osiagala 90 stopni dawalem w palnik :diabel:

teraz mam zegarki z temp oleum i powiem wam ze gniote dopiero jak oleum osignie jakies 70-80 stopni .... [a to jest jakies dodatkowe kilka minut]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 14:33:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
spanky napisał(a):
teraz mam zegarki z temp oleum i powiem wam ze gniote dopiero jak oleum osignie jakies 70-80 stopni .... [a to jest jakies dodatkowe kilka minut]


dokładnie o tym mówię , dodatkowe kilka minut to dodatkowy czas >> czytaj dalej parę km do przejechania sądzę iż to ważne abyśmy cisnęli niunie po owym czasie :)

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 18:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
W moim AVG (A6 ) jest podobnie - swiece dogrzewajace maly obieg wlaczaja sie gdy jest zalaczony klimatronic - gdy sie wlaczy tryb ECON to te swiece pewnie sa odlaczane. Wnioskuje to po tym ze jak przy niskiej temp. odpale silnik, pochodzi troche to widze roznice na wskazniku ladowania (wolne obroty) - jak wcisne na klimatronicu AUTO to slychac wyraznie jak alternator ciezej chodzi i jest wyraznie wiekszy pobor pradu, jak wlacze ECON to wyraznie slychac ze alternator lzej pracuje i wskazowka od ladowania wraca w okolice 14 V.

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], myszon90 i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: