.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:57:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe ośka] Czy poradze sobie sam przy wymianie przegubów?
PostNapisane: 15.mar.2008 13:46:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Slinik 2.3 ośka. Na dniach przystawiam sie do wymiany przegubów bo strasznie terkotają na skręcie. Czy mam sie czegos obawiac? Jakies niespodzianki w postaci uciekających sprezynek? Special narzedzia? Special smar? Wiadmomo ze mieszki i opaski do wymiany ale cos jescze?
Sam przewaznie dłubie w aucie i chciałbym sie obyć bez niespodzianek :): Mowa oczywiscie o przegubach zewnętrznych. Czy cena 90zl za sztukę z allegro to dobra cena? Nie pamietam marki bo mi wygasł link i nie mam jak sprawdzić. Wiadomo zamiennik ale cenowo to chyba mozna okreslic czy dobry zamiennik czy nie. Nakretki na ośki musza byc nowe czy nie? W fordziku musiałem kupic nowe (45 zł za 2x ASO ku... zdzierstwo). Prosze o odpowiedzi tych co juz to robili albo wiedza o co chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
co do jakosci to cieżko sie wypowiadac :D, a do zmiany dobrze mieć porzadne klucze, nie mylić z Topexem :): , smar to grafitowy lub inna nazwa molibdenowy , poprostu do przegóbów :): ,najpiepiej zaczać od zruszenia centalnej nakrętki/śruby w zależości od ośki (moment dokręcania 250 Nm), odpiecia końcówki wachacza i wysunięcia oski z kolumny. Przegub z oski nalezy zbic młodkiem zakłądam ze masz nowy typ, starsze miały pierscien zegera który trzeba było ścisnąć zeby zbić przegób, ale jak przyjdzie nowy to bedziesz widział o co chodzi , przy skłądaniu kolejność odwrotna :D dobrze jest zastosowac starą nakrętke/ śrube centralna bo gwit bywa nieco "zurzyty" ;) i nowa śruba/nakretka nie chce sie nakrecać ;)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 19:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jeżeli jest śruba a nie nakrętka, to po wyjęciu przegubu ze zwrotnicy, nie trzeba zbijać go młotkiem tylko wkręcić starą śrubę na ustawionym prosto przegubie aż dojdzie do półośki i wkręcać tak długo aż przegub pokona zabezpieczającą sprężynkę (przeskoczy) i wtedy zejdzie z frezu. Nie trzeba używać młotka.

Druga rzecz to cena przegubu te za 90zł wątpię, żeby były dobre, polecam firmę SPIDAN, cena dwu krotnie wyższa ale i jakość także.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 20:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Bez standardowego narzedzia (młotek) sie nie obejdzie jak widze :D Nie wiem jescze co mam czy srube czy nakrętke bo nie grzebałem w tym. czy 250Nm (nie mam klucza dyn.) można zamienic na pół metrowa rurke na grzechotce i dokrecenie na max? grzechotke mam super wiec prosze nie pisac ze sie zerwie bo koła nią dokręcam i odkręcam i jakos sie trzyma. Od TOPEXów trzymam się z dala. Raz kupione dobre klucze wytzrymują 3 zestawy topexów.
A co do marki to nie wiem jaka to. Mało jeżdzę (zrobiłem ok 10 tysiecy w 14 miesiecy od kupna) wiec to chyba nie ma wielkiego znaczenia trwałosc. Chodzi mi o spasowanie i czy sie nie rozleci po 2 tygodniach

Co do jazdy jescze...jak bede sprzedawał to znów mi nikt nie uwierzy ze nie cofałem szafy heheh a ja tylko do pracy i na zakupy w weekend :):

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 22:38:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
z tym młotkiem to nie stukamy metal w metal ,chodziło mi bardziej o stukanie trzonkiem drewnianym ;) i powinno sie zsunąć , co do dokrecania to ja preferuję sztywny klusz nasadowy (szkoda grzechoty) i mam dzwignie koło metra ;) i dokrecam w ten sposob że jak pojawia sie opor to lekko jeszcze dociskam, nie ma tez co przesadzac z tym max bo można naprawde gwint zerwać ;) zreszta zobaczysz jak sie bedzie odkrecać, aha dobrze mieć drugą osobe coby podczas krecenia "nadusiła" na hamulec :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 09:45:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Do wbijania oczywiście przyda się młotek, ale ja używam do tego celu gumowego :)

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 10:30:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Grzechotki niczym nie zepsuje...testowałem juz na wszystkim co sie dało:) Czyli jak mnie strzeli w krzyzu przy dokręcaniu to jest dobry Nm? :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: