.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 00:01:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 14:31:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
znajomemu w b3 2.0 na LPG lepiej paliła w mróz niż na PB.

Mi postoi pół godziny i też nie odpali. Silnik jeszcze ciepły jest wtedy a i tak nic z tego. Jak gorący silnik to też często się zdaża że załapie, zgaśnie i już nie odpali. I co z tym zrobić???

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 15:46:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
_kruk_audi_200_ napisał(a):
znajomemu w b3 2.0 na LPG lepiej paliła w mróz niż na PB.

Mi postoi pół godziny i też nie odpali. Silnik jeszcze ciepły jest wtedy a i tak nic z tego. Jak gorący silnik to też często się zdaża że załapie, zgaśnie i już nie odpali. I co z tym zrobić???


Założę się, że magicy wstawili Ci wlot gazu do miksera od dołu... Powinno być tak: parownik niżej niż mikser, wlot (wąż od parownika) do miksera od góry. Jeśli tak jest, to pozostaje wyregulować (śruba duża na parowniku - wkręcasz aż zaczną obniżać się obroty i odkręcasz o 1/4 obrotu, register - wkręcasz do momentu aż zacznie słabnąć i wykręcasz o 1/4 do 1/2 obrotu) i będzie latał jak samolot i palił na minus 15 od dotknięcia :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 23:15:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
To ja przełożyłem na dół wlot :diabel: . Jak dla mnie to polepszyło się po tym. I wąż reduktor-mixer się skrócił. Jak był od góry to wcale mniej nie paliła, mimo żmudnych prób gaziarzy. Poniżej 25 nigdy po mieście nie zeszła...... :/ :/ :/ Jazdą żółwią

A tak całkowicie dobrze radząc to najlepiej jest jak wlot od góry mixera jest??

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 11:27:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeśli masz wlot do miksera od dołu, to gaz może się tam dostać tylko w dwóch sytuacjach:
- jak silnik jest zupełnie zimny,
- jak silnik jest na tyle gorący, że gaz dobrze odparowuje.

W każdym innym przypadku będzie źle, bo gaz (cięższy od powietrza) w naturalny sposób "próbuje" opadać w dół... W kolektorze panuje już wyższa temperatura, w związku z czym tworzy się korek powietrzny, który blokuje dopływ gazu do cylindrów (parownik i wąż jest ciepły, ale jeszcze nie na tyle, żeby gaz parował wystarczająco szybko). Jak już silnik pracuje, to podciśnienie w kolektorze jest na tyle duże, że daje radę wessać go do środka... Ale na rozruszniku zapomnij...

Przedtem Ci nie zapalał, bo miałeś źle ustawioną mieszankę (jak na mój rozumek, to za bogato).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 14:37:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
To na czasie to przerobię. Mam z resztą już patent aby wczepić rure od reg.wolnych obr. pomiedzy mixer a przepustnicę[bo teraz nie współpracuję]
To przy okazji wlocik od góry wsadze.

Reduktor mam poniżej reflektora-to dobra wysokość??

I jeszcze jedno. Jak jest zimna na LPG ma trochę wiecej mocy a jak się mocno rozgrzeje to jakby lekko słabsza była. Do tego potrafi przy zmianie beigu [3,4 tyś rpm]Strzelić w dolot. Dokładnie wtedy jak wcisnę sprzęgło i puszcze gaz strzela. Jak zimna i nie nagrzana na max nigdy nie strzela. I co mi powiecie???

A może ktoś wie lub orientuje się jaka temp. pracy jest najlepsza dla reduktora.Może jak za bardzo się nagrzawa to przerobic układ aby nie uzyskiwał takiej temp.???

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 13:05:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Na wzbogaconej mieszance silnik zawsze będzie mocniejszy.
Gdy silnik jest zimny, to gaz nie zdązy odparowac w reduktorze i odparowuje dalej po drodze do silnika ( obiętosciowo skroplonego gazu jest duzo więcej niz lotnego ), poza tym gdy reduktor jest zimny skraca sie jego zywotnosc - pękają membrany i zwiększa sie zuzycie gazu.
Z ogrzewaniem reduktora nic nie kombinuj im jego temp jest wyzsza tym lepiej.
On jest po to ogrzewany, aby gaz mogł szybciej odparowac, poza tym
gdy gaz odparowuje, to pochłania energię - cieplo.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2008 21:30:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
No to dobra. Już prawie zebrałem wszystko do przeróbki. Tak to będzie:

-pomiędzy przepustnicą a mixerem będzie guma łącząca z kolankiem[wyjściem na westegate i reg.woln.obr] - jest ważne od góry,boku czy dołu?? ,

-następnie mixer,z wlotem od góry [a drugą dziurę zaślepię],

-guma-łącznik mixer z IC[bez zmian],

-i w IC kolanko na wąż sterowania reduktorem.[Bez zmian].

Jak dobrze kumam to w końcu dzięki umieszczeniu kolanka miedzy mixerem a przepustnicą będzie działał na LPG reg.Biegu jałowego.

Pokręciłem coś czy nie proszę o komentarz...

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 15:03:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Witam. oto zdjęcie jak to teraz wygląda:

Obrazek

I już jest tak jak powinno być ?? Proszę o wypowiedzi.
Powiem że teraz jak jest rozgrzany silnik to jakby siły przybyło....

Ps. może ktoś mi podpowie jakie odczyty /wskazania na analizatorze spalin powinny być podczas ustawiania dawki LPG.Chcem żeby gaziarze jak im dam auto na regulację zrobili to porządnie.

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 08:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kruk > podlaczenie wyglada poprawnie.

poproś, żęby gaziarze ustawili ci wolne obroty delikatnie wzbogacone. a reszte zakresu normalnie i jesli to możliwe przy duzym obciążeniu znowu sie wzbogacalo.

wizualnie cos takiego:

Obrazek

wyjasnienie.

mieszanka w calym zakresie obciazen jest zblizona do idealnej z tendencją lekkiego wzbogacania po to aby, miec wieksza moc i zimniejsze spaliny przy upalaniu. na wolnych obrotach dodatkową śrubką o wolnych obrotow, puscic troche dodatkowego gazu na wolnych, zeby niechcacy nie bylo bum.

w srednim zakresie (przy spokojnej jezdzie) nie ma wzbogacenia, dzieki temu zuzycie paliwa powinno byc "niskie".

jak bedziesz testowal, czy w calym zakresie ci ciagnie, to zrob to na 3cim biegu od niskich 1500obr to odcinki z gazem w podlodze. jesli rowno przyspiesza i ladnie ciagnie to jest git. pisze na 3cim, bo na 1ce moze zlapac czkawke, bo jest gwaltowne szarpniecie gazu z butli i uklad moze niewydolić > przy blosie obisalem jak sie z tym uporać (rurki, zawory...).

P.S. co do regulacji mieszanki to:
luzowanie napięcia membany (wykrecanie) powoduje przesuwanie calej ch-ki do góry. natomiast odkręcanie śrubki na przewoddzie reduktor-mieszacz powoduje zmiane nachylenia( przy wyższych bedzie bardziej wzbogacone). dodatkowa od wolnych obrotow - bypass, puszcza dodatkowo na wolnych obrotach.

tak jak na rysuneczku :)

Obrazek

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2008 18:51:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Powoli na początku tygodnia jadę na regulację. I poproszę ich o to. A może ktoś mi poda parametry na taki silnik?? Zeby mi dobrze to ustawili.

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 13:36:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
No super . teraz zmierzyłem i wyszło mi 35l na 100km. Po mieście na krótkich odcinkach ale spokojnie. Już nie mam siły!!! Jak tak dalej bedzie to na żyletki go puszcze. To już przesada..

Rozebrałem zawór i wywaliłem syf z siteczka [bo był zawalony]ale wątpie by to coś pomogło.
Rurki wydają sie na drożne. Od butli do zaworu 6mm a zawór-parownik 8mm.
Przed zaworem na 6mm mam zawinietą sprężynkę ale przed reduktorem na 8mm nie?-nie przeszkadza?? Czy zrobić tam sprężynkę??

Mam ochotę wstawić zamiast mojego zaworu ,zawór z wymiennym filtrem-opłaca się??

Dodam że kiedyś tyle nie chochlowała. Tylko trochę słabiej szła. Membrany swierzo wymienione i czego się czepnąć??

POMOCY I POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 07:06:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Po prostu masz dawkę ustawioną tak, że gaz leci ciurkiem...
Kolego, zawsze będzie źle, jeśli reduktor od II gen. pracuje jako I gen. - po prostu, czy silnik jest obciążony, czy nie to wali zawsze tak samo - więc albo będziesz miał za dożo "na dole", albo za mało "u góry"... A najczęściej jedno i drugie na raz. Załóż komputerek z krokowcem (np. bardzo dobry AL-700 - cena kompletu 260 PLN), albo blosa - pozwoli to na jakąś regulację w funkcji obciążenia/obrotów/odczytów lambdy, spalanie się zmniejszy, moc wzrośnie. Możesz też połączyć elektronikę i blosa - bardzo dobrze razem współpracują... Cały sekret polega na tym, żeby silnik dostawał tyle ile potrzebuje, wtedy, kiedy potrzebuje. W układzie takim jak masz teraz, gaz wali cały czas, bez względu na potrzeby silnika, a jak mu zmniejszysz dawkę, to będzie miał za mało pod obciążeniem... Więc albo pali jak czołg, albo kicha, prycha, muli i strzela :|

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 09:37:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jeszcze jedno przychodzi mi na myśl odnośnie duzego spalania i ciezkiej regulacji. żle dobrany mikser. Moze ktos przerabial i nie ma w nim zwężki? wtedy nie da sie regulowac prawie wogole i nie mozna zadnej chki uzyskać. u mnie jak bylo na mikserze to byla wstawiona zwężka 28mm.

P.S. reduktor jest ok? nie ma uszkodzonej membrany?

P.S.2 reduktory 1-ej i 2-ej generacji nie roznia sie. do turbo musi mieć wejscie podciśnienia,a idealnie by było gdyby to był reduktor z dodadtkową kompensacją specjalnie pod turbo (charakterystyczna dodatkowa rurka wbudowana przy reduktorze), np AT90-turbo (nie super czy exstra). ja mam chyba teraz lovato turbo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 12:06:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Lukasik napisał(a):
P.S.2 reduktory 1-ej i 2-ej generacji nie roznia sie. do turbo musi mieć wejscie podciśnienia,a idealnie by było gdyby to był reduktor z dodadtkową kompensacją specjalnie pod turbo (charakterystyczna dodatkowa rurka wbudowana przy reduktorze), np AT90-turbo (nie super czy exstra). ja mam chyba teraz lovato turbo.


OD II generacji różnią się istotnie, tylko, że wszyscy je kładą do instalek bez kompa. Właściwy reduktor I gen. ma wyjście na dodatkowe sterowanie podciśnieniem - to o czym piszesz. Kiedy nie było instalek z komputerami, właściwie nikt nie produkował reduktorów bez takiego wyjścia. Później pojawiły się komputerki/sterowniki do instalek, a "fachowcy" ładowali to co się akurat lepiej opłacało, albo czego ich nauczyli na 5 godzinnym kursie :< , reklamowane "bo takie dobre" reduktory II gen., czyli bez wyjścia na sterowanie podciśnieniem (i bez sterownika, bo to przecież taniej).
Podsumowując - coś musi sterować: elektronika albo podciśnienie, bez takiego sterowania (czyli reduktor od elektronika ale bez sterownika) będzie zawsze albo za ubogo, albo za bogato - ze względu na na naturalną charakterystykę KAŻDEGO miksera (wraz ze wzrostem ilości przepływającego powietrza mieszanka jest coraz uboższa); właściwie dobrany mikser może to zjawisko zminimalizować, ale nigdy go nie wyeliminuje całkowicie. Wyjątek stanowi mikser o zmiennym przekroju (czyli właśnie blos), ale tutaj też trzeba się wykazać zrozumieniem zjawisk fizycznych zachodzących podczas zmian warunków pracy silnika, żeby go poprawnie wyregulować.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 13:02:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wordeck, cos krecisz.

przeczytaj lepiej zasade dzialania reduktora i jak współpracuje z mikserem (na razie zwykłym), w tym: po co jest w nim membrana i w jakim celu mieszacz wytwarza spadek cisnienia i jak kpl: mikser-reduktor reguluje iloscią gazu w zależności od przepływu powietrza.

dodatkowo elektronika nie sluzy do regulowania mieszanki, a tylko do "dopieszenia" jego składu 5-10%. Cała regulacja 90% następuje automatycznie przy pomocy dobrze dobranej pary reduktor-mieszacz i to jest podstawa.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 16:33:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
lukasik reduktor po regeneracji. Mixer ze zwęrzką jak trzeba. Dodam że paliła trochę racjonalniej kiedyś ale nie miała takiej mocy. Trochę wtedy lewego powietrza brała ale teraz już jest OK.

PS. wstawiac spiralkę przed reduktorem czy nie. Mam rurę 8mm pomiedzy zaworem a reduktorem. butla- zawór 6mm i spirala jest. Przewody są drożne w/g mnie.

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 07:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kruk. ewidentnie leci u Ciebie za dużo gazu. albo masz mega bogato przynajmniej w pewnych zakresach obciazen. albo mozesz mieć gdzieś dziure i przy bucie cześć mieszanki leci w powietrze.

sprobuj gdzies indziej jeszcze zatankowac gaz. ja kiedys zalalem lipnego gazu i zabralem sie do regulacji. po regulacji na "odczucia" spalil mi wtedy 35l/100km na trasie :)

spróbuj skrecic troche na reduktorze. zwiększ naciąg membrany, wkręć imbusa. np 1-2obr i zobacz jaka różnica. możesz(nie musisz) mieć jeszcze za mocno wykrecona śrubke na przewodzie do mieszacza i wzbogaca ci kosmicznie przy wyższych obrotach.

jeśli chcesz samodzielnie poregulować, to skombinuj najtańszą sonde lambda, i wmontuj sobie. podlacz najprostrzy wskaznik mieszanki i bedziesz mial jakis punkt odniesienia, bedziesz wiedzial przy jakiej regulacji bedziesz na skraju bogata/uboga i bedziesz wiedzial w ktora strone isc.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 10:41:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Lukasik napisał(a):
wordeck, cos krecisz.

przeczytaj lepiej zasade dzialania reduktora i jak współpracuje z mikserem (na razie zwykłym), w tym: po co jest w nim membrana i w jakim celu mieszacz wytwarza spadek cisnienia i jak kpl: mikser-reduktor reguluje iloscią gazu w zależności od przepływu powietrza.

dodatkowo elektronika nie sluzy do regulowania mieszanki, a tylko do "dopieszenia" jego składu 5-10%. Cała regulacja 90% następuje automatycznie przy pomocy dobrze dobranej pary reduktor-mieszacz i to jest podstawa.


Znam zasadę działania reduktora :) Pokaż mi jeden reduktor bez dodatkowego wyjścia na podciśnienie, który steruje dawką w funkcji faktycznego zapotrzebowania silnika na paliwo... A co do właściwego doboru elementów to zgadzam się w 100%.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 11:59:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wordeck napisał(a):
Znam zasadę działania reduktora :) Pokaż mi jeden reduktor bez dodatkowego wyjścia na podciśnienie, który steruje dawką w funkcji faktycznego zapotrzebowania silnika na paliwo...


cześć reduktorów nie ma wyjścia podciśnienia na przewód, ma w sobie tylko dziurke/dziurki do atmosfery. A to dla tego, że ciśnienie przed mieszaczem gazu jest prawie identyczne jak atmosferyczne w silniku N/A (po drodze jest np tylko filtr powietrza i spadek znikomy). To takie uproszczone rozwiązanie, co nie zmienia faktu, że reduktor w takiej konfiguracji jak najbardziej reguluje dawką gazu(!) (normalnie w zależności od przepływu powietrza przez mieszacz, wytwarzana jest odpowiednia różnica ćsińiań wychylajaca membrane).

rurka podciśnienia zamiast wentylacji do atmosfery, daje nam niewrażliwość na np zabrudzający się filtr. w naszych audiczkach N/A np. z k-jetem tez wypadaloby skompensować spadek na klapce przeplywomierza.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 08:52:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Generalnie masz rację. Ale, po pierwsze "prawie robi różnicę", po drugie dodatkową rurkę wpinasz w kolektor za mikserem a nie przed, a to już istotna różnica ciśnień (moje doświadczenia z tym układem dotyczą silników wolnossących).
Kompensacja oczywiście też (na mikserze w C3 miałem taki układ - reduktor Lovato z dodatkowym wyjściem + dekiel od reduktora bez wyjścia, za to z króćcem do kompensacji). I było oki, zwłaszcza jeśli chodzi o dynamikę (spalał średnio 11-13 litrów), do tego AL-700. Teraz zamiast miksera jest Blos, kompensacja poszła w odstawkę, komputerek został bez zmian nastawień, reduktor z dodatkowym podciśnieniem. I jestem zadowolony, pali tak samo (11-13 przy bardzo dynamicznej jeździe, ok 50% miasta), 200 km/h bez problemu i zapalanie na dotknięcie... Czego chcieć więcej?
Podobny system założyłem do C4 i jest oki, tylko bez komputerka (nie mam czasu założyć, na razie leży na półce w garażu) i pali 12-14. Przez chwilę miałem w nim (w C3 zresztą też) reduktor bez dodatkowego podciśnienia i palił podobnie, tyle że do pomiaru przyspieszeń używałem kalendarza... Jeśli zwiększałem dawkę, żeby poprawić osiągi, to czasem 15 litrów było za mało... Więc teoria teorią, a życie życiem.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: