.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:50:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 99r] ile litrów oleju trzeba przy wymianie
PostNapisane: 15.mar.2008 17:00:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Witam! szukałem w szukajce ale znalazłem tylko jaki olej itp. a chciałbym wiedzieć ile sie mieści w silniku bo nie wiem ile kupić. I czy coś wymieniać prócz filtra?
a6 c5 99r Quattro

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 17:07:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Ok 5,15 l oleju no i oczywiście obowiązkowo trzeba zalać nowy filtr olejem.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 17:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
Witam.
Dlaczego trzeba zalac nowy filtr olejem,przeciez w silniku 2.5 v6 tdi wymienia sie tylko wklad filtra oleju...?? Moze filtr paliwa trzeba zalac paliwem???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 17:39:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Wkładasz wkładzik w miejsce dla niego przeznaczone i zalewasz olejem żeby nie był uruchomiony na sucho zakrecasz wieczko i resztę oleum przez wlewik luuuuuuuuuuuu do srodeczka całe łącznie 5,15l. Taka jest procedura . no może bez tego luuuuuuuuuuu :D

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
hmm,ja wymienialem olej w swojej kici i nie zalewalem filtra oleju,jak piszesz,to jest chyba moment jak rozrzuci ten olej po silniku??. Myslisz ze co sie moglo stac?? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Po jednym razie nie powinno narobić smrodu ale od tej pory zalecałbym zalewanie za kazdym razem.Wiedza z forum. Zostala przekazana dalej , im więcej wiemy tym mniej będzie postów że V6 TDI to kicha , ja kocham moje AFB , choć nie zawsze było takie grzeczne i nie chce nic innego (bo na BAU mnie na razie nie stać) :diabel:

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:31:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
patrzę właśnie na fakturke jak ostatnio wymieniałem rozrząd i olej to wlali mi Mobil Super "S" 10W-40 "Beczka" 208L 031-085 dokładnie coś takiego, dobry jest to olej do 2.5tdi quattro?

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:32:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
dzieki za info.Moj motor to tez AFB i nie mialem jeszcze z nim zadnych problemow.Rozmawialem kiedys z gosciem i powiedzial ze przy moim przebiegu (220tys)padaja walki rozrzadu(taka jest opinia ludzi o tych silnikach 2.5 v6 tdi) i trzeba wymienic popychacze zaworowe-szklanki,azeby zapobiec temu.Miales kiedys takie problemy z tym silnikiem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:34:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Dobrze Ci powiedział, że jeśli masz wałki jeszcze całe to hydraulikę kompletną razem z odmą należy zrobić!!

@Michał
To nie jest dobry olej, powinien być 5W40 - jaką normę VW spełnia ten olej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Ja właśnie dzisiaj wymieniałem olej i filtr oleju kupiłem motul 8100 x-cess 5w-40 , generalnie olej ma byc markowy z pewnego źrudła 5w-40 , fullsyntetyk i spelniać norme 505.00 VW jeżeli dobrze pamietam.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
GrzesB ,wiesz moze jaki jest tego koszt,jak to zrobie znowu moge sie bujac szczesliwie?? :)
Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 20:11:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Gwarancji nikt Ci nie da, ale jest duża szansa na naprawdę czyste sumienie. Hydraulika w ASO ok. 1900 pln, odma ok. 300... do tego robota większa niż wymiana rozrządu, kompetentny mechanik...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 20:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
ok,dzieki to jest cena z ASO.Mozna to zrobic tanszym kosztem?On mi napisal ze popychacze zaworowe mozna kupic z LUKA(twierdzi ze to dobra firma) za 530zl,to jest juz wszystko,co jeszcze wchodzi w sklad???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 21:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
Czy ktoś mi odpowie czy ten olej Mobil Super "S" 10W-40 "Beczka" 208L 031-085 który właśnie posiadam jest odpowiedni do mojego silnika?? czy musi być to koniecznie "5w-40"

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 21:37:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
marcinnadolny napisał(a):
Wkładasz wkładzik w miejsce dla niego przeznaczone i zalewasz olejem żeby nie był uruchomiony na sucho


Hmmm ... . Ciekawa teoria, skoro cały układ systemu olejowego po stronie tłocznej (ciśnieniowej) jest "zablokowany" kompletem zaworków ;). Może istnieje gdzieś na forum rozwinięcie tej kwestii - tłumaczącej potrzebę nalewania oleju przez uchwyt filtra ? Poczytałbym sobie ... ;) .
Jak na tą chwilę wydaje mi się, że ewentualny "sens" takiej "procedury" jest analogiczny do napełniania misy olejowej poprzez rurkę bagnetu :P , zamiast normalnie ... ;) .
No ale człowiek uczy się całe życie i chętnie poznałbym techniczne uzasadnienie.
Ktoś mi wytłumaczy (proszę) ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 17:57:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
marcinnadolny napisał(a):
Wkładasz wkładzik w miejsce dla niego przeznaczone i zalewasz olejem żeby nie był uruchomiony na sucho


Hmmm ... . Ciekawa teoria, skoro cały układ systemu olejowego po stronie tłocznej (ciśnieniowej) jest "zablokowany" kompletem zaworków ;). Może istnieje gdzieś na forum rozwinięcie tej kwestii - tłumaczącej potrzebę nalewania oleju przez uchwyt filtra ? Poczytałbym sobie ... ;) .
Jak na tą chwilę wydaje mi się, że ewentualny "sens" takiej "procedury" jest analogiczny do napełniania misy olejowej poprzez rurkę bagnetu :P , zamiast normalnie ... ;) .
No ale człowiek uczy się całe życie i chętnie poznałbym techniczne uzasadnienie.
Ktoś mi wytłumaczy (proszę) ?


Ja mogę Ci wytłumaczyć... :peace:
Ot tak, żeby Cię zaczepić.

marcinnadolny napisał(a):
Wkładasz wkładzik w miejsce dla niego przeznaczone i zalewasz olejem żeby nie był uruchomiony na sucho zakrecasz wieczko i resztę oleum przez wlewik luuuuuuuuuuuu do srodeczka całe łącznie 5,15l. Taka jest procedura . no może bez tego luuuuuuuuuuu :D


Jeżeli zrobiłbyś to, tak jak piszesz - przelałbyś około 300 ml ponad stan maksymalny... Nie ma potrzeby zalewać filtra olejowego nowym olejem.
Do V6 TDI wchodzi maksymalnie 5,10 litra i to pod warunkiem, że po wlaniu piątki sprawdzisz stan po jakiejś godzince od zalania...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 20:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
ponawiam po raz kolejny moje pytanie. Czy olej który obecnie używam jest odpowiedni do mojego silnika? jest to półsyntetyk ktoś wyżej pisał ze musi to być fullsyntetyk. Wypowie się ktoś?

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 23:05:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Kupowałem mojego też był 1/2 syntetyk i jest to dla mnie oczywiste że taki motorek takim olejem.
Nie i zmieniłem na Fullllllllllaaaaa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 01:13:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Zalej to:
MOTUL X-CESS 8100.
U mnie do AKE wchodzi 5,3 litra
Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 14:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 12:46:41
Posty: 216
Lokalizacja: KrK
czyli ten co mi wlali "Mobil Super "S" 10W-40" nie jest odpowiedni do mojego silnika?

_________________
A6 2.5TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: